ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
Apua täällähän oli toinenkin sivu vielä! Jatketaas vielä kommentointia pikaisesti.
Eleanora - Ihanaa, että olet edelleen vailla kiertopäiviä. Tsemit loppujännäilyyn.
Merinak - Parane pian. Mulla ei ole ikinä ollut kontrolliviiva haaleampi kuin testiviiva, joten en osaa siitä sanoa mitään.
Lennon - en tiedä miten erytromycin vaikuttaa ovulaation. Monesti sairastelu voi kylläkin siirtää ovulaatiota eteenpäin.
2äiti84 - Ihan kuin olisin joskus lukenut, että maitohappobakteerien syöminen raskausaikana voisi vähentää lapsen allergiataipumusta? Onkohan jäänyt nyt oikea asia mieleen?
Tsemiä kaikille tasapuolisesti!
Olen menossa tänään iltapäivällä gynen määräämään verikokeeseen, jossa tsekataan (jotenkin) ovuloinko vai en viime viikolla. Että peukkuja vois pitää.. Kiitos! ;-)
Ja sitten tuli yhtäkkiä mieleen, että verikokeellahan näkis raskaudenkin! Tietääkö kukaan sanoa, milloin aikaisintaan verikokeessa näkyy raskaus??
Gabriela kp21/27-31 dpo7
Täällä ollaan tooodella väsyneitä! Pikkuneidillä on korvatulehdus ja samaan aikaan näyttäisi noita hampaita tekevät, niin kiukutus on kova. Pari yötä pelkkää huutoa takana, nyt onneksi sain nukahtamaan päikkäreille. Voi pikkuista :(
Wilhelmiina: Onnea plussasta! Nyt vain toivotaan paljon seuraa sulle plussanneisiin :)
Mami: Niinkuin muutkin ovat jo sanoneet, ei saa luovuttaa!! Tosiaan, taisit testata melko aikaisin, uudestaan vaan kokeilet hieman myöhemmin! Mä päätin, että tällä kertaa testaan vasta sitten, kun menkat myöhässä. Viimeksi tein niiiin monta testiä ihan turhaa, kun hätäilin :/
äiti: Ihanaa, että sait hyviä uutisia! vaikkei nyt tärppäisikään, niin sitten voitte ensi kuussa kuitenkin hyvillä mielin yrittää :)
Niiskurouva: Mäkin olen jo tuplavaunuja kerennyt katsomaan, vaikka justhan alkuvuonna vasta ostettiin ekat vaunut :) Minkä ikäinen sun lapsi on? Taisin sen jostain lukea, mutta tämä pää.. ;)
Gabriela: Voimia teille! Läheisen kuolema on aina kova paikka. Oma äitini sairastui tammikuussa, raskausaikanani, syöpään ja kuoli viime kuussa. Ikävä on kova ja suru suuri, mutta hetki kerrallaan eteenpäin! Tuosta verikokeesta en valitettavasti osaa sanoa mitään :/
Tuohon galluppiin. En ole varsinaisesti kertonut kenellekään, että yritetään toista, mutta muutamat ystävistä tietävät, ettei erityisesti estellä :)
ON: Ei voi sanoa, etteikö oltaisi tässä kuussa yritetty!! Ovis oli mitä ilmeisimminkin viime viikolla, pitää vaan toivoa, että olisi tärpännyt! Jos ei, niin sitten kyllä otan ne ovistikut käyttöön. Päänsärky on kamala, luultavasti johtuu noista valvotuista öistä. Mutta kummallisesti sattuu alavatsalle, kun aivastaa tai liikahtaa liian nopeasti. Mitä ihmettä se oikein voisi olla?
Nyt pitää vielä yrittää nukkua hetki, ennen kuin tyttö herää :) Mukavaa viikkoa kaikille, niin ovista odottaville kuin piinailijoillekin!
Huh! Mulla menee niin lujaa, että päivät on sekaisin. Just selitin lapselle että huomenna on tiistai, mies korjasi; keskiviikkohan se on! Töissä on ihan TAJUTON kiire ja stressi on valtava! Lisäksi muuttoa pukkaa kk:n päästä ihan toiseen kaupunkiin...huu..pakkausta ymym... Et jos menkat on myöhäs niin stressistä kyllä voi johtua!
Elita: Tiedän niin tuon väsymyksen jos lapsi on kipeä ja valvottaa! Meillä ollaan onneksi nyt terveitä (kopkop) mutta välillä on tuskaa jos laps sairastaa ja sit yrittää töissä käydä väsyneenä. Tsemppiä sinne!
Gabriela: Tosi paljon voimia sinulle! Läheisen kuolema on aina niin kova paikka, oli sitten ikää kuinka paljon tahansa.
Cattille tsemppiä kovasti! Onko sulla aina se sama lääkäri siis? Kurjaa kun pitää ammattilaiselta nyhtää tietoja, vaikka pitäisi olla oletusarvona, että lääkäri kertoo riittävästi!
Emmastiina: Piinaa riittää joo! Sitä yrittää miettiä että onko oireita ja jos on niin mihin suuntaan ne viittaa. I know! Mä oon pystynyt pitämään pään kylmänä ainoastaan siksi että on niin järisyttävä kiire kaiken aikaa! Ei kyllä tällä viikolla pahemmin ehdi miettiä raskautta (paitsi joka päivä kun tulee lukemaan teidän ihaNAISTEN juttuja:). Oon töissä viikonlopunkin, mitä en siis yleensä oo. Sulla oli Emmastiina oikein kellonaikakin, koska testaat =) Pitäiskö munkin miettiä joku aika. Sunnuntaistahan oon puhunut, mut riittääköhän sekään vielä... En hötkyile ennen sitä koska nyt ovis oli niin myöhään, et menkatkin venyy. Odotan niitä tuleviksi vasta kp. 35.
Äiti: alkoi kovasti naurattaa sun jutut! Että kun meikänkin kannattaisi testata, ettei vahingossa sitten vasta synnytä =D Ihana piristysnauru tuli tähän varsin kiireiseen ja tahmeaan päivään. Tack =)
Merinak: muutatteko kauaskin? Muutto on lähellä sydäntä kun itse muutetaan, ja kauas. Tai no 200km päähän!
Mami: toivotaan ettet niitä ovistestejä tarvitsisi mutta jos käy niin ikävästi että tarviit, niin ite ainakin tilasin netistä www.kotitesti.fi, sieltä Sofi Ultimate ovulaatiotestejä. Kohtuu hintaisia, ja kai ihan ok tarkkuisia. Samalla tilasin muutaman raskaustestin. Ostin sellaisia joihin saa vaan virtsata, kun niitäkin on joihin pitää pissa kerätä purkkiin ja sieltä sitten ottaa liuskalla se tulos. Noi on musta käteviä. Se testi pitää tehdä klo. 10-20 välillä, ja paria tuntia ennen pitäisi vähän hillitä juomista. Saa toki juoda, muttei kauheita määriä. Niin ja joka päivä sitten samoihin aikoihin, kunnes samanvahvuinen tai vahvempi viiva tulee.
Jaahas, ja sitten puuhastelemaan taas!
Marbula 31/32 (TIEDÄN, mutten silti testaa vielä!!=)
Poistatko mut listalta ja kiitos sulle kun jaksat ahkeraan päivittää :)
Tähystyksessä käyty ja kyllähän sieltä jotain löyty, muutama viikko pitää nyt oottaa patologilta tuloksia näytteistä, mutta oli mitä oli se mitä löyty emmuista enää mitä se ny olikaa niin poistetaan jokatapauksessa koska alkoi niin kovasti vuotamaan kun näytteitä otettiin, että piti polttaa että saatiin vuoto lakkaamaan.
Raskaaksi ei nyt kannata hankkiutua, joten jään nyt ootteleen noita tuloksia ja operointia jne.
wattu
Gabriela ja Alexandra: Ehdottomasti perjantaina testaillaan kaikki, joilla on edes pikkuinen mahdollisuus jo haamuja saada. ;) Mukaan siis vaan!
Gabrielan suruun otan osaa ja toivon voimia eteenpäin sinulle ja äidillesi.
Verikokeessa luulisi raskauden näkyvän melko varhaidessa vaiheessa. Todennäköisesti jo muutaman päivän päästä hedelmöittymisestä.
Mami: Minulla on ollut ovistestejä Mammaksi.fi-sivustolta. Merkiltään ne taitaa olla david. Hyvin ovat minulla ainakin toimineet.
Emmastiina: Heh, pitäisiköhän varmuuden vuoksi pitää kypärää aina kun tekee raskaustestin. =P Voi että, toivottavasti nuo oireet nyt ovat raskausoireita! Mutta jos nuo oireet alkaa oikeasti tosi voimakkaita olla, niin marssi lääkäriin varmuuden vuoksi.
Ele: Tuo kiertojen heittely voi johtua kyllä ihan siitä vauvankaipuu-stressistäkin. Menee elimistö sekaisin tästä kuumeilusta. :D Yritetään pitää sitä uskoa ja toivoa yllä. Kyllä me molemmat vielä raskaaksi tullaan!
Lennon: En ole ainakaan kuullut erytromysiinin vaikuttavan ovulaatioon, mutta eihän näistä mitään suoranaista faktatietoa välttämättä olekaan. Ei taida kukaan suoranaisesti tehdä sellaisia tutkimuksia, mutta tietoja tulee ilmi tällaisten yleisesti säännöllisesti tai tiheämmin käytettävien lääkkeiden kohdalla. Siksi esim. tulehduskipulääkkeiden ja allergialääkkeiden on havaittu ehkä vaikuttavan negatiivisesti ovulaation/hedelmöittymiseen. Enemmänkin ajattelisin, että se sairastuminen on stressitila, joka voi estää sen ovulaation. Sille nyt ei mitään mahda, joten kovin paljon asiaa ei ehkä kannata miettiä. Toisaalta ystäväni tuli raskaaksi kierrossa, jossa oli kahdesti kipeänä ja söi kaksi eri antibioottikuuria.
Catti: Hurja mikä määrä munasoluja! Toivottavasti kaikki menee hyvin. :) Olen myös samanlainen ihminen, että haluan nauttia elämästä ja asioista. Siksi yritän pitää tämän kuumeilun positiivisella mielellä monista pettymyksistä huolimatta. Välillä vaan se uskokin loppuu, mutta yritän koko ajan ajatella, että ehkä jo ensi kuussa voin hankkia jotain vauvalle valmiiksi tai ruveta remontoimaan hänen tulevaa huonettaan jne.
wattu: Tsemppiä toimenpiteeseen!
ON: Tissit on taas niin arat, että ei meinaa kärsiä rintsikoita riisua. Tämäkin on kyllä tuttua aiemmista kierroista, joten ei herätä kovin suuria tuntemuksia. Toki hysteerisesti kokeilen tissejäni, että ovathan ne varmasti edelleen arat, koska sitten kun se arkuus loppuu, alkaa menkat vähän ajan päästä. Eli pysyisivät vaan mahdollisimman arkoina!
Juuri nyt tuntuu monestakin syystä, että perjantaihin on piiitkä aika. Työputkesta on mennyt 5/8 päivää ja perjantain odotus on kova. Lisäksi olisi se mahdollinen testailu perjantaiaamuna, jos täti pysyy poissa. Kun vaan en sortuisi sitä ennen testaamaan. Lämmöt on kyllä olleet tänään turhan alhaalla raskautumiseen nähden, joten se vähän hillitsi toiveikkuutta.
Marjana kp 26/29-30 Dpo 11 yk 20
Gabriela. Alexandra, Merinark: Toivottavasti tulee pian positiivisia uutisia!!
Gabriela: Verikokeissa se tulos voi näkyä mielestäni jo dpo 7-8 paikkeilla. Ei tosin näy ennen kiinnittymistä tietenkään kun sitä hcg:tä kerran mittaa.
Mami: Höh! Mä vielä elätän täällä toivoa sun puolestasi. Itselläni on ollut noita Davidin liuskaovistestejä, ja 2x päivässä testailin siinä kohtaan ku viiva alkoi tummumaan. Ovis plussan näki kyllä selkeästi, ei tarvinnut arvailla.
Catti: Kyllä ainakintulosta on lääkitys kohdallasi tuottanut =). Toivotaan että eka hoitokerralla tärppäisi!!
Wattu: Hyvä että saat hoidettua itsesi kuntoon. Toivottavasti palailet pian taas joukkoon!!
ON: Repäisykivut alkoivat eilen ja nenä vuotaa ihan hulluna. Menkkamainen juiliminen ja selkäsärky ovat hieman helpottaneet. On vain sellainen jännä eteerinen olotila =). Huomenna olisi sit se neuvola. Eilen illalla tein apteekin oman testin ja mieli oli hyvä kun se näytti yhä punertavampaa viivaa. Digi vielä tekemättä, säästelen sitä tuolla että näen et kaikki sujuu hyvin.
Galluppeihin sen verran että olen kertonut jo pomolle (käsittelen työssäni sikiölle vaarallisia aineita joten pakko oli asia näinkin aikaisin pamauttaa. Onneksi otti asian iloisesti), äidille (joka ei viime riidan takia reagoinut mitenkään vaan kommentoi vain että "Ai taas vai?") ja yhdelle ystävälleni.
Vaunu galluppiin: Teion Sulo Vilenit ja hankin jo aiemmin vaunut "kun halvalla sai". Brion parivuottavanhat combi yhdistelmät kaikilla härpäkkeillä. Kun asun maalla, vaunut täytyy kulkea joka maastossa ja kelillä. Ja molemmat muksut olen nukuttanut ulos melkein 2 vuoden ikään asti joten tila ja hyvä jousitus on tärkeä asia. Aiemmin ollut Orat, mutta nyt siis tyylisuunnan vaihto =)
Nyt odottelen kovasti seuraa... Plussapuhureita kaikille!!!
Wilhelmiina dpo 13
Wilhelmiina, hyvä että korjasit tuon verikokeessa raskauden näkymisen. Kiinnittymisen jälkeen 2-3 päivää näkymistä minäkin tarkoitin, vaikka kirjoitin hedelmöittymisen jälkeen. :) Rupesin ihmettelemään viestiäsi lukiessa, että mikä tuossa minun kirjoituksessa kuulostaa niin hassulta. :D
Marjana kp 27/29-30 Dpo 12(!!!)
Lyhykäinen päivitys.
Täti edelleen poissa =) Tänään pääsen hakemaan testin apteekista ja jos huomis aamuun malttaisi odottaa testaamisen kanssa.
Hooligan 29/27-28
Emmastiina: Täälläpäin ei todellakaan ole maa vielä jäässä… Märkää ja pimeetä on. Tänä syksynä istuttamani krookuksetkin alkavat jo nousta :) Kyllä sitä varhaisultrasta tosiaan jos nyt nappaisi niin jouluksi ehtisi juuri ja juuri kuvan saamaan. Itse en voisi kuvitellakaan kertoa perheille, ilman että olen ensin varmistanut että kaikki kunnossa, ainakin ”so far” varhaisultrassa. Mutta, olenkin vähän hysteerinen :) Niin, en oikeastaan tiedä että toivonko paljon oireita, vai en mitään oireita. Viime kerralla oireet loppuivat tasan silloin kun sikiö ilmeisesti kuoli, joka sitten taas aiheuttaa stressiä seuraavassa raskaudessa että jos oireet loppuu/niitä ei ole. Joten, ehkä jopa mielummin halailisin sitä vessanpönttöä päivittäin… (Olen siis hullu :D) Mutta, tosiaan nuo sinun oireesi kuulostavat niin hyvältä että toivoisin että itselläkin olisi niitä. Vaikka ymmärrän kyllä että olo tuskin on hirveän mukava. No, eiköhän se plussa sitä sitten hieman helpota, ainakin henkisesti :) Ja olen aivan varma että sinulta saamme plussan perjantaina. Meitä onkin silloin monta testaajaa (vaikka luulen kyllä etten itse silloin pääse enää testaamaan). Tsemppiä, enää 2 päivää!
Hooligan: Miten kävi tädin kanssa? Pysyikö poissa? Toivottavasti pysyi! Koska testaat? Kenties jo tänään?
Ele: Kiitos tsemppauksesta. Myönnettäköön että huomaan että näin piinaviikon loppupuolella kun tädin pitäisi tänään tai huomenna olla ovea koputtelemassa on olo jännittynyt. Huomaan että asia on nyt mielessä ihan koko ajan. Pelkään käydä vessassa ja samalla yritän selitellä itselleni minkä takia olisi hyvä jos en nyt plussaa. Kylmä minulla on lähes jatkuvasti ja huomaan että nyt luokittelen sen raskausoireeksi. Mikä on naurettavaa, koska minulla on AINA kylmä :)
Oikeassa olet, mahdollisuus on aina! Voi kun se plussa nyt vihdoin suotaisiin teillekin!!! Harmittaa katsella teitä pitkänmatkalaisia aina vaan täällä. Nyt olisi teidänkin aika siirtyä odottajien puolelle!
Merinak: Ideaalitilanteessa kontrolliviivan tuleekin olla haaleampi kun testiviivan. Itse en siihen ole vielä ikinä päässyt, mutta plussan pitäisi näkyä juuri niin. Joten, onneksi olkoon varmasta ovisplussasta! Sopivaan ajankohtaan teille tulee muutto, niin saat tähän piinailuun vähän muuta ajateltavaa.
Äiti: Kiitos! Olisihan se oikeasti aika ihanaa voida antaa ultrakuva joululahjaksi :) Itse olen sitä mieltä että mikään ei ole parempaa kun se että mieskin kuumeilee! Se tekee koko asiasta yhteisen projektin ja sitä on jotenkin niin paljon helpompaa tsempata eteenpäin kun kaikki vastuu ja yritys jne ei ole vain omilla harteilla.
Lennon: Aivan ihana mies sinulla kun tulee kotiin vauvaoppaan kanssa!
Pieni.rakkaus: Ei ole kyllä sinullakaan helppoa! Toivotaan nyt että leikkauksen sijaan saisit sen plussan!!!
Catti: Kuulostaa mahtavalta tuo tilanteesi. 17 kappaletta, hienoa!!! Mutta että osaakin olla tympeä lääkäri! Itse aina kaipaan nimenomaan sellaista joka kertoo, eikä sellaista joka istuu hiljaa ja katselee. Vähemmästäkin rupee huolestumaan… Eli, huomenna sitten takaisin!
Gabriela: Ei ole kyllä aavistustakaan tuosta raskauden näkymisestä verikokeessa. Luulisi että se näkyisi aika piankin, kun voidaan ottaa niin tarkkoja arvoja. Itselläni testattiin myös viime viikolla ovuloinko, progesteroni se muistaakseni oli mikä sen kertoi ja kyllä olin ovuloinut :) Eiköhän sinullakin ole sama uutinen tiedossa!
Elita: Mielestäni jotkut ovat kuvailleet vastaavia kipuja kun sinulla on repäisykivuiksi. Toivottavasti ovat niitä ja olet raskaana!
Wattu: Olen suunnattoman pahoillani tilanteestasi!!!! En voi kuvitellakaan miltä sinusta tuntuu juuri nyt. Toivottavasti löydät kuitenkin ilon aiheitakin ja pystyt nauttimaan tulevasta joulusta joka tapauksessa. Suuren suuri halaus sinulle!!!
Marjana: Toivottavasti päästään kaikki sinne perjantaihin asti ilman tätiä, niin onpahan ainakin mahdollisuus joukkoplussaukseen :) Itse en yhtään uskalla testailla lämpöjä, mutta koko ajan kyllä muuten kuulostelen kroppaa. Itse puristelen rintoja päivittäin eikä tunnu mitään missään. Höh. Toivottavasti sinulla arkuus säilyy, vaikka se epämukavaa onkin :)
Wilhelmiina: Hienoa että pomosi otti asian niin hyvin ja sääli että äitisi antoi edellisen riitanne vaikuttaa hänen reaktioonsa. Tehän olette aikaisin jo neuvolaan menossa! :) Nyt vaan pidät huolen että juna pysähtyy joka asemalla, jotta kaikki varmasti ehtivät kyytiin! :)
ON: Vatsaa nippailee aina välillä hyvinkin alhaalta. Niin se teki viime kierrossakin ennen tätiä, joten eiköhän se sieltä ole tulossa. Naama ei kuki kuten viime kierrossa, mutta toisaalta, olen löytänyt uuden puhdistussarjan, joka tuntuu vihdoin auttavan tähän akneen, joten johtuu varmasti siitä. Kylmä on tosiaan ollut, mutta palelen aina (paitsi silloin kun on menkat). Koko ajan pelkään että se täti sieltä tulee.
Mutta, olen tosiaan kerännyt jo listaa niistä hyvistä puolista siinä jos en nyt plussaa. Ensinäkin silloin meidän ei tarvitse kertoa kenellekkään jo rv8, niinkun joulun takia muuten joutuu. Sen lisäksi meillä on lauantaina pikkujoulut ja ensi viikolla 30-vuotis juhlat, joten pystyn juhlimaan niissä alkoholin kera. Sitten jos nyt tärppää on LA elokuussa ja silloin meillä on molemmilla syntymäpäivät, hääpäivä, seurustelun aloituspäivä sekä kummilasten syntymäpäivät jo, joten on jo aika "täyttä". Niin ja kaiken lisäksi se tarkoittaisi sitä että meidän perheeseen tulisi yksi leijona lisää ja kaikki tietää kuinka helppoja leijonat ovat, eiköhän kaksikin riitä jo vallan mainiosti. Niin ja totta kai se että jouluna saa sitten syödä kalaa ja juoda viiniä!
No, noista syistä huolimatta toivon silti että nappaisi nyt... Höh, ei toimi tuokaan lista! :)
Alexandra, kp31/28-32, yk6+km+yk3
En muuta kauan onneksi, meillä nimittäin muuttomatka on vajaa kilometri :) Olen niin innoissani muutosta, koska tää kämppä on ihan karmee lapsiperheellä..
Keittiö yhdistyy suoraan olohuoneeseen ja eteiseen. Eteistä ja keittiötä on erottamassa ainoastaan kaappi!
Jossain vaiheessa oli joku galluppi, en itse sitä hiffannu mut kun tääl vastailtiin siihen niin vastaan itsekkin: Minun parhainkaveri tietää että yritystä on ja äitini mutta ei muut.
Täällä sataa räntää ja meidän pitää lähtee hoitamaan asioita. Sadesuojakin särkyi viikko sitten niin nyt kiroan sitä!
Toivottavasti saadaan paljon plussia tälle "synkälle" kuulle :D ainakin kun nyt katsoo ulos niin on synkkkää!
Ihanaa muuten miten tämä palsta on lähtenyt eloon, täällä on niin mukava jutustella kun yleensä on ollut tunne et jää vaa niiden vanhojen jalkoihin kun liittyy.
Kiitos siitä teille kaikille!
Wattu: Voi ei:( Iso voimahalaus sinulle! Toivottavasti kuitenkin operaation jälkeen pääsette pian taas yrittämään!
Marjana: Mulla myös tulee oviksen jälkeen aina rinnat aroiksi ja niin ne on nytkin. Eivät yhtä arat kuin viime kierrossa mutta kuitenkin. Miksei ne raskausoireet voisi olla niin selkeitä että sen heti tietäisi onko tärpännyt vai ei!! Tosiaan voihan nuo kiertojen heittelyt johtua ihan vauvakuumeilustakin:) Plussaonnea perjantaihin!
Wilhelmiina: Olipa ikävä äitisi kommentti:/ Ajoissa tosiaan pääsette neuvolaan, täällä pääsee aikaisintaan rv8 vasta. Tarrasukkia sinne kovasti!
Hooligan: Peukut pystyssä plussan puolesta!
Alexandra: Kiitos tsempistä:) Ja kyllä sinulla vielä toivoa on! Toivon niin sulle sitä plussaa!
ON: Pimeää ja synkkää ja vesisadetta vaan. Eipä oikein Joulufiiliksä ole:( Ollaan leivottu kaikkea joulua varten mutta edes ne tuoksut ei oikein saa sitä fiilistä aikaiseksi. Höh.
Itse kerroin yrityksestä yhdelle kaverille ja siihen se jäikin kun kommentit olivat niin ikäviä. "No etpä sinä helposti näytä raskaaksi tulevan" "Onko nyt järkevää tehdä kolmatta lasta" Eikö kaksi jo riitä" jne. Pahoitin tästä niin mieleni:( Raskaaksi aiemmin kun olen tullut helposti ja nyt kolmas antaa osotuttaa itseään. Toivon että se joskus meille vielä suodaan. Menkkojen pitäisi kai ensi viikolla alkaa, en ole edelleenkään kiertopäiviä laskenut mutta näin ajattelisin. Rinnat on hieman arat kuten aina oviksen jälkeen. Voi kun osaisi olla positiivisempi! Jotenkin sitä vain turtuu ja tuntuu että parempi olla toivomatta liikoja ettei taas pety niin hirveästi. Kurjaa. Monet lähipiirissä ovat raskaana ja jotenkin vaikeaa olla iloinen heidän puolestaan vaikkei se minulta pois olekaan. Nautin kyllä näistä kahdesta tenavasta jotka nyt jo on ja taas mietin miten sopiva hetki juuri nyt olisi se vauva kun nuo ovat jo sen verran isoja ja omatoimisia ja nukkuvat yönsä hyvin.
Eilen olisin saanut yhden työpäivän ja tästä työnantaja minulle maanantaina soittelikin. Sovimme että tulen kello 10.00 työpaikalle. Kiireellä hommasin lapsille hoitajan ja kaiken piti olla selvää. Pomo sitten eilen soitti että pitäisikin tulla iltaan joka ei mitenkään ollut mahdollista kun en lapsia minnekään saanut ja työkeikka peruuntui. Pomo tokaisi ettei sitten tarvitse tulla ollenkaan:( Eli tämmöistä täällä
työrintamalla taas! Masentaa!
Ele
Joulufiilis, missä olet?? Lunta sais jo mun puolesta tulla.. :/
Hurjan mukavaa että tää ketju on näin aktiivinen! Watulle hurjasti tsemppiä, on varmasti rankkaa aikaa sulla :(
Lennonille: en tiedä noista lääkkeiden vaikuttavuudesta. Toisaalta en usko että vaikuttaa kovin paljon koska tuntuvat ihmiset tulevan raskaaksi melkein tilanteessa kun tilanteessa.. Hölmö selitys, mut näin itse ajattelen.
Hooligan, uskon et plussa tulee, mahtava joululahja.
emmastiina, onnea myös plussailuun!
pieni.rakkaus: noi terveydelliset ongelmat on ihan hirveitä.. Onneksi meillä suomessa on kuitenkin mahdollisuus saada hoitoa. Tsemppistä, voihan se olla että plussa sulle tulee myös!
Catti: loistavan paljon munasoluja!
Alexandrakin on päässyt jo tosi pitkälle! Itsellänikin on yksi leijonavauva joka tossa vieressä murisee.. Oikukkaita ovat mokomat
Siis vielä tää mun viestin loppu:
Ele: voimia töihin.. Ja varmasti tulee teille se kolmas, kun on kaksi aikaisempaakin.
Itseäni mietityttää se, että kun on mies vaihtunut miljoona kertaa parempaan, mutta vauvaa ei kuulu :( Epistä, hän olisi maailman paras isä.
Kuinka monella teillä on muuten joku ihan todettu ongelma raskautumisessa? Oon lukenu et käytte lääkärissä, mutta koska olen niin tampio näissä lapsettomuusjutuissa ni olisi ihan mukava kuulla eri ihmisten juttuja, kun ei tiedä vaikka ois mokomat itellääkii eessä.
Mun "oireista" sen verran et kohtua vihloo kovastikin esim. noustessa ylös, mutta mulla nyt on kyllä useestikin ihan ilman raskauttakin :) Rinnat on jonkun verran herkät mutta tossa kun alotettiin tekemään vauvaa, niin olin ihan varma raskaudesta kun tissit oli kipeet, oksentelin parikin kertaa ja kierto veny ennenkuulumattomaan 35kp:hen. En kuitenkaan ollut. Että se niistä oireista.
Tosissaan kun ensimmäisestä jäin raskaaksi en noteerannut mitään muuta oiretta kun et menkat jäi pois..
Toivon ja rukoilen NIIN kovasti että tää kierto ois nyt se mistä tärppäisi, mut jotenkin kovin epätodelliselta tuntuisi... Siis mahikset ovat toki, mutta varmaan pyörtyisin jos kaksi viivaa testiin pärähtäisi.
Itse mulla ei oo mitään vauvatarvikkeita jälellä, annoin kaikki pois kun olin ihan varma etten enää lapsia tee. Näin ne tuulet muuttuu.
Mutta plussia kaikille!!! Terkuin keijunen
Voi juku, tässähän saa jo alkaa odotella plussauutisia! Ja Wilhelmiinaa voi jo onnitella, ONNEA! :)
Täällä sitä nyt sitten piinaillaan. Selkeitä ovisoireita olen mielestäni havainnut, mm. turvonneet rinnat, herkät ja "töröttävät" nännit, limat, vatsa- ja selkätuntemuksia, itkuisuutta/mielen herkkyyttä, unettomuutta(?) ja panetusta! :D Sen verran meinaan kuitenkin stressata varman päälle, että tänä iltana saa ukkokulta luvan vielä siementää, vaikka kuinka väsyttäis! ;) Muuten ollaan oltu ahkeria päivittäin, eilen kahdesti. Toivottavasti työ tuottaa tulosta!
Verikokeesta sen verran, että mulla on labrassa lähete jo valmiina. Milloinkohan sitä sitten vois käydä näytteen antamassa, että mahdollinen raskaus varmasti näkyisi? Ajattelin ,että ensi viikon torstaina niin saisi tuloksen viikonlopuksi? Ei kai tuloksella päivää kauemmin kestä valmistua?
Tällaista tällä kertaa. Työt kutsuu!
Tiitu 21/35-36
Hei vaan!
Kurkkaan tuolta odotuspuolelta.
Olen aina välillä käynyt teidän juttuja lukemassa. Marjana ja Alexandra ainakin muistaa mut.
Voi toivotaan että nyt on teidän kuukausi ja saatte maailman parhaat joululahjat.
Tänään käytiin np-ultrassa ja siellä pikkuinen heilutteli käsiään ja jalkojaan.. Onneksi kaikki oli hyvin ja oli ihan normaalisti kehittynyt. Alkaa olemaan keskenmenon riskikin jo aika pieni ja loistavasti on kaikki mennyt pahoinvointia ja väsymystä lukuunottamatta.
Alexandra: lupaavia oireita, toivon sulle koko sydämestäni plussaa testiin!! koska testailet?
Marjana: rintojen kosketusarkuus tosi lupaava oire, älä masennu negasta voi vielä ihan hyvin vaihtua plussaksi, testasithan niin ajoissa, peukut ja varpaat pystyssä että perjantaina sulle tulee sitten jo vahva plussa!!!
Wilhelmiinalle oikein paljon onnea!! usko vaan kyllä se plussa on. Ihanaa 9kk matkaa!
Muillekin paljon onnea testauksiin, kyllä se plussa sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin :)
Iloista joulun odotusta!!
t. Enisa ja pikkuinen rv 12+0
...TAAS. Ja ylläripylläri negahan se. :( No ei auta itku markkinoilla, vaan reippain mielin kohta suuntaan sinne syyskuihin.
Plussatuulia teille muille. :)
Voi Mami...Tuun just perässä syyskuisiin.
Tänään siis menkkojen pitäisi alkaa ja siltä myös tuntuu. Valkkaria niin perhanasti mut ei tuhrun tuhrua vielä. Eilen vielä ihan karmee olo, piti mennä pihalle välillä kun meinasi laatta lentää. Illalla hillitön jysäri. Tänään ei mitään, muutakun menkkakipu. Yritän vielä tehdä diiliä ton ukkoylijumalan kanssa siitä jos se silti soisi plussan mut diiliä tuskin tulee.
Millos tuo positiivinen pitäis viimeistään näkyä? Yritin tehdä omaa pientä galluppia ja nähtävästi plussa pärähtää keskimäärin dpo14. Tosin dpo16 ei oo ihme sekään. Eli pitäydyn toivossa perjantaihin asti.
Väärä paikka kysyä mutta onkohan edes puolinormaalia että oireet vaihtelee päivittäin...Jotenkin maalaisjärki sanoo et jos on raskaana niin ne oireet on ja pysyy kunnes joskus viikkojen saatossa sit muuttuu. Mut voiko voida pahoin ja seuraavana ei? Hmm, ei varmaan jos on OIKEESTI raskaana =)
Tsemppiä teille muille!
Miten tämä raskaustestien tekeminen on aina yhtä jännittävää, ainakin minä teen ne aina liian aikaisin?
Alkuviikosta kannoin kassillisen raskaustestejä, joita siis pyhästi itselleni lupasin olla käyttämättä ennen kuin lauantaina, kun menkkojen pitäisi alkaa.
MUTTA EI!
Piti tehdä tänään kaksi eri merkin testiä seurauksella:
Predictor: 30 minuutin kuluessa haalea plussa.
Apteekin erittäin herkkä testi: TODELLA haalea plussa.
En todellakaan laske noita vielä plussiksi kun pelottaa joutuuko taas pettymään.
Huomenna uutta testailua ja kyllähän sen tuloksen pitäisi huomenna jo vahvempana näkyä jos plussa on..?
Kaiken lisäksi eilen sattui niin paljon mahaan että kömmin nukkumaankin jo kuudelta..
Rauhallista ja stressitöntä viikkoa toivoopi
hermoraunio Ompunpomppu kp 25/28
Niiskurouva - Harmi, että testi näytti negatiivista. Mutta mikään ei ole varmaa ennenkuin täti kurvaa paikalla. Ja jos on tullakseen, niin tulisi sitten jotta pääsee seuraavaan kiertoon jännäilemään.
Mami - Niin hirvittäviä lapsikohtaloita tapahtuu jatkuvasti meidänkin maassa, että sitä ei kertakaikkiaan voi ymmärtää :( Harmi, että menkat alkamassa. Ei voi muuta kuin kääntää kelkka kohti uutta yritystä. Vielä kuitenkin pidän peukkuja pystyssä.
Marjana- Toivotaan nyt kuitenkin, että teillä auttavat nämä kevyemmät hoidot! Älä murehdi asiaa vielä. Voihan nega, toivotaan että se muuttuisi vielä plussaksi. Onneksi sinulla on lohtusuunnitelmat valmiudessa, toivottavasti sitä ei tarvita. Tiedän niin tuon tunteen, kun on jo valmiiksi pessimistinen. Liian paljon pettymyksiä kun tulee, niin ei enää uskalla edes toivoa. Mitä vähemmän toivoo, sen vähemmän pettyy. Siinä on vain se kurja puoli, että mulla ainakin elämänlaatukin tuntuu kärsivän tästä. Mä olen niitä ihmisiä, kun haluaa unelmoida vauvasta, raskausajasta ja suunnitella tulevaisuutta. Nyt pitää vain yrittää haudata näitä ajatuksia taustalle ettei pettyisi aina niin paljon :(
Lilian - voi harmitus, tulispa sitten se täti kylään jo
Gabriela - täytyy myöntää ettei se piikitys kovin herkkua ole. Osanottoni mummisi takia. Miten ihana ajatus, että juuri tänä päivänä alkio voisi kiinnittyä. Toivon, että näin olisi tapahtunut!
Wiwi - tervetuloa mukaan jännäilemään!
Alexandra - niinkuin Marjanallekin kirjoitin, minäkin pelkään nykyään toivoa et olisi voinut onnistua. Tällä hetkellä tuntuu siltä, etten halua enää koskaan tehdä raskaustestiä. Eikös sen sitten muutenkin huomaa, heh! On surullista yrittää liian kauan. Mutta yritetään pysyä positiivina ja toivotaan, että saisimme sen maailman ihanimman joululahjan tänä vuonna.
Emmastiina - Toivottavasti olet raskaana ja oireet selittyvät sillä. Esikoista odottaessani mulla oli myös samantyylistä oireilua. Ihan järkyttävä pissatus, kirvely ja selkäsärky. Ravasin lääkärillä ja kirosin, että miksei pissatulehdus näy. Jälkeenpäin katselin kalenterista et oireet alkoivat dpo9. Vihdoin eräs hoitaja sanoi, että kokeillaas raskaustestiä ja dadaa olin raskaana. Verikokeesta testattin sinä päivänä kun kuukautisten piti vasta alkaa! Joten suuret tsemit sulle!!!!!
Hooligan -toivottavasti täti ymmärtää pysyä poissa.
Oma napa: No niin, ultrassa taas käyty. Kyllä selittyi mun tukala olo ja järjetön vatsan turvotus. Mähän olen kunnon munasoluhautomo :) Yritin laskea siinä samalla, kun lääkäri antoi niitä mittoja ja sain lukemaksi yhteensä 17!!! Taas sama "ihana" vähäpuheinen lääkäri. Ultra tehtiin ja istuin tuoliin. Lri: tuut sitten torstaina, ota nyt lääkettä vähemmän. Mä: okei. Hiljaisuus.... sit yritin vielä kysyä, et miltä ultra näytti. Lri: olihan siellä niitä paljonkin erilaisia. Siis whaaaat? Että osaa olla tympeä nainen. Mutta kaikki siis tällä hetkellä hyvin ja torstaina päätetään punktiopäivä. Nyt jänskättää, kun on aika kivulias olo, että miten tämä asia tästä edistyy, mutta ei enää montaa päivää!
Catti