Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrohan ihmeessä miten LAPSETTOMAT VIETTÄÄ JOULUA?

Vierailija
02.11.2011 |

Haetteko ja imettekö energian ja innon perheiltä joissa lapsia vai pakenetteko tilannetta ulkomaille joulun viettoon..tuo on hankala juhla kun on niin perhekeskeinen..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tulossa toinen joulu lapsen kanssa. Ja ihan samalla tavalla sitä vietämme kun ennen lapsen syntymäänkin.

Menemme tänä vuonna vanhemmilleni viettämään joulua yhdessä sukuni kanssa. Näin teimme joka toinen joulu ennen lapsen syntymääkin.

Viime vuonna olimme viettämässä joulua mieheni vanhemmilla. Kuten olimme joka toinen joulu aiemminkin.

Oma joulu omassa kodissa? Ehkä vielä joskus mutta minulle joulu on ja on aina ollut hieman laajemman perhepiirin yhteinen juhla.

Vierailija
22/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymällä haudoilla, tekemällä ruokaa, laulamalla joululauluja, koristelemalla kuusen/kodin, syömällä hyvin, juomalla glögiä, leipomalla, ostamalla lahjoja, jakamalla jouluaattona lahjoja...

jatkanko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotellaan molempien vanhempien luona siten, että toisena vuonna aatto miehen vanhemmilla, joulupäivä minun vanhemmilla.

Tänä vuonna mennään minun vanhemmille, johon tulevat myös kaksi veljeäni perheineen ja joulupäivänä mennään miehen vanhemmille, jonne tulevat hänen sisaruksensa perheineen. Tapaninpäivä ollaan kotona ja yleensä minun vanhemmat käy silloin meillä kahvilla. Laitan itse jouluruokia, leivon jne.

Koti koristellaan jouluiseksi ja kuusikin meillä on. En koe joulua lapsikeskeiseksi juhlaksi. Toki lasten jännitystä, riemua ja iloa on ihana seurata aattona. Tärkeintä joulussa on se rauha, kiireettömyys ja yhdessäolo niiden läheisten ihmisten kanssa.

Jos saamme joskus lapsia niin sitten tietysti ylimääräinen reissaus jää varmaan pois ja joulusta tulee ehkä enemmän ns. kotikeskeinen.

Vierailija
24/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärsin kysymyksen oikein niin minä syön, ulkoilen, käyn haudoilla, katson leffoja.

Se päivä kuule ap-reppana tulee ihan kaikille ja sitä voi kukin viettää miten haluaa.

Aika vaikea olla olemattakaan jouluna vai voitko ehkä valaista miten sellainen tapahtuu?

Vierailija
25/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imetä intoa keltään, molempien vanhemmat ovat innoissaan kun tulemme joulunviettoon "lapsiksi" itse. Anoppilassa toki lapsenlapset vievät päähuomion. Eivät miehen veli ja vaimonsa aina niin innokkaita ja energisiä ole kuin me...

Vierailija
26/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin imettekö energian? Ehkä joku niinkin tekee, mutta on kai sitä perhettä niilläkin joilla ei ole lapsia?

Miten itse vietit silloin kun olit vielä lapseton?

Vierailija
27/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla joku sangen idiootti aloittaja asialla:) Katsos, joulu on kaikille ihmisille tarkoitettu. Minä ja mies ollaan hyvin tyytyväisiä jouluumme ilman lapsia, kun ei lapsia lainkaan haluta:) Miksi aivosi eivät kykene ymmärtämään että kaikki eivät lapsista pidä tai heitä halua? Kummitytölle viemme lahjan mutta mieluummin vietämme joulua omien perheidemme kanssa eikä tarvitse "energiaa viedä" muilta, omaa hyvän mielen energiaa kun saa muista läheisistä ja ihan omasta päästä.

Miten ihana joulurauha meillä onkaan.. Näemme kumpienkin perheitä, syömme hyvin ja nautitaan joulun tunnelmasta hauskojen keskusteluiden ja glögikuppien kera.. Ahh, ei tarvitse onneksi katsella mitään lasten kiljumista ja säätöä, ihanaa vaan olla rauhassa:) Ei pahalla lapsiperheitä kohtaan, teille varmaan lasten riemu on hauskaa katseltavaa mutta usein lapset mekastaa niin paljon etten jaksa itse sitä kuunnella:) Joulua kun jokainen viettää tavallaan, joten siksi naurettavaa mielestäni aloittajan olettaa että lapsettomilla ei olisi yhtä ihana joulu kuin muillakin. Sangen hauskasti yritys kirjoittaa loukkaavasti, tulee mieleen että aloittajalle asia on arka kun pitää yrittää lapsettomia loukata:)

Vierailija
28/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vieraillaan jouluna vanhemmilla, sinne tulevat myös sisarukset (kenelläkään ei ainakaan vielä lapsia). Syödään, jutellaan, jaetaan lahjoja. Ihan perussettiä.

Vierailija
29/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muodostan mieheni kanssa kahdestaan peheen. Täytyykö ap:lle vääntää rautalangasta?

Vierailija
30/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...PARIN TUNNIN AATTOILLAN PERHEILLALLISEN JA LAHJOJENJAON JA TV:N TUIJOTUKSEN VUOKSI. Maksaako vaivan? Onneksi minun ei tarvitse enää viettää joulua koska en ole kristitty eikä minua kiinnosta myöskään joulun pakanatavat... Ainoa asia mikä tympii on se että kaupat ovat kiinni oman aikansa mutta Helsingissä sentään lyhyemmän aikaa kuin jossain korpipaikkakunnalla missä ei kulje edes bussi...

Vierailija
31/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kanssa käydään aattoaamuna ensi kierroksella jokaisessa tutussa lapsiperheessä. Ilkeillään lapsille, saadaan heidät pahalle mielelle, "imetään energiat" ja ei tietenkään viedä lahjoja. Sen jälkeen mennään kotiin vihaamaan lapsia ja lapsiperheitä, vedetään päät täyteen, itketään ettei meillä ole oikeata joulua kun mehän emme ole perhe vaan kämppiksiä, sitten tapellaan ja sammutaan.

Tätähän ap halusi kuulla?

Vierailija
32/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän täysin pointin aloituksen asettaman kysymyksen taustalla.

Ehkä johtuu siitä, että olemme tahattomasti lapsettomia ja juhlapyhistä erityisesti Joulu tuntuu kaikkein vaikeimmalta ajalta myös tämän lapsettomuuden surun kanssa. (Vaikka esimerkiksi pääsiäiseen kuuluu virpomiset, suklaat yms. - se ei tunnu niin kipeästi "Lasten- ja perheiden juhlalta")

Vaikka joku tuolla ylempänä kirjoittikin, että joulu on PERHEjuhla eikä LAPSIENjuhla - niin silti kun joulusta puuttuu se lasten ilo ja riemu (jonka muistan omasta lapsuudestani), tuntuu että siitä puuttuu kaikki!

Toki meillä on ihana joulu kahdestaankin taijomman kumman suvun keskellä - eikä joulun vietto tottumuksemme varmasti eroa paljoakaan tavanomaisista.

Vierailija
33/33 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään mieheni kanssa molempien vanhempien luona. Syödään ihania jouluruokia, herkutellaan ittemme paksuksi, käydään saunassa, rakastellaan, katsellaan elokuvia ja muuta... Öö... Aikasemmin toki ollaan haettu ja koristeltu yhdessä kuusi. Käytetään koiraa juoksemassa metsässä. Käydään illalla kävelyllä hautausmaalla kun on pimeää ja kynttilät tuikkii. Käydään varmaan kelkkailemassa jossain tunturissa (asumme Lapissa).

Kaikkea mahdollista kivaa mitä talvella voi tehdä :) Meillä on hauskaa kahdestaankin, mihin me lapsia tarvitaan nimenomaan jouluna jos arkenakin "pärjää" kaksin?