Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannin sanakoe: miksi samaa tarkoittavat sanat eivät käy ?

Vierailija
02.11.2011 |

esim. kysyttiin MATKA. Trip oli väärin kun piti olla Journey

Mun mielestä vähintäänkin outoa... kyseessä lukio

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerran enkunopettaja väitti että olen kopioinut enkun aineeni jostain kun se oli niin hyvä ja siinä oli sanoja, joita ei vielä oltu opeteltu. Se pani mut kirjoittamaan uuden aineen luokassa ilman lähdeteoksia ennenkuin uskoi, että tosiaan luin muitakin englanninkielisia teoksia kuin sitä lukion kirjasarjaa.

Kyllä kävi ylpeyden ja oikeustajun päälle tuo episodi.

ei hyväksynyt tietokoneella kirjoitettua ja tulostettua ainetta, koska sehän voisi olla kopitoitu netistä. Äly hoi?!

Haha! Käsinkirjoitettu ei voi koskaan olla kopioitu, m.o.t.

Vierailija
22/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?? No sitähän minä tuossa juuri yritin sanoa! Koska on vaikea kääntää sanoja ilman kontekstia, niin opettajan pitäisi hyväksyä synonyymit sanakokeissa, ellei ole laittanut sanakokeeseen jotain disclaimeria, että muistakaa käyttää vain sivujen 63-65 sanoja.

ja kyseessä on SANAKOE, silloin sen pitäisi olla itsestäänselvää että käytetään niitä sanoja joita ollaan OPETELTU!

Miten tämä on niin vaikeaa?

No jos koealue oli selvästi kokeeseen merkattu niin sitten ei mitään ongelmaa. Yleensä esim. lukion koealueet vaan on enempi siltä kannalta annettu, että niistä aihepiireistä tulee kysymykset, mutta toki vastauksessa saa esiintyä muutakin älynkäyttöä kuin vain oppikirjaan painettu sana. Ehkä mä oon vähän liian monimutkainen näin "yksinkertaisesta" asiasta keskustellakseni. Mun sanakokeissa kyllä saa järkeviä synonyymeja käyttää, mikäli todella kyseessä on synonyymi eikä vain sinnepäin heitetty juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kappaleesta pienen sanakokeen, mainitsen, että testataan kappaleen sanoja. Samoin kappaleisiin liittyvissä perustehtävissä kehoitan käyttämään tekstistä löytyviä sanoja ja ilmauksia, jotta sanasto laajenisi ja tulisi tutuksi. Valitettavan moni lukiolainen tyytyy siihen, että tietää kenties pari vastinetta tietylle sanalle ja sen jälkeen kuvittelee osaavansa englantia loistavasti.

Kun on kurssikokeen aika ja testattava alue on koko kurssi, hyväksyn synonyymitkin. Toki monipuolinen sanasto nostaa suorituksen arvoa!

Vierailija
24/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten 31-vuotias, eli en vielä kovin vanha :) Lukiossa kuitenkin jo 6 vuotta opena...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan