Millainen peruspuvusto riittäisi?
Jos ajattelisi, että vaatekaapissa olisi vain minimimäärä vaatteita, mutta mahdollisimman laadukkaita, niin millainen kokoonpano se olisi? Sillä pitäisi pärjätä toimistotöissä myös.
Kommentit (3)
Jokaisessa naistenlehdessä oli 90-luvulla aina näitä. Siis tyyliin joka naisella pitää olla nämä:
-valkoinen ja musta aluspaita
-neulepusero
-farkut
-valkoinen kauluspaita
-mustat suorat housut
-musta jakku
:D
Ja näillä sit pärjää jos tosi pitkälle...
Koska on ihmisiä, jotka eivät tarvitse mitään coctail-mekkoja, vaan pärjäävät yhdellä juhlavammalla asulla. Toinen ei koskaan tarvitse mitään jakkua.
Toiselle riittää tuulipuku tai reisitaskuhousut ja toiselle ei riitä mikään määrä vaatteita. Vaatetarve riippuu ammatista ja harrastuksista sekä siitä, käykö vapaa-ajalla hienoissa rafloissa tai klubeilla.
* yksi tumma jakkupuku sekä housuilla että hameella/mekolla (mahdollisimman neutraali ja ajaton)
* pari eriväristä ja mallista kauluspaitaa tuon jakkupuvun kanssa pidettäväksi
* 3-5 arkihametta/mekkoa (puolipitkiä esim. farkku, sammari, villakangas jne.) olen usein töissä hameessa tai mekossa
*olen hikoilevaa tyyppiä, jonka joka päivä pitää vaihtaa alinta paitaa, joten trkoisia paitoja pitäisi olla n. 5-10 kpl sekä kesäisempinä lyhythihaisina että talvisempina pitkähihaisina
* pari ohutta neuletakkia/paitaa
* farkut
* "suorat housut" sekä kesälle että talvelle omansa
* iltapuku ja coctailmekko (näitä tarvitsen 0-3 krt/vuosi)
* vapaa-ajan vaatteita: jumppaan, hiihtoon ja juoksuun tarvittavat asut (ihan 1-2 vaatekertaa riittää), kotiasuja ja "metsävaatteita" sopivasti
*ulkovaatteet (takit, pipot, hanskat lähinnä)
* kengät: lenkkarit, kumpparit, talvikengät, kävelykengät, korkkarit, sandaalit, kevyet kesäkengät (jotka on sandaalien ja kävelykenkien välistä)
Nämä onkin periaatteessa minulla kaapissa, mutta on siellä tietenkin myös paljon muuta hyödytöntä, jota en yksinkertaisesti edes käytä.