Kuinka monta kertaa käytät alushousuja ennen kuin heität ne pois?
Ennen käytin noin 7 kertaa (eli 7 pesun jälkeen). Nyt olen alkanut käyttää pikkuhousunsuojia, joten pystyn käyttämään alushousuja jopa 30 päivää.
Kommentit (40)
Ei ole mikään mennyt pilalle, paitsi yks hirveä ulkomaantuliasena saatu printtipaita.
Lajittelen kahteen koriin: tummat ja vaaleat (siis kaikki joissa on yhtään valkoista tai keltaista). Ei ole värjääntynytkään mikään.
Jos pyykit pesee jatkuvasti 30 tai 40 asteessa, ne alkaa haista. Myöskään lastenvaatteista ei noilla lämpötiloilla tosiaan tahrat irtoa. Jos on esim. verta, esipesen käsin kylmällä.
Ihmisen eritteet kiehuvat kiinni tekstiiliin liian kuumassa lämpötilassa kuten 60 astetta. Pesen veritarhat käsin kylmällä vedellä ja saippualla ennen koneeseen laittoa. Laitan nestemäistä pesuainetta muihin tahroihin ja pesen 40 asteessa. Yksiinkään pikkuhousuihin ei ole tällä tavalla jäänyt tarhoja. Puhtaana pysyvät, kunnes kuluvat rikki siinä sadan pesun jälkeen.
eikä niihin mitään tahroja jää.
Tyynyliinat vaihdan normaalisti joka päivä, muut lakanat viikoittain. Pesen ne aina 95 asteessa. Alushousut on niin lähellä intiimipaikkoja, että pesu 30-40 asteessa ei mielestäni mitenkään riitä puhdistamaan ne kunnolla. ap
Miten peset itseäsi? ei tuo ihan terveeltä kuullosta, sori
Mutta lähinnä rahanmenosta on kyse riidassa. Mun mielestä voin itse ansaitsemillani rahoilla ostaa niin monet alkkarit kuin haluan, omathan ovat rahani.
Ei mun mielestä meillä pestä paljoakaan pyykkiä. Keskimäärin 2 koneellista päivässä ja viikonloppuna ehkä vähän enemmän. ITse peseydyn aamuin ja illoin, käyn suihkussa ja pesen hampaat. Pesen hampaat myäs töissä lounaan jälkeen ja käsiä tietenkin useammin.
ap
Tyynyliinat vaihdan normaalisti joka päivä, muut lakanat viikoittain. Pesen ne aina 95 asteessa. Alushousut on niin lähellä intiimipaikkoja, että pesu 30-40 asteessa ei mielestäni mitenkään riitä puhdistamaan ne kunnolla. Ei kukaan ole koskaan sanonut mitään sellaista, että olisin outo tämän asian kanssa. Tapa alkoi jo kotona murrosiän aikoihin, kun valkovuotoa alkoi tulla.
ap
teillä on vähintään 6 lasta, vai mitä ap?
Meillä on 2 ailuiosta ja 1 lapsi ja pesemme keskimäärin 2-3 koneellista pyykkiä viikossa.
Mies urheilee paljon, joten siitäkin tulee pyykkiä. Yleensä toinen kone on lastenvaatteita, toinen sitten valkopyykkiä, miehen vaatteita tai mun. Usein lakanat pestään viikonloppuisin.
ap
Tyynyliinat vaihdan normaalisti joka päivä, muut lakanat viikoittain. Pesen ne aina 95 asteessa. Alushousut on niin lähellä intiimipaikkoja, että pesu 30-40 asteessa ei mielestäni mitenkään riitä puhdistamaan ne kunnolla. ap
Miten peset itseäsi? ei tuo ihan terveeltä kuullosta, sori
Mutta lähinnä rahanmenosta on kyse riidassa. Mun mielestä voin itse ansaitsemillani rahoilla ostaa niin monet alkkarit kuin haluan, omathan ovat rahani.
Ei mun mielestä meillä pestä paljoakaan pyykkiä. Keskimäärin 2 koneellista päivässä ja viikonloppuna ehkä vähän enemmän. ITse peseydyn aamuin ja illoin, käyn suihkussa ja pesen hampaat. Pesen hampaat myäs töissä lounaan jälkeen ja käsiä tietenkin useammin.
ap
Tuntuutko sinusta myös suihkussa ollessasi sille, että että et saa itseäsi oikein puhtaaksi. Joudut koko ajan nostamaan suihkuveden lämpötilaa ja vaikka kuinka hankaat, tuntuu sille, että lika ei irtoa. Seisot minuutti tolkulla näin suihkun alla ja kun vihdoin lopetat suihkuttelun, tuntuu vieläkin sille, että et sittenkään ole puhdas?
Jos on näin, niin kyseessä voi olla kehittymässä oleva pakko-oireyhtymä.
Ennen käytin noin 7 kertaa (eli 7 pesun jälkeen). Nyt olen alkanut käyttää pikkuhousunsuojia, joten pystyn käyttämään alushousuja jopa 30 päivää.
Naisen paikka polttaa pikkarit aika nopeasti tummiksi, mies voi käyttää samoja housuja useita vuosiakin.
1. Tuollainen erityksen määrä alapäästä ei ole normaalia.
2. Olet pakkomielteinen ja ehkä maaninen
Ai pesu 30-40 asteessa ei puhdista? Vakuutan, että jos on toimiva pesukone, oikeanlaista pesuainetta ja laitat ne pesuun tarpeeksi nopsaan, etkä jätä likaa pinttymään pitkiksi ajoiksi pyykkikoriin, niin kyllä puhdistuu ihan hyvin 30 asteessa.
Jos käyt 2 kertaa päivässä suihkussa, ehtiikö tyynyliina todella sotkeentua yössä ja muut lakanat viikossa? Mietttikääpä, jos kaikki 7 miljardia ihmistä ois yhtä hysteerisiä, minkälainen ympäristön kuormitus...Ihan sairasta. Ja mikä määrä ylimääristä roskaa noista pikkareista kaatopaikalle, huh huh.
Käytän alusvaatteita vuosia ja aivan varmasti lähtee liat 40 asteessa. En käytä pikkuhousunsuojia.
Olen miettinyt miksi joiden ihmisten vaatteet haisevat pahalle mutta en ole vielä keksinyt siihen syytä. Itse pesen lakanat ja pyyheliinat 60asteessa, muut 40 asteessa eivätkä pyykit haise miltään.
Muistan lukeneeni tämän ja mietin jo silloin, että miten ap pysyy laskuissa mukana että tajuaa heittää alushousunsa aina 7 tai 30 päivän jälkeen pois. Ostaako hän esim. 10 kpl alushousuja kerralla, pitää ja pesee niitä, heittää kaikki pois kuukauden kuluttua ja ostaa uudet 10 kpl?
Mä siivosin eilen alushousulaatikkoni. Huonot lensivät roskiin, mutta sinne jäi vielä vähintään 4 vuotta vanhoja, aktiivikäytössä olleita puuvilla-alkkareita, jotka ovat aivan hyviä.
Turhaan heitätte pois....lähettäkää ne mulle.. pikkarikundi@gmail.com ja likaisena mielumm..
Sähköpostiosoitteeseenko ne lähetetään.
en tajua noita pikkareiden haistelijoita? voivatko muka elää parisuhteessa naisen kanssa
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 18:47"]
Turhaan heitätte pois....lähettäkää ne mulle.. pikkarikundi@gmail.com ja likaisena mielumm..
[/quote]
maksatko tilisiirrolla ennakkoon? Jos et, niin laita postiosoite, jotta voi maksaa postiennakolla. Minkä hintaluokan alushousuja haluat? Otan yleensä n. 40% markupin, mutta hyvin halvoissa myyn vähintään tuplahintaan.
Varmaan 1000 kertaa niin ovat rikki
Pitää pestä. Kuka noin sanoo. Kyllä se pesulapussa oleva lämpötila on aivan riittävä ja kaikenlisäksi vaatteen kuidut kestävät taatusti sen, mitä siinä lukee. Ainakin mulla on kaikissa puuvillaisissakin pöksyissä muutama prosentti lyckraa mukana antamassa istuvuutta ja joustoa. Jos peset sen 60 asteessa, niin takuulla pöksyt pesun jälkeen alkaa hassusti lörpöttää ja ensimmäisenä sen huomaa juuri kauluksesta ja punteista. Siis ainakin näissä hipster- ja maxi-mallisista, joita itse etupäässä käytän.
Johan tuo on aivan caltavaa energiankin tuhlausta pestä noin korkeissa lämpötiloissa, vai onko teillä täitä, tai satiaisia?
Jos on, niin silloin ymmärtäisin tuon 60 astetta.