Hirrveä kutina alapäässä, antibioottikuuri takana...
Ajattelin, että apteekissa liioiteltiin, kun hain antibioottikuurin. Kun sanoivat, että luultavasti voi sit aiheuttaa hiivatulehduksen. Miehen kanssa menee superhuonosti ja ei varmasti ikinä usko, että olisin lääkkeestä saanut jotain vaivaa. Luulee muutenkin, että käyn töissä panemassa...
Kommentit (4)
Minä saan joka kerta antibioottikuurin jälkeen hiivatulehduksen... Jos kuitenkin kuulut niihin onnellisiin,jotka eivät koskaan ole sitä sairastaneet,ilmeisesti pitäisi käydä toteamassa lääkärillä,että on sitä,että lääkitsee oikeaa vaivaa. Antibiootit myös tappavat hyviä bakteereja elimistöstä ja näiden bakteerien häätöön on eri valmisteet kuin hiivan häätöön.
Onpas outoa. Olen kyllä ennenkin syönyt kuureja, mutta ei niistä mitään vaivoja ole tullut.
Luultavasti on hiivatulehdus. En tiedä aiheuttaako tuo bakteeriepätasapaino kutinaa. Bakteeriepätasapainon hoitoon on Lactal-emätinpuikkoja olemassa,hiivaan sitten hiivavoidetta,emätinkapseleita ja nykyään myös suun kautta otettava kerta-annoskapseli.
Itse en kyllä käynyt hiivasta lääkärillä kun sitä aikoinaan tuli ab:iden jälkeen,mutta joskus olen jostain lukenut,että pitäs käydä,jos on ensimmäinen hiivatulehdusepäily.
Varmaankin monisyinen juttu,tuleeko hiivaa vai ei tai sitten nykyään on tujummat antibiootit. Joillain tulee hiivaa ab:iden jälkeen aina joillain ei välttämättä koskaan.
No hiivahan nyt voi leimahtaa ihan ilman antibioottejakin. Ihme mies sulla. Ootas kun hiiva alkaa kiertää teidän molempien kautta, sittenhän se vasta innostuu, kun kuulee että joutuu itsekin lääkitsemään itsensä!
Nyt vaan nopsasti apteekista hiivalääkkeet kehiin.