Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

g. P. Puska vs. H. Anttila ja koulutustasosi

Vierailija
29.10.2011 |

Esitän tämän kysymyksen nyt yksinkertaistaen, kummanko puolella olet? Kumpiko on oikeassa...Ravintoasioista ja kolesterolista on kyse. Näitä asioita seuranneet tietävät mistä on kyse.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että Pekka Puskalla on enemmän tutkittua tietoa taustallaan. En tosin pidä hänen jyrkästä tyylistään.

Itse kuljen kultaista keskitietä eli syön kaikkea kohtuudella.

Koulutus: FM, matkalla tohtoriksi

Vierailija
4/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että totuus on siinä puolessa välissä. Puskan "mullistavia" tutkimustuloksia en sellaisenaan niele. Ja kyllä, hiilareiden puputtaminen varmasti on iso syyllinen lihomiseen ja sitä kautta seurannaissairauksiin.

Itse uskon, että terveellisin ruokavalio on kohtuudella kaikkea. Varmaan optimi olisi pääosin vähärasvaisia lihoja, kasviksia ja marjoja paljon, hedelmiä kohtuudella ja hiilareita järjellä, hitaisiin painoittuen.

T. DI

Vierailija
5/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilä on ortopedi joka tuntuu tietävän kaiken kaikesta. Puska ei sentään väitä tietävänsä parannuskeinoa syöpään kuten Heikkilä.

Vierailija
6/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegetaristi, kaksi akateemista tutkintoa.

Vierailija
7/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI ja oik.yo.

Vierailija
8/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskan taustalla enemmän tutkimuksia.

Syön voita ja kermaa, hiilareita kohtuudella.

TM

Vierailija
9/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse hyväkarppausta suosien. Uskon myös siihen, että ihmiset ovat yksilöllisiä eikä kaikille sovi samanlainen ruokavalio. Olen kotitalouden ja terveystiedon opettaja.

Vierailija
10/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että totuus on siinä puolessa välissä. Puskan "mullistavia" tutkimustuloksia en sellaisenaan niele. Ja kyllä, hiilareiden puputtaminen varmasti on iso syyllinen lihomiseen ja sitä kautta seurannaissairauksiin.

Itse uskon, että terveellisin ruokavalio on kohtuudella kaikkea. Varmaan optimi olisi pääosin vähärasvaisia lihoja, kasviksia ja marjoja paljon, hedelmiä kohtuudella ja hiilareita järjellä, hitaisiin painoittuen.

T. DI

Eihän se käske meitä syömään valkoista höttöleipää, sipsejä ja suklaata. Vaan nimenomaan kohtuudella kaikkea, täysjyvätuotteita, hyviä rasvoja jne.

Ihmisillä on vaan kumma käsitys että virallisterveellinen suositus on sitä että vedetään kaikkea epäterveellistä ihan miten paljon tahansa.

Vierailija
11/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseni on FT.

Vierailija
12/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. DI

Eihän se käske meitä syömään valkoista höttöleipää, sipsejä ja suklaata. Vaan nimenomaan kohtuudella kaikkea, täysjyvätuotteita, hyviä rasvoja jne.

Ihmisillä on vaan kumma käsitys että virallisterveellinen suositus on sitä että vedetään kaikkea epäterveellistä ihan miten paljon tahansa.

Oikea virallisterveellinen, eli Puska kai sitten..

Koulutus HTM.

Vierailija
13/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM ja matkalla tohtoriksi minäkin eli väitöskirja esitarkastuksessa. En usko Puskan esittämiä tieteellisiä todisteita, sillä ne on tehty pitkälti tarkoitushakuisesti. Meidän halutaan syövän tietyllä tavalla, koska siitä on hyötyä tietyille tahoille.

Vierailija
14/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalioon kuuluu kaikenlaiset kevyttuotteet, joita karpit karttavat. Myös puhdas perusruoka on enemmän karppien heiniä.

Vierailija
15/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalioon kuuluu kaikenlaiset kevyttuotteet, joita karpit karttavat. Myös puhdas perusruoka on enemmän karppien heiniä.

ruokavalioon? Ei tarvis heitellä mitään mutu-tietoa. Ainakin tuntemani karpit korvaa sokerin makeutusaineilla ihan surutta. Ei taida olla ihan sitä perusruokaa.

Vierailija
16/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalioon?

Vierailija
17/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuka lienee H. Anttila?

Vierailija
18/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuka lienee H. Anttila?

Olen jo vastannut, mutta nyt vasta muistan että A. Heikkilähän se pitäisi olla.

Vierailija
19/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on...

tv. maisteri

Vierailija
20/47 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTM

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän