Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pääsi itku! Lapsille uusi räätälöity pc -> ei toimi

Vierailija
28.10.2011 |

Nyt on pakko avautua vaikka ei tämä tänne palstalle kuulu ..

Olen 3 lapsen työssäkäyvä pienituloinen yh-äiti ja lapset on tähän saakka käyttäneet toistakymmentä vuotta vanhaa tietsikkaa jossa vanha w98. Pitkän harkinnan jälkeen ostin sitten 1200 e maksaneen räätälöidyn pöytäkoneen erikoisliikkeestä (ajatuksella kerralla kunnon kone jota voi päivittää ja kestää 10 vuotta & pelitkin toimii). Hain tänään, johto seinään, näyttö (vanha lg flatron) kiinni, näppis ja hiiri. Painoin käynnistysnappia, rutisi, avautui siihen windows nelikenttähärpäkkeeseeen ja siihen jäi. Sammutettu, avattu, sama juttu. Ctrl+Alt+del veti harmaaksi, esc w lla takaisin nelikenttänäyttöön. Ei kysy mitään, mistään ei tapahdu mitään. Lopulta jopa windows 7 levy sisään (jospa olisi jäänyt asentamatta, ajatus toiveikkaana), ei ala lukemaan, ei edes vaikka sammutettu ja päälle uudelleen.

Vituttaa ja rankasti. Olen todella huono menemään valittamaan. Mutta nyt on pakko ... Voiko syynä olla vanha (n 3 -4 v) näyttö ? Teinkö kuitenkin jotain josta meni jumiin ? Pitääkö suostua maksamaan jotta tsekkaavat mikä vika ? Kyseessä siis rakennettu kone eikä mikään Anttilasta ostettu. Jos olisi varaa, menisin nyt ja ostaisin vaikka Anttilasta sellaisen 700 e peruskoneen jossa takuukin kunnossa.

Itkettää ja vituttaa. Lastenkin puolesta. Tähän kun on säästetty koko syksy ...

Anteeksi tämä tilitys mutta helpotti kun sai purkaa tän harmituksen.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen tiedän...työläppäri joskus käynnistettävä sitä kautta normaalisti (ei vikasietotilassa)

panet hetkeksi virtanapista kiinni (esim. sieltä koneen takaa, jos siellä kytkin) ja laitat päälle, painat f8 kun aloittaa käynnistymään, tuleeko se valikko mistä voit valita vikasietotilan jne.

Vierailija
42/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppirahoja oot maksellu ja aika kalliiks tulee lasten hyödytön harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehty, joku ei ole oikein.

Ei mitään häpeämistä siinä, että menee valittamaan.

Sääli, että sulle on onnistuttu väittämään että pienten lasten koneen tulee olla kallis.

Tottahan se on niiden uutuus-väkivaltapelien kohdalla, joita esim. teinit/aikuiset miehet pelaavat, mutta kun teillä on tähän asti pärjätty w98-koneella, joka selvästi on siis kivikautinen, eihän sillä vuosiin ole edes netti toiminut, niin teillä ei sen sortin pelikoneelle ole tarvetta.

Vierailija
44/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynnsity vikasietotilaan ja sen tiedän...työläppäri joskus käynnistettävä sitä kautta normaalisti (ei vikasietotilassa)

panet hetkeksi virtanapista kiinni (esim. sieltä koneen takaa, jos siellä kytkin) ja laitat päälle, painat f8 kun aloittaa käynnistymään, tuleeko se valikko mistä voit valita vikasietotilan jne.

tuleeko se valikko, ja onko muita vaihtoehtoja, komentokehote jne.

Vierailija
45/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Nörtti.

Vierailija
46/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että erikoisliikkeessä osataan myydä sellaista tavaraa, joka toimii. Ap on varmaan ostaessaan sanonut, että ei ymmärrä koneista mitään.

Samoin kävi miehen kaverille. Silloin kun koneita alettiin vasta laittaa perheisiin enemmän. Kaveri oli ostanut ns. vimpanpäälle koneen ja maksanut maltaita. Soitteli sitten miestä katsomaan kun ei oikein toiminut kunnolla. En nyt muista, mikä osa se oli, mutta lähetyslistan mukaan se piti olla aivan viimeistä huutoa oleva xxxxx, mutta koneen sisältä löytyi käytetty vanha yyyyy.

Eli myyjä oli tehnyt omaa bisnestä. Oli ajatellut huijata tyhmää ja tunkenut oman koneensa käytetyn osan myyntikoneeseen ja ottanut uuden osan omaan koneeseensa liikkeen hyllyltä.

Käry kävi ja miehen kaveri purkasi kauppansa. Sitä en tiedä, miten sille myyjälle kävi. Mutta me ainakin jokaiselle ystävälle ja tutulle yritimme mainostaa tätä kyseistä liikettä paskaliikkeenä ja varoitimme, että huijaavat.

En ikinä laittaisi noin paljoa mihinkään koneeseen :/ edes pelikoneeseen. Tarvii olla melkoisesti "räätälöity". Jos ei itse tajua koneiden päälle, niin kannattaa ostaa mieluummin joku peruspaketti, kunhan ostaa sellaisen mihin saa päiviteltyä eri osia tarvittaessa.

Vierailija
47/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynnsity vikasietotilaan ja sen tiedän...työläppäri joskus käynnistettävä sitä kautta normaalisti (ei vikasietotilassa)

Vierailija
48/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskushan se oli vähän kranttua, missä kohden painaa sitä f8, vai oliko se jossain f5. Ja sitä ei saanut kait painaa koko ajan, joten mä yleensä naputtelin vuorotellen molempia, joten en nyt mene vannomaan, miten sen valikon pitäisi tulla:)

Entäs sit se bios, olisiko siellä määritelty käynnistymään cd:ltä..

Vierailija
49/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kerta koneita kovin tunne. Siellä voi olla sisällä mitä tahansa. Kyllä asianmukaisen pelikoneen saa ihan Gigantistakin ja on myyjiä sielläkin.

Toivottavasti ap:n kone kuitenkin saadaan kuntoon. Helvetisti se ainakin on maksanut ja vielä ilman näyttöä..:P

Vierailija
50/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kerta koneita kovin tunne. Siellä voi olla sisällä mitä tahansa. Kyllä asianmukaisen pelikoneen saa ihan Gigantistakin ja on myyjiä sielläkin.

Toivottavasti ap:n kone kuitenkin saadaan kuntoon. Helvetisti se ainakin on maksanut ja vielä ilman näyttöä..:P

meinaa jo mullakin surku tulla.

Kunpa ap olis kysynyt meiltä mielipidettä ensin :/

Vierailija
51/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun koneen kokoaa itse tai se kootaan liikkeessä erikseen, niin vikoja saattaa ilmetä.

Mieheni osaa koota itse koneensa, ja on näin useasti tehnytkin. Eli ostaa kaikki osat itse erikseen ja kokoaa koneen niistä. Joskus on käynyt niinkin, että joku osa on jo valmiiksi ollut rikki, jolloin kone ei sitten käynnistykään -> osa liikkeeseen takaisin ja takuuseen.

Jos kone on liikkeessä koottu, tottakai hoitavat koneen taas kuntoon.

Vanhempani ostivat joku aika sitten noin 600 euron läppärin, joka sitten ihan yhtäkkiä hajosikin. Kyseessä oli ylikuumentuminen ja vika koneessa jo kokoamisvaiheessa tehtaalla. Kone meni suoraan vaihtoon, ei siis edes takuuseen, vaan annettiin suoraan uusi.

Vikoja siis aina voi tulla. soita huomenna sinne liikkeeseen ja kerro asia. Joko osaavat auttaa puhelimessa tai sitten kone pitää viedä heille takaisin.

Älä siis turhaan stressaa! :)

Vierailija
52/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nyt nukkumaan ja yritän saada unen päästä kiinni.

Soitan huomenna liikkeeseen; jospa siellä kuitenkin heti osaisivat arvella/sanoa missä vika tai katsoisivat edes konetta veloituksetta (toivon vaan ettei vika kuitenkin ole vanhassa näytössä- miten senkin testaa kun ei ole muuta näyttöä, tai etten onnistunut itse rikkomaan jotakin).

Ikävä perjantai-ilta oli. Kone kun oli odotettu, toivottu ja osaksi joululahja meille kaikille.

Kiitos kaikille vastanneille. Olin tyhmä ja höynäytettävä, tästä lähtien ostan taas vain halvinta :/

Vierailija
53/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuntuisi vastuuttomalta, jos kone ei käynnisty edes ensimmäistä kertaa. Varsinkin kun asennuskin olisi ollut tarkoitus jo tehdä, niin ihmetyttää nyt toi.

Kai se ap nyt on varma, että sillä on kaikki piuhat oikeissa paikoissa. Meinaan näppis/hiiri jos on ps/2

Vierailija
54/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppiksestä ctrl+alt+del sai näytön harmaaksi ja w esc logon takaisin joten oletan,että näppis toimii myös. Sitä paitsi kyllä kone käynnistyy ilman hiirtä ja näppistäkin...luulisin.

Vierailija
55/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin huippukoneen (mukana näyttö) ja maksoin siitä 600 euroa... Tosin kokosin sen itse. :p Tuo 1200e on ihan sikahinta, vaikka liittimet olis platinaa.

Vierailija
56/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin huippukoneen (mukana näyttö) ja maksoin siitä 600 euroa... Tosin kokosin sen itse. :p Tuo 1200e on ihan sikahinta, vaikka liittimet olis platinaa.

kyllä suosittelisin kaupan purkua, jos siihen joku peruste löytyisi.

Vierailija
57/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli liikkeeseen vaan ja saavat asentaa uusiksi

Vierailija
58/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viitsi liikkeen nimeä kertoa, mutta alkaa T-kirjaimella...

Lapset olisivat halunneet läppärin ja "vastaavilla tehoilla" se olisi maksanut n 2500 e ja silti joku tiedonsiirtojuttu olisi ollut hitaampi joten päädyin tähän jota suositteli. Näytönohjaimen voi kuulemma vaihtaa 2 v päästä ja saa 2 v lisää peli-ikää. Kunhan koko masiina edes toimisi...

Kyllä harmittaa. Mutta luulin tosiaan että kunnon kone vaatii ainakin tuon verran rahaa kun kerran asiantuntija sitä suositteli. TYhmyydestä sakotetaan ja paljon.

Vierailija
59/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä peli-ikää taitaa teidän peleihin olla halvimmassa 300e koneessakin 5 vuotta vähintään.

Epäilen, ettei teillä uusimpia pelejä ostella ja pelata, jos tähän asti olette noin vanhalla koneella pärjänneet..

Vierailija
60/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehty, joku ei ole oikein.

Ei mitään häpeämistä siinä, että menee valittamaan.

Sääli, että sulle on onnistuttu väittämään että pienten lasten koneen tulee olla kallis.

Tottahan se on niiden uutuus-väkivaltapelien kohdalla, joita esim. teinit/aikuiset miehet pelaavat, mutta kun teillä on tähän asti pärjätty w98-koneella, joka selvästi on siis kivikautinen, eihän sillä vuosiin ole edes netti toiminut, niin teillä ei sen sortin pelikoneelle ole tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan