Nyt pääsi itku! Lapsille uusi räätälöity pc -> ei toimi
Nyt on pakko avautua vaikka ei tämä tänne palstalle kuulu ..
Olen 3 lapsen työssäkäyvä pienituloinen yh-äiti ja lapset on tähän saakka käyttäneet toistakymmentä vuotta vanhaa tietsikkaa jossa vanha w98. Pitkän harkinnan jälkeen ostin sitten 1200 e maksaneen räätälöidyn pöytäkoneen erikoisliikkeestä (ajatuksella kerralla kunnon kone jota voi päivittää ja kestää 10 vuotta & pelitkin toimii). Hain tänään, johto seinään, näyttö (vanha lg flatron) kiinni, näppis ja hiiri. Painoin käynnistysnappia, rutisi, avautui siihen windows nelikenttähärpäkkeeseeen ja siihen jäi. Sammutettu, avattu, sama juttu. Ctrl+Alt+del veti harmaaksi, esc w lla takaisin nelikenttänäyttöön. Ei kysy mitään, mistään ei tapahdu mitään. Lopulta jopa windows 7 levy sisään (jospa olisi jäänyt asentamatta, ajatus toiveikkaana), ei ala lukemaan, ei edes vaikka sammutettu ja päälle uudelleen.
Vituttaa ja rankasti. Olen todella huono menemään valittamaan. Mutta nyt on pakko ... Voiko syynä olla vanha (n 3 -4 v) näyttö ? Teinkö kuitenkin jotain josta meni jumiin ? Pitääkö suostua maksamaan jotta tsekkaavat mikä vika ? Kyseessä siis rakennettu kone eikä mikään Anttilasta ostettu. Jos olisi varaa, menisin nyt ja ostaisin vaikka Anttilasta sellaisen 700 e peruskoneen jossa takuukin kunnossa.
Itkettää ja vituttaa. Lastenkin puolesta. Tähän kun on säästetty koko syksy ...
Anteeksi tämä tilitys mutta helpotti kun sai purkaa tän harmituksen.
Kommentit (88)
pöytäkoneesta. Jos ei kerta toimi niin sitten vain viet sen takaisin. Joku takuu koneella täytyy olla, vaikka kyseessä olisikin erikoisvarusteltu pc.
ja otat koneen ja näytön mukaan. Eiköhän ne siellä auta.
Ei kannata ostaa enää pöytäkoneita. Läppäri on paljon kätsympi ja sen voi ottaa mukaan vaikka kaverille.
täytyy sanoa etten mä tajua yhtään mikä nelikenttähärpäke jne.
Tietty meet valittamaan, ja miksi ostit noin kalliin oikeasti?
Mä juuri ostin alle 300 koneen muksuille, ja kyllä se useita vuosia menee, varsinkin jos teillä tähän asti on käytetty jotain w98-konetta..
Onko sulla vanhan koneen näyttö tallella.. kokeile sitä siihen niin näet toimiiko
ostin siis pelkän koneen, en näyttöä. Näyttöön tulee kyllä se windowsin aloitusnelikenttä, se n 10 cm*10 cm häkkyrä ja jää siihen - ei siis jatka käynnistymistä eteenpäin.
Voiko olla kyseessä ettei näytönohjain sovi vaan pitäisi ostaa vielä uusi näyttökin ?? Olivat liikkeessä sitä mieltä että jos vanha näyttö lapsille kelpaa niin ei tartte uutta, joku adapterisovitin tuli mukaan mutta ei sitä tarvittu kun näyttö sopi suoraan ruuvaamalla se sininen liitin kiinni...
joo, olen tyhmä...:(
kokeillut käynnistää vikasietotilassa?
paina F8-näppäintä ja pidä sitä alhaalla tietokoneen käynnistyessä. F8-näppäintä on painettava, ennen kuin Windows-logo tulee näyttöön. Jos Windows-logo tulee näkyviin, odota ensin, että Windows-kirjautumiskehote tulee näkyviin, ja sulje sitten tietokone ja käynnistä se uudelleen.
Uusia mäccejä jotka on lapsille täydellisiä kun ei tarvi pelätä viruksiakaan yms.saa reilusti alle tonnilla.Mäceissä on 2 vuoden takuukin kaikilla osilla,jopa virtajohdolla.
onko sulla itsellä siis läppäri, vai erillinen näyttö omassasi?
on siis windows-logo tuo jota sanoin nelikenttähärpäkkeeksi (anteeksi, olen tosi tyhmä !!!)
Menin siis erikoisliikkeeseen jotta saisin "kunnon pitkäikäisen" koneen lapsille ja itselle. OLivat sitä mieltä että pelikoneeksi ei läppäristä ole (paitsi yli 2500 e hintaisista).
Itku pääsee kun kaikki säästetyt rahat nyt kiinni tuossa toimimattomassa mötikässä. ( ja kun olen tosi surkea menemään valittamaan mistään, aina kärsin nahoissani...mutta nyt on varmaan pakko ottaa niskasta kiinni itseä maanantai-aamulla ja käydä liikkeessä ja myöhästyä töistä ...niisk)
[
i]kokeillut käynnistää vikasietotilassa? paina F8-näppäintä ja pidä sitä alhaalla tietokoneen käynnistyessä. F8-näppäintä on painettava, ennen kuin Windows-logo tulee näyttöön. Jos Windows-logo tulee näkyviin, odota ensin, että Windows-kirjautumiskehote tulee näkyviin, ja sulje sitten tietokone ja käynnistä se uudelleen.
[/quote]
onko sulla itsellä siis läppäri, vai erillinen näyttö omassasi?
ja kotona vain lisäksi tuo vanha näyttö ja vanha w98 kone.
ei voi muuta kuin ihmetellä, että miten edes onnistuit löytämään noin kalliin pc:n ja vielä ilman näyttöä.
Jos sinun lapset on niin pienet etteivät itse osaa konetta asentaan (siis kuin sanoin tehneesi sen itse) niin eivät millään muotoa tarvitse tavallisesta erikoisempaa konetta. Minulla on tutuissa muutama nörtti ja he ovat hankkineet koneensa paljon halvemmalla.
Tietokoneet myös ne kalliit vanhenevat pian ja pc ei ainakaan toimi kovin kauaa, jos sitä ei osaa huoltaa...
liekö tuo näyttö, kun kerran logo näkyy.
Joo, eiköhän niillä liikkeessä vastuu ole, että kone käynnistyy kans.
Ihan vaan rohkeasti menet valittamaan, tai soitat ja neuvovat puhelimessa. Uskoisin että heillä on hyvinkin hajua mitä voit tehdä seuraavaksi.
Jos kuiten raahaat koko koneen, niin ota se näyttösi mukaan myös, vaikka jossain muualla se nyt saattas olla vika.
Sä varmasti kuitenkin odotit sen logon kans jonkin aikaa ennen ku teet mitään. Ensimmäisillä kerroillahan se voi viedä aikaa, siinä laidassa pitäis väreillä se sininen palkki, kun jotain tekee.
Menet heti huomenna ja otat kaiken mukaan sinne etkä lähde ennen kaupan purkua.
Nyt tuo logo ollut näytössä 3 tuntia... eli en ainakaan ole hätäinen... JA mikään palkki ei missään väreile.
Joku kysyi lasten ikää: 11,9 ja 6 vuotiaat. Ja ei, eivät todellakaan asentele itse. Kaksi vanhinta pelaavat, nuorin harjoittelee mm. NallePuh ekaluokkaohjelmalla.
Ilmeisesti tein virheen ostaessani noin kalliin räätälöidyn koneen :(
liekö tuo näyttö, kun kerran logo näkyy. Joo, eiköhän niillä liikkeessä vastuu ole, että kone käynnistyy kans. Ihan vaan rohkeasti menet valittamaan, tai soitat ja neuvovat puhelimessa. Uskoisin että heillä on hyvinkin hajua mitä voit tehdä seuraavaksi. Jos kuiten raahaat koko koneen, niin ota se näyttösi mukaan myös, vaikka jossain muualla se nyt saattas olla vika. Sä varmasti kuitenkin odotit sen logon kans jonkin aikaa ennen ku teet mitään. Ensimmäisillä kerroillahan se voi viedä aikaa, siinä laidassa pitäis väreillä se sininen palkki, kun jotain tekee.
kone jostain gigantista. (tosin veikkaan, että laittavat helposti kuntoon)
En ikinä laittaisi noin paljoa mihinkään koneeseen :/ edes pelikoneeseen. Tarvii olla melkoisesti "räätälöity". Jos ei itse tajua koneiden päälle, niin kannattaa ostaa mieluummin joku peruspaketti, kunhan ostaa sellaisen mihin saa päiviteltyä eri osia tarvittaessa.
panet hetkeksi virtanapista kiinni (esim. sieltä koneen takaa, jos siellä kytkin) ja laitat päälle, painat f8 kun aloittaa käynnistymään, tuleeko se valikko mistä voit valita vikasietotilan jne.
Juuri siksi menin erikoisliikkeeseen koska en ymmärrä mitä pelikoneessa tarvitaan. JA halusin ostaa hyvän; sen kerran kun ostan. Ajatuksella köyhän ei kannata halpaa ja huonoa ostaa... No, nyt kävi näin.
Anttilassakin myyjä sanoi että pöytäkone ja kunnollinen maksaa .. Ajattelin sitten että erikoisliike on erikoisliike... No, ei varmaankaan sitten täällä saaduista kommenteista päätellen.
Asutaan maalla, 30 km kaupunkiin, ja liike olisi auki 10-13 mutta en ehdi. yritän siis soittaa .... Hävettää, nolottaa, inhottava olo...
En ikinä laittaisi noin paljoa mihinkään koneeseen :/ edes pelikoneeseen. Tarvii olla melkoisesti "räätälöity". Jos ei itse tajua koneiden päälle, niin kannattaa ostaa mieluummin joku peruspaketti, kunhan ostaa sellaisen mihin saa päiviteltyä eri osia tarvittaessa.
sori ap, näyttää tosi ilkeältä tuo tekstini :( ei ollut tarkoitus noin tylysti asiaa ilmaista.
Tosiaan kone ja näyttö kainaloon ja liikkeeseen mars, takuu täytyy olla kun kerran uutena ostit. Tai jos itse haluat säätää niin laita se buuttaamaan cd:ltä ja asennuslevy sisään
Onko sulla vanhan koneen näyttö tallella.. kokeile sitä siihen niin näet toimiiko