Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HEINÄKUISET 2012

28.10.2011 |

Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012

Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!

Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat

Kommentit (366)

Vierailija
1/366 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko olla liikkeitä jo tässä vaiheessa? mulla tuntuu iltaisin, lähinnä silloin kun menen sänkyyn sellaista muljuntaa..hyvin pientä mutta selkeää. päivällä ja liikkeessä ollessa ei tunnu mitään mutta kun pysähtyy niin huomaa.eka raskaus ja terkka sanoi np-ultrassa että istukka on ainakin toistaiseksi edessä joka kuulemma vaimentaa.

miss_u 17+6

Vierailija
2/366 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla jo pikkuisen liikkeitä joita tunnet. Niinhän sanotaan että vauva nukkuu kun oot liikkessä ja on hereillä kun itse käyt lepäämään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/366 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sen sitten tietää että tarvii ajaa paljon autolla ja vaunutella kun vauva syntyy että sen saa nukkumaan :D

Vierailija
4/366 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut vähän taustalla, ku oli huolia. Mutta ei täällä näköjään muillakaan oo ollut super-helppoa! Kovasti tsemppiä mammutti! Ei varmaankaan oo helppoa iloita omasta raskaudesta, kun ympärillä on surua.

Meilläkin oli vähän kurja onni. Sanoin joskus, että kannan geenivirhettä, joka periytyy 50% todennäköisyydellä.meiän nuorempi lapsi peri sen ja eka vuosi oli ihan sairas sytostaattihoitoineen ym. Nyt kävin istukkapunktiossa muutam viikko sitten ja ehkä meitä ei oo koulittu vielä tarpeeksi, kun tämä masuasukkikin on peri sen. Nyt oon rukoillut, että selvittäisiin ilman sytostaatteja, se helpottaisi jo paljon. Ja tällä vauvalla on parempi tilanne, kun veljellään, kun tiedetään jo tässä vaiheessa. 34 vkolta alkaa ylimääräiset ultrat ja tätä ei varmasti päästetä yliaikaiseksi. Alkuun, kun se perinnöllisyyslääkäri soitti niin menin ihan toimintakyvyttömäksi. En pystynyt iloitsemaan raskaudesta ja mietin jopa aborttiakin. Kirjoittelun siskolle mailia ja kerroin tilanteesta niin tämä vauva potkas! Kerran ja täysillä. Se oli joku käännekohta. Tajusin, että tottakai haluan tämän vauvan ja kyllä me selvitään:) Kyse ei oo kuitenkaan sellaisesta, että lapsi olisi laitteiden armoilla eikä kasvaisi ja kehittyisi normaalisti. Lapset on kuitenkin lahjoja:)

Mukavia masunkasvatuspäiviiä kaikille! Meillä tää vanhin lapsi puhuu harva se päivä, että voitaisi voittaa vähän lotosta rahaa niin hän sais pikkusiskon. Ei olla kerrottu vielä.

Iloinen 15+1

Ai niin se eka potku oli 13+2 ja nyt niitä tuntuu päivittäin, vaikka mullakin on istukka etuseinämässä.

Vierailija
5/366 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua iloinen80!! Paljon voimia sinnekin! Kuullostaa pahalle tuo teidän tilanne mutta tottahan se on että lapset on rikkaus ja lahja vaikka olisikin jotain "pientä häikkää"... sen kyllä ymmärrän jos abortin haluaa teettää kun tietää että lapsi ei tervettä päivää näe eikä elämä olisi elämisen arvoista..

joo ei tää oma raskaus enää mukavalle tunnu ku ympärillä sattuu kaikenlaista kamalaa.. nyt itsellä ollu tosi kovia vatsakipuja, kramppeja ja tottakai mie säikähdän niitä kuollakseni.

päivystyksestä sanottiin että odota seuraavaan neuvolaan (6.2) tai jos alan vuotaa verta ni asia on sillä selvä ja pitää mennä sit päivystykseen, että ei tääl hirveästi taideta ihmiselämää arvostaa. musta tulee luulosairas ihan varmasti näiden kipujeni kanssa..

toivotaan vaan että kaikki on hyvin ja sillon 6.2 kuultaisiin kunnon sydänäänet neuvolassa!

Mutta mutta, voimia kaikille muillekin odottajille!!

mammutti ja toukka 15+2

Vierailija
6/366 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo hirveesti kerenny kirjottelemaan viimeaikoina.. Eli keskeytin koulun ja menin töihin, että vähän lisätuloa saisi ennen äitiyslomaa, joten kiirettä on pitänyt. Tuntuu rankalta käydä yhtäkkiä töissä, mutta onneks tää ei ole ku lyhyt jakso, ja pomo on tuttu joten sovitaan työvuoroista viikkokohtaisesti ja oman jaksamiseni mukaan.. :)

Alavatsassa tuntunut semmosta ihmeellistä ja välillä aika kovaakin pistoa esim. noustessa tai muuten nopeita liikkeitä tehdessä.. Olin vähä huolissani jo mutta luin että pitäis olla jotain normaalia venytystä vaan, ja eilen 18+0 taisin tuntea ekoja potkujakin? En tosin oo varma, mutta ihan semmoselta tuntu, että vois ollakkin! Vähän pelko siinä sitte laantu.. :)

1.2 ois neuvola ja jossa pääsis taas sydänääniä kuuntelemaan, ja 9.2 rakenneultra, että pikkusen pääsee näkemääkin. Haluaisin hirveesti tietää sukupuolen, ja en enää jaksais oottaa! Anoppi on jo jotain ihan pienen pieniä vauvanvaatteita tuonutkin, pääasiassa semmosia neutraaleja värejä, mutta ehkä tuon ultran jälkeen uskaltais jo vähän väriäkin valita.. :)

Katoin että tuossa muutama viesti aikasemmin joku oli kirjottanut FB-ryhmästä, mutta en tästä keskustelusta ainakaan löytänyt mitään? Onko joku tehnyt sinne ryhmän? Ja jos on niin millä nimellä? En ainakaan ite löytänyt, vaikka eri hakusanoja kokeilin :)

Tsemppiä odotukseen kaikille! :)

Karo & pikkunen 18+1

Vierailija
7/366 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta löysin tänne keskusteluun ja piti heti päästä mukaan :) Esikoista siis odotetaan ja laskettu aika on 5.7.12. Nyt oon vasta päässy nauttimaan raskaudesta, kun pahoinvointi on viimein lähes kokonaan helpottanut. Alku otti koville, kun pahoinvointi oli lähes ympärivuorokautista ja oksensin kuuden viikon ajan melkein kaiken mitä suuhuni laitoin.. :/ Yök! Olo meni tosi heikoksi, eikä pystynyt muuta tekemään kuin makaamaan sohvalla ämpäri vieressä. Mut nyt se on onneksi ohi :) Pientä kuvotusta vaan aamuisin, ja joskus harvoin joutuu oksentamaan, mutta ei tunnu enää missään!

Nyt iloitsen, kun masu alkaa kunnolla näkyä ja viimeisen viikon aikana oon alkanu tuntea liikkeitäkin, ihanaa!

Hyvää vointia kaikille kanssaodottajille! :)

Iita ja pikkukulta 17+4

Vierailija
8/366 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vielä (rv 17+0) ole onnistunut paikallistamaan mitään liikehdintää, mutta ehkä sitten jotain vähitellen...

Nyt on pari kertaa aivastuksen yhteydessä sattunut aika napakasti alavatsaan. Googletuksen perusteella pitäisi olla aika normaalia, repäisykipuja tms. Myös toinen lonkka on muutaman kerran muljahdellut, kun olen vähän liukastunut: paikat siis löystynevät.

Koska raskaus ei ole muuten tuottanut vaivoja, niin eniten harmittaa lähes täysin kadonnut libido. Onneksi miehen kanssa voi tähänkin suhtautua pitkälti huumorilla ja odotella, että josko nyt keskiraskaudessa sitten tulisi kuitenkin seksuaalista halukkuutta. Läheisyyttä parisuhteessa riittää, mies rasvaa ja hieroo kuivia jalkojanikin melkein joka ilta, joka on aina yhtä ihanaa.

Vatsa on kasvanut ja paino lisääntynyt. Eniten silti hämmästyttää rintojen kasvu: en ennenkään ollut pienirintainen, ja nykytilassa tuntuu, että moni paita, jota kuvittelin pystyväni pitämään, on turhan napakka rintojen kohdalta. Parit uudet rintsikat on pitänyt ostaa alennusmyynneistä.

Vierailija
9/366 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta päivää mullakin meni, ennen kuin liikkeiksi ne hipaisut ja kuplinnat uskoin. Kyllä ne sieltä alkaa ajan kanssa tuntua :) Mulla myös aivastaessa tuntuu ikävältä alavatsalla, samoin tutulta kuulostaa nuo lonkkien muljahtelut.

Kurjimmalta kuitenkin tuntuu, kun se libido on tosiaan on täälläkin kadonnut. Vähiin on jäänyt petipuuhat raskauden aikana, mutta jospa se halukkuus palaisi vielä, sitä odotellessa.. ;) Onneksi on ymmärtäväinen mies!

Vierailija
10/366 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa etsiä sellainen hyvä asento kun tuntuu että tulee aivastus..esim jos oot sohvalla tai sängyssä niin tyyny tai vastaava mahalle ja painaa sillä vähän vastaan niin ei retkahda niin kovaa..autolla ajaessa ei tämä todistettavasti onnistu:D..yleensä tuleekin kamala valitushuuto jos sattuu aivastus autossa tulemaan mutta kotona olen tämän todennut hyväksi keinoksi.

en mäkään ensin meinannut uskoa että ne olisi vauvelin liikkeitä mutta nyt välillä tulee jo niin selkeää hipellystä että uskottava se on että siellä joku on..vielä kun rakenneultrassa näkisi reilun viikon päästä että minkä merkkinen asukas:) työkaverilla kävi niin hassusti että rakenneultrassa oli ipana pidellyt napanuoraa jalkojen välissä ihan kuin suojana ettei varmasti näe..siveä pikkuinen :D mun tuurilla me ei nähdä sukupuolta vaikka halutaan se tietää.onneks ollaan menossa sinne jenkkeihin missä on myynnissä niitä sukupuolen määritystestejä :D

Vierailija
11/366 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun oon niin allerginen ja vielä flunssankin sain, niin piti testata kaikki asennot kun aivastin ja yskin. Kyykky tuntui parhaalta, tapahtui se sitten jalkojen päällä, selällään tai kyljellään ;D (kuulostaa ihan joltain muulta)Hyvä aasinsilta seuraavaan aiheeseen...

mulla oli seksihalut ekan kolmanneksen ihan hukassa, mutta kyllä ovat jo palautuneet. Välillä vaan tulee kipua alavatsalle:(

Musta tuntuu että mun maha kasvaa silmissä. Ja paaaino. Huomenna neuvola, saa nähdä mitä täti sanoo. Mäkään en malttais oottaa rakenneultraa ja haluaisin tietää sukupuolen. Oon kuullut että onko sairaanhoitopiirejä joissa ei kerrota sukupuolta:/ Meillä on rakenneultraan vielä kaksi viikkoa..ja siitä parin viikon päästä on uusi rakenneultra 4D:nä. Silloin varmaan viimeistään selviää vauvan merkki.

Vierailija
12/366 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pian täytyi tosiaan alkaa miettiä hyviä asentoja aivastamiseen.. Mäkin totesin parhaimmaksi, kun makuulla vetää jalat koukkuun vatsan päälle tai pystyssä ollessa kumartuu tai kyykistyy.

Oon myös kuullut sellaista, ettei joka paikassa kerrottais sukupuolta, koska siitä ei koskaan voida olla satavarmoja. Mut eikös se oo jokaisen oma asia, jos haluaa tietää.. Saahan ne sitten vielä sanoa, ettei siihen kannata täysillä luottaa. Usein kuitenki on niin, että pojat näkyy varmemmin ja tytöt saattaa jäädä epävarmoiksi. Mulle sillä ei oo niin väliä, me kun ei haluta sukupuolta tietää, mutta ymmärrän niitä, joille se on tärkeää.

Paljon siitä 4D-ultrasta veloitetaan? Olis kiva päästä vielä joitain viikkoja rakenneultran jälkeen sellaiseen, mut ei viitsis kamalasti siitä maksaa, kun jotenki tuntuu että rahanmenoa on vauvaan liittyen aika paljon muutenkin.. ;)

Vierailija
13/366 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa taas kurkkimaan mitäs meille heinäkuisille kuuluu. Ai ai monilla tuntuu olevan kohdun kasvun aiheuttamia repäisy kipuja. Minulle tuntuvat olevan vain muisto edellisistä raskauksista. Ei tule kuin muutama pieni joskus kylkeä kääntäessä. Taitaa olla niin venyneet paikat, että ei enään revi. =)

Tokaa odottaessa olivat kyllä niin kamalia, että välillä tuntui taju lähtevän. Mutta johtui varmaan siitä, että vasta oli sektio tehty.

Mulla oli eka neuvola lääkäri ja kaikki oli ok. Vauvan sykkeitäkin kuunneltiin ekaa kertaa neuvolassa. Tosin kotona olen niitä jo kuunnellut silloin tällöin, mutta nyt tuntuu jo pieniä liikkeitä niin ei ole enään tullut kuunneltua.

Rakenneultraa minäkin kovasti odotan. Kolme viikkoa pitäisi vielä odottaa. Tahtoisin myöskin tosi kovasti tietää sukupuolen. Lapsille en ole vauvasta vielä kertonut ja toivoisinkin voivani kertoa samalla sukupuolen. Tyttö oli viimeksi niin pettynyt kun kovasti odotti saavansa siskon ja saikin TAAS veljen (kolmannen veljen) ja oli selvästi aluksi hieman pettynyt. Ei ehtisi sitten kehitellä mitään toiveita kun voisi ilmoittaa, että saatte pikkuveljen/pikkusiskon.

Minähän nyt muutenkin olen kehitellyt tästä sukupuolesta itselleni jonkun pakkomielteen. Mulla on tyttö ja poikia niin sikäli nyt ei ole kauheasti merkitystä kuka sieltä tulee. Paitsi tietysti olisihan se mukavaa kun tytölle se sisko vihdoin saataisiin.

Olen tehnyt gender maker testin (tilasin ebaysta) ja sen mukaan tyttö tulisi.

Lisäksi tilasin (ebaysta) intelligender testin jonka mukaan poika tulossa.

Ja sitten se punakaali testi oli mun mielestä kaikkein hauskin. Sen mukaan olisi tyttö tulossa. Näytti monella pitäneen paikkansa. Youtubessa oli ohjeet tuon punakaali testin tekoon ja sieltä huomasin, että on yleensä pitänyt paikkaansa. useammin kuin tuo intelligender.

Punakaalikin maksoi alle euron joten oli halpa juttukin vielä kaikenlisäksi.

No nää nyt on vähän samaa sarjaa kuin, että minkä mallinen maha yms jutut. Mutta ihan hauskoja jännitellessä, että kukahan siellä mahassa luuraa.

4d ultrasta oli myöskin puhetta. Minä kävin vuonna 2007 kun ei rakenneultrassa silloin kerrottu sukupuolta. Oli ihan kiva, mutta en ehkä menisi toisten ellei olisi jotain huolta vauvasta tai tosi kova hinku saada selville se sukupuoli. Maksoi lähemmäs 150e.

Hyvinkäällä ainakin kerrotaan sukupuoli jos se näkyy selvästi. Tai sanovat, että "minusta näyttäisi enemmän pojalta" tms. Silleen varovasti.

Eih, kai tässä täytyy jotain tehdäkkin. Tuppaa nää mun höpötykset aina venymään. =)

Jaksuja neidot ja tsemppiä ultraan kaikille niille joilla se on pian tiedossa.

Sirppana rv 16+6

Vierailija
14/366 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla anoppi on sormuksilla testannut pojaksi..sormus langassa vatsan päälle ja se joko pyörii ympyrää tai heiluu edestakas..en vaa muista enää et kumpi on kumpi :D jenkeistä tosiaan ajattelin kokeilla jotain sukupuolitestiä ostaa jos ei 13.päivä näe rakenneultrassa. googlen kuvahaulla kun laittaa fetus ultrasound ja 4d ja gender niin saa kuvia joissa voi opetella tunnistamaan..voi sit ultras tihrustaa :D

Vierailija
15/366 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punakaalitesti

1. Silppua punakaali pieneksi silpuksi

2. Lisää silppu kiehuvaan veteen

3. Keitä 10 minuuttia

4. Ota keitinvesi talteen

4. Kippoon aamupissaa ja toiseen samanverran tuota punakaalin keitinvettä. Sitten ne kipataan sekasin.

Jos Väri on punainen/pinkki= poika. Jos väri pysyy samana (tumman lilana) tai muuttuu tumman siniseksi niin =tyttö.

(Puolikas punakaali riittää/sopivasti vettä jotta peittyvät.)

Jos on vaikea kipossa arvioida väriä niin väri on helppo arvioida kun valuttaa lopuksi seoksen pöntön valkoista posliinia pitkin. (oma huomioni)

Ja testiin riittää ihan kertakäyttö mukiin puoli mukia pissaa ja keitinvettä. Lopun punakaali veden voi vaikka pullottaa jos haluaa toisena aamuna toistaa testin.

Ja tosiaan poika tulos näkyy kupissa helposti punaisena tai pinkkinä. Sellaisena hieman vaaleahkona. Ja tyttö on yleensä aika tumma ja vaikea kipossa arvioida onko lila vai sininen.

Itse pullotin keitinveden kun sitä tuli pieni kattilallinen. Ja useampana aamuna testasin kun katsoin, että onko eri aamuina eroja niin joo aina tumman lila tai ihan tumman sininen.

Kannattaa kokeilla. Ei ole kovin työläs ja oli kyllä ihan hauska.

Vierailija
16/366 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli tieto, että meille on tulossa tyttö, jolla on normaalit tytön kromosomit! Ehkä tää meiän ylämäki nyt sit loppuu. Ihan mahtava uutinen kahden pojan jälkeen:)

Iloinen 16+0

Vierailija
17/366 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinköhän toi kaalijuttu perustuu :D täytyy huomenna kokeilla.ukko jos kysyy että miks meil on kaalilaatikkoa kolme päivää ni hauska sanoo et tstasin et kumpi ipana meille tulee :D

Vierailija
18/366 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Mulla la 16.7, jippii ja kolme viikkoa enää rakenneultraan!!! wuhuu!! Täytyy huomenna kokeilla tota kaalitestiä, heh, jännä nähä pitääkö paikkansa! Samoin vois kokeilla sitä sooda-juttua ja verrata, näyttääkö molemmat samaa!

Kysymys kuuluu, meinaatteko selvittää sukupuolta?

Mulla tulossa eka vauveli ja onhan mun ihan pakko saada tietää, kumpi tulee että osaan ostaa kaiken valmiiksi oikein värisinä :)

Missä meinaatte synnyttää? Itse ajattelin NKL:lää koska siellä on suomen paras ammattitaito :) Onko kukaan kärsiny kovista jopa päivittäisistä hedareista? Itse olen alusta asti eikä meinaa loppua. Kuulemma tiedostamatonta jännityspäänsärkyä, varmaankin synnytystä jo jännitän koska pelkään sitä todella paljon. Pelkään sitä kipua ja etten pysty sitä hallitsemaan! Yritän saada niin paljon kipulääkkeitä kun mahdollista! Ensisynnyttäjänä varmaan stressaakin helpommin ja pelkää, kun ei tiedä, mitä se oikeasti on.

Liikkeitä ei vielä tunnu vaikka kovin etsinkin. Tunnustelekko käsillä masun päältä vai miten ne löytäisi parhaiten?

Voikaa hyvin ja vastailkaa

Vierailija
19/366 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille on tullut tähän mennessä? itsellä siis rv 17+5 ja viimeiseen kahteen kuukauteen paino ei ole noussut, alussa toki nousi heti 3 kiloo :D

Vierailija
20/366 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevamama: Minä haluisin selvittää sukupuolen. Esikoisen kohdalla sain erittäin hataran sukupuoliarvauksen johon en uskaltanut luottaa ja toisen kohdalla ei kerrottu. Ja kolmatta odottaessa kun oli jo olemassa tyttö ja poika niin en enään jaksanut odottaa synnytykseen asti.

Kolmas ja neljäs on selvitetty. Ja nyt tämä viides minun on ihan pakko saada selville. On se kuitenkin kiva, että osaa hieman valmistautua ja miettiä nimiät. Nimienkin keksiminen on yllättävän vaikeaa.

Minä olen synnyttänyt kahdesti naistenklinikalla. Esikoinen syntyi hätä sektiolla rv34 vuotavan istukan takia ja kyllä saan kiittää hengestäni ja pojan hengestä osaavaa henkilökuntaa. Mutta sitten tuo tyttö syntyi siellä alakautta ja mulla kävi joko tosi huono tuuri tai paska tuuri kätilön kanssa koska mulla repesi sisempi häpyhuuli ja kätilö ei paikannut sitä ja ei myöskään kertonut siitä mitään mulle. Oli tuskalliset kuukaudet ja 10kk synnytyksen jälkeen leikkaus asian tiimoilta. Ja kaikki kärsimys olisi vältetty jos kätilö olisi laittanut tikkejä tai pyytänyt lääkärin korjaamaan. Ja sen jälkeen en kyllä ole halunnut naistenklinikalle vaan olen nuo nuoremmat synnyttänyt hyvinkäällä ja ollut erittäin tyytyväinen. Nytkin nokka kohti hyvinkäätä sitten kesällä. Naistenklinikalle suostun menemään vain jos on jotakin ongelmia odotuksessa.

Mutta luulen, että mulle vain sattui sellainen kätilö joka on sitä mieltä, että paikkoja ei tarvitse korjata ja että ne korjaantuu itsestään. Tömmöinenhän on joskus ollut ihan muodissa. =(

Painoa on tullut tähän mennessä noin +3kg. Ja loppuun mennessä luultavasti taas joku +15kg. Mulla on onneksi aika nopeasti raskaus kilot lähtenyt synnytyksen jälkeen. Tosin nyt nuorinta imettäessä lihoin kamalasti ja en ehtinyt niitä kiloja pudottaa kun sattui tämä vahinko.

Miss understood: Se punakaali reagoi olikos se nyt happamuuteen ja emäksisyyteen tms.

Mielenkiintoista nähdä onko tuossa testissä mitään perää. Eli kaikki joita kiinnostaa tehdä testi niin voidaan sitten ultrien jälkeen katsoa kuinka monella piti paikkaansa. =)

Mulla kaveri on kans raskaana, mutta vaan naureskeli mun testi ehdotukselle. Eli ei tainnut olla tarpeeksi leikkimieltä testin tekoon. Mutta ei se mitään. me kaikki ollaan niin erillaisia. =)

Sirppana rv 17+0