Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa pattiin..miksi Tervo kirjoittaa kurdikulttuurista, kun ei ole viitsinyt tehdä pohjatyötä

Vierailija
28.10.2011 |

Taas Tervoa lyödään lyttyyn ja syystä. Eikä tuo Jari Tervo tajua, että hän on nyt mokannut ja pahasti. Anteeksipyyntö olisi paikallaan.

Keksin itse useita muita naista alistavampia kulttuureja kuin kurdikulttuuri, joka on alunperin aika vapaamielinen kulttuuri. Ääri-islam on tuonut siihen ikäviä piirteitä.

Tervolla on totisesti otsaa kun luulee tietävänsä tuosta vain kirjan verran teini-ikäisen kurditytön elämästä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102714654447_uu.shtml

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näin se on. Mutta mutta on olemassa niin arkaluontoisia aiheita, että niitä ei voi kirjoittaa muuten kuin niin, että niistä tulee väkisin ikään kuin laajempia poliittisia kannanottoja.

Olen esimerkiksi useaan kertaan vuosien mittaan törmännyt siihen että joku kysyy voiko lapsi olla hirviömäinen psykopaatti jo syntyessään ja sitten joku vastaa että kyllä voi, lue vaikka kirja Poikani Kevin. Se mitä tuo vastaaja ei tiedä, on se että kirjan on kirjoittanut hyvin lapsikielteinen lapseton nainen, ja että kirjaa voi lukea kahdella tasolla, jossa toinen taso kyseenalaistaa äidin kertomuksen ja pistää miettimään että missä se syy oikeasti on, äidissä vai lapsessa. Ja hyvin suurelta osalta lukijoista tämä taso jää havaitsematta kokonaan. Henkilökohtaisesti kirjan luettuani olen myös sitä mieltä, että jos kirjoittajalla olisi omia lapsia, hän ei olisi kirjoittanut tuollaista kirjaa ollenkaan. Se oli just jotain sellaista, mitä multa olisi syntynyt kiihkeänä vapaaehtoisena lapsettomana, kunnes sain itse lapsia ja rupesin tajuamaan niistä jotain.

Minusta on aiheita, joihin ei pitäisi lähteä, jollei ole todella varma asiastaan. En ole Tervon kirjaa itse lukenut, mutta jos on pienikin mahdollisuus että homppania lukee sitä kuvauksena muslimien saatanallisuudesta, niin sillälaillahan siinä tulee käymään.

Vierailija
42/49 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään väheksy ip lehtiä - luen niitä kyllä ihan viihteenä (en tiedä onko oikein osattu lukea sitten). Ja tiesin, että Tervo on ollut IS toimittaja ennen. En ole aiemmin pitänyt Tervon kirjoista, mutta tästä tykkäsin. Ajattelin, että voin esittää oman erilaisen mielipiteeni tästä kirjasta tähän keskusteluun. Pahoittelen, mikäli se ei ollutkaa AV palstalla sallittua, tosiaan olen aika noviisi täällä, enkä tiedä kaikkia kirjoittamattomia sääntöjä. Näin sitä oppii. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään väheksy ip lehtiä - luen niitä kyllä ihan viihteenä (en tiedä onko oikein osattu lukea sitten). Ja tiesin, että Tervo on ollut IS toimittaja ennen. En ole aiemmin pitänyt Tervon kirjoista, mutta tästä tykkäsin. Ajattelin, että voin esittää oman erilaisen mielipiteeni tästä kirjasta tähän keskusteluun. Pahoittelen, mikäli se ei ollutkaa AV palstalla sallittua, tosiaan olen aika noviisi täällä, enkä tiedä kaikkia kirjoittamattomia sääntöjä. Näin sitä oppii. :-)

Vierailija
44/49 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ajoittain älykkäitäkin keskusteluja ja mielipiteenvaihtoa ilman haukkumista. Tervetuloa joukkoon vaan!

Vierailija
45/49 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurdeista asuu Turkissa. Varsinainen Kurdistan (kurdien oma "valtio") sijaitsee Irakissa ja on autonominen alue siellä. Heillä on oma hallinto (Erbilissä tai Hawlerissa kuten itse kaupunkiaan kutsuvat), poliisi- sekä asevoimat. Lisäksi heitä on paljon mm. Syyriassa ja tietenkin joka puolelle maailmaa muutenkin muuttaneena. Tiettävästi ovat suurimpia kansoja maailmassa (30milj.), joilla ei ole omaa itsenäistä valtiota.

Ainakin tuolla Kurdistanin alueella ovat vahvasti Islamilaisia. Kaupungista löytyy ihan länsimaisesti käyttäytyviäkin, mutta vähänkin maaseudulle mentäessä esim. naiset on mustissa kaavuissa ja uskonto määrittelee elämää täysin.

Yllä kuvatun kaltaisesta mafiatyylistä en ole tietoinen. Voi olla taustalla sielläkin. Varmaa kuitenkin on, että Tervon kuvailemat tapahtumat ova mahdollisia siellä ja sanoisin että jopa todennäköisiä ja yleisiä.

Kurdien vainot Turkissa: miksi 1/3 Turkin parlamentin jäsenistä on kurditaustaisia, kun kurdeja kerran urakalla vainotaan hallituksen taholta? Miksi moni entinen pääministeri/presidentti on ollut kurditaustainen? Miksi moni Turkissa palvottu pop-tähti on kurdi, jos turkkilaiset kerran "vihaavat" kurdeja? Miksi seka-avaioliitot etnisesti turkkilaisten ja kurdien välillä ovat yleisiä, jos maa on "tiukasti jakaantunut eri leireihin"? Miksi puhutaan "kurdialueesta" (itäinen Turkki), vaikka 60% kurdeista asuu läntisen Turkin suurissa kaupungeissa? Miksi Turkin hallitus käyttää eniten rahaa terveydenhuollon ja koulutuksen edistämiseen juuri itäisessä Turkissa? Miksi hallitus avasi juuri viime aikoina useita kurdinkielisiä kouluja? Jos haluatte oikeasti ymmärtää kurdiongelmaa, niin kannattaisi myös kiinnittää huomiota seuraavaan: kurdien parissa on suunnattomasti järjestäytynyttä rikollisuutta, josta kärsivät nimeomaan kurdit itse, mutta myös koko maa. Suuri osa itäisen Turkin businessektorista on ns. harmaata bisnestä, josta ei makseta veroja. Suuret "kurdialueen kaupungit", kuten Diyarbakir ovat jakautuneet laittomasti satoja vuosia vanhojen feodaalisten "maanomistajien" (mafiatyyliset "perheet") käsiin. Nämä perheet kontrolloivat alueita keräämällä "pakkoveroja" muilta alueen asukkailta - laittomasti tietenkin. Jos et maksa, henkesi on todellakin halpaa. Ihmiskauppa, huumekauppa ja piraattiteollisuus kukoistaa. Yli 90% kunniamurhista tapahtuu Turkissa kurdien parissa. Siinä teille faktaa, jota myös kouluttautuneet kurdit voisivat teille kertoa. Pitäisikö hallituksen vain sallia kurdien "erilainen elämäntyyli"? En tiedätoki, josko tunnen asiaa, mutta olen asunut kymmenkunta vuotta Turkissa ja tunnen todella paljon etnisesti turkkilaisia ja kurdeja. Teen myös töitä kurdien parissa.

Jos olet kerran asunut paikan päällä, niin näkemyksesi on varmaan ihan oikea. Voisi kuitenkin kysyä, että onkohan tavallinen ja vähemmän rikas kurdikansa samassa asemassa kuin tuo mainitsemasi mafia.

Vierailija
46/49 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lukenut kirjan. Olen ihan samaa mieltä sinun kanssasi. Kirjassa tuotiin vakavia asioita esille ihan yleisesti joka kulttuurista leimaamatta suomalaisia sen enempää kuin venäläisiäkään. En viitsi edes jatkaa tätä "keskustelua", kun ihmiset argumentoivat lehtijuttujen perusteella eivätkä ole itse lukeneet koko kirjaa!

T: nainen, jota epäiltiin Tervoksi

Vierailija
47/49 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ajoittain älykkäitäkin keskusteluja ja mielipiteenvaihtoa ilman haukkumista. Tervetuloa joukkoon vaan!

[/quote]

38

Vierailija
48/49 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rva Tervo

Vierailija
49/49 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasinkin, että Tervon oli epäilty osallistuvan AV palstan keskusteluun :D.

Rva 38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi