Minkä kokoisia teidän 13-vuotiaat tytöt on?
Tänään oli lapsella se seiskaluokan terveystarkastus ja mä olin siis mukana ja terkkari sano, että ei sais kauheesti syödä herkkuja kun on vähän tukeva! :O Lapsi on aika lihaksikas ja pituutta on 159cm ja painoa 55kg.
Kommentit (37)
Tyttäreni on pari senttiä pidemi ja kai pari kiloa painavampi, kysyin terkalta, että onko liian painava, niin sanoi että ei toki. On oikein sopusuhtainen ja normaali paino.
Meidän tyttö oli keväällä 158/50 ja nyt syksyllä 159/50. Moni luokkatoveri on laihempi, omalla tytöllä on reidet ja kurveja. Ei voi kuitenkaan lihavaksi moittia, mutta ei ole enää sellainen tikkulaiha.
Lasten painoindeksilaskurin mukaan on normaali.
Mun tyttö 160cm ja 45kg. Oli alipainon takia painontarkkailussa vuoden. Lapselle todella ahdistavaa! Terkka väitti, ettei syö kunnolla. Söi kyllä ja paljon!!!
Oli niin tai näin, niin painosta ei kyllä sais tehdä ton ikästen kanssa mitään numeroa, ellei nyt ole kyse mistään sairaalloisesta ylipainosta.
Joopa, tyttäreni syömishäiriö on saanut alkunsa koulun terveydenhoitajan vastaanotolta. Itkee sitä edelleen. Oli 167 cm ja 60 kg, nyt 168 ja 50 kg ja laihtuu koko ajan. On kuin haamu entisestään eikä syö. Lääkärissä ja ravintoterapeuteilla juostu. Vois ihmiset miettiä oikeasti mitä sanoo kasvavassa iässä oleville teineille.
Lapseni on 165 ja painaa 52kg. Terkkari sanoi, että juuri sopivan painoinen ei tarvi lihoa eikä laihtua. Tyttö on hoikka, mutta myös lihaksikas. Harrastaa sählyä, ratsastusta ja laskettelua. Mielestäni lapsesi on sopusuhtainen.
166cm ja 56kg, näyttää ainakin omasta mielestäni ihan normaalilta :)
13-vuotias tyttösi ei ole lihaksikas. Eiköhän terveydenhoitaja olisi huomannut, jos kyseessä olisi lihakset eikä läski. Katso vaikka sairas lapsi-sivustolta kasvutaulukoita. Tyttösi on pituudeltaan keskikokoinen, mutta painoltaan suurikokoinen.
Tänään oli lapsella se seiskaluokan terveystarkastus ja mä olin siis mukana ja terkkari sano, että ei sais kauheesti syödä herkkuja kun on vähän tukeva! :O Lapsi on aika lihaksikas ja pituutta on 159cm ja painoa 55kg.
Meillä tyttö kävi tänään terkalla ja oli kuulemma normaalin painoinen. Painoi tuon saman 55 kiloa, mutta pituutta 171 senttiä...
. Nyt se itkee huoneessaan että ei syö enää ikinä mitään jne. :(
-ap-
Että hän on kaunis! Tuollainen voi helposti laukaista syömishäiriön ja sitä vähiten haluat lapsellesi. Muistuta häntä, että hän on kaunis ja ainutlaatuinen! Jos haluaa alkaa laihduttamaan, koska hänelle on noin sanottu, muistuta terveellisistä tavoista, koska teinit osaavat laihduttaa erittäin kieroilla tavoilla! :(
Ei terveydenhoitaja tosiaan olisi sanonut asiasta, ellei tyttösi olisi SELKEÄSTI lihava. Täytyy vain toivoa, ettei pituuskasvu ole vielä ohi, ja kasvaa vielä pituutta. Painoa ei tarvitse tulla yhtään lisää!
169 cm ja 52 kg, lentopalloa pelaa kun on pitkä tyttö
hyi, saisi ottaa lapset pois tällaisilta vanhemmilta jotka sairaalloisesti ihannoivat laihuutta
Ei todellakaan sairaalloisen laiha ja syö mitä vaan.
167cm ja 49kg. Normaalin hoikka ja lihasta löytyy.
koska olin valmennettavana yleisurheilussa ympäri vuoden, lisäksi harrastin rytmistä kilpavoimistelua. paino pysyi tuollaisena liki 30 v asti, koska urheilin koko ajan.
omia lihojaan. Tai naisellisen pyöreä. Tyttö on tuhti ja terkkari oli oikeassa. Pituuskasvua tytöllä tuskin enää hirveästi on, mutta painoa kertyy tuota vauhtia helposti yli 70 kg ja silloin puhutaan jo pahasta ylipainosta.
ei ollut puhunut painosta mitään, tai ainakaan lapsi ei siitä mulle sanonut. Onkin kyllä ihan sopusuhtainen.
Oon 13v painan 45kg ja oon pitkä 158! Lihaksia on koska olen harrastanut hiigtoa 3vuotta tästä vuodesta tulee 4vuosi terkkari yleinsä tuppa sanomaan että muista syödä ja niin kyl oon muistanutkin