Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaajat, miten paljon olette laihtuneet???

Vierailija
27.10.2011 |

kertokaas nyt mulle teidän karppauksesta??!! mä olen karpannut kohta puoli vuotta enkä olen laihtunut grammaakaan, päin vastoin aloitin punttisalin samaan aikaan ja painoa nostanut 1,5kg, siis lihasta.

onko muille käynyt samalla tavalla, vai ovatko kaikki laihtuneet??

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tokihan se on niin että muutokset eivät välttämättä ole pysyviä. Kävin tuossa kaksi vuotta sitten testeissä ja hyvinä olivat pysyneet.

Vierailija
2/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosi on luonnollinen tila.

Jos ei syö vähään aikaan paljon hiilihydraatteja, insuliini laskee riittävän mnatalaksi ja syntyy ketoaineita. Ne ovat vereen imeytyviä energiamolekyylejä samoin kuin sypälesokerikin.

Rasva muuttuu maksassa ketoaineiksi ja siten aivojen ravinnoksi. Ketoosi siis lisää rasvan palamista.

Ilman uutta rasvaa ei "vanha" rasva pala, ts. rasva nopeuttaa...

Ketoosi on luonnollinen tila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on elimistön hätäjärjestelmä. Jos ketoosi olisi luonnollinen tila, silloin ihmiselimistö ei ensisijaisesti ottaisi energiaansa hiilareista tärkeimpiin järjestelmiin, toisin sanoen ajattelu (aivot) ja pako (lihakset).

Vierailija
4/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mitä ihmisruumiissa tapahtuu on luonnollista!

Luonnotonta on syödä lääkkeitä ja sekoittaa kehon omat säätelyjärjestelmät.

Vierailija
5/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mitä ihmisruumiissa tapahtuu on luonnollista!

luonnollista, mutta ei se yleensä tavoitetila ole.

Vierailija
6/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla paljon ylipainoa sillon jos saa kysyä :) liikuitko kovasti vai ihan pelkällä karppauksella pudotit painoa? =)

Itse joskus olin viikon sillä ja lähti jotai 3-4 kiloa,nesteitähän ne on ja nyt olen mieheni kanssa miettinyt että alkaisimme uudestaan :)

Vierailija
7/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karpannut 5 vuoden ajan. Laihtunut ehkä noin 50 kiloa. Laihduttaa karppaamalla aina kymmenisen kiloa, sitten syö välissä "normaalisti" ja lihoo 10 kiloa takaisin. tosin änen normaalisyöminen on kaukana normaalista. Karkkia, pullaa, vaaleaa leipää ja PALJON. Ei missään vaiheessa ole ollut lihava vaan 170/60-70. Mikään terveellinen tapa tuo ei todellakaan ole. Verenpaineet on pilvissä ja syö kolmea verenpainelääkettä ja lisäksi pitäisi syödä kolesterolilääkettä, muttei syö. Ikää 39v.

Itse olen kaks vuotta nuorempi, arvot on ihannelukemissa ja olen ns sekasyöjä. Syön kasviksia, hedelmiä, maitotuotteita, leipää, jos siinä on kuituja yli 8% 1-2 palaa päivässä, pastaa, riisiä ja perunaa kohtuudella. Karkkia ja jäätelöä syön joskus, ehkä kerran viikossa jompaa kumpaa. Paino on ollut lasten saamisen jälkeen samoissa lukemissa, BMI 20-21.

Vierailija
8/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovan liikunnan päälle karppausta ja volaa, vittu. Ette usko vatsalihakset näkyy ja kaikki näkyy vittu. Voitte todeta vitun varmaksi että jokaikinen pikkuriikkinenkin lihas näkyy ihon läpi.

Vitun (anteeksi voimasana) jäntevä olo. Vähän kuin kepardilla savannissa.

Kaikkea olen tosiaan kokeillut. Tää toimii.

Vierailija
9/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle viljat ongelmana, jos normiruokavaliolla on ripuli? Jotainhan siinä on silloin oltava vikana...Yllättävän usealle viljat ei sovi. Karpata voi myös terveyssyistä eikä laihtuakseen!

Vierailija
10/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parantaa suolen toimintaa. Minä esim. kävin tänäaamuna oikein erityisen nautinnollisella kakkosella, pari täydellisen kokoista pökälettä solahti pönttöön kuin rasvattu salama. Mietin että mistä se oikein johtuu ja tajusin että olin vetänyt edellisenä päivänä ihan liikaa ruisleipää. Edellisenä päivänä oikein ajattelin että pitää ryhdistäytyä ettei elämä mene kiireessä pelkäksi ruisleivän mussutukseksi.

Vierailija
11/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös yritin pari vuotta sitten karppaamalla saada kahta kiloa pois. Painoindeksi 21,5, eli ei ylipainoa, mutta halusin jenkkakahvat veke.

Karppasin viikon, mutta mitään muuta ei tapahtunut kuin että aivotyöskentely ei onnistunut (huono juttu töissä, olen asiantuntijatehtävissä) ja 8 kilsan pyöräily työpaikalle meni ihan sumussa. En meinannut millään jaksaa tuota pyöräilyä.

Lopetin, kun viikonloppuna otin lasin viiniä, ja meinasi taju lähteä. Vedin äkkiä sokerimehua ja ranskalaisia, niin johan rupesi olo paranemaan. :)

Pääsin jenkkiksistä sitten ihan normaalilla liikunnalla ja kaloreiden laskemisella eroon. :)

Eli ei sopinut karppaus tälle normaalipainoiselle.

Vierailija
12/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtenyt 8kk 24kg. en yritä ketokarppausta vaan tämä rauhallinen tahti on mulle hyvä. herkutellutkin olen välillä. mutta pienemmissä määrin kuin ennen.

mulle tämä sopii.

Vierailija
13/46 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun luin tän ketjun läpi niin karppaus taitaa sitten sopia paljon ylipainoiselle ja normaalipainoinen ei laihdu. mutta tietysti poikkeusiakin on, hyvä ystävä aloittaessa 176cm/78kg ja nyt 72kg. eli siis laihtunut, mutta mä en...tosin olen koko elämäni saanut tehdä todellakin töitä laihtuakseni, omaan ns. läskigeenit mutta töitä tekemällä olen laihtunut ja pysynyt normaalipainossa.

en tiedä miksi normiruoka mulle sitä ripulia aiheuttaa, tosiaankin keliakia on tutkittu suoraan suolen seinästä ja sitä ei ole. nyt karppauksella ripulia ei ole...

mutta aloittelen ensi viikolla tavallisen ruokavalion kunhan olen nuo mantelileivät tuhonnut mitä jääkaapissa vielä on...hyviä ovat!!!

kiitos kaikille kommenteista...

Vierailija
14/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on nyt 31,1.

Tiedän monia tuttavia, joilla paino on pudonnut huomattavasti nopeammin. Mutta ihan tyytyväinen täytyy olla tähänkin. Tosin haluan saada vielä 12kg pois, ja tiedän, että siihen menee aikaa, paljon.

Vierailija
15/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kai se vika sitten on, olen liian normaalipainoinen laihtuakseni??? mites muut??

milläkin töissä yksi työkaveri laihtunut 20kg puolessa vuodessa ja mä saan lisää painoa...välillä ahdistaa..

ap

Vierailija
16/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin karppaamalla laihtuu, koska syö luultavasti vähemmän kaloreita kuin aiemmin. Yleensä myös tehostaa liikuntaa, kun on ajatus laihtumisesta, eli samalla kulutuskin kasvaa. Toki paino silloin ylipainoisella tippuu.

Lähellä normaalia BMI:tä oleva ei sitten niinkään laihdu. Luultavasti ei ole aiemminkaan vetänyt kaloreita ihan tolkuttomasti, ja karppiruualla niitä kaloreita sitten kuitenkin kertyy päivänaikana melko paljon, eli yleensä sen normaalin kulutuksen verran vähintään. Laskehan vaikka viikon ajan ne karppauskalorisi. Eikä mitään "noin" laskentaa, vaan ihan oikeasti. Käytä vaikka kalorilaskuri.fi. Yhtäkkiä voit tajuta, että karpatessa syö liikaa kaloreita.

Se laihtuminen kun on tasan tarkkaan kiinni siitä, syötkö liikaa vai liian vähän. Voi sitä laihduttaa vaikka pelkkää maitosuklaata syömällä, kun pitää kilokalorit kurissa.

Itse olen esim. laihduttanut nyt kolmessa kuukaudessa 13kg, ja ihan vain käyttämällä kalorilaskuria tunnollisesti joka päivä. Syön mitä vain, mutta kirjaan ne tarkasti ylös, ja pidän huolta, että vajetta syntyy. Ja toki lenkkeilenkin.

Nyt BMI on 26, vielä saisi viitisen kiloa pudota, sitten on hyvä. Paras tulos mielestäni tulee ns. normaalilla ruokavaliolla. Eikä ainakaan yhtään hitaammin, kuin näissä oudoissa ihmedieeteissä.

Vierailija
17/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi 33.

kaksi kertaa olen kokeillut karppausta ja mulle se ei näköjään sovi. Tulee vatsantoiminta ongelmia ja paino ei vaan putoa.

tai sitten teen jotzain väärin.

Vierailija
18/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin tässä aikomassa palata takaisin normaaliin ruokavalioon, siis syömään ruisleipää ja kaurapuuroa ja hedelmiä, joita nyt en siis puoleen vuoteen ole syönyt. tavallisella ruualla olen tähänkin saakka saanut painoni pidettyä normaalina.

halusin vain tehdä testin tai oikeastaan tähänkin oli syynä mies...sanoi, että koska liikun noin paljon niin syön niin väärin, mun pitäisi painaa 10kg vähämmän.

mutta nyt puoli vuotta mennyt ja paino nousee, ei laske, joten ei toi karppaaminen ainakaan mulle sitten tehoa...

Vierailija
19/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen karpannut kohta kolme viikkoa, ja vajaa kolme kiloa on lähtenyt.

mittani ovat 172 cm ja paino tällä hetkellä 68 kg. Oliskohan BMI joku 23-24.

Olen siis aika lailla normaalipainon rajoissa, mutta peili kertoo minulla olevan ylipainoa, esim. mahaa on näkyvästi ja takapuolta..

Mutta minä olen vähän pettynyt tuohon painonpudotukseen, motivaatio on kova, olen mm. lenkkeillyt lähes joka päivä. No, onhan paino pudonnut, mutta enemmänkin olisi saanut.

Toisaalta rtämä on kyllä vaikeaa, sillä mm. raskaa kehotetaan surutta käyttämään, mutta sitten taas varoitellaan liiosta kaloreista.

Koska halaun laihtua nopeasti, mun laihdutusmuoto on siirtymässä karppauksesta kitukarppaukseksi, eli vähullä hiilareilla ja rasvoilla mennään nyt jonkin aikaa ja katsotaan miten käy. Nälkähän tässä välillä meinaa olla, mutta ei auta.

Mulla siis tavoitteena vielä ainakin 5 kilon laihtuminen.

ps. tuli vielä mieleen, että alkuun vedin kyllä aika reiluja ruoka-annoksia ennen kuin tajusin pysyä kohtuudessa, esim. ekalla viikolla vedin kolmen mukan ja 3-4 pekonisiivun munakkaita, mutta nyt tällä viikolla olen syönyt aamupalaksi yden karppisen tai yhden munan kolmella pekonilla. Olen siis yrittänyt vähentää syömistä rajusti.

Se huono puolihan tässä on, että miten pää kestää, mutta toistaiseksi mielihaluja ei ole.

Vierailija
20/46 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä laihtuminen perustuu oikeasti aivan muuhun kuin kaloreihin, koko aineenvaihdunta ja kropan toiminta muuttuu (kun ei ole sokeria polttoaineeksi, kroppa alkaa polttamaan rasvaa)

Mun mies on karpannut 4,5kk ja laihtunut 24kg. Ja todellakin on syönyt kaloreita, välillä ihan hirvittänyt se läskin ja voin kanssa lotraaminen. Mutta, toimii (vaikken itsekään olis uskonut), koskapa verenpaineongelmat ovat loppuneet ja paino tosiaan pudonnut 110kg -> 86kg. Nyt miehen BMI on 24, ei ole koskaan aiemmin ollut ns. normaalipainoinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme