Karppaajat, miten paljon olette laihtuneet???
kertokaas nyt mulle teidän karppauksesta??!! mä olen karpannut kohta puoli vuotta enkä olen laihtunut grammaakaan, päin vastoin aloitin punttisalin samaan aikaan ja painoa nostanut 1,5kg, siis lihasta.
onko muille käynyt samalla tavalla, vai ovatko kaikki laihtuneet??
Kommentit (46)
Niin kyllä mä uskon, että tosi läskit laihtuu, mutta en mäkään kyllä ole kuullut lähes normaalipainoisten onnistumiskokemuksia.
Mä luúlen, että jos tässä alkaa rasvoilla läträämään, niin johan löytyykin hetken päästä entistä enemmän pudotettavaa.
mä aion nyt pari viikkoa vielä kokeilla ja jos tulokset on näin vaatimattomat, niin saa jäädä.
Ja vielä tiedoksi, olen kyllä noudattanut ohjeita, esim. hiilarit on varmuudella alle 20, ainoa mistä olen tinkinyt on tuo yletön rasvan määrä, esim. en enää paista pekoneja voissa vaan niiden omassa rasvassa.
aloittaa karppausta, et laihdu ja saat verisuonesi täyteen rasvaa...
syödään siis ruisleipää edelleen....
ja painoa lähtenyt 4,5kg. Lähtöpaino oli 75,9kg
ja nyt 71,4kg ja pituus 173cm. Ekalla viikolla lähti melkein 4kg ja sit on tippuminen lähes pysähtynyt. 4-5kg vielä olis tarkotus saada pois.
ei enää putoa...
taitaa toimia vaan pelkillä tosi läskeillä.
karppaus taida painoa sulta pahemmin enää pudottaan,
ja painoa lähtenyt 4,5kg. Lähtöpaino oli 75,9kg
ja nyt 71,4kg ja pituus 173cm. Ekalla viikolla lähti melkein 4kg ja sit on tippuminen lähes pysähtynyt. 4-5kg vielä olis tarkotus saada pois.
ei edes kilon verran, niin kai se nyt on selvää että ekalla viikolla lähti nesteet.
Olen karpannut nyt melkein 2 kk ja olen lihonut kilon! Vatsanympärys on myös selvästi kasvanut, ehkä lantiosta vähän kiinteytynyt. Olen ollut ketoosissa koko tämän ajan ja tässä siis tulos! niin ja minäkin lähes normipainoinen 164/68.
Olo on ollut ihan hyvä ja vatsa toiminut, mutta on alkanut ärsyttämään ainainen mietintä mitä voisin suuhuni pistää. Enkä oikein haluasi sitä rasvaa noin paljon syödä.
Olenkin päättänyt siirtyä pikkuhiljaa takaisin ainakin joihinkin viljoihin, mutta miten se tapahtuu ilman huonoa oloa. kaksi kertaa olen viikon aikana kokeillut syödä leivän ja molemmilla kerroilla sain kauhean päänsäryn ja vatsani kipeäksi.
mulla on vaan normiruualla kauhea ripuli koko ajan ja karppausella ei, eli taas sit vessassa istutaan...
viikon aikana lähtivät. Mitäs jos nyt vielä pari viikkoa karppaan ja palaan sit normaaliin ruokavalioon, tulevatkohan noi kilot samantien takaisin? Ennen kyllä söin lähes päivittäin pullaa, karkkia tai suklaata ja ne jääneet nyt kokonaan pois, samoin meni viikottain hampurilaisateria tai pizza. Jos siis onnistuisin pysymään normiruokavaliolla erossa noista herkuista tai kerran viikossa niitä söisin, niin pysyisköhän paino kurissa?
mulla on vaan normiruualla kauhea ripuli koko ajan ja karppausella ei, eli taas sit vessassa istutaan...
Koetapas välimeren ruokavalion tyyppistä syömistä ja katso miten menee. Siis täysjyvää ja öljyä, pähkinöitä, paljon vihanneksia ja hedelmiä, kohtalaisesti/vähän lihaa, kalaan painottuen.
kaurapuuroa, hedelmiä, kasviksia, vähän lihaa ja sit rahka ja raejuusto...en syö kalaa ja ripuli on kauhea....mut otetaan sit lisää visibliniä...
en mä enää viitti karpata..ei hyötyä
kaurapuuroa, hedelmiä, kasviksia, vähän lihaa ja sit rahka ja raejuusto...en syö kalaa ja ripuli on kauhea....mut otetaan sit lisää visibliniä...
en mä enää viitti karpata..ei hyötyä
Vähennä nyt ensitöiksesi ruisleivän määrää. Ei kai tässä ole vain ääripäät vaihtoehtona, eli mälytön ruisleivän mättäminen ja nollalinja. En ole karppi tai edes hyväkarppi, mutta en silti syö kuin pari palaa päivässä korkeintaan.
Ja voihan sulla olla vaikka laktoori-intoleranssi tai jotain, keliakia...?
mut kumpaakaan ei ole. no, söin paljon ruisleipää, ajattelin nyt että jos aamulla kaksi palaa ja se olis siinä...
ja maitotuotteita olen käyttänyt nyt karpatessa ei oireita...
ja normaalipainoa lähellä olevilla voi käydä päinvastoin. Moni uppoaa karppausansaan, kun ekoilla viikoilla putoaa jopa 10kg painoa eli nesteitä.
Jos normaalipainoinen alkaa vetää rasvaa sisuksiinsa, näkyy pian rasvamakkarat vyötäröllä ja pepussa.
Pysyn itse normaalipainossa (168cm, 60kg ja ikää yli 40v) syömällä paljon kasviksia, tavallista kotiruokaa, leipää aamulla ja illalla (ei ruuan kanssa, kun en jaksa), herkkuja pari kertaa viikossa. Lenkkeilen n.5x viikossa, ei muuta liikuntaa. Kerran olen elämäni aikana halunnut kiinteytyä ja se tapahtui jättämällä pullat ja karkit päivittäisestä ravinnosta pois. Helppoa. Ja tuostakin on aikaa 20v, kun halusin olla häissäni "kaunis".
mut kumpaakaan ei ole. no, söin paljon ruisleipää, ajattelin nyt että jos aamulla kaksi palaa ja se olis siinä...
ja maitotuotteita olen käyttänyt nyt karpatessa ei oireita...
Nykyään kun tarkkailen painoani, kaksi palaa aamulla menee mätön puolelle ja väsyttää kyllä muakin, vaikken karppi olekaan. Liika leipä pois ja hedelmiä tms. tilalle.
Laihduin 30kg viisi vuotta sitten neljässä kuukaudessa. Kilot pysyivätkin pitkään poissa, mutta joitain on tullut takaisin, ja ihan omaa syytä.
Kävin ennen aloittamista testeissä ja verikokeissa, ja samaten tuon neljän kuukauden jälkeen. Kaikki arvot olivat parantuneet, joten omalle kropalleni ainakin tuntui sopivan oivallisesti. Yritän muutenkin pitää hillittyä linjaa hiilihydraattien kanssa nykyään.
kaikki painonpudotus parantaa veriarvoja. Joku jenkkiproffa laihdutti leivoskekseillä jne. roskaruoalla ja veriarvot paranivat. En kuitenkaan usko, että pitkällä aikavälillä pelkkä leivosten tms. pullan syöminen tekisi elimistölle hyvää. Ettei kannata tuudittautua siihen laihdutuksenjälkeiseen paranemiseen, vaan käydä tarkistuttamassa vaikka vielä viiden vuoden päästä uudestaan.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ravitsemusprofessori+laihdutti+12+k…
"Roskaruuan", kuten leivoskeksien, sokerimurojen ja suklaapatukoiden ohella Haub joi päivittäin proteiinijuomaa sekä söi joitakin vihanneksia, kuten purkkipapuja ja selleriä. Näitä hän söi perheen ruokapöydässä lähinnä siksi, ettei antaisi huonoa esimerkkiä lapsilleen.
Dieetin aikana hänen "huono" LDL-kolesteroliarvonsa putosi 20 prosenttia ja "hyvä" HDL-kolesteroli lisääntyi saman verran. Veren triglyseridiarvot paranivat selvästi ja kehon rasvan määrä putosi.
Kolesteroliarvot nousivat hetkellisesti, kun Haub lisäsi dieettiin liharuokaa. Päivittäisen liikunnan määrän professori piti entisellään.
Mun ekalla karppauskerralla laihduin 11 kg, ilman liikuntaa. Oon 170 cm ja lähtöpaino oli 73 kg ja kahden kk:n kuluttua 62 kg, joka on mulle sopiva paino. Vähitellen liuuin syömään taas normiruokaa, mutta en mitään sokeria yms, vaan ns. terveellistä perusruokaa. Paino nousi hiljalleen 68 kg:oon.
Nyt aloitin 5 kk sitten taas karppauksen ja samalla liikunnan (sauvakävelyä, jumppaa, vesijuoksua, salitreeniä). Paino putosi heti parissa viikossa 2 kg, sitten ei mitään pitkään aikaan, mutta selvästi kroppa jotenkin tiivistyi, eli rasva vaihtui lihakseen. Jossain vaiheessa paino alkoi taas tippua ja on nyt muutaman viikon ollut taas tuon 62 kg. Enää en aio palata normiruokavalioon, sillä ei muutenkaan sovi mulle (ilmavaivoja, turvotusta, ummetusta, huono iho, pms-vaivoja, päänsärkyä).
miehellesi jos hän jatkaa karppaamista??? pysyykö paino normaalina vai lihooko hän???
olen ap enkä nyt enää usko koko karppaukseen, en siis ole laihtunut gramaakaan...uskoin kyllä ja olo on hyvä...