Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lisäisit synnärilaukkuun?

Vierailija
26.10.2011 |

Eli LA on kolmen viikon päästä.

Vauvalle:

Pitkähihainen body

housut

sukat

pipo ja hanskat

talvipuku tai fleecepuku (säästä riippuen)

Äiti:

mukavat housut

alusvaatteita

t-paitoja

huppari

liivinsuojuksia

yösiteitä

tarvittava kosmetiikka

Ainiin, asumme kaukana etelästä ja meillä on jo nyt melko kylmä. Pärjääköhän vauva automatkan fleecepuvussa ja ohuessa hatussa, tuleeko vahvemmassa vaateutuksessa turhan kuuma?

Entä tarvitaanko sairaalasta lähtiessä omia vaippoja vauvalle?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkia sipsejä jne

Pitääkö siellä pötköttäessäänkin tunkea herkkuja sisäänsä? Mitä ihmeen herkkuperseitä te oikein olette, kun niitä pitää sairaalassakin saada?

Vierailija
22/30 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paikallislehtiä .Niitä on hauska lukea lapsen ollessa isompi. Muistoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkia sipsejä jne

Pitääkö siellä pötköttäessäänkin tunkea herkkuja sisäänsä? Mitä ihmeen herkkuperseitä te oikein olette, kun niitä pitää sairaalassakin saada?

syön herkkuja melkein joka päivä. Mitä sitten?

Vierailija
24/30 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkia sipsejä jne

Synnytyksestä on kulunut kaksi viikkoa ja kaikki 12 raskauskiloa lähtenyt! Ja kyllä, söin herkkuja sairaalassa. Imetys vie energiaa (juu, toki olisi järkevämpää syödä paljon terveellistä ruokaa) ja toisekseen, itseään on kiva hemmotella raskaan kokemuksen jälkeen, ja jos on vielä kipujakin. Mieluummin minä niitä herkkuja siellä sairaalassa pötkötellessä syönkin ja jätän sitten arkena vähemmälle!

Vierailija
25/30 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkia sipsejä jne

Itsekin taidan olla aikamoinen HP, sillä minusta herkkuidea oli mainio, enkä olisi sitäkään muistanut. Vaikka olisihan kanttiinista saanut jotain hyvää purtavaa.

Eiköhän tuore äiti ole synnytyksen jälkeen ansainnut pientä hemmottelua ja ennen kaikkea: ravintoa. Tuskin siitä haittaa on, jos ravinto vielä maistuu hyvälle. :)

ap

Vierailija
26/30 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä oli ottaa mukaan:

Kamera, lisäakku tai laturi

Kännykkä ja laturi

Reilun kokoiset Imetysliivit ( esikoisen kanssa 6 pvää sairaalassa, maito nousi 4. pvä., kuopuksen kanssa 4pvää ja toisena päivänä alkoi jo maidonnousu.)

Liivinsuojat

Korkeat äitiys alushousut, mulla oli navanympärys kipeä ainakin viikonnajan synnytyksestä.

Silikonikorvatulpat, etten kuule toisten vauvojen itkua, oma nukkui vieressä, joten hänet kuulin.

Oma shampoo ja hoitoaine ym kempparituotteet.

Suklaata, halusin herkutella ja palkita itseäni synnytyksen jälkeen...!

Meidän vauva oli niin pieni, ettei normisairaalavaattet pysyneet päällä. Jorvista oli pienet vaatteet silloin loppu, joten pyysin miestä tuomaan pikkuvaatteet kotoa, ja sukkia sekä käsiin että jalkoihin, ettei raavi itseään...kääntöhihabodyt onkin siihen hyviä.

Jos imetys ei alussa onnistu, niin Aventin Isis-rintapumppu on huippuhyvä, tosinbsairaalassa on omansakin...

Onnea synnytkseen!

Vierailija
27/30 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiutumisvaatteet tietysti vauvalle. Joku puhui Ruskovillan vaatteista, se pienin villahuppu on hyvä olla talvivauvalla, on pehmoinen, lömmin, eikä tosiaan tunnu märältä vaikka kostuu huurusta tai puklusta.. Kivat-huppu jota hiplasin kaupassa, oli kauheen tiukka ja saumat kovat sisällä.

Vierailija
28/30 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kättärin tossut on kaameita, ja jotkut sisäkengät on kuitenkin pakko olla jalassa. Sen lisäksi neuvolakortti, kamera ja puhelin latureineen sekä haluamansa hygienia- ja kosmetiikkatuotteet.

Kenkien lisäksi en omia vaatteita (kotiinlähtövaatteita lukuunottamatta) olisi muutoin edes tarvinnut, mutta kuopus joutui valvontaosastolle ja olimme sairaalassa lähes viikon. Silloin mieheni toi minulle omia vaatteita, kun sairaalavaatteet alkoi jo tulla ulos korvista. Normaalitilanteessa sairaalan vaatteet riittävät minusta hyvin.

Omaa syömistä en kaivannut, koska minusta sairaalassa syödään ihan koko ajan (ja Haikaranpesässä saa vielä jääkaapista hakea välipalaa aina halutessaan). Tekemisiksi minulle riitti päivän lehdet, jotka mies toi kotona käydessään sekä puhelin, jolla pääsi nettiin. Lääkkeitä sain tarpeeksi ja vatsan toimintaan jotain litkua pyytämällä.

Vauvan kotiinlähtövaatteita voi varmuudeksi pakata kaukaloon vähän ylimääräistäkin ja valkata pukiessa sopivat. Todennäköisesti synnärillä jo huomaa, jos vauva on kovin kuumaverinen (meidän lapset olisivat ainakin autossa paistuneet villavaatteissa). Kovilla pakkasilla mies olisi saanut käydä hakemassa lämmenneellä autolla meidän pääovelta. Harsovirityksiä ei olla yhdelläkään lapsella tarvittu kaukaloissa. Fleeceviltti tms on hyvä kaukalon päälle tarvittaessa lisälämmikkeeksi.

Vierailija
29/30 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi vähälläkin pärjää.

Mulla käynnistettiin synnytys pari viikkoa etuajassa ihan vain rutiinitarkastuksen seurauksena. Olin lähtenyt lääkärikäynnille, mistä jäätiinkin sinne sairaalaan. Mukana oli päällä olevat vaatteet ja pieni käsilaukku, missä ei ollut kuin lompakko, kännykkä ja nenäliinoja. Niillä pärjäsin pari ekaa päivää, saahan sairaalasta kaiken tarvittavan.

Vauva syntyi yöllä, joten mies ei päässyt mukaan osastolle. Siinä jäi sitten tekemättä listat, että mitä se voisi mulle tuoda. Aamulla toi isommat lapset katsomaan vauvaa, mikä oli tärkeintä, mutta ei se oma-aloitteisesti osannut mulle mitään tuoda.

Sit tein jo listaa, mutta kun miehellä oli tosiaan kiirettä niiden isompien lasten kanssa, oli työt, kun ei siihen hätään viitsinyt sitä ainoaa työntekijääkään pakottaa töihin, niin tein listasta niin lyhyen, että pyysin itselle hammastahnan ja -harjan, hiusharjan ja jonkin voiteen. Myöhemmin pyysin keräämään vauvan kamppeet pois lähtöä varten. Nekin piti valkata sen mukaan mitkä mies helpoiten löytää ja tunnistaa, jotta toisi suurin piirtein oikean kokoiset kamat.

Eli pari ekaa päivää meni hyvin ilman hammastahnaa ja kotiin lähdettiin minä niissä vaatteissa mitkä oli sisään tullessa ja vauva sopivissa ja säänmukaisissa, vaikka ei maailman hienoimmat kamppeet olleetkaan.

Vierailija
30/30 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei pääse ekaksi yöksi perhehuoneeseen ja oma vauva sattuisi nukkumaan. Mulla ainakin jälkivuotoa tuli niin paljon ettei siinä millään kaupan perusyösiteillä tehnyt mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi