Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokaluokkalaisen pojan äidit: valitsetteko lapsellenne sen päivän vaatteet vai lapsi itse?

Vierailija
04.11.2011 |

Meillä on nykyään hirveä taistelu JOKA aamu vaatteista. Olen laittanut vaatekerran valmiiksi ja koskaan se ei enää kelpaa. Yleensä vaihtuu koko hoito. Kaivelee itse kaapeista mieluisia vaatteita, jättää puolet ulkovaatteista laittamatta jne. Argh!

Ihan hyvännäköisiä vaatteita meillä on, joten siitä ei ole kyse. En laita lapsellisia vaatteita, en vaaleanpunaisia...Nyt on ollut sota TOPPALIIVISTÄ, jota hän näköjään vihaa, vaikka se olisi juuri passeli näihin säihin. Lähtee kouluun pelkällä hupparilla ilman liiviä. Niin ja lippiskään ei tällä hetkellä kelpaa, ennen kelpasi vallan mainiosti kaikki lippikset.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisi varmaan alasti kouluun ;) No ei vaan, mutta ei kyllä vaatteet nappaa yhtään meidän tokaluokkalaista poikaa. Kunhan ei purista tms. häiritsevää tai ole liian synkkiä.

Vierailija
2/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei juurikaan välitä vaatteista. On toki kertonut millaisista vaatteista eniten tykkää. Verkkarit ja trikoopaita pitäisi aina olla.

4 v tytöllemme sen sijaan eivät äidin valinnat kelpaa.

Toppaliiviä ei ole kenelläkään koulussa. Se ei varmasti kelpaisi. Ulkoilupuku on kaikilla ja pipo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hyvä kyllä oppia itse se homma tekemään joten olen vähentänyt tätä passausta..ulkohousut laitan reppuun koska aamulla se ei niitä jalkaansa kuitenkaan laita jos ei ole ketään käskemässä

Vierailija
4/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nykyään hirveä taistelu JOKA aamu vaatteista. Olen laittanut vaatekerran valmiiksi ja koskaan se ei enää kelpaa. Yleensä vaihtuu koko hoito. Kaivelee itse kaapeista mieluisia vaatteita, jättää puolet ulkovaatteista laittamatta jne. Argh!

Ihan hyvännäköisiä vaatteita meillä on, joten siitä ei ole kyse. En laita lapsellisia vaatteita, en vaaleanpunaisia...Nyt on ollut sota TOPPALIIVISTÄ, jota hän näköjään vihaa, vaikka se olisi juuri passeli näihin säihin. Lähtee kouluun pelkällä hupparilla ilman liiviä. Niin ja lippiskään ei tällä hetkellä kelpaa, ennen kelpasi vallan mainiosti kaikki lippikset.

Nyt on jo nelosluokkalainen ja valitsen edelleen hänelle vaatteet. Mutta tiedän, mistä vaatteista pitää ja laitan niitä odottamaan aamua. Ei todellakaan laittaisi epämiellyttäviä vaatteita päälleen. Tokaluokalla ei esim. hupparit käyneet ollenkaan ja farkuissa ei ole viihtynyt koskaan.

Vierailija
5/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tokaluokkalainen ei ole kiinnostunut vaatteista lainkaan. Mukavuus yleensä on tärkeintä. Hänellä on kaapissaan lähinnä lyhyt ja pitkähihaisia t-paitoja, huppareita, farkkuja ja collegeita. Kaikki kivannäköisiä ja suurin osa pojalla hyväksyttyjä ennen ostoa.

Poika ei valita valitsemistani sisävaatteista, mutta tällä hetkellä käydään taistelua siitä, miksei lyhythihainen t-paita riitä, miksi pitäisi laittaa ulkohousut ja miksi pitäisi käyttää hanskoja aamuisin. Käymme myös jatkuvaa keskustelua siitä, miten liikuntatunnin jälkeen pitäisi käydä suihkussa ja vaihtaa takaisin ne normaalit vaatteet. Poika nimittäin ei jaksa enää vaihtaa, vaan kulkee sitten niissä liikuntavaatteissa loppupäivän. Joskus olen yllättänyt hänet kävelevän koulusta pelkässä t-paidassa ja collegehousuissa. Lämpötila oli tuolloin +5 ja kaikki ulkokamat oli lapsella kädessään. Ei kuulemma ollut kylmä, eikä kuulemma ehtinyt pukemaan niitä ulkovaatteita.

Vierailija
6/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vasta ekalla ja ei tulisi mieleenkään valita lapselle vaatteita.1

Vierailija
7/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valinnut enää ekaluokallakaan. Kyllä poika osaa ihan itse ottaa kaapista alushousut, sukat, aluspaidan, pitkät housut ja puseron. Ei tulisi mieleenikään valita :-) Hyvin harvassa ovat kerrat, kun olen joutunut puuttumaan: esim. onkin ollut se eka kylmä aamu, kun on pitänyt laittaa pitkät kalsarit.

Poika on kyllä tarkka vaatteistaan ja haluaa olla mukana vaateostoksilla.

Vierailija
8/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähissä ja usein hiukan kulahtaneissa muuten lähtisi.

Vierailija
9/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pitäisi ilmeisesti olla SUORA lippa. Jostain syystä se on tärkeää.

t. ap

Vierailija
10/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pitäisi ilmeisesti olla SUORA lippa. Jostain syystä se on tärkeää.

t. ap

Lapsestasi on tullut muodin orja ja yleisen mielipiteen ohjaama. Koululaisella on paineita, joten anna pukea, mitä haluaa, kunhan tarpeeksi pukee.

Vierailija
11/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä aamulla laitetaan päälle ja niillä mennään. Toppaliivi ei koskaan koulussa, koska kädet palelee ja sateen sattuessa huono valinta. Kotona kyllä kauppareissuilla jne liivi on mainio.

Vierailija
12/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä enää kelpaa äidin valitsemat vaatteet, saattaa kotona ollessaankin vaihtaa vaatteita useamman kerran päivässä. Käy usein kyllä varmistamassa äipältä, että sopiiko nämä yhteen...:)

Tähän asti äiti on saanut hoitaa vaateostokset, mutta jatkossa täytyy varmaan ottaa poitsu mukaan ettei tule kovinpaljon huteja.

Vierailija
13/13 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jo eskarista alkaen, ellei sitten ole tosi kova kiire ja toimintaa nopeuttaakseni otan vaatteet kaapista samalla kun herättelen. Meillä merkitystä sillä miltä vaatteet tuntuu, yhteensopivuudella ei niinkään. Tytöt 5 v ja ekaluokkalainen valitsevat myös vaatteensa itse. Miksi minä sen tekisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme