Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos PPH:n kotona kihomatoja, kuka siivoaa?

Vierailija
26.10.2011 |

Mietin siis vain, että missä välissä pph ehtii siivota ja saako hän jonkun ylityölisän tuosta vaivasta?

Ei mahda olla kiva homma...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omalla ajallaan. Koska kuitenkaan siivous ei onnistu silloin kun lapset ovat hoidossa...

Samoin kuin kaupassakäynnit, viikkosiivoukset, työvuorolistojen täytöt, ruoanlaitot yms. kaikki tämä tapahtuu pääosin omalla ajalla.

Perhepäivähoitaja on tavallaan yrittäjä vaikka onkin kunnan/kaupungin palveluksessa.

Ja niistä ei saa korvausta.

Vierailija
2/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän saa jynssätä koko kotinsa, kun on kihomadoista kyse!

Ei ole helppo ammatti tuokaan. Hattua nostan niille, jotka siihen viitsivät alkaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu rätillä ja fairy- vedelle plus imuroidaan.

Mitä niin kamalaa tuossa on? Ehkä hoitajalle joka ei tee perussiivousta?

Vierailija
4/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli kamalaa aikaa kun yritin estää niiden pesiytyvän meille.

Onnistuin siinä!

Onneksi meillä oli puukiuas ja pystyin viemään kaikki pehmolelut sun muut saunaan (pakkasta ei ollut tarpeeksi). Kaikki tyynyt ja petivaatteet piti pestä useampaan kertaan.

Joka päivä piti olla tarkkana kaikkien lasten vaatteiden kanssa, etteivät joudu keskenään kosketukseen.

Perheeni oli ihan raivoissaan.

Jos minun lapseni olisi hoidossa ja hänelle tulisi täitä niin pitäisi häntä kotona niin kauan, että varmasti olisi esim. saivarit poissa.

Mitään korvausta en saanut työajan jälkeen tekemästä työstä ja sitä oli paljon.

Ottaisitko itse naapurin lapsen yökylään jos hänellä olisi ollut eilen täitä ja pää pesty kerran shampoolla.

Vierailija
5/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Ja harkitsenkin pph.n työtä.

Meillä on omia lapsia ja ovat saaneet jostain pienempänä pariin kertaan kihomatoja, ei se minusta ollut ylivoimaista siivota.

Työssä käyneenä minulla ei ainakaan ole varaa jäädä pois töistä täiden takia!! Millanen lääkäri antaa sairaslomaa tuohon?

Jos menisit jollekin palkkalistalle työntekijäksi kun todellisuus on selvästi hukassa?

4

Vierailija
6/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan käyttäsin vuosilomaa/ylityövapaata tai palkatonta.

Lapsillani ei ole koskaan ollut täitä tai kihomatoja ja koti on kuitenkin meidän, vaikka päivisin on hoitolapsia.

En usko ne ajattelisit noin jos kotonasi olisi joka päivä lapsi/lapsia jotka levittävät täitä tai kihomatoja. 5

Vierailija
7/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siellä ei nähtävästi siivota riittävästi? Vaikka siellä on ihan siivoojat sitä varten. Pitäisiköhän heille opettaa, että kihomatojen munia voi muhia esim. kynnyksen alla, jolloin kaikki rakoset tulisi käydä läpi hammasharjalla ja desinfiointiaineella.

Vierailija
8/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu rätillä ja fairy- vedelle plus imuroidaan.

Mitä niin kamalaa tuossa on? Ehkä hoitajalle joka ei tee perussiivousta?

Tekstiilit ja lelut ei puhdistu rätillä ja pesuaineella. Kynsien alta ne munat levii kaikkialle.

Vierailija
9/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivousta. Täiden kanssa sama juttu. Osa vanhemmista ei myöskään hoida vaivaa asianmukaisesti. Siitä se kierre sitten tulee kun yhden perheen lapset levittää uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
10/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit töissä ja sun tarttisi jäädä pois töistä milloin täiden ja milloin kihomatojen takia palkattomalle niin ei siinä mitään ansaitsisi jos paskasti kävisi ja saisi kaikenlaisia ötököitä riesaksi.

Itse ainakin koen että työntekijänä minulla on velvollisuus työnantajalle, miksi palkata minut jos olisin kokoajan palkattomalla, noi syyt kun on lapsellisia!

Lisäksi sitten aidot lapsien sairastelut jotka pitää olla pois, koska lapsi ei saa olla hoidossa/koulussa. Ajattelisit nyt aivoilla!

Minä ainakin ymmärtäisin pph.n vanhempia, sinun kaltaisia hoitajia olen nähnyt ja kuullut heistä ja mitä nyt tässä juttelen sinulle.

Miksi olet tähän aikaan koneella? Mitä hoidettavat tekee? Miksi ette ole ulkona?

4

Vierailija
11/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli puhe siivouksesta.

Munat kuolee parissa kuukaudessa, jos joku tavara ei ole mahdollista pakastaa/kuumentaa/pestä saippuavedellä niin se otetaan pois kaappiin pariksi kuukaudeksi, viedään vaikka kellariin.

Mutta pehrhepäivähoitajana ottaisin leluiksi enempi tavaraa jota pystyy käsittelemään jos lapsi siihen vaikka oksentaa.

Tottakai oma keho pitää olla siinä kunnossa että se saadaan pestyä: kynnet kuuluu lapsella leikata. Ihme saivartelua.

Kahdesti olen lapsilta kihomadot hävittänyt eikä se ollut homma eikä mikään, meillä on 4 lasta ja iso talo.

4

Vierailija
12/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poissa työstä. Se on työnantajalleni ok.

Omat lapseni menevät työpaikkani edelle.

En kehtaisi viedä lapsiani perhepäivähoitajan kotiin tartuttamaan kumpaakaan noista vaivoista.

Tiedän kuinka inhottavaa on kun vieras ihminen tuo ne kotiini.

Olen onnellinen kunnallinen pph joka nauttii 2 viikon tasoitusvapaasta. Siksipä on aikaa olla koneella. Et 4 tiedä tästä työstä mitään niin eipä kannata kommentoida! 5

Vierailija
13/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva huomaa täitä ja kihomatoja niin varhaisessa vaiheessa, että lapsi ei olisi ehtinyt niitä jo levittää. Eihän se välttämättä tarkoita tartuntaa, mutta kyllä se siivous olisi silloin paikallaan myös hoidossa.

poissa työstä. Se on työnantajalleni ok. Omat lapseni menevät työpaikkani edelle. En kehtaisi viedä lapsiani perhepäivähoitajan kotiin tartuttamaan kumpaakaan noista vaivoista. Tiedän kuinka inhottavaa on kun vieras ihminen tuo ne kotiini. Olen onnellinen kunnallinen pph joka nauttii 2 viikon tasoitusvapaasta. Siksipä on aikaa olla koneella. Et 4 tiedä tästä työstä mitään niin eipä kannata kommentoida! 5

Vierailija
14/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti samaan aikaan tulee hoitolasten kodeissa tehdä perusteellinen siivous ettei pph:n työ mene hukkaan jos taas muualta jatkuu ...

On sitten kodeissakin työpäivän jälkeen suursiivousta...kuulema verhoja myöden on sanottu jossain.

Lääkitys sovittava kaikille samaan aikaan sekä siinä siivous samanaikaisesti kaikilla perheillä +pph.

Vierailija
15/15 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhön liittyvät siivoukset, listojen täytöt, ruuanlaitot yms.

Kihomatosiivouksen siivoaisin mahdollisimman paljon työajalla.

t. pph

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme