Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset ei usein tajua tätä

Vierailija
25.10.2011 |

Vanhempien riitelystä ja soveltuu muihinkin asioihin:



"Psyykkisesti kuormittavin tilanne on lapsilla, jotka reagoivat aktiivisesti vanhempien ongelmiin: he kantavat huolta vanhempien ongelmista, yrittävät ratkoa ongelmia, toimivat sovitteilijoina tai asettuvat jommankumman vanhemman puolelle. Vetäytyvä lapsi selviää vähemmillä oireilla. Perheen sisällä lapset voivat ottaa erilaiset roolit.



Sovittelevan ja huolehtivan lapsen tilanne on ristiriitainen, sillä hän voi kokea roolinsa palkitsevana ja olla toisaalta hyödyksi koko perheelle. Tästä syystä vanhempien voi olla vaikea huomata tilanteen kääntöpuolta."



Toisin sanoen sen perheen pikku "terapeutti" saattaa voida todella huonosti, vaikka päällisin puolin kaikki näyttää olevan kunnossa. Nimimerkillä tällaisella päänsä sekaisin saanut syrjäytynyt luuseri.

Kommentit (7)

Vierailija
2/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia muitakin, jotka ovat tämän tajunneet. Hyvä, että se lukee nyt oikein lehdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin ihmettelen, miksi mulle tulivat kaikki nämä mt-ongelmat, ja olen ihan lopussa, vaikka perhetaustan vuoksi varmasti asiantuntijoiden mielestä vähintäänkin kaikkien meidän lasten pitäisi voida huonosti.

Mä olin kuitenkin se joka yritti suojella äitiä ja sisaruksia väkivallalta ja huolehtia asioista, ja ehkä näin asiat isompana selvemmin.

Eivät varmaan sisaruksetkaan "ymmärrä" minua, tai pitävät muuten vain hulluna, tai heikompana, koska samassa perheessähän elimme.

Tai sitten mä vain olen synnynnäinen luuseri.

Vierailija
4/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin ihmettelen, miksi mulle tulivat kaikki nämä mt-ongelmat, ja olen ihan lopussa, vaikka perhetaustan vuoksi varmasti asiantuntijoiden mielestä vähintäänkin kaikkien meidän lasten pitäisi voida huonosti.

Mä olin kuitenkin se joka yritti suojella äitiä ja sisaruksia väkivallalta ja huolehtia asioista, ja ehkä näin asiat isompana selvemmin.

Eivät varmaan sisaruksetkaan "ymmärrä" minua, tai pitävät muuten vain hulluna, tai heikompana, koska samassa perheessähän elimme.

Tai sitten mä vain olen synnynnäinen luuseri.

paitsi että meillä ei ollut väkivaltaa. Mutta äiti käytti minua uskottunaan, jolle kertoi ahdistavia asioita jotka ei kuuluisi lapsille. Samallaisia ajatuksia on itsellä, en voi mitään sille että pidän itseäni heikompana koska sisarukset ovat selvinneet ihan hyvin ja pystyvät normaaliin elämään, toisin kuin minä.

Vierailija
5/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka her erosivat, en joutunut kuuntelemaan heidän riitelyään juuri ollenkaan ja eron jälkeenkin he olivat hyvissä väleissä.

Vierailija
6/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa ns. tavallista riitelyä, ei perheväkivaltaa ja siitä on toisenlaisiakin tulkintoja, jotkut ovat sitä(asiantuntijat) että lapselle tekee hyvää nähdä myös tavallista kinaa ja sitten sen jälkeen huomata, että vanhemmat sopivat ja halaavat ja pyytävät anteeksi. Tietenkään riitelyyn ei saa kuulua nimittelyä eikä väkivaltaa. Siskoni mies eli kodissa, jossa ei edes kinattu, ei edes korotettu ääntä. Kun hän aloitti parisuhteen ja tuli ensimmäinen, oli se maailmanloppu suurinpiirtein...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa ns. tavallista riitelyä, ei perheväkivaltaa ja siitä on toisenlaisiakin tulkintoja, jotkut ovat sitä(asiantuntijat) että lapselle tekee hyvää nähdä myös tavallista kinaa ja sitten sen jälkeen huomata, että vanhemmat sopivat ja halaavat ja pyytävät anteeksi. Tietenkään riitelyyn ei saa kuulua nimittelyä eikä väkivaltaa. Siskoni mies eli kodissa, jossa ei edes kinattu, ei edes korotettu ääntä. Kun hän aloitti parisuhteen ja tuli ensimmäinen, oli se maailmanloppu suurinpiirtein...