Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua luonnokiharista hiuksista "kärsivälle"!

Vierailija
25.10.2011 |

Mulla on aina ollut luonnokiharat hiukset. Raskausaikoina hiukset voi hyvin ja kasvoi pituutta. Imetysaika taas suoristi hiuksia, joten sain pitkään nauttia kauniista hiuksista.

Nyt kun imetyksen lopettamisesta on kulunut jo reilu puoli vuotta alkaa hiukset kihartumaan aivan säkkärälle. En saa alimpia hiuksia suoristettua edes suoristusraudalla (tai sitten en vaan osaa). Päällimmäiset hiukset ei mene niin säkkärälle, mutta hiukset on hamppuisen näköiset ja ruman näköisesti kiharat. Lisäksi kun alimmat hiukset menee niin kiharalle niin ne nostaa päällihiukset korkeammalle ja päällimmäiset hiukset näyttää pidemmiltä.

Kampaajalle varaan kyllä ajan, mutta en ihan heti pääse.

Osaisiko kukaan auttaa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä niminen on tuo Tigin violetti pumppupullo?

Tigi, bed head, foxy curls, contour cream.

Miinuksena makea hedelmäinen haju (kampaajani mukaan iiiiihana tuoksu), mutta onneksi tuotetta tarvitsee niin vähän ettei koko pää löyhkää.

Vierailija
2/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tavannut ainuttakaan joka osaisi leikata luonnonkiharaa ja foonaamalla pöllyttävät hiukset kamalan näköisiksi tai tekevät mummomaisen pallopään. Suututtaa tämä kuontalo niin että aloin leikata itse hiuksiani. Leikkaan ne kuivina kuin pensasaidan. Kampaajat nykertävät mallia hiukset märkinä ja sitten lopputulos yllättää. Ei kiitos minulle. Suututtaa tuollainen neuvo että etsi hyvä kampaaja! n.40 vuotta olen etsinyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskaimpia tuotteita, mitä löytyy. Tee öljyhoitoja.

Jos et saa hiuksia suoristettua, niin saisitko kiharoita muotoiltua esim. pyörittelemällä sormen ympärille ja kiinnittämällä sen jälkeen pinneillä. Siis että ne ainakin olisivat suhteelliset samanlaiset sekä alta, että päältä.

Vierailija
4/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sellaiset kampaamot, joissa käy tai joissa kampaaja on tummaihoinen, ovat yleensä paremmin selvillä siitä, miten luonnonkiharaa käsitellään.

Vierailija
5/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ei missään tapauksessa tulisi laittaa aikuisten hoitotuotteita. Niissä on kemikaaleja ym. jotka voivat imeytyä lapsen ohuen päänahan läpi. Joskus juhlatilaisuuksiin toki voi suoristaa mutta arkena lapsella tulisi olla sellainen kampaus että pese ja pidä tyylillä pärjää. En ymmärrä ollenkaan miksi lapsen hiuksia ei raaski leikata. Onko sotkuinen pörröpää jonkun mielestä niin ihana?

Vierailija
6/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi miksi hiuksia pitää suoristaa. En todellakaan mene minkään muodin mukaan, mutta oma luonnonkihara säkkäräni ei vaan ole kaunis jos annan sen luonnollisena kuivua. Haluan olla huoliteltu ja siisti joten siksi laitan aina hiuksetkin mieleiseeni malliin.

Vierailija
7/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut luonnokiharat hiukset

=D

=D

Kiitos naurattamisesta ap!

Vierailija
8/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilen minäkin kirosin tukkaani kun edes suoristusrauta ei tehoa..!

Vierailija
9/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksiin voi laittaa myös öljyä, kookosöljyä tai vauvaöljyä, kertaluontoisena hoitona. Etenkin lapsille en laittaisi aikuisten tuotteita.

Jos on oikein säkkärä, kannattaa kokeilla myös afrohiuksille tarkoitettuja tuotteita, niitä saa varmasti netistä ja Helsingistä jostain maahanmuuttajien kaupoista.

Vierailija
10/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan puristelen kiharat Tigin violetin pumppupullon tuotteella aamuisin kosteisiin hiuksiin. Tulos on kuin Saimilla huippumalli-ohjelmassa.

Redkenin tuotteet ovat parhaat pesussa ja hoitoaineina. Jos suoristusta haluaa, niin (tummman) ruskeat pullot. Jos kiharat ovat toiveena niin vihreät pullot. Tuo ruskea hoitoaine tehoaa jo ekalla kerralla voimakkaasti pörröisyyttä vähentäen. Suosittelen ehdottomasti!

Vierailija
11/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos huvitti. Mua ei nämä hiukset aina naurata.

ap

Vierailija
12/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mulla hiukset aina kiinni.. Kuivien latvoje n pelastaja on ollut Argan miracle elixir jota laitan pyyhekuiviin hiuksiin myös lapselleni jolla luonnonkiharat hiukset.

Lorealin curl contour shampoot ja hoitoaineet on kanssa pitäny hiukset vähemmän hamppuisena. Ja tigin urban antidotes resurrection 3 sarjan.

Erilaisia smoothing tuotteita työnnän päähän ennenkun ne laitan kiinni ettei pörrötä, mutten ole löytänyt täydellistä.

Vierailija
13/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ei missään tapauksessa tulisi laittaa aikuisten hoitotuotteita. Niissä on kemikaaleja ym. jotka voivat imeytyä lapsen ohuen päänahan läpi. Joskus juhlatilaisuuksiin toki voi suoristaa mutta arkena lapsella tulisi olla sellainen kampaus että pese ja pidä tyylillä pärjää. En ymmärrä ollenkaan miksi lapsen hiuksia ei raaski leikata. Onko sotkuinen pörröpää jonkun mielestä niin ihana?

On olkapäiden alle ulottuvat enkelinkiharat eikä alempana olevia takkuja huomaa, ennen kuin alkaa selvitellä. Toki leikkelen latvoja aina kun tarve vaatii. Kiitos vinkeistä! Täytyypä kokeilla sitä vauvaöljyä!

Vierailija
14/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostukseni heräsi. Itselläni myös luonnonkihara tukka, muttei mikään ihan superpörrö kuitenkaan.

vaan puristelen kiharat Tigin violetin pumppupullon tuotteella aamuisin kosteisiin hiuksiin. Tulos on kuin Saimilla huippumalli-ohjelmassa. Redkenin tuotteet ovat parhaat pesussa ja hoitoaineina. Jos suoristusta haluaa, niin (tummman) ruskeat pullot. Jos kiharat ovat toiveena niin vihreät pullot. Tuo ruskea hoitoaine tehoaa jo ekalla kerralla voimakkaasti pörröisyyttä vähentäen. Suosittelen ehdottomasti!

Vierailija
15/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olkapäiden alle ulottuvat enkelinkiharat eikä alempana olevia takkuja huomaa, ennen kuin alkaa selvitellä. Toki leikkelen latvoja aina kun tarve vaatii. Kiitos vinkeistä! Täytyypä kokeilla sitä vauvaöljyä!

En todellakaan ole yrittänyt suoristaa lapsen hiuksia! Miksi ihmeessä pitäisi?

Vierailija
16/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiharat, mutta laineikkaat hiukset,ohutta hiusta paljon, ja helposti pörrössä. En nyt osaa auttaa, mut mulla esikoisen raskausaikana kasvoi kiharaa takaraivoon. Hassua oli, mutta mä vaan annoin niiden olla ja olen aina hiaman kosteana laitaanut loputkin hiukset ponnarisykerölle jolloin ne kihartuvat. Ihan kivat, mulla toimii noin. Hiuksiin jätettävää the Conditioneria ilman en voi olla, paul mittchellin aine.

Vierailija
17/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku raskas hoitoaine suoristaa hyvin

t.kähäräpää minäkin

Vierailija
18/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kampaaja on tuohon ensisijainen apu. Eli kunnon leikkaus.

Toinen asia on hyvät tuotteet. Itse käytän Redkinin All Soft-sarjaa (pesu- ja hoitoaine + tehohoito). Lisäksi XZ-öljyhoito silloin tällöin ennen pesua. Muotoilutuotteet tulee myös olla kiharille hiuksille sopivat, esim. John Friedan Frizz Ease, Redkenin vastaavat jne.

Ota aika itsellesi ja mene kampaajalle. Se ei varmasti ole ylivoimaista järjestää. Lisäksi käytät ammattilaista hyväksesi ja kysyt parhaat hoitovinkit!

Vierailija
19/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen. Tosin eivät ihan noin säkkärät olleet. Suoristusraudasta tosin ei ole hyötyä, jos on pakkanen tai vähänkään kostea ilma, kamalaksi pehkoksi menee ulkona. Nyt mulla on todettu hajusteallergia, joten olen aika pulassa hiusteni kanssa, koska mikään aine ei kosteuta tarpeeksi ja sitähän luonnonkiharat tarvitsevat. Tigiltä löysin toimivat tuotteet aikoinaan, jotkut kiharalle tarkoitetut.

Nykyään mä laitan monesti muotovaahtoa hiuksiin ja sen jälkeen puristelen kiharat kasaan. Kuivuessaan niistä tulee ihan siedettävät, eivätkö pöhöty niin helpolla.

Vierailija
20/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pakko mennä aina muodin mukaan? Itselläni on luonnonkiharat hiukset, joiden annan kihartua ihan rauhassa. Lisään vielä kiharuutta, kun kastelen päälimmäiset hiukset ja puristelen ne kiharoiksi ja annan kuivua.