Ihan TosiTOSI hanurista kun 2-luokkalaisen klo10 aamu hänelle
niin kamalan vaikea:((
Isompi sisarus menee jo 08 kouluun, itselläni alkaa uusi työ jossa aamuisin menen joko 08 tai 09 työpaikalle (6h päivät) ja mieskään ei nyt voi liu´uttaa aamuaan myöhäiseksi kun menee johonkin työhön liittyvään tapahtumaan Finlandia-talolle.
Poika on vaan tosi surkeana, ihan itkuksi meni:´(
Ei edes ole ketään sellaista kaveria kenen kanssa olla siinä aamulla eikä naapuria.
Kommentit (15)
Miten lapsesi luokkakaverit? Eivätkö ainakin puolet luokasta mene kymmeneksi? Eikö joku luokkakaveri voisi tulle teille tai vahtoehtoisesti lapsesi mennä luokkakaverille?
Miksi ei onnistuisi?
Hiukan epäilyttää taas provoilu ;-((
ekaluokasta asti kympin aamu. Mä menen seitsemään, mies lähtee puoli kahdeksan. Lapsi on herätetty jo meidän kanssa yhtä aikaa, laitettu aamupala ja saa sit jäädä lähinnä leikkimään kun me lähdemme. Mummo sit soittaa (koska me emme töistä voi) kun on aika alkaa pukea ulkovaatteita.
Lapsi nyt kolmannella, ja menee jo ihan rutiinilla noi kympin aamut. Ekoilla kerroilla joskus myöhästyi, mutta äkkiä oppi itsekin katsomaan kelloa. Enää mummo ei joka kerta muista soittaa, mutta eipä ole enää ollut ongelma.
aamupala yhdessä ja vaatteet päälle. Meidän lähdettyä saa katsoa pitkän videon 1h 20min ja sitten soitan pojalle klo 9.15 kun lähtee kouluun...
Rutiinit käyttöön
Mainitsin jo ettei sellaista luokkakaveria ole jonka kanssa olla, ne joiden kanssa pyörii välitunneilla saavat katsella ja pelata K12, K15 yms juttuja joten en erityisemmin kannusta lastani heidän kanssaan olemaan yhtään ylimääräistä.
Sieltä tarttunut mm seksiin liittyen asioita joita ei 2-luokkalaisen vielä tarvitsisi kuulla lainkaan (asennoista ym).
ap
ap
aamupala yhdessä ja vaatteet päälle. Meidän lähdettyä saa katsoa pitkän videon 1h 20min ja sitten soitan pojalle klo 9.15 kun lähtee kouluun...
Rutiinit käyttöön
jonkun lasten dvd tai sitten children channelia
haukkunut 2-luokkalaisen opea milloin mistäkin? Kas kun et tätkin pistä hänen syykseen?
Tosin ei iltapäivisin siellä olisikaan koska ei koe iltapäivän itsekseen tai isomman sisaruksen kanssa oloa ongelmana, ovat päivästä riippuen 0,5-2h kaksin.
ap
Menee asian vierestä mutta todella tärkeä.
Onko teillä puhuttu seksiasioista?
Ostin 12-vuotiaalle pojalleni hänen ikäisilleen tarkoitetun seksiasioita käsittelevän kirjan.
Poikani tokaisi, että: "Äiti, mä olisin tarvinnut tätä jo tokaluokkalaisena."
Tokaluokkalaiset ovat jo kiinnostuneita seksiasioista. Nyt olisi tarpeellista jakaa sitä oikeaa tietoa.
Anteeksi kun meni ohi aiheen. En myöskään salli mitään pelejä, jotka ovat yli ikärajan.
Löytyisikö naapurista ketään kotiäitiä, joka voi pientä korvausta vastaan ottamaan poikasi aamuhoitoon?
Minä voisin hyvinkin ottaa aamulla muutamaksi tunniksi. Oletko kysynyt keneltäkään?
t. se provoilijaksi epäillyt
Poika herää jo klo 6. Käy suihkussa, ja syö meidän vanhempien kanssa aamupalalla samaan aikaan,pukee ja pesee hampaat vanhempien valvovien silmien alla, jää sitten kotiin yksin kun me vanhemmat menemme töihin, siinä 7-8. aikaan.
Poikamme on erityisluokalla (tarkkaamattomuushäiriö), ja taxi noutaa joka aamu pojan kouluun. Eli jos poika myöhästyy taxista, ei pääse kouluun koko päivänä, on sitten yksin kotona.
Isovanhemmat asuvat eri paikkakunnalla, ketään kotiäitiä ei asusta naapurustossa, ja luokkakaverit siis eivät asu tällä samalla alueella kuin me, vaan taxi kiertää sellaisen tunnin kierroksen ennen kouluun menoa, hakiessaan muita erityisluokkakyytiläisiä!!
Kiva stressata 10-aamuissa sitten, että poika ei missaa taxia, muistaa ottaa koulurepun mukaan, muistaa ottaa kaikki ulkovaatteet mukaan, ei jätä ovea auki, kännykkä mukana jne.
Arvatkaapa millaisia stressinpoikaisia tuollaiselle erityislapselle ja vanhemmille aiheutuu myöhäisistä kouluaamuista!! Vanhempien kun on pakko töiden takia olla aikaisin töissä, kaikilla ei ole mahdollisuutta tehdä lyhyempää työpäivää (olen kysynyt sen mahdollisuustta esimieheltä, ja hän kieltäytyi) tai liukua aamuista myöhemmin töihin.
Mummo ja ukki juttelevat sitä kautta ja katsovat pojan puuhailua.
kyllä mä olin tokaluokkalaisena(varmasti jo ekaluokkalaisenakin) 90-luvulla aamusin yksin kotona jos menin myöhempään kuin vanhempani töihin tai siskoni kouluun. ne oli nastoja päiviä kun sai olla yksin kotona ja syödä herkkuja 'salaa' jääkaapista. sama koulun jälkeen joskus
mun 7vuotias pikkusiskonikin on aamuisin yksin jos alkaa myöhemmin. kävelee sitten kavereidenkanssa kouluun. äitini harjoitteli tätä hänenkanssaan jo esikoulusta lähtien, sinnekin joskus sai yksin aamulla kävellä.
ja hui, koulun jälkeenkin tulee yksin kotiin joskus! ja on pari tuntia.
miten teiän lapset on ulkona kavereiden kanssa, meettekö heidän mukaansa?
miksi tokaluokkalainen on muka avuton???
Minulla alkaa työt aikasintaan kello 9 ja näitä aamuja on 2-3 kertaa viikossa. Muut alkamisajankohdat on välillä 10-14. Ja kymmenen aamut on ihan parhaita. Ehdin olemaan lasten kanssa kotona. Kukaan kaveri ei pimpottele ovikelloa vaan saadaan olla rauhassa omalla porukalla (mies on töissä jo kyllä siihen aikaan). Ongelma meidän perheessä on, kun koulu loppuu kello 11.45. Iltsikassa joutuvat olemaan neljään eli ihan tajuttoman kauan ja sitten vielä puoli tuntia-tunnin yksikseen kotona, että mies ja päiväkodissa olevat lapset ehtii kotiin.
Ja 12, olisin mielelläni suonut lapselleni mahdollisuuden omaehtoiseen uteliaisuuteen mm seksin suhteen, siihen että hän itse rupeaa kyselemään asioista jne.
Ja kyllä, heille on vastattu ikä-ja kehitystason huomioiden aikanaan mm siihen mistä vauvat tulevat, kasvavat kohdussa, tarvitaan siemen sekä mieheltä että naiselta jne.
Ja että seksi on aikuisten välinen asia, eräänlainen hyvänäpidon muoto.
Mitään asento-oppia en haluaisi vielä tämän ikäisen kuulevan.
Moneen kertaan myös puhuttu siitä että tulevat ja kyselevät meiltä jos/kun kyseltävää on, sen sijaan että saavat mahdollisesta väärääkin tietoa joltakin kavereilta.
ap
ekaluokkalainen menee joka torstai kymmeneksi kouluun, ja joutuu olemaan koko aamun yksin kotona. Herääkin yksin, koska muut ovat jo lähteneet töihin, sisarusta ei ole eikä ketään kaveriakaan joka voisi aamuksi tulla.
Musta on tosi väärin laittaa eka- ja tokaluokkalaiselle kymmenen aamuja.