Hgin NKL: onko kukaan päässyt VL:lle jononpurkuhoitoon?
Moi! Tässä sitä nyt ollaan, IVF-jonossa Helsingin NKL:lle, kun ei kevyemmät hoidot ole tepsineet. Naikkarihan on ilmoittanut ostavansa IVF-hoitoja (en tiedä ostavatko muitakin hoitoja) Väestöliitolta. Onko kukaan vielä päässyt Naikkarin jonosta Väestöliitolle jononpurkuhoitoihin?
Lääkäri sanoi, että kannattaa vielä varautua vuoden jonotukseen ja se tuntuu kyllä aika karulta. Eli ymmärsin, että ei ole jono oikein lähtenyt vetämään ja hoitotakuun mukainen 6kk jonotus ei ole realistista. Risoo ja pahasti. Täällä palstalla roikun jatkuvasti, mutta yritän pysyä taka-alalla, ettei enempää jäisi tähän palstailuun koukkuun.
Kommentit (22)
Ollaan oltu IVF-jonossa jo yli vuoden eikä NKL:lta ole kuulunut mitään, ei edes kutsua mihinkään hoidon suunnitteluun. Mitä siinä muuten käydään läpi ja miten pitkä aika sit vielä itse hoidon alkuun?
Taustasta sen verran että endo leikattu keväällä 2004 ja kaksi epäonnistunutta inssiä takana.
Olisi kiva tietää et millä perusteella joku pääsee nopeammin ja lyhyemmällä jonotuksella hoitoihin.
Täytyy kai soittaa ja kysyä et missä mennään, tuntuu niin turhalta vain odottaa kun mitään ei näy eikä kuulu.
On tuo jononpurku siis kuitenkin käynnistynyt, hienoa! Olen myös Mondlichtin kanssa ihan samaa mieltä siitä, että se on vaan meidän muiden etu, jos jonoa saadaan lyhennettyä sillä, että osa naikkarin jonosta pääsee muualle hoitoon. Varmasti olette tekin osanne saaneet jo jonotusstressistä. Tsemppiä vaan kaikille vielä! Itseäni on kyllä hiljalleen ruvenut tämä lapsettomuus ahdistamaan toden teolla. En oikein enää usko sanontaan että kaikki mikä ei tapa, vahvistaa. Kyllä tämä kokemus tuntuu minua enemmänkin heikentävän. Ja itsestään löytää ikäviä puolia, joihin ei haluaisi tutustuakaan.
T. Maiju
Mondlicht: