Ei ole lain mukaista piikittää Rispedal Constaa potilaalle, jolla ei ole skitsofreniaa
Risperdal Constan ainoa indikaatio on skitsofrenia. Luin sen kirjahyllyssäni olevasta Pharmaca Fennicasta.
Kommentit (31)
Off-labelinä lääkkeitä saa käyttää miten tahtoo.
tt kirjoitti:
Ehdotettiin Risperdal constaa injektiona, kun mainitsin ja puhuin vainoamisasioista tarkoittaen sitä, että on käytännössä yhteisövainon uhri. Aikaisempi tablettilääkitys on. Olen muuten täysin terve. Enkä edes ole syönyt noita tabletteja pitkään aikaan, kun niistä ei mitään hyötyä ole. Tarkoitus on vain hiljentää puhuminen todellisista ongelmista. Lääkärit eivät osaa auttaa. Päinvastoin, jos valittaa jostain vainosta tai kokopäiväisestä kiusaamisesta koulumaailmassa ja henkilökunnan korruptiosta, niin pyritään hiljentämään lääkkeillä. Mitä tehdä?
Tämä on tyypillistä. Sinua hoitavat ovat sairaampia kuin sinä itse. Tiedän tapauksen, joka sai skitson paperit lääkkeineen, kun väitti näkevänsä ötököitä vessassaan, mutta kukaan ei niitä päivällä nähnyt. Loppupeleissä oli oikeasti sokeritoukkia, jotka tykkää aktivoitua pimeällä :)
Miksi ei oteta suun kautta,miksi injektio?
Vierailija kirjoitti:
tt kirjoitti:
Ehdotettiin Risperdal constaa injektiona, kun mainitsin ja puhuin vainoamisasioista tarkoittaen sitä, että on käytännössä yhteisövainon uhri. Aikaisempi tablettilääkitys on. Olen muuten täysin terve. Enkä edes ole syönyt noita tabletteja pitkään aikaan, kun niistä ei mitään hyötyä ole. Tarkoitus on vain hiljentää puhuminen todellisista ongelmista. Lääkärit eivät osaa auttaa. Päinvastoin, jos valittaa jostain vainosta tai kokopäiväisestä kiusaamisesta koulumaailmassa ja henkilökunnan korruptiosta, niin pyritään hiljentämään lääkkeillä. Mitä tehdä?
Tämä on tyypillistä. Sinua hoitavat ovat sairaampia kuin sinä itse. Tiedän tapauksen, joka sai skitson paperit lääkkeineen, kun väitti näkevänsä ötököitä vessassaan, mutta kukaan ei niitä päivällä nähnyt. Loppupeleissä oli oikeasti sokeritoukkia, jotka tykkää aktivoitua pimeällä :)
Ei hele :D
Mulla oli asunnossa jäytiäisiä ynnä muita ötököitä, ja ihan huoltomiehen ja tuholaistorjujan todisteet (paperilla!) moisista vipeltäjistä. Silti ötökät olivat psykiatrian ammattilaisten mielestä harhoja.
Harhaista ja sairaudentunnottominta porukkaa on nimenomaan psykiatrialla töissä.
Musta tuntuu et toi risperdal lääke on masentanu mut. Aivotkaan ei oikein toimi enää.
Ilmeisesti näistä yhteisövainojuttuista ei saa julkisesti puhua. Käytin tabletteja aikaisemmin, mutta niistä ei ollut monen muunkaan lääkkeen kanssa kokopäiväisesti mitään hyötyä, kuin ainoastaan haittaa. Eikä tuollainen kiusanteko lääkkeitä syömällä lopu. Niin miksikö injektiota ehdotettiin? Ilmeisesti siksi, että saadaan vaikenemaan koko jutusta ja pää sekaisin sitä kautta. Voin paljon paremmin ilman lääkkeitä. On vain tuo yhteisövainojuttu. Lääkäreille ei kannata puhua mitään.
Minullekkin ne pakotti risperdal constan vaikka mulla oli jo lääkitys. Yhtäkkiä vaan vaihtoivat toiseen
lääkkeeseen. Mulla niitä meni 12 kpl:tta ja viä avohoidossa. Siitä on nyt kulunut 10 vuotta ja hitot et
yhtään hyötynyt silloin. Lääke aiheutti vain haittoja,mutta ohimenevästi.Minua harmittaa jälkikäteen
kun en muista mitään muuta kuin lääke liuotti mun päästäni kaikki ja masennuin kun en voinut tehdä
mitään.Siispä sää et hyötynyt yhtään.Kaikki kaverit meni ja elämisen halut katosi silloin. Viä jouduit lait-
tamaan kierunkankin ja miehesi lakkas antamasta sulle eihän sulla pelannut edes nuppi. Jouduit sai-
raalaan ja pitivät kauan siellä.Että mitäs vaihtovat lääkkeen.Sain sitten sairaalassa sen vanhan lääkkeen.
Juu kiinnosti nyt mitä muut käyttäjät sanovat tästä risperdal consta lääkkeestä.
Mulla ei ole edes mitään diagnoosia eikä mitään reseptiä ja mua on huumattu jollain neuroleptillä vuosikymmeniä. Aloin muistaa, kun en suostunut tapaamaan ketään koronan takia. Tilasin terveystiedot, jotta tiedän, onko kiusaamistarkoituksessa tehtyjä diagnooseja tai lähetteitä vai onko kyse pelkistä rikollisista.
... ovat siis rikollisia joka tapauksessa, mutten tiedä, mistä tämä alkoi.
Risperdal Constaa käytetään skitsofrenian hoitoon, ja injektiota yleensä hoitokielteisille tai psykoottisille potilaille. Itse skitsofrenikon omaisena säälittää lukea noita harhaisia juttuja lääkkeestä, joka on todella tarpeellinen, varsinkin psykoosivaiheessa. Lääkkeellä on kurjia sivuvaikutuksia (ei kaikilla), mutta itse sairaus vie hoitamattomana nopeasti erittäin huonoon kuntoon.
Nim. 25v. skitsofrenikon omaisena ja yli 10 psykoosia nähneenä