Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat, niksejä menkkavahinkojen estämiseksi!

Vierailija
21.10.2011 |

Elikkä, tänään sattui se, mikä ei sais tapahtua. Olin töissä, valkoinen hoitaja-asu päällä niinkuin aina... Menkat alkoi eilen, ja normitamppoonilla olin liikkeellä. Kattelin vähän kelloa, että koska olis vaihdon aika..

No, tuli tilanne päälle, enkä päässyt vessaan. Yht äkkiä tunsin sen pulpahtavan tunteen kun tulee läpi. Huusin hiljaa hoosiannaa, ja toivoin että olis väärä hälytys menossa. Kun sitten pääsin vessaan, huomasin että valkoisissa housuissa oli sievä menkka-tahra. Ei onneksi mikään armottoman iso, mutta kuitenkin..!

Pitäiskö olla aina tyyliin tamppooni+ side töissä? Kuinkas te teette? Onko jotain superniksejä että sama ei toistu ENÄÄ IKINÄ? :D

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sanoi kuukuppi????

Se on oikeasti ehdottomasti paras hoitajan varustus menkkojen aikana. '

Omalla osastolla ainakin sellasia päiviä ettei vaan ehdi käymään vessassa tilannetta tarkistamassa.

Pikkuhousunsuoja vielä varmistukseks, jos tulee pari tippaa ohi, mutta kuukuppi on siis loistava!

Ja vielä ekoiluakin kaiken lisäksi :)

Vierailija
2/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi siteitä ja tamponeja on kaupoissa niin mahdottomat määrät, kuka niitä enää käyttää. Mutta näköjään moni! Äkkiä kuukuppi hankintaan. Hormonikierukka niukentaa kuukautiset tai ne jää kokonaan pois. Ellei siis lisääntyä aio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta kyllä minulla on aina ainakin pikkuhousunsuoja (pitkä sellainen) varmistamassa, alkupäivinä aina myös side. Aina voi tulla joku hullu tilanne, ettei pääsekään vaihtamaan (tai no, minä tyhjentämään, käytän kuppia) joten parasta varautua.

Vierailija
4/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytän aina parina ekana vuotopäivänä töissä tamponia ja sidettä yhtäaikaa. Työni on myös sellainen, että aina ei voi rynnätä vessaan... Eihän tuo tuplatumppaus kivalta tunnu, mutta en kans halua läiskiä pöksyhin.

Vierailija
5/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varustautua super plus-tamppooni+side-yhdistelmällä.

Jouduitko rullaamaan tuolilla vessaan?

Vierailija
6/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin käytän KAHTA (laita ne peräkkäin) suurinta kokoa, siivellistä, YÖ-sidettä (imuvoima täydet 4 nestetippaa, eli Alwaysin suurimmat sidetyypit).

Kotona olen saattanut oikeasti käyttää lapsen vaippaa, kun en jaksa sitä pyykkiruljanssia, ylivuotoineen.

T: hilloviikoilla tulee kuin härän kaulasta

Vierailija
7/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika pitkälle pärjää kuukautiskupilla ja yösiteellä. Jos noista tulee läpi muutaman tunnin aikana vaikka ovat oikein paikalla, niin kannattanee vinkata asiasta gynelle.

Vierailija
8/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä phs hätävaraksi tai osta imukykyisempi tamponi, tampio.

Vierailija
9/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtamassa vähän väliä, niin ettei tamppooni ole läheskään "täynnä"...Nyt Vaan sattui niin, ettei ollu tilaisuutta mennä ajoissa..!

Eikö sellanen tupla-side systeemi oo vaippamaista? Saa kävellä kuin ankka kun on niin paljon toppausta jalkojen välissä... :D Oon joskus ollut pelkällä siteelläkin, mutta siitäkin on tullut vähän ohi...

Ja VKS:ssa on vielä valkoiset asut, suurimmassa osassa taloa... Onko muualla jo toinen vaatetus?

Vierailija
10/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pysyy hyvin side kohdillaan. Itekin ollu samassa tilanteessa, ei ollut kivaa.

Vierailija
11/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla ei ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa. Mulla menkat kestää 2-3 päivää ja jos käytän sidettä TAI tamppoonia niin riittää että sen vaihtaa kerran tai kaksi työpäivän aikana. En käytä e-pillereitä, joten se ei selitä. En ole myöskään synnyttänyt. Tuleeko menkat runsaammiksi synnytyksen jälkeen?

Vierailija
12/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä phs hätävaraksi tai osta imukykyisempi tamponi, tampio.

mulla tulee parhaimmillaan ob:n super plussastakin läpi ja lätäkkö lattialle alle tunnin. Ei riitä phs:kaan. Tampio. Se että sulla ei oo kuin tihkuvuotoa, ei tarkoita sitä että toisilla olis samoin.

Vierailija
13/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tiukat pikkarit, niin jo luulis siteen pysyvän paikoillaan? ;)

Ei ole mulla ainakaan synnytyksen jälkeen menkat mitenkään huomattavasti muuttunut runsaammaksi..!

Vierailija
14/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa kuukuppi.

Vierailija
15/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos verta tulee kuin hanasta valumalla, niin lääkärin pakeille mars. Ei ole normaalia

Vierailija
16/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tamponia JA sidettä. Ei tulisi mieleenkään mennä pelkän tamponin kanssa. Aina ei tosiaankaan pääse vessaan silloin, kun pitäisi.

Vierailija
17/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos verta tulee kuin hanasta valumalla, niin lääkärin pakeille mars. Ei ole normaalia

kyllä se on ihan normaalia

Vierailija
18/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla vaan on runsaat menkat. Minullakin ekat kolme, neljä päivää tulee aamuisin isoja hyytymiä ja pitkin päivää verihulahduksia. Nukun pyyhkeen ja tuplalakanan päällä, silti pitää 2 kertaa yössä nousta hulauttamaan veret pönttöön ja vaihtaa side. Seuraavat 4 päivää on sellaista vuotoa, jonka kanssa pärjää kun vaihtaa tamponin 3 tunnin välein. Sitten on vielä pari päivää pientä vuotoa. 26 päivän kuluttua homma alkaa taas alusta.

Nooh, nyt 17 vuotta näitä menkkoja katseltuani ja kun lapsetkin on saatu, hommasin viime kuussa hormonikierukan. Tehoja odotellessa :)

Vierailija
19/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todennäköisesti suurimmassa osassa sairaaloita päävärinä työpuvuissa.

Vihreitä tai sinisiä käytetään leikkausosastoilla ja tehoilla pääasiassa.

Itse työskentelen päivystyspoliklinikalla ja saamme itse valita työpukumme värin. Silti suurin osa valitsee pääväriksi valkoisen.

Vierailija
20/48 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on ihan useamman lääkärin, ei minun, mielipide että ei ole normaalia jos verta tulee kuin hanasta valumalla. Ei vaikka juuri sinulla olisi tullut niin koko ikäsi. Itse en sellaista todellakaan sietäisi enkä kauaa katselisi, vaan hakisin apua. Miksi naistenvaivat ovat aina mukamas "normaaleja" ja ne "pitää vaan kestää"? Jos joku mies vuotaisi kuin pistetty sika joka kuukausi niin taatusti aiheesta puhuttaisiin joka paikassa ja vaivaan etsittäisiin ratkaisu.

toisilla vaan on runsaat menkat. Minullakin ekat kolme, neljä päivää tulee aamuisin isoja hyytymiä ja pitkin päivää verihulahduksia. Nukun pyyhkeen ja tuplalakanan päällä, silti pitää 2 kertaa yössä nousta hulauttamaan veret pönttöön ja vaihtaa side. Seuraavat 4 päivää on sellaista vuotoa, jonka kanssa pärjää kun vaihtaa tamponin 3 tunnin välein. Sitten on vielä pari päivää pientä vuotoa. 26 päivän kuluttua homma alkaa taas alusta.

Nooh, nyt 17 vuotta näitä menkkoja katseltuani ja kun lapsetkin on saatu, hommasin viime kuussa hormonikierukan. Tehoja odotellessa :)