Lopetin la imetyksen, nyt SATTUU!!!
Päätin lauantaina lopettaa 1v5kk lapsukaisen imetyksen ja nyt tissit ovat todella kipeät. Ei ole kiva tunne, kun on kaksi kosketusarkaa hunajamelonia puseron alla... Mikäs avuksi, ei varmaan kauheasti kannattaisi pumppailla, ettei maidontuotanto vaan jatku?!?
Kommentit (7)
Mulla kesti kyllä kuukauden tuo epämukava olo. En muistaakseni pumppaillut, juuri mainitsemastasi syystä. Saunassa kävin ja lämpimässä suhkussa
Anna maito lapselle pullosta tai käytä velliin.
Älä pumppaa kuin sen verran, että helpottaa.
Kyllä se siitä!
Meillä on edelliset lapset lopettaneet itse pikkuhiljaa, niin tällaista seinään lopetus-tilannetta ei ole aiemmin tullut vastaan. Sauna ja kuuma suihku on varmasti tosi hyvä idea! Toivotaan nyt, että ei ihan kuukautta kestäisi maidontulon ehtyminen... :)
ap
Minä sain tk:sta maidontulon lopettavat lääkkeet. Ei tarvinnut edes käydä paikanpäällä. Sain lääkärille puhelinajan, ja reseptin toimittivat suoraan apteekkiin.
Siinä, että antaa maidon vaan kertyä rintoihin eikä tyhennä on rintatulehduksen riski.
Ja vaikka tulehdusta ei tulisikaan, voivat rinnat tulla todella kipeiksi.
Lypäsä käsin pahimmat pahkurat pois. Alkaa pikkuhiljaa helpottamaan.
ja jos olo ei parissa päivässä hellitä, niin menen lääkäriin. Olen kyllä tietoinen, että tästä voi vielä rintatulehduskin tulla, toivottavasti ei kuitenkaan.
ap
ja sitten varovasti vähän lypsät käsin
kipuun särkylääkettä