Hoitajat, niksejä menkkavahinkojen estämiseksi!
Elikkä, tänään sattui se, mikä ei sais tapahtua. Olin töissä, valkoinen hoitaja-asu päällä niinkuin aina... Menkat alkoi eilen, ja normitamppoonilla olin liikkeellä. Kattelin vähän kelloa, että koska olis vaihdon aika..
No, tuli tilanne päälle, enkä päässyt vessaan. Yht äkkiä tunsin sen pulpahtavan tunteen kun tulee läpi. Huusin hiljaa hoosiannaa, ja toivoin että olis väärä hälytys menossa. Kun sitten pääsin vessaan, huomasin että valkoisissa housuissa oli sievä menkka-tahra. Ei onneksi mikään armottoman iso, mutta kuitenkin..!
Pitäiskö olla aina tyyliin tamppooni+ side töissä? Kuinkas te teette? Onko jotain superniksejä että sama ei toistu ENÄÄ IKINÄ? :D
Kommentit (48)
Ja jos laittaa kaksi peräkkäin, eikö se "saumakohta" tule juuri siihen kaikkein kriittisimpään kohtaan?
PS. Kestositeitä voi ommella itse juuri sen kokoiset superhypersiteet kuin tarvitsee.
No mulla on se tuplatamponi + phs. Eli kaksi tampaxia kerrallaan.
Runsaille vuotopäiville mulla on oikeasti triplavarmistus eli vielä menkkapikkarit. Ikinä ei tiedä, pääseekö vessaan silloin, kun tarvisi.
Niksejä ei ole mutta voit lohduttautua sillä että jokaisella jolla on ollut menkat, on tapahtunut tuo jossakin tilanteessa :D Oma (kyseenalainen) ennätykseni oli käydä vaihtamassa kolmet housut saman vuoron aikana. Silloin tuli jo mieleen hakea tamponin lisäksi pantsit (virtsankarkailuun tarkoitettavat alushousut). Myös lääkärillämme on sattunut vahinko jolloin takin taustassa helotti punainen läiskä. Lääketiede ja hoitoala on siitä armollista että kaikki tietää mistä on kyse eikä kukaan jaksa sitä nolostella. Eritteiden kanssa kun on päivittäin tekemisissä on kuukautisveri niistä vain yksi.
käytän napakoita legginsejä työhousujen alla ja myös kotona nukkuessa kun oikein valskaa. Ne pitää siteet niin hyvin paikoillaan ettei ainakaan ohivuotoja tule.