Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkoti Sesam tai Sparven!

Vierailija
21.10.2011 |

Kokemuksia?

1,5vuotias menossa päiväkotiin ja kyselen kokemuksia. :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia? 1,5vuotias menossa päiväkotiin ja kyselen kokemuksia. :)

Silloin mä vastasin (ja kehuin Sparvenia). Meidän perheestä on lapsi ollut myös Sesamissa, joten voin kertoa siitäkin. Jos pidin Sparvenista, vielä ehkä enemmän voin kehua Sesamia (ihan jo siksikin, että sieltä meillä on Sparvenia pidempiaikaiset kokemukset).

Lapsemme siis aloitti aikanaan 1,5-vuotiaana Sparvenissa, kun ei saatu paikkaa lähipk:sta. Myöhemmin samainen lapsi on ollut Sesamissa, mutta ei enää.

Tykkään Sesamin henkilökunnasta, pienten puolella on ihanat hoitajat ja lapsemme ihastui heihin ikihyviksi (vieläkin muistellaan usein, vaikka ei lapsi siellä enää olekaan). Sesam on ihan uudessa rakennuksessa, kaikki uutta ja toimivaa.

Sesam on Sparvenia isompi, siinä mielessä Sparven on ehkä kivempi. Sparvenissa oli aikaisemmin 1-5 -vuotiaat kahdessa sisarusryhmässä (en tiedä miten nykyään), Sesamissa on jaoteltu ikäryhmittäin (makukysymys kummasta tykkää). Sparvenissa on kivempi piha, Sesamissa ikävää ja tylsää kivetystä, talvella tosi kylmä ja tuulinen.

Arabianrannassa pk-paikat ovat kiven takana, joten Sesamiin vaikeampi päästä kuin Sparveniin. Käsittääkseni sinne on koko ajan lapsia paljon jonossa.

Mä voin suositella siis kumpaakin paikkaa. Itse tekisin valinnan sijainnin perusteella. Laittakaa ensisijaiseksi toiveeksi se päiväkoti, kumpi on lähempänä kotia/kumpaan on paremmat kulkuyhteydet. Ja muistakaa se valitettava tosiasia, että välttämättä ette kuitenkaan pääse siihen toivomaanne päiväkotiin. Jos aloitus on elokuussa, on tilanne vähän parempi (sesam voi silti silloinkin olla hankala).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla