Mitä ajattelee ihminen, joka sanoo yrittäjälle näin
"En mä pysty nyt millään maksamaan laskuja, koska mun asiakkaat vaatii niin pitkiä maksuaikoja, eikä ole maksanut laskujaan.Ymmärrät varmaan!"
Välillä tuo ihmisen ajatustenjuoksu panee miettimään.
Meillä tukkuliike.
Kommentit (10)
vahinko kiertää eteenpäin. Sano säkin samoin omille laskuttajillesi.
Mä oon aina maksanut laskuni heti, mutta joskus on kyll ätehnyt mieli sanoa että "kun mä maksan tän heti niin mä myös oletan, että säkin toimitat tuotteesi mulle heti". Ei meinaan aina ole toiminut...
mitäs sillä väliä millä se tukkuri maksaa omat laskunsa.
ap
vaikka näin olisikin?
Ihan nk sitä tukkuria kiinnostaisi miksi niitä laskuja ei makseta.
2
vaikka näin olisikin?
Ihan nk sitä tukkuria kiinnostaisi miksi niitä laskuja ei makseta.
2
Minulla pieni tmi-firma, jossa pari työntekijää itseni lisäksi. Alussa näytti siltä, että lähtee juurikin näin maksuajat lipsumaan. Sitten otin tiukan linjan ja opetin, ettei maksuja pitkitetä. Pitkittäkööt muitten laskuja, jos ei pysty kaikkea ostamaansa maksamaan. Jos maksu myöhästyy viikon, lähtee heti muistutus, jossa korot ja kulut. Jos ei sittenkään kuulu, soitan perään ja seuraavasta lähtee perintätoimistoon. En myy palvelua, jos laskuja rästissä. Kaiken tämän hoidan tietysti erittäin ystävällisesti, mutta määrätietoisesti. Ovat oppineet.
Toimii hyvin.
Minulla pieni tmi-firma, jossa pari työntekijää itseni lisäksi. Alussa näytti siltä, että lähtee juurikin näin maksuajat lipsumaan. Sitten otin tiukan linjan ja opetin, ettei maksuja pitkitetä. Pitkittäkööt muitten laskuja, jos ei pysty kaikkea ostamaansa maksamaan. Jos maksu myöhästyy viikon, lähtee heti muistutus, jossa korot ja kulut. Jos ei sittenkään kuulu, soitan perään ja seuraavasta lähtee perintätoimistoon. En myy palvelua, jos laskuja rästissä. Kaiken tämän hoidan tietysti erittäin ystävällisesti, mutta määrätietoisesti. Ovat oppineet.
sillä asiakkaalla sille yrittäjälle. Kuinka ihmiset kehtaa olla maksamatta laskujaan ajoissa pienyrittäjälle??? Ei tajuu. Jotenkin itse kehtaisin kyllä lykätä jotain sähköfirman laskua, mutta naapurissa olevan autohuollon? Tyypin, jonka kanssa juttelen jatkuvasti ja joka pyörittää siinä yhden miehen firmaansa... En kehtaisi katsoa edes päin, jos en laskujani maksaisi ajoissa.
Mun miehellä on pieni firma ja ärsyttää, kun jotkut vakiasiakkaatkin maksaa laskut, miten huvittaa. Eikö ne tajua, että miehellä on tukkulaskut, meillä omat laskut ja ruuat ostettavana?
Sellainenkin ole mahdollista, että tukkuliike antaisi pienen alennuksen niille jotka maksavat laskunsa heti? Ja korkoa tietenkin niille jotka maksavat myöhässä. Olis vaikka hinnoissa huomioitu se alennus, niin ette jäisi tappiolle.
mistään Keskosta ei siis ole kyse. :)
Miksi meitä kiinnostaisi miksi asiakas ei maksa laskuaan? Jos ei maksa, se menee perintään. En ymmärrä miten joku kehtaa valittaa meille, ettei hänen asiakkaansa maksa laskuja. Eihän hän ITSEKÄÄN maksa.
ap
ja myönnätte korotonta lainaa.
Sucks, I know.