No niin, mun menun arviointi sitten seuraavaksi...
Huomenna siis synttärijuhlat, ruokailijoita 20.
Alkupalaksi suppilovahverokeitto
Pääruuaksi vuohenjuustoperunat, pippurinen lihapata, valkosipulipavut, salaattia
Jälkiruuaksi kakkukahvit
Iltaa/yöpalaksi pastasalaatti (pastaa, punajuuripestoa, pähkinöitä, paistettua halloumia ja pinaattia)
ja juustolautanen
Juu, ei painonvartioille, tiedän, mutta mitä lisäisitte/muuttaisitte?
Kommentit (28)
Minusta tuo on oikein hyvä, syksyinen menu. Hauskaa synttärijuhlaa!
paitsi pääruoassa on vuohenjuusto aika vahvassa osassa, illalla haaloumi. Ja vielä juustolautanen päälle.
Vahvat juustot on kyllä hyviä, mutta ne voi alkaa tulla korvista kun koko päivän syö.
Kun lihapadassa kuitenkin on kastikeliemi mukana, mun mielestä sen kanssa voisi tarjota ihan vaikka tilliperunoita tai perunamuusia: olisi raikkaampaa ja ei välttämättä tarvi sotkea sen kerman ja juuston kanssa joka välissä.
mutta olenkin nirso =) kakkukahvit ehkä riippuen kakusta ja lihapata jos siinä on vaan (toivottavasti naudan-) lihaa ja kastiketta eikä kaiken maailman ylimääräsiä härpäkkeitä :D
Kakkukahvit riittäisivät minulle mainiosti, mutta ilmeisesti on tarjoilusta päätellen bilettää koko päivä... Menu sinällään kuulostaa ihan kelvolliselle.
Huomenna siis synttärijuhlat, ruokailijoita 20. Alkupalaksi suppilovahverokeitto Pääruuaksi vuohenjuustoperunat, pippurinen lihapata, valkosipulipavut, salaattia Jälkiruuaksi kakkukahvit Iltaa/yöpalaksi pastasalaatti (pastaa, punajuuripestoa, pähkinöitä, paistettua halloumia ja pinaattia) ja juustolautanen Juu, ei painonvartioille, tiedän, mutta mitä lisäisitte/muuttaisitte?
ei sienet, vuohenjuusto, punajuuri/pesto, naudanliha.
lihapadan kalapadaksi, muuten hyvä ; )
Meinaatko, että kalasta maistuisi niiden kanssa mitään?
niin tuo olis mulle täydellinen ateria.
kaikkea söisin, jos pystyisin. Mulle saisi sitten kutsua hoitohenkilökuntaa kiireesti paikalle, kun söisin noita pähkinöitä. Tarjoilisin ne erillisinä, jokainen saa lisätä itse.
Heh, tulee yksi fingerporipätkä tästä mieleen
http://www.hs.fi/fingerpori/1135269661233
Huomenna siis synttärijuhlat, ruokailijoita 20. Alkupalaksi suppilovahverokeitto Pääruuaksi vuohenjuustoperunat, pippurinen lihapata, valkosipulipavut, salaattia Jälkiruuaksi kakkukahvit Iltaa/yöpalaksi pastasalaatti (pastaa, punajuuripestoa, pähkinöitä, paistettua halloumia ja pinaattia) ja juustolautanen Juu, ei painonvartioille, tiedän, mutta mitä lisäisitte/muuttaisitte?
inhoan vuohenjuustoa ja halloumia ja metsäsieniä.... oletko todella varma, että vieraasi syövät näitä ?
vuohenjuustoperunat ja halloumit sekä pähkinät syömättä.
Näillä mennään eli sitä saa, mitä tulee.
Sienikeitto on tietysti sellainen, mikä ei kaikille maistu. Mutta katan kaiken kerralla seisovaan pöytään, sitä voi sitten ottaa tai olla ottamatta.
En ollut ajatellut tuota juustojen määrää. Ehkä vaihdan yöpalan juustolautasen vaikka leipään ja tsatsikiin.
Lihaa en voi muuttaa kalaksi, yksi kala-allerginen ja muutama henkisesti kala-allerginen istuu samán padan ääressä.
Kakku on musta tylsä, en itse välittäisi siitä lainkaan ja taidan skipata sen omalta osaltani ja korvata kahvilla ja konjakilla. Mutta näissä synttäribileissä kuuluu vähän taudin kuvaan, että kakku on oltava.
Ja joo, mä laitan aina ruokajuhlat ihan siitä syystä, että se on paljon vaivattomampaa kuin leipoa kahvipöytään sen sataa sorttia suolaista ja makeaa. Sitä paitsi vieraita tulee pitkältä, jäävät yöksi, joten pasteijat tuskin riittävät koko päivän eväiksi. Kertarytinällä vaan porukka sisään (vieraat tulee oikeaan aikaan, kun tietävät että syödään), ruoka on heti valmiina, yhdessä erässä tiskit pois ja sitten voi keskittyä vieraisiin mieluummin, kuin koko ajan pannu kuumana lisäilee piirakan palasia, kun vieraita tulee eri aikaan.
Mutta tosiaan tällainen setti meillä huomenna kahdelta.
eikä sinulle tule mieleen, että läheskään kaikki eivät todellakaan pidä vuohenjuustosta tai halloumista ja sienistä ?
Mitä heille on tässä menussa ? pelkkää lihapataa papujen kanssa ?
että ihan tuttuja ihmisia juhliin on kutsuttu, joten tiedän kyllä heidän ruokarajoitteensa ja makutottumuksensa. En siis ole huolissani, että vuohenjuusto tai salaatin päälle lisätyt halloumit pilaisi fiiliksen.
eikä sinulle tule mieleen, että läheskään kaikki eivät todellakaan pidä vuohenjuustosta tai halloumista ja sienistä ? Mitä heille on tässä menussa ? pelkkää lihapataa papujen kanssa ?
Jos alkaisi kaikkia nirppanokkia palvelemaan, ei juhlissa kai saisi muuta tarjota kuin lasagnea, ja sekin olisi jollekin karppaajalle liikaa. Onneksi on sen verran sivistynyt ystäväpiiri, ettei ne yököttele täysin normaaleille ja tavallisille ruoka-aineille.
valkosipulipapuja lukuunottamatta. Minä jättäisin aina kokkauksista valkosipulin pois. Joillakin voi olla seuraavana päivänä tärkeä tapaaminen eikä valkosipulin löyhkä ole silloin kivaa. Vuohenjuusto, halloumi ja pähkinät NAM!
valkosipulipapuja lukuunottamatta. Minä jättäisin aina kokkauksista valkosipulin pois. Joillakin voi olla seuraavana päivänä tärkeä tapaaminen eikä valkosipulin löyhkä ole silloin kivaa. Vuohenjuusto, halloumi ja pähkinät NAM!
jättäisin myös valkosipulin pois. On tosi ärsyttävää, kun sitä tungetaan joka paikkaan (Varoittamatta!) ja sitten saa haista pari päivää ihan järkyltä. Muuten Menu sai veden herahtamaan kielelle.
On pähkinöitä, vuohenjuustoa, sieniä, punajuurta, punaista lihaa, valkosipulia, tyydyttyneitä rasvahappoja ja kaloreita. Itse en uskaltaisi, mutta jos ap tietää mitä tekee niin aivan mainio menyy.
tosin esim. mun mies ei syö sieniä, eli hänellä ei olisi alkupalana mitään... mutta jos tiedät suurinpiirtein ihmisten ruokarajoitteet, niin tuo on oikein hyvä.