No niin, mun menun arviointi sitten seuraavaksi...
Huomenna siis synttärijuhlat, ruokailijoita 20.
Alkupalaksi suppilovahverokeitto
Pääruuaksi vuohenjuustoperunat, pippurinen lihapata, valkosipulipavut, salaattia
Jälkiruuaksi kakkukahvit
Iltaa/yöpalaksi pastasalaatti (pastaa, punajuuripestoa, pähkinöitä, paistettua halloumia ja pinaattia)
ja juustolautanen
Juu, ei painonvartioille, tiedän, mutta mitä lisäisitte/muuttaisitte?
Kommentit (28)
Hyvältä kuulostaa. Itselläni on taipumus laittaa lisukkeita liikaakin. Tykkää kasviksista, joten teen useita kasvislisukkeita yllin kyllin. Tämä on mielestäni selkeä ja yksinkertainen menu, ei tule ähky, kunhan ei syö alkukeittoa eikä noita perunoita liikaa :)
On pähkinöitä, vuohenjuustoa, sieniä, punajuurta, punaista lihaa, valkosipulia, tyydyttyneitä rasvahappoja ja kaloreita. Itse en uskaltaisi, mutta jos ap tietää mitä tekee niin aivan mainio menyy.
eli tuttuja, joille tietää noiden maistuvan!
Oikein hvyä menu!
Hyvän tasapainoisen menun idea on että siinä on vaihtelua. Tyyliin kevyt alkupala, raskaampi pääruoka tai päinvastoin. Jos esim keitto on kermainen niin pääruoka voisi olla tosiaan vaikkapa kalaa. Tai aloita jollain muulla kun keitolla ja tarjoa keitto iltapalaksi.
itse en myöskään voi syödä vuohenjuustoa enkä mitään kovin pippurista saati papuja
pähkinätkään ei sovi enkä edes tiedä mitä halloumi on tai punajuuripesto!
Toivottavasti vierailijanne eivät ole refluksivaivaisia, allergisia tai muuten tietämättömiä.
Voi kun pääsisinkin tuollaisten tarjoiluiden ääreen! :)
laittavansa tarjoilun seisovaan pöytään, joten eiköhän siitä löydy jokaiselle jotakin. Itse lisäisin vielä perus vihersalaatin. Valkosipulia en käyttäisi, sillä kaikki eivät välttämättä halua haista valkosipulille.
Herkulliselta vaikuttaa ap:n Menyy.
Kuulostaa todella herkulliselta. Mulle kelpaisi.
Mutta en olekaan nirso hienopieru.
tai -nainen
minunkin lepiruoka oli pienenä KASTIKE ja PERUNA