Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helvetti, naapurin mummo (joka on ennenkin ahdistellut) kävi tiputtamassa postiluukusta..

Vierailija
10.07.2011 |

lompakkonsa ja pienen kansion täynnä hänen henkilökohtaisia papereitaan, mm. pankkikortin tunnusluku yms. Sama mummo on ahdistellut mua siitä asti kun muutin (n. puoli vuotta sitten), kyttää joskus rapussa milloin tulen ulos ja muutenkin etsii todella epätoivoisesti juttuseuraa.

En nyt oikein ymmärrä mikä tän teon pointti oli, haluaako mun käyvän kaupassa vai mitä? En tosiaankaan ala kenenkään juoksupojaksi, mulla on omakin elämä. En haluaisi olla mummon kanssa missään tekemisissä, olenko kamala ihminen jos menen vaan tiputtamaan nuo takaisin postiluukusta sanomatta sanaakaan?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä omaisten nimiä tai yhteystietoja? Tietoa heille. Muistisairaus saattaa olla alkuvaiheessaan ja mummo ei enää ehkä selviä yksin. Omaiset voivat joskus asua toisella puolen Suomea.

Tuntuu myös että voi olla joku aivojen viimeinen välähdys antaa tunnuslukunsa ihmiselle joka niistä jotakin ymmärtää. Lavastus - niin. En oikein tiedä. Tuntuu, että tuo on alkava dementia pikemminkin Olen asiakaspalvelutyössä nähnyt vanhusten ahdistuksen näistä raha- ja pankkiasioista kun ovat rahalla tottuneet nuoruudessaan maksamaan kauppaostokset. Hänelle pitäisi löytyä edunvalvoja. Luuleeko hän lompakkonsa ja tietonsa sinulle tiputtamalla valinneensa sinut edunvalvojakseen?

Yhteys isännöintiin, soita ja kerro. Yhteys talonmieheen. Jos mummo asuu vuokralla, hänen vuokraisäntänsä on hyvä tietää asiasta. Kohta polttaa koko talon. Talonmies myös, jos löytää mummon tavaroita muualtakin. Jos mummo asuu omistusasunnossa, taloyhtiön  hallitukseen tieto. Omaisten kuuluu hoitaa nämä mutta jos siinä ilmotaululla numeroa on ja se sinua helpottaa niin soita. Isännöitsijälle/talonmiehelle nyt ainakin. Kyllä he haluavat tietää jos rappukäytävässä joku mummo sekoilee noin.

Vierailija
42/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasta teistä pitää tehdä huoli-ilmoitus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä ajatella.

Vierailija
44/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina on mummoristeily, tuotko hänet sinne?

Vierailija
45/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee netissä huoli-ilmoitus, ei iso vaiva. Itse soittaisin myös omaisille jos yhteystietoja paperissa. Jos olisi oma mummosi, miten toivoisit tehtävän...

Vierailija
46/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio nyt ihmiset! Aloitus on 15 vuoden takaa, tuskin tämä mummo enää mitään asiakirjoja muiden luukuista tiputtelee.

Vierailija
47/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä hyvinvointialueesi seniorineuvontaan ja kerro heille tuosta mummosta ja hänen "antamastaan postista".

Vierailija
48/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja saat tuomion koska "varastetut" tavarat löytyy sulta. Vie ne äkkia sille takas ennen kuin poliisit tulee.

Ota yhteyttä joko poliisiin tai pankkiin.

Vierailija
49/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin mummo ei enää "päästä" mua menemään. Siis tekee sen aina kun törmätään pihapiirissä, alkaa melkeinpä roikkumaan mussa ja valittaa omaa elämäänsä. En jaksa kuunnella! Mua ahdistaa tollanen kamalasti. Ehkä tää oli joku juoni että mun olis pakko mennä käymään sen luona?

Jos vien ne postiluukusta ja mukaan vaikka lapun että tulikohan väärästä postiluukusta?

-ap

Jos viet ne takaisin, ota kaveri todistajaksi ja videoitte tapahtuman.

Pahimmassa tapauksessa saatte niskaanne mummun, sen sukulaiset ja poliisin.

Kun olette vieneet tavarat takaisin otat yhteyttä sosiaalitoimeen, poliisiin ja pankkiin sekä mummelin sukulaisiin.

Vierailija
50/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurillasi on varmaan joku sairaus, muistisairas ehkä.

Vierailija
51/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin ekan sivun kun aattelin että siellä on joku viesti, mutta siinä olikin siis kaikki tunnusluvut ja jotain muita koodeja. En muutenkaan halua puuttua hänen asioihinsa yhtään tai soitella kellekään.

- ap

Vie ne hänelle tai pudota postiluukustaan. 

Vierailija
52/52 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja saat tuomion koska "varastetut" tavarat löytyy sulta. Vie ne äkkia sille takas ennen kuin poliisit tulee.

Ja huoli-ilmoitus ei auta miitään koska enää ei ole henkilökuntaa eikä rahaa. Lykkää vaan välittömästi kyseiset tavara mummon postiliuukkoon tai roskikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan