Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisetkin väistelevät esim.onnettomuuspaikkoja ihan suvereenisti

Vierailija
20.10.2011 |

tuli vaan mieleen tuosta kiinalaistytön tapauksesta.

Suurin osa ajaa ohi jos joku huitoo apua tien laidalla,tai jos sattuu kolaripaikalle.Ja vaikka pelastuslaitos ja poliisi olisivat sulkeneet tien,muutamat uunot yrittävät silti puikkelehtia läpi koska on niin KIIRE.

Että osataan sitä täälläkin väistellä avun tarpeessa olevia varsin taitavasti,turha kiillotella sitä sädekehää liikoja..

Myös yllättävän elvytystilanteen sattuessa ihmiset usein vaan keräytyvät ringiksi uhrin ympärille ja toljottavat häntä,kukaan ei tee mitään vaikka taitoa sinänsä olisikin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän ihmisiä onnettomuuden/vaaratilanteen tmv. ympärillä on, sitä todennäköisempää on, että kaikki jähmettyvät laumaksi, eikä kukaan tee mitään. Laumaeläimiä jne.

Tilanteen laukeamiseen tarvitaan se, että yksi ihminen asettautuu johtajan asemaan, ja alkaa jaella suoraan käskyjä muille, yksilöiden ne sillä tavalla, että kukaan ei voi ajatella, että "joku muu" toimii.

Tai näin ainakin teoriassa. Olen yrittänyt opetella edes ajatuksen tasolla sitä, että jos joskus tuollaiseen tilanteeseen joutuisi, niin jos kukaan muu ei tee mitään, niin osaisi itse olla se, joka ottaa ohjat käsiinsä ja laittaa tilanteen liikkeelle. En tiedä, että onnistuisiko se käytännössä, tuo laumaan sopeutumisen tarve on niin vahva itsellä ja erottautuminen pelottaa.

Vierailija
2/5 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän ihmisiä onnettomuuden/vaaratilanteen tmv. ympärillä on, sitä todennäköisempää on, että kaikki jähmettyvät laumaksi, eikä kukaan tee mitään. Laumaeläimiä jne.

Tilanteen laukeamiseen tarvitaan se, että yksi ihminen asettautuu johtajan asemaan, ja alkaa jaella suoraan käskyjä muille, yksilöiden ne sillä tavalla, että kukaan ei voi ajatella, että "joku muu" toimii.

Tai näin ainakin teoriassa. Olen yrittänyt opetella edes ajatuksen tasolla sitä, että jos joskus tuollaiseen tilanteeseen joutuisi, niin jos kukaan muu ei tee mitään, niin osaisi itse olla se, joka ottaa ohjat käsiinsä ja laittaa tilanteen liikkeelle. En tiedä, että onnistuisiko se käytännössä, tuo laumaan sopeutumisen tarve on niin vahva itsellä ja erottautuminen pelottaa.

Siis tuo johtajuus. Mä olen aina ollut se. En edes ole sitä kummemmin ajatellut, mutta jotenkin aina päädyn toimimaan ja tekemään. En tiedä voiko siihen oetella, mutta ainakin mulla se on ollut ihan lapsesta saakka luonnostaan.

Vierailija
4/5 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos moottoritiellä on vastaantulevalla osuudella sattunut kolari, niin toiseen suuntaan ajavat (joita asia ei siis millään tavalla kosketa) hidastavat nopeuden 30km/h että näkisivät raadot paremmin. Tämä ei oikein mene meikäläiselle jakeluun...

Vierailija
5/5 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse näin joskus talvella torin laidalle sammuneen pultsarin. Ei siihen kukaan muu pysähtynyt kuin minä katsomaan oliko hengissä ja sitten soittamaan apua paikalle että äijä saatiin sisätiloihin. Ukkeli oli siis ihan näkyvillä ja näin jo kaukaa että joku siellä makaa, mutta kukaan ei pysähdy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi