Mainitse yksi vaatemerkki, jonka vaatteet todella sopivat sulle parhaiten?
Kommentit (44)
Ja minulle nuo Zaran yläosat sopivat. Hihoissakin on ollut riittävästi mittaa vaikka käsivarteni ovat vähintään normaalin pituiset.
Vilan/Vero Modan farkut uskaltaisin ostaa melkein sovittamatta, istuvat lähes poikkeuksetta päälleni.
Yläosasta H&M, Benetton, Zara ja Esprit parhaita.
Mutta housut on niissäkin lyhyitä.
Mistä tuota Acnea saa?
Kauhea nimi... :D
Olen 162 cm pitkä ja 50-kiloinen hoikka nainen, ja minulle Zarasta on helppo löytää vaatteita. Ainakin paidat voin ostaa ihan sovittamatta. Lantioni on kapea, joskin pakaralihaksia löytyy (eli syvyyssuuntaa, ei leveyttä). Rinnat pienehköt ja vartalo muutenkin tasapaksu tai tasaohut :)
Ne Zaran lastenvaatteet mitoituksineen on ihan yleisesti tiedetty vitsi. :)
Ai kuin? Mun pitkälle, suht hoikalle 1-vuotiaalle no on just hyviä.
Koska Espanjassa lapset ovat pienempiä. Ja oletus tuntuu olevan että 2-vuotias on max. 86 cm, jolloin housuissa ei ole enää vaippavaraa. Mekot ja paidat menee hoikalla, mutta housut jää mataliksi ja ovat kapeita. Samoin istuvat paidat kainaloista sillä vaikka olisi hoikka lapsi, niin suomessa ovat muutenkin isokokoisempia. Uskon että teidän lapselle ovat sopivia, mutta monen tutun kanssa ollaan puhuttu noista ja kaikki naureskelevat kokomitoille.
ei tarvitse kokoja pähkäillä ja saa netistä halvalla tilattua.
On muitakin yhtä hyviä, mutta jos vaan yhden saa mainita...
Istuvat ehdottomasti parhaiten, mutta ovat liian kaliita ja lisäksi minulla on bisnestyylisille vaatteille vain vähän käyttöä.
itsellä on hoikka ja ikäisekseen pitkä 6 v. tyttö. Iso osa Zaran housuista on ihan täydellisiä mutta joissain lahkeet ovat ihan suhteettoman pitkät! En tiedä millaisille kirahveille ne on tehty, vai onko tullut vahingossa väärä kokolappu.
Koska Espanjassa lapset ovat pienempiä. Ja oletus tuntuu olevan että 2-vuotias on max. 86 cm, jolloin housuissa ei ole enää vaippavaraa. Mekot ja paidat menee hoikalla, mutta housut jää mataliksi ja ovat kapeita. Samoin istuvat paidat kainaloista sillä vaikka olisi hoikka lapsi, niin suomessa ovat muutenkin isokokoisempia. Uskon että teidän lapselle ovat sopivia, mutta monen tutun kanssa ollaan puhuttu noista ja kaikki naureskelevat kokomitoille.
no toi on kyllä totta, että pitää ostaa kotimaisia vaatemerkkejä isompia kokoja. mut sama on myös muissa ulkomaisissa lastenvaatteissa. esim. italialaisista tälle mun hoikalle ja pitkälle 1-vuotiaalle menee 2-vuotiaan koot. :-)
ja Gina Tricot. Varmaan koon puolesta kaikki mutta tyylin puolesta näistä löytyy ne ihan perusvaatteet joita ostan. Korkea vyötäröistä farkkua, toppia, vartalonmyötäiset pitkähihaiset puuvillapuserot jne.
Janina F:n vaatteet on tehty mun tyylisille.
ainoa merkki jonka vaatteet sopivat hyvin eivätkä kaipaa korjauksia
Mexxiltä olen löytänyt istuvimmat vaatteet (kurvikas 36)
ja Blue
paikallisen Citymarketin laatumerkit
Olen yrittämällä yrittänyt sovitella ja tykätä, kun monet niin kehuvat. Ja samojen ihmisten kanssa muut merkit kohtaavat. Mun mielestä ne on jotenkin muodottomia trikoovatteita, joiden "juju" ei vaan toimi, vaan ajatus on olla erikoinen. Farkut on hyviä, mutta ne nyt on perustavaraa.
Mutta se vaikutelma on sellainen. Jos katsoo Stockalla Acnen vaaterekkiä, niin kaikki vaikuttaa roikkuvilta trikoovaatteilta. Siksi kysin mikä niissä viehättää, kun ei ole mulle avatuneet.
Katos vaikka tonne:http://shop.acnestudios.com/shop/women/coats-jackets.html
- niin siellä on vähän erinäköstä, kuin Stockan rekissä.
( itse asias aika vähän tuollakaan on nyt mitään, paljon enenmmän on vaik ihan Acnen liikkeessä Tukholmassa? )
Nimi ACNE - on alunperin ruotsalaisen mainostoimiston nimi - jossa keksittiin alkaa teetttämään farkkuja hedän omalla nimellä - tästä on sit kasvanut koko vaatemerkki nykyiselleen.
En mitenkän hulluna fanita heidän kaikkia vaatteitaan, enkä voisi suurta osaa niistä edes laittaa päälleni - mutta yleensä leikkaukset ovat sellaisia, että ne istuvat kaltaiselleni pitkälle, harteikkalle, mutta hoikalle, Aikuisellekin naiselle, joka osaa kantaa vaatteensa ryhdikkäästi = mä:).
Esim. Zara ei sovi olenkaan. Zaran vaatteet ovat kaavoitettu max. 170cm ja hyvin hoikalle tai vastaavasti lyhyelle ja rintavalle. Itse olen ennenminkin uimarivartaloinen ja 175cm ja mm. H&M:än mitoitukset riittävät mulle koossa 38 - 40. Zarassa koot loppuvat usein L :ään ja sekin on usein liian pieni/lyhyt/ahdas tai oikein korostaa leveitä hartiota. Ruotsalaiset ja Tanskalaiset mitoitukset ovat mulle parhaita.
Oon 172 cm,55kg,c-kuppi
Mä tykkään ja sopii aina. Jos toisen saa mainita, niin Noa Noa.
Helppo ostaa, Espritin puolelta kaikki XS:t sopii, EDC.ssä XS tai S. Farkuissa saa myös 25/32 -kokoa, mitä ei kaikilla merkeillä ole, eli sieltä olen löytänyt sopivat ja myös reisistä istuvat farkut.