Mainitse yksi vaatemerkki, jonka vaatteet todella sopivat sulle parhaiten?
Kommentit (44)
varma valinta koon suhteen ja ovat just makuuni
Mä oon vähän jämähtänyt tällaiseen farkut - neulepaita -lookkiin. Siis arkena.
lainapeite.fi
Vierailija - 20.10.11 12:53 (ID 13603664)
Kotivaatteita on vähän milloin mistäkin.
ne vaan käy sekä mitalta että leikkauksilta.
Esim. Zara ei sovi olenkaan. Zaran vaatteet ovat kaavoitettu max. 170cm ja hyvin hoikalle tai vastaavasti lyhyelle ja rintavalle. Itse olen ennenminkin uimarivartaloinen ja 175cm ja mm. H&M:än mitoitukset riittävät mulle koossa 38 - 40. Zarassa koot loppuvat usein L :ään ja sekin on usein liian pieni/lyhyt/ahdas tai oikein korostaa leveitä hartiota.
Ruotsalaiset ja Tanskalaiset mitoitukset ovat mulle parhaita.
H&M ja Tommy Hillfiger. Tosin jälkimmäisen vaatemerkin vaatteita ei hirveesti ole varaa ostella.
Esim. Zara ei sovi olenkaan. Zaran vaatteet ovat kaavoitettu max. 170cm ja hyvin hoikalle tai vastaavasti lyhyelle ja rintavalle. Itse olen ennenminkin uimarivartaloinen ja 175cm ja mm. H&M:än mitoitukset riittävät mulle koossa 38 - 40. Zarassa koot loppuvat usein L :ään ja sekin on usein liian pieni/lyhyt/ahdas tai oikein korostaa leveitä hartiota. Ruotsalaiset ja Tanskalaiset mitoitukset ovat mulle parhaita.
Olen monesti miettinyt kenelle zaran vaatteet on tehty. Jakuista ei saa mitään päälle, ja jos saa istumaan olkapäistä hyvin, niin on vyötäröstä ja rintojen kohdalta liian suuri. Eli malli ei ole tiimalasi, vaan joku kapeaharteinen ja rintava? Housutkin ovat vyöröstä leveitä. Ja hihat paidoissa aina lyhyitä.
Mullekin Sand istuu parhaiten kun pitää ostaa kotelomekkoja ja jakkupukuja.
Olen yrittämällä yrittänyt sovitella ja tykätä, kun monet niin kehuvat. Ja samojen ihmisten kanssa muut merkit kohtaavat. Mun mielestä ne on jotenkin muodottomia trikoovatteita, joiden "juju" ei vaan toimi, vaan ajatus on olla erikoinen. Farkut on hyviä, mutta ne nyt on perustavaraa.
Hyvin istuvia kauluspaitoja en ole löytänyt, vartalon malli kun on harteikas & pienirintainen. (kuvitele ddr:n uimari)
espanjalaiselle n. 25v naiselle, joka on n. 165cm, käyttää aina 7-10cm korkokenkiä, lantio on kapea ja rinnanympärys suht pieni, mutta hänellä on vähintään muhkea B-kuppi.
Hyvin istuvia kauluspaitoja en ole löytänyt, vartalon malli kun on harteikas & pienirintainen. (kuvitele ddr:n uimari)
vyötärö on mulla 66 ja lantio 92.
Yläosat ei sovi, hartiat kinnaa aina. Niiden ympärystä en tiedä, rinnanympärys on 90 cm.
Zarasta samoja kokemuksia kuin muutamilla aikaisemmilla (itse 175 cm, 70 kg), mutta eräs keskipituinen (n. 165 cm), ylipainoinen (90 kg) ja päärynävartaloinen kollega pitää Zaraa ihan ykköspaikkanaan. Minulle kaikki vaatteet siellä on pieniä, samoin kuin pitkähkölle tyttärellenikin ne lastenvaatteet.
vyötärö on mulla 66 ja lantio 92. Yläosat ei sovi, hartiat kinnaa aina. Niiden ympärystä en tiedä, rinnanympärys on 90 cm.
Hyvä tietää että muillakin hartiaongelmia. Mulla vaatekoko 34-36, mutta zarasta pitää jakuissa ottaa M tai 38 että menee hartioista, ja tietenkin muualta on sitten valtava.
Olen yrittämällä yrittänyt sovitella ja tykätä, kun monet niin kehuvat. Ja samojen ihmisten kanssa muut merkit kohtaavat. Mun mielestä ne on jotenkin muodottomia trikoovatteita, joiden "juju" ei vaan toimi, vaan ajatus on olla erikoinen. Farkut on hyviä, mutta ne nyt on perustavaraa.
Zarasta samoja kokemuksia kuin muutamilla aikaisemmilla (itse 175 cm, 70 kg), mutta eräs keskipituinen (n. 165 cm), ylipainoinen (90 kg) ja päärynävartaloinen kollega pitää Zaraa ihan ykköspaikkanaan. Minulle kaikki vaatteet siellä on pieniä, samoin kuin pitkähkölle tyttärellenikin ne lastenvaatteet.
Ne Zaran lastenvaatteet mitoituksineen on ihan yleisesti tiedetty vitsi. :)
Mutta se vaikutelma on sellainen. Jos katsoo Stockalla Acnen vaaterekkiä, niin kaikki vaikuttaa roikkuvilta trikoovaatteilta. Siksi kysin mikä niissä viehättää, kun ei ole mulle avatuneet.
Järkky nimi jos on.