Uusperheen lomamatkat?
Miehestä kaikki lapset mukaan tai kaikki lapset hoitoon. Miehellä 6- ja 8-vuotiaat lapset, jotka ovat meillä pitkän viikonlopun joka toinen viikko. Yhdessä meillä pieni vauva.
Ymmärrän, jos joskus mentäisiin koko porukalla, mutta en todellakaan halua jättää puolivuotiasta hoitoon viikoksi! Mies taas ei ymmärrä, että koko porukalla matkailu on TODELLA raskasta ja minua ei sellainen "loma" kiinnosta. Tytöt roikkuvat koko ajan isässään ja käytännössä hoitaisin vauvan itse koko loman ajan.
Me ollaan saatu tästä hirveä riita aikaan. Vihaan kuulemma tyttöjä, mutta en vain jaksaisi sitä. Jos matkalle lähtisi ainoastaan vauva, voisimme myös hieman nauttia lomastakin ja toisistamme.
Meillä myös omat rahat eli joutuisin maksamaan oman matkani etelään pienistä äippärahoista. Tuntuu johonkin kohtuuttomalta sitten kituuttaa matkan takia kuukausia, että miehen lapset pääsee Kanarialle kokemaan uusia asioita.
Mitä te muut teette vastaavissa tilanteissa?
Kommentit (109)
Ne miehen lapset ei ole osa sitä perhettä, vaikka te eksät seisoisitte kuinka päällänne. Normaali mies ymmärtää velvoitteensa myös uutta perhettä kohtaan. Vanhoja lapsia ei tarvi hylätä, mutta elämä nyt vaan on sellaista, ettei kaikki saa kaikkea.
Luojan kiitos oma mieheni on järjissään. Me ja kaksi lasta olemme tämä ydinperhe, johon lisäksi kuuluu etälapsi. Kuitenkin arjessa toimimme kuin ydinperhe. Talo käy tavallaan, vieraat ajallaan...
Meillä on 2 yhteistä ja jopa mieheni tietää,että on helpompaa reissata vain omiemme kanssa. Näin se vaan on.
Onhan se toki helpompaa kun ex hoitaa miehesi lapset pääosin eikä edes lomareissuille tarvitse lapsiaan silmiä ärsyttämään raahata, vain ne yhteiset täydelliset kullanmurut. Niistä ex lapsestahan nyt ei niin väliä olekkaan koska onhan mies käytännössä ottanut eron lapsistaankin vaimon myötä. OIKEASTI jaksan ihmetellä millaiset naiset hyväksyvät miehen joka ei tasapuolisesti pidä lastensa puolta, yök! Valtataistelu pitää saada jopa lomamatkoista ettei se etälapsi nyt vaan pääse yhtään enempää matkoille, viis siitä että tapaa etävanhempaansa murto-osan siitä yhteisten lasten tapaamismäärästä! On se vaan hyvä että minun exäni on edelleen myös lasten isä ja äitipuolikin fiksu ihminen jolle myös etälapset kuuluvat perheeseen. Toivottavasti te lapsipuolianne hylkivät saatte tuntea saman kuin lapsipuolenne tulevaisuudessa lastenne tuskan kautta kun isä panostaakin vain seuraavaan perheeseen, tiedätte sitten savanne tasan sitä mitä olette tilanneet!
Ne miehen lapset ei ole osa sitä perhettä, vaikka te eksät seisoisitte kuinka päällänne. Normaali mies ymmärtää velvoitteensa myös uutta perhettä kohtaan. Vanhoja lapsia ei tarvi hylätä, mutta elämä nyt vaan on sellaista, ettei kaikki saa kaikkea.
Luojan kiitos oma mieheni on järjissään. Me ja kaksi lasta olemme tämä ydinperhe, johon lisäksi kuuluu etälapsi. Kuitenkin arjessa toimimme kuin ydinperhe. Talo käy tavallaan, vieraat ajallaan...
Vai että mies ymmärtää velvoitteensa myös uutta perhettä kohtaan?? Entäs velvoitteet entisen liiton lapsia kohtaan vai onko sellaisia? Ne lapset kun ovat edelleen 100 % myös miehesi lapsia vaikka sinä nyxä kuinka päälläsi seisoisit. Ei se tosiasia mihinkään häviä vaikka kuinka yrittäisitkin silmäsi sulkea. Normaali mies ja isä ymmärtäisi ja huolehtisi erityisen hyvin juuri etälapsistaan jotka vanhempiensa eron myötä joutuvat luopumaan niin paljosta, teidän tapauksessanne myös isästään. Sinun miehesi ei tälläinen normaali isä ole, vaan jostain syystä vastuuta pakeneva tnnekyvytön yksilö, vakka ilmeisesti on nyt kantensa valinnut. Lapsipuoliasi käy todella sääliksi, he maksvat hinnan vanhempiensa erosta vaikka ovatkin itse siihen täysin syyttömiä. On se uskomatonta miten mustasukaisia aikuiset naiset voivat viattmille lapsille olla miehensä huomiosta, vai vielä vieraat!
lähteä vain vauvan kanssa. Tyttöjen ei tarvitsisi edes tietää koko matkasta mitään. Lähtisitte tuolla viikolla, jolla tytöt eivät tule teille niin eihän siitä olisi heille vahinkoa.
Mutta eihän asialle voi mitään tehdä kun mies ei halua lähteä ilman vanhempia lapsiaan, mikä on myös sinänsä ymmärrettävää. Yritä pitää asia sinun ja miehen välisenä, lapset ovat syyttömiä tilanteeseen.
Vauvaa ei tietenkään voi jättää hoitoon viikoksi. Mitään järkeä en näe siinä, että lähtisitte porukalla, koska se näyttäisi olevan sinulle pelkkää kärsimystä. Ei auta muu kuin yrittää suostutella mies, vaikka tuolla argumentilla, että tyttöjen ei tarvitse tietää koko jutusta.
Mun äiti muuten reissasi uuden miehensä ja yhteisen lapsensa kanssa jättäen minut ja siskoni (ed. liitosta) keskenään kotiin yli viikoksi kun olimme 15 (minä), 11 ja 8...
Silloin kaikilla olisi hyvä mieli. Mies ja tytöt nauttisivat yhteisestä lomasta ja ajasta ilman vauvaa, sinä taas saisit olla 100% vauvan kanssa. Jokainen hyötyisi, eikä kenellekään tulisi tunnetta, että joku on liikaa.
Muuten: se matka Kanarialle maksaa sinulle ihan yhtä paljon, oli ne miehen lapset mukana tai ei.
Vanhin lapsi joka siis on minun ja asuu perheessämme on yhteisten lastemme tavoin aina kaikkialla. MUTTA lapsen isä ei ole ikinä vienyt omaa lastaan edes särkänniemeen (10km päässä) saatika laivalle tai ulkomaille. Äijä meni ottamaan muijan jolla ennestään 3 lasta ja tekivät vielä 2 yhteistä. Eli sinun miehesi on viemässä etälapsiaan mitä minun vanhimman lapsen isä ei ikinä koskaan ole vienyt mihinkään. Näin jo pian 10 vuotta.
Hehän ovat ydinperhe, joka tosin ei asu yhdessä, mutta se olisi käsittääkseni miehen ja exän oikeus päästä yhdessä lomalle. Jos kerran ydinperheellä on oikeus vähän siihen ja tähän, niin miksi ei myös lomaan?
koko perheen ei aina tarvitse matkustaa yhdessä. Tosi monessa ydinperhe tuttavaperheessä isommat ovat olleet mummulassa tms kun vanhemmat ovat´matkustaneet vauvan kanssa. Ydinperheessä tämä ei ole mikään ongelma. Miksi siis uusperheessä olisi?
Tehän ette vaikuta minkäänlaiselta perheeltä...
sille sinä et voi mitään. Minusta tuo on reilua, että kaikki tai ei ketään mukaan. Jos et voi jättää vauvaa, niin miehelle ja tytöille olisi varmaan ihanaa päästä yhdessä lomalle. Varmaan rakastavana vaimona sen miehellesi suot.
koko perheen ei aina tarvitse matkustaa yhdessä. Tosi monessa ydinperhe tuttavaperheessä isommat ovat olleet mummulassa tms kun vanhemmat ovat´matkustaneet vauvan kanssa. Ydinperheessä tämä ei ole mikään ongelma. Miksi siis uusperheessä olisi?
koska lapset nyt vaan ovat osa perhettä. Tietysti jos halutaan sisarkateutta saada aikaan, niin tuo on yksi parhaita tapoja.
Ne miehen lapset ei ole osa sitä perhettä, vaikka te eksät seisoisitte kuinka päällänne. Normaali mies ymmärtää velvoitteensa myös uutta perhettä kohtaan. Vanhoja lapsia ei tarvi hylätä, mutta elämä nyt vaan on sellaista, ettei kaikki saa kaikkea. Luojan kiitos oma mieheni on järjissään. Me ja kaksi lasta olemme tämä ydinperhe, johon lisäksi kuuluu etälapsi. Kuitenkin arjessa toimimme kuin ydinperhe. Talo käy tavallaan, vieraat ajallaan...
tai joka on niin uuden naisen vietävissä, että miellyttää tätä hinnalla millä hyvänsä, jopa jättämällä omat lapsensa lapsipuolen asemaan.
oletko koskaan miettinyt, mikä on omien lapsiesi kohtalo jos eroatte?
Kannattaa muuten elää se elämäsi niin, ettei missään vaiheessa tule ero. Ja ikävä tosiasia on, ettette te koskaan ole olleet ettekä tule olemaan ydinperhe, halusit sinä sitä kuinka paljon tahansa.
t. erä nyxä (juu, ajattele, muutkin kuin exät voivat ajatella näin:)
p.s. itse en edes katsoisi sellaista miestä jolle kaikki omat lapset eivät olisi samanarvoisia.
lähteä vain vauvan kanssa. Tyttöjen ei tarvitsisi edes tietää koko matkasta mitään. Lähtisitte tuolla viikolla, jolla tytöt eivät tule teille niin eihän siitä olisi heille vahinkoa. Mutta eihän asialle voi mitään tehdä kun mies ei halua lähteä ilman vanhempia lapsiaan, mikä on myös sinänsä ymmärrettävää. Yritä pitää asia sinun ja miehen välisenä, lapset ovat syyttömiä tilanteeseen. Vauvaa ei tietenkään voi jättää hoitoon viikoksi. Mitään järkeä en näe siinä, että lähtisitte porukalla, koska se näyttäisi olevan sinulle pelkkää kärsimystä. Ei auta muu kuin yrittää suostutella mies, vaikka tuolla argumentilla, että tyttöjen ei tarvitse tietää koko jutusta. Mun äiti muuten reissasi uuden miehensä ja yhteisen lapsensa kanssa jättäen minut ja siskoni (ed. liitosta) keskenään kotiin yli viikoksi kun olimme 15 (minä), 11 ja 8...
ensinäkin isä on varmasti viikottain yhteydessä lapsiinsa - isäkö siis valehtelee lapsilleen missä on? Kukaan muukaan ei voi matkasta tietää, koska aina olisi se vaara, että joku puhuu asiasta. Kaikki kuvat pitäisi piilottaa jne. Ei ihan tervettä.
rahasta vielä, että tottakai se matka maksaa minulle saman, on tytöt mukana tai ei. Lähinnä kyse on siitä, mihin rahani haluan laittaa. Pienestä äippärahasta joudun todella kaapimaan tuon matkan hinnan ja siksi haluaisin siitä matkasta myös nauttia. Joudun siis elämään hyvin pienellä monta kuukautta, jotta saan matkan maksetuksi.
Olenhan myös ehdottanut miehelle, että voisivat mennä kolmistaan tyttöjen kanssa. Ei käy, kun haluaa meidät mukaan.
Mielestäni siinä tapauksessa, että tytöt lähtevät mukaan, mieheni saisi maksaa myös matkani. Jos itse joudun sen maksamaan, voin hyvin kieltäytyä.
AP
mutta ehdotan, että ap, mies ja vauva tekevät lomamatkan kolmistaan jonain sellaisena viikkona, kun eivät muutenkaan näkisi tyttöjä. Sen lisäksi ap:n mies lähtee tyttöjensä kanssa muutaman päivän reissulle, niin että vauvalla ei ole liian pitkä ero isästään. Ton ikästen kanssa on kivaa esim Tukholmassa tai Lontoossa, aina ei oo pakko mennä viikoksi etelään.
Meillä 7 v, 3 v ja 1v, ja on lomailtu puolen vuoden sisään yhdistelmillä äiti, isä ja vauva; kaikki muut paitsi 1v; äiti ja 7 v; ja äiti ja 3 v - ja kaikki reissut olleet pieniä pyrähdyksiä, eli ppienimmille lapsille ei liian isoja eroja
miehesi tarjoaa myös vaihtoehtoa, että lähdette kaksin matkalle. No, sinä et halua jättää lastasi. Miksi miehesi kuuluisi sitten tehdä niin? Kuten täällä on jo useammin sanottu, yhteen mennessäsi varmaan tiesit jo olemassa olevista tytöistä. Valintasi olet silloin tehnyt.
ihmiset keskustelevat liian vähän, kuinka sitten eletään, kun on lapsia ja varsinkin jos on vielä edellisestä liitosta lapsia.
Tässähän ei taas ole kyse siitä, mikä muiden mielestä on oikein, vaan se kuinka ap. ja miehensä saavat asian selvittyä.
Ehkä perheneuvolasta voisi löytyä apua?
on 2lasta minun edellisestä suhteesta ja 2yhteistä ja matkustetaan milloin mitenkin.Välillä koko perhe,välillä osa lapsista mukana.Isot käyvät isänsä ja sukulaisten kanssa matkoilla.Ei ongelmaa meillä..tärkeintä että kaikki pääsevät joskus mukaan=)
Eikä nuo lapset näytä kärsineet=)
Jos matkalle lähtisi ainoastaan vauva, voisimme myös hieman nauttia lomastakin ja toisistamme.
Meillä myös omat rahat eli joutuisin maksamaan oman matkani etelään pienistä äippärahoista. Tuntuu johonkin kohtuuttomalta sitten kituuttaa matkan takia kuukausia, että miehen lapset pääsee Kanarialle kokemaan uusia asioita. Mitä te muut teette vastaavissa tilanteissa?
Tietenkin saatte lomailla kahdestaan, ilman miehen lapsia. Te olette perhe. Miehesi lapset eivät asu luonanne. Heillä on jokin toinen koti.
Yhteiset rahat.
Laita mies maksamaan sinun kulut.
Sinulla ei ole mitään velvollisuutta meihesi lapsia kohtaan
tosi paljon ja ihan kolmistaan. Vauvahan on ilmainen reissussa ja pakko ottaa ikänsä puolesta mukaan, niin ei siitä ongelmaa tullut miehelle tai hänen kahdelle isommalle lapselleen. Ei kukaan edes vaatinut, että isommat lapset pitäisi ottaa mukaan. Itse kerran ehdotin ja silloin lapset tulivat. Minä maksoin sen reissun, kuten kaikki muutkin yhteiset reissut.