Uusperheen lomamatkat?
Miehestä kaikki lapset mukaan tai kaikki lapset hoitoon. Miehellä 6- ja 8-vuotiaat lapset, jotka ovat meillä pitkän viikonlopun joka toinen viikko. Yhdessä meillä pieni vauva.
Ymmärrän, jos joskus mentäisiin koko porukalla, mutta en todellakaan halua jättää puolivuotiasta hoitoon viikoksi! Mies taas ei ymmärrä, että koko porukalla matkailu on TODELLA raskasta ja minua ei sellainen "loma" kiinnosta. Tytöt roikkuvat koko ajan isässään ja käytännössä hoitaisin vauvan itse koko loman ajan.
Me ollaan saatu tästä hirveä riita aikaan. Vihaan kuulemma tyttöjä, mutta en vain jaksaisi sitä. Jos matkalle lähtisi ainoastaan vauva, voisimme myös hieman nauttia lomastakin ja toisistamme.
Meillä myös omat rahat eli joutuisin maksamaan oman matkani etelään pienistä äippärahoista. Tuntuu johonkin kohtuuttomalta sitten kituuttaa matkan takia kuukausia, että miehen lapset pääsee Kanarialle kokemaan uusia asioita.
Mitä te muut teette vastaavissa tilanteissa?
Kommentit (109)
nyt on kyse siitä, että pitääkö tyttöjen tulla JOKA reissulle. En ole sitä vastaan, vaan nyt ainoastaan, koska olen aika poikki tästä valvomisesta ja kaipaan toista ihmistä lähelleni.
Ja edelleen: Olen tytöille todella mukava. Me myös teemme asioita yhdessä ja otan heidät huomioon. Olemme siis myös matkustelleet ennenkin yhdessä! En vedä täällä itkupotkuraivareita, kun tytöt vievät mieheni huomion . Järjestän synttäreitä, teen kakkuja, teen joulut ja juhannukset. En ole mikään hirviö-äitipuoli.
AP
käy meillä joka toinen viikonloppu ja käydessään saa samat etuuden kuin muutkin mutta raja menee siinä.Tyttö ei tule koskaan mukaan meidän perheen lomille,ei ulkomaille eikä suomeen.Hän tekee lomareissut,mökkireissut ja huvipuistoreissut oman äitinsä ja heidän perheen kanssa.
Ei se että pieni lapsi pääsisi mukaan joka kesä kahden perheen kanssa joka paikkaa ole hyväksi edes sille lapselle.
Miettikäää nyt.Hiihtolomalla reissuun,kesät ulkomaille ja matkailu suomessa mökkeineen,messuineen ja huvipuistoineen,syyslomalla reissuun ja jopa joululomilla ehkä ulkomaille ja vähintään suomessa reissuun ja tämä kaikki kahden perheen kanssa???!!!!
kun en hyväksy sitä et puolison lapset edellisestä liitosta saisi enemmän huomiota ja materiaa kuin meidän yhteiset.Minä en ole vastuussa puolisoni edellisen liiton rikkoutumisesta ja olenkin sanonut miehelleni ja hänen exälleen et jos he molemmat ovat sitä mieltä et juuri heidän lasten on saatava mieheni 100% huomio aina ja ikuisesti niin he voivat palata yhteen ja pyhittää elämänsä kasvattamaan kahta lelliprinsessaa jotka ei aikuisenakaan välitä muista ihmistä.
Minun/meidän kotona etälapset eivät saa niinäkään viikonloppuina 100% huomiota kun he ovat meillä vaan saman kuin muut.Kyllä melkein 10- vuotiaiden pitää ymmärtää et esim.imeväisen tarpeet on tyydytettävä,niinhän heidän kohdalla tehtiin.
Outo monien asenne ettei vastasyntyneestäkään tarvitse välittää kunhan etälasten persettä nuollaan jopa niin että kasvamassa on kokonainen sukupolvi narsisteja.
Ja sinä vaahtoat narsistisukupolvesta!
Muista nuo sanasi sitten kun ne teidän yhteiset lapset on niitä erolapsia...
nyt on kyse siitä, että pitääkö tyttöjen tulla JOKA reissulle. En ole sitä vastaan, vaan nyt ainoastaan, koska olen aika poikki tästä valvomisesta ja kaipaan toista ihmistä lähelleni.
Ja edelleen: Olen tytöille todella mukava. Me myös teemme asioita yhdessä ja otan heidät huomioon. Olemme siis myös matkustelleet ennenkin yhdessä! En vedä täällä itkupotkuraivareita, kun tytöt vievät mieheni huomion . Järjestän synttäreitä, teen kakkuja, teen joulut ja juhannukset. En ole mikään hirviö-äitipuoli.
AP
Olet kierrätyskamaa. Muista tämä kaikki, kun mies ei ota teidän lasta uusperheensä lomalle mukaan.
Uus/suurperheen äitinä en edes muista, ketkä ovat mieheni lapsia, minun lapsia tai yhteisiä lapsia. Eli vastaavissa tilanteissa, matkalle lähtee kaikki mukaan tai kaikki lapset menee hoitoon.
ja kanarialle matkat nyt ei mitään maltaita maksa.
Miehes erosi ekasta vaimostaan, ei lapsistaan. Ja sä olet ukon ottaessasi tiennyt, et pakettiin kuuluu myöskin lapset.
Epäilen taas vahvasti,että nämä Ap:n lyttääjät ovat näitä äitejä, joilla ei ole mitään käsitystä uusperheen arjesta. " Lapset kärsii erosta, joten sallittakoot tämä pieni etu ". Jostain syystä ne vanhemmat ovat eronneet ja varmasti silloin katsoneet toimivansa juuri lastensa parhaaksi. Yleensä siinä vaiheessa, kun perheeseen syntyy "uusia" lapsia, niin silloin pitäisi vielä herkemmin huomioida nuo vanhat? Ainakin exvaimot ja näköjään muutkin ovat sitä mieltä.
Ymmärrän ap sinua täysin. Sinulle on tärkeää saada viettä aikaa ja lomailla SINUN perheesi kanssa ja minusta siinä ei ole mitään väärää. Jos teillä kaikki lapset lähtisivät mukaan,varmasti jäisi tuo vauvanhoito sinulle. En minäkään jaksaisi lomamatkoja, joissa olisi mukana myös mieheni edellisestä liitosta olevat lapset. Meillä on 2 yhteistä ja jopa mieheni tietää,että on helpompaa reissata vain omiemme kanssa. Näin se vaan on.
Epäilen taas vahvasti,että nämä Ap:n lyttääjät ovat näitä äitejä, joilla ei ole mitään käsitystä uusperheen arjesta. " Lapset kärsii erosta, joten sallittakoot tämä pieni etu ". Jostain syystä ne vanhemmat ovat eronneet ja varmasti silloin katsoneet toimivansa juuri lastensa parhaaksi. Yleensä siinä vaiheessa, kun perheeseen syntyy "uusia" lapsia, niin silloin pitäisi vielä herkemmin huomioida nuo vanhat? Ainakin exvaimot ja näköjään muutkin ovat sitä mieltä.
Ymmärrän ap sinua täysin. Sinulle on tärkeää saada viettä aikaa ja lomailla SINUN perheesi kanssa ja minusta siinä ei ole mitään väärää. Jos teillä kaikki lapset lähtisivät mukaan,varmasti jäisi tuo vauvanhoito sinulle. En minäkään jaksaisi lomamatkoja, joissa olisi mukana myös mieheni edellisestä liitosta olevat lapset. Meillä on 2 yhteistä ja jopa mieheni tietää,että on helpompaa reissata vain omiemme kanssa. Näin se vaan on.
miehen lapset ovat kaikki yhtä omia. Kaikista liitoista: entisistä, nykyisistä ja tulevista. Kaikki ihan samalla viivalla. Näin sen vaan on.
Kaikki lapset tietenkin mukaan. Mutta tuota "omat rahat"-systeemiä en ymmärrä. Yhteiset rahat kun kerran yhdessä ollaan.
tapana miettiä siinä vaiheessa kun sitä miestä valitsee. Jos lomailu UUSPERHEEN kesken ei kiinnosta, sitten ei pidä perustaa sitä uusperhettä. Silloin pitää valita sellainen mies, jolla vielä ei ole lapsia.
Miten sinä muka tulet miettineeksi tätä asiaa vasta nyt? Et voi esittää, että elät jossain YDINperheessä, koska et elä, vaan elät UUSperheessä. Ne on kaksi ihan eri asiaa.
Sinun nyt on vaan opittava elämään asian kanssa, ei voi mitään. Itse olet uusperheesi valinnut!
Varmasti ovatkin kaikki omia, mutta tässä tapauskessa vain miehelle. Ei kukaan voi vaatia toista rakastamaan toisen lapsia, kuten omiaan. Hyvässä lykyssä "vanhat" lapset ovat mustasukkaisia uudessta vaimosta ja vauvasta ja kohdistavat tämän vihansa kehenkä muuhun, kuin juuri äitipuoleen. Tälläisiä lapsia on hieman hankala rakastaa, saati sitten viettää vielä viikko heidän kanssaan lomamatkalla. Kiitos ei.
Epäilen taas vahvasti,että nämä Ap:n lyttääjät ovat näitä äitejä, joilla ei ole mitään käsitystä uusperheen arjesta. " Lapset kärsii erosta, joten sallittakoot tämä pieni etu ". Jostain syystä ne vanhemmat ovat eronneet ja varmasti silloin katsoneet toimivansa juuri lastensa parhaaksi. Yleensä siinä vaiheessa, kun perheeseen syntyy "uusia" lapsia, niin silloin pitäisi vielä herkemmin huomioida nuo vanhat? Ainakin exvaimot ja näköjään muutkin ovat sitä mieltä. Ymmärrän ap sinua täysin. Sinulle on tärkeää saada viettä aikaa ja lomailla SINUN perheesi kanssa ja minusta siinä ei ole mitään väärää. Jos teillä kaikki lapset lähtisivät mukaan,varmasti jäisi tuo vauvanhoito sinulle. En minäkään jaksaisi lomamatkoja, joissa olisi mukana myös mieheni edellisestä liitosta olevat lapset. Meillä on 2 yhteistä ja jopa mieheni tietää,että on helpompaa reissata vain omiemme kanssa. Näin se vaan on.
minulla on (valitettavasti) vuosien kokemus elämisestä niin exänä kuin nyxänäkin, samoin uusperheestä, jossa on sun, mun ja yhteisiä lapsia (ja kaikki lapset yhtä tärkeitä).
Olen vahvasti sitä mieltä, että isä toimii oikein, äiti väärin. On aivan naurettavaa jos aikuiset alkavat laskea, kuinka paljon mikin lapsi saa. On käsittämätöntä jos aikuinen laskee "pääsit jo äitisi kanssa matkalle, nyt et pääse meidän kanssa koska sitten olisit ollut enemmän matkoilla kun tämä minun ja isäsi yhteinen lapsi" - kasvakaa nyt hyvät ihmiset aikuisiksi, tuo kuulostaa lähinnä lasten hiekkalaatikkoleikilta "mäkin haluan kakkua kun Liisa sai eilen kotonaan kakkua".
meillä on miehellä 3 lasta ja meillä yksi yhteinen. Etelänmatkat ollaan tehty kolmisteen. Suomimatkat kuudisteen.
ei ole nämä tytöt vaan se että miehesi ei vaikuta kaipaavan juurikaan seuraasi. Kuinka pian hänen erostaan menitte yhteen ja teitte vauvan?
Ongelmasi ei ole nämä tytöt vaan se että miehesi ei vaikuta kaipaavan juurikaan seuraasi. Kuinka pian hänen erostaan menitte yhteen ja teitte vauvan?
mistä teitä idiootteja analyysien kera oikein tulee? Miehen kuuluu olla kiinnostunut myös omista lapsistaan, ja se että on hyvin kiinnostunut omista lapsista ei todellakaan tarkoita, ettei kiinnostusta olisi puolisoa kohtaan.
mistä teitä idiootteja analyysien kera oikein tulee? Miehen kuuluu olla kiinnostunut myös omista lapsistaan, ja se että on hyvin kiinnostunut omista lapsista ei todellakaan tarkoita, ettei kiinnostusta olisi puolisoa kohtaan.
mies on aamusta iltaan asti töissä eikä kaipaa lomallakaan kahdenkeskistä aikaa puolisonsa kanssa, niin mistä se sitten kertoo?
mistä teitä idiootteja analyysien kera oikein tulee? Miehen kuuluu olla kiinnostunut myös omista lapsistaan, ja se että on hyvin kiinnostunut omista lapsista ei todellakaan tarkoita, ettei kiinnostusta olisi puolisoa kohtaan.mies on aamusta iltaan asti töissä eikä kaipaa lomallakaan kahdenkeskistä aikaa puolisonsa kanssa, niin mistä se sitten kertoo?
ihan vaikka siitä, että hyvä tili tiedossa, ja että mies näkee lapsiaankin niin harvoin, että haluaa heidän kanssaan MYÖS viettää aikaa se olisi mahdollista lomamatkan merkeissä.
16v. yhdessä ollaan oltu ja ei onneksi ole tuollaisia ongelmia.
NE ON NIIN SYVÄLTÄ!
saa isänsä huomiota 100%. ydinperheissäkin lapset saavatvälillä omaa aikaa vanhemman kanssa. Tämä pitää huomioida uusperheissä. Jos ei ole sitä valmis äiti/isäpuolena hyväksymään, niin sitten perustaa perheen lapsettoman naisen/miehen kanssa.
nyxä