Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ilman miestä?

Vierailija
18.10.2011 |

Elikkäs... Jos ihminen ei vaan löydä miestä itselleen? yirtyksistä huolimatta sitä oikeaa ei löydy?

Niin missä' iässä teistä olisi ok, vai onko ollenkaan, hankkia yksin lapsi esim hedelmöityshoidoin? Siis jos nimenomaan toiveissa on biologinen lapsi?

Itelläni on tilanne se etten oikein millään löydä miestä (tähän mennessä vain yksi edes seurusteluasteelle päässyt suhde eikä muuta) ja tavallaan tuntuu karmealta ajatus ettei koskaan saisi olla äiti...

haaveissa olisi 4-5 lapsen suurperhe, mutta jos ei yksinkertaisesti meistä löydy niin... entä sitten?

Mitä sitten tapahtuu?

Uskon että elämäni ei ole kokonainen ellen saa lasta... edes sitä yhtä :(

Mutta siis, missä iässä on kohtuullista yksin hakeutua hoitoihin lapsen saadakseen? 28 vuotiana? 35v?

Vai onko se ollenkaan oikein?

Vai kuuluuko vain unohtaa asia ja elää yksin?

t. vielä lähinnä asioita kovasti pohtiva...

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen tahansa jampan kanssa vain koska niin muka kuuluu tehdä. Nykyaikana tuskin moni jaksaa kauhistella ilman isää kasvavaa lasta.

Vierailija
22/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi sijaisperhetoiminta? Sieltä pitkäaikaiseen sijoitukseen lapsi tai sitten tukiperheeksi jollekin, joka sitä tarvitsee. Itselläni on 1v lapsi, ja olisi kyllä raskasta, jos pitäisi tuo yksin hoitaa. Nytkin mä olen ollut 2viikkoa kipeänä, hermot olisi riekaleina, jos olisi koko ajan pitänyt ajatella vain lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut isätön tyttö ja itkin ja ITKEN isättömyytäni aina. Päiväkoti-ikäiselle on yhtä kammottavaa olla isätön, kuin kouluikäisellekin. Lapset kyllä juttelevat. Omat lapseni puhuvat paljon joistakin isättömistä kavereistaan. Ja lapset, lapsia kun ovat, ihmettelevät, miksei sulla ole isää. Mitä se tuska on, kun askarrellaan isänpäiväkortteja tarhassa ja koulussa? Tajuatko sinä ääliö lainkaan??? Mulla oli 45-vuotias miesystävä ja kertoi, miten hirveätä oli olla isätön poika.

Mielelläni olisin elänyt ilman isääni. Ilman sitä juoppoa, väkivaltaista miestä. Mutta ei, sitä en saanut kokea. Niitä kortteja voi askarrella myös isovanhemmille jos ovat läsnä lapsen elämässä. Arvaappa montako korttia minä tein isälleni? Yhteensä 2. Tai no, tein minä ne koulussa, mutta ne menivät "hukkaan" matkalla kotiin. Isovanhemmat saivat aina korttinsa. Joten ap, laita asia vain vireille!

Ei isää eikä isovanhempia.

Ja istuin siellä päiväkodissa sekä koulussa tekemässä sitä korttia itku silmässä.

Ap on tekemässä lasta jollekin yhden yön panolle, joten sillä lapsella ei todellakaan tule olemaan mitään ukkia, jolle kortteja pykätä. Sama kohtalo sillä lapsella, jonka kohdalla raskaana olevalle naiselle mies sanoo, että ei kiinnosta.

Vierailija
24/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut isätön tyttö ja itkin ja ITKEN isättömyytäni aina. Päiväkoti-ikäiselle on yhtä kammottavaa olla isätön, kuin kouluikäisellekin. Lapset kyllä juttelevat. Omat lapseni puhuvat paljon joistakin isättömistä kavereistaan. Ja lapset, lapsia kun ovat, ihmettelevät, miksei sulla ole isää. Mitä se tuska on, kun askarrellaan isänpäiväkortteja tarhassa ja koulussa? Tajuatko sinä ääliö lainkaan??? Mulla oli 45-vuotias miesystävä ja kertoi, miten hirveätä oli olla isätön poika.

Mielelläni olisin elänyt ilman isääni. Ilman sitä juoppoa, väkivaltaista miestä. Mutta ei, sitä en saanut kokea. Niitä kortteja voi askarrella myös isovanhemmille jos ovat läsnä lapsen elämässä. Arvaappa montako korttia minä tein isälleni? Yhteensä 2. Tai no, tein minä ne koulussa, mutta ne menivät "hukkaan" matkalla kotiin. Isovanhemmat saivat aina korttinsa. Joten ap, laita asia vain vireille!

Ei isää eikä isovanhempia.

Ja istuin siellä päiväkodissa sekä koulussa tekemässä sitä korttia itku silmässä.

Ap on tekemässä lasta jollekin yhden yön panolle, joten sillä lapsella ei todellakaan tule olemaan mitään ukkia, jolle kortteja pykätä. Sama kohtalo sillä lapsella, jonka kohdalla raskaana olevalle naiselle mies sanoo, että ei kiinnosta.

Lukaseppa uudestaan.

Sitä lasta ei kannata ihan kenelle tahansa tehdä. Hyvä vain että nainen löytää miehen joka on oikeasti KUNNOLLINEN ja hyvä isä, mutta jos ei löydä, biologinen kello tikittää yms, niin miksi ei voisi tehdä lasta ilman miestä?

Tai no, ehkä tällaisten tapausten takia jotka eivä pysty olemaan kiitollisia siitä mitä ovat saaneet.

Jos sinulla oli paska elämä äitisi kanssa, älä syytä siitä isättömyyttä, jospa (sanottaisko näin) äitisi ei osannut kasvattaa sinua yksin. Jotkut naiset osaavat kasvattaa lapsen ilman miestä. Olisin mielelläni vaihtanut kanssasi osia.

Vierailija
25/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ihan hyvin ja lapsi on varsin tasapainoinen

Vierailija
27/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen tuomitaan ja lapsen isättömyyttä paheksutaan, mutta lesboparien toiminta hyväksytään eikä heidän kohdalla saa esittää mitään kritiikkiä.

Vierailija
28/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen tahansa jampan kanssa vain koska niin muka kuuluu tehdä. Nykyaikana tuskin moni jaksaa kauhistella ilman isää kasvavaa lasta.

Vierailija
29/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole miehen mallia. Miksi se on hyväksyttävää??

Vierailija
30/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen uskon, että nainen joka ei löydä miestä itselleen ei ole ihan fiksu eikä normaali, joten sellaisen ei pidä lastakaan hankkia. Jotain outoa siinä naisessa on, ja parempi olla tekemättä lapsia jotka sit kärsisi oudosta äidistä. Mun mielipide siis, ei pidä hermostua.

Joo sun mielipide. Onko tullut mieleen että nainen voi olla vaikka lesbo tai muista syistä haluton parisuhteeseen miehen kanssa? Itse keksin paljonkin syitä miksi on järkevämpää hankkia lapsi ilman miestä kuin miehen kanssa.

jos on lesbo tai muuten haluton parisuhteeseen miehen kanssa, niin ei pitäisi myöskään sotia luontoa vastaan; tällaista ei ole luonto äidiksi tarkoittanut.

Vierailija
31/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon, että nainen joka ei löydä miestä itselleen ei ole ihan fiksu eikä normaali

Minä olen 40v, enkä ole myöskään löytänyt elämänkumppania itselleni. Olen rakastunut kolmeen mieheen elämässäni, eikä rakkaus ollut molemminpuolista. On ollut myös minusta kiinnostuneita miehiä, mutta nämäkään tilanteet eivät olleet molemminpuolisia. En ole halunnut ryhtyä parisuhteeseen ilman tunteita, vaan olen mieluummin yksin. Ei suinkaan tarvitse olla outo, epänormaali tai jotenkin vähäjärkinen, vaikka ei ole löytänyt kumppania, minäkin olen ihan tavallinen nainen.

Vierailija
32/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta tai vanhempien huonosta parisuhteesta lapsi ihan varmasti kärsii enemmän kuin siitä, että hänellä ei ole alunperinkään ollut isää.

voin sanoa, että ilman isää kasvaminen ei todellakaan ole mikään pikkujuttu useimmille pojille.

Vierailija
33/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit hankkiutua raskaaksi vaikka 22-vuotiaana. Tein itse niin kun olin 20.

Pääasia mielestäni on, että et saata ketään isäksi hänen tietämättään etkä myöhemminkään edellytä rahallista tai muuta vastuuta. Jos siis saat "vauvansiemenen" joltakin, hänen täytyy tietää siitä, että olet raskaustoiveissa ja yksin liikkeellä.

Mieti myös valmiiksi mitä kerrot lapselle isästä.

T: tarkoituksella lapsen yksin tehnyt

Vierailija
34/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ajattele mitä lapsi ajattelisi ilman isää.Ehkä ne aikuisena sit etsii tositeevessä isäänsä kun äiti vaan ajatteli itseensä aikoinaan.Tulevia isättömiä koulukiusaajia

Vierailija
35/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsi mieluummin yksin kuin siten, että menet yhteen kenen tahansa miehen kanssa. Ei ole mitään mieltä muodostaa parisuhteita, jotka hajoavat nopeasti siksi ettei alunperinkään sovittu yhteen.

Vierailija
36/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ne aikuisena itkusilmässä etsii isäänsä telkkari ohjelmissa.Jenni Pääskysaari etsii ja kansa itkee myötä itkua.Äiti oli ajattelematon

Vierailija
37/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun isättömänä kasvanut kaveri (mies) kyllä sanoo ettei hän ole koskaan kaivannut sitä mitä ei ole ollutkaan. Ei siis omien sanojensa mukaan ole mitenkään kärsinyt isättömyydestään.

Mä kyllä hankkisin lapsen yksin jos miestä ei löytyisi. Mä en ymmärrä miten ihmeessä voi olla muka parempi lapselle jos isänä on kuka tahansa ääliö, joka ei ole kiinnostunut lapsestaan. Aivan varmasti sattuu lapseen jos isää ei kiinnosta, jopa ehkä enemmän kuin se, että isää ei vain ole.

Ja miten muka sekään nyt voisi olla parempi että otetaan puolisoksi kuka tahansa, tehdään lapset ja sitten erotaan heti.

Ap: tee siis niinkuin parhaaksi näet, älä välitä mitä muut sanovat tai ajattelevat. Omista tukiverkoista kannattaa kuitenkin pitää huolta, yksinhuoltajana tulet tarvitsemaan muita aikuisia.

Vierailija
38/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun isättömänä kasvanut kaveri (mies) kyllä sanoo ettei hän ole koskaan kaivannut sitä mitä ei ole ollutkaan. Ei siis omien sanojensa mukaan ole mitenkään kärsinyt isättömyydestään.

Mä kyllä hankkisin lapsen yksin jos miestä ei löytyisi. Mä en ymmärrä miten ihmeessä voi olla muka parempi lapselle jos isänä on kuka tahansa ääliö, joka ei ole kiinnostunut lapsestaan. Aivan varmasti sattuu lapseen jos isää ei kiinnosta, jopa ehkä enemmän kuin se, että isää ei vain ole.

Ja miten muka sekään nyt voisi olla parempi että otetaan puolisoksi kuka tahansa, tehdään lapset ja sitten erotaan heti.

Ap: tee siis niinkuin parhaaksi näet, älä välitä mitä muut sanovat tai ajattelevat. Omista tukiverkoista kannattaa kuitenkin pitää huolta, yksinhuoltajana tulet tarvitsemaan muita aikuisia.

Vierailija
39/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isättömistä tulee vaan koulukiusaajia

Vierailija
40/82 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 26-vuotiaana ihan tosissani ryhtymässä yksin kv-adoptioon koska sopivaa miestä ei ollut löytynyt. No sitten yhtenä kauniina päivänä nykyinen mieheni ilmaantui elämääni ja asiat etenivät todella nopeasti. Saimme ensimmäisen lapsemme jo 10,5kk ensi tapaamisestamme ;)

Itse pohtisin taloudellisia kykyjäni ottaa vastuu lapsesta yksin, omaa jaksamistani ja terveyttäni. Jos sinusta tuntuu siltä, että sinulla on realistiset mahdollisuudet olla vastuussa yksin lapsestasi, niin olet valmis äidiksi ilman miestäkin. 4-5 lapsen totaaliyh kuulostaa aika rajulta, mutta ehkä 2 lasta saattaisi vielä mennä? :)

Nykyaikanakin pitäisi aina muistaa, että elämä on harvoin ihan täydellistä. Jokaisella meistä on traumamme, toisilla se on juoppo isä, toisilla se on itsekeskeinen äiti, jollakin toisen vanhemman puuttuminen. Tai sitten ihan joku muu asia. Kolhuitta tässä elämässä harva selviää.

Tsemppiä ap:lle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme