Onko saikku kynnyksesi korkea?
Itselläni ei ole. Heti jään kohiin jos vähänkään tuntuu siltä...
Kommentit (32)
En helposti jää koska hommat kasautuu ja kuormittaa muita. En kyllä usein sairastakkaan. En edes muista montako vuotta on siitä kun viimeksi olin pois töistä.
Todelliselle sairastumiselle ei voi mitään mutta on todettava, että meidän työpaikalla on yleensä samat tyypit pois. Suurin osa on pois harvoin, nämä muutama on usein.
Olen freelancer, eikä minulle makseta siitä etten tee töitäni. Saikulla olen ollut elämäni aikana kaksi kertaa, lonkkaleikkausten jälkeen, ja oli järkytys miten pieni se sairauspäiväraha oli ja miten paljon sitä verotettiin.
On korkea. Ahdistavaa olla pois. Viimeksi olen ollut poissa koronan vuoksi v - 22. Olen ollut poissa vain vatsataudin, hengenahdistuksen ja tuon koronan vuoksi työurani aikana.
On todella. Palkkani on osittain tulostavotteinen (tuloksella palkka kasvaa huomattavasti), joten en todellakaan ole pois kuin kunnolla kipeänä. Lähinnä lasten sairasteluiden takia olen joutunut olemaan pois. Pikkuflunssassa teen siis etätöitä.
On. En käytä sellaista sanaa, joten oletan kynnyksen olevan korkea.
Minulla on siisti sisätyö. En saikuttele turhaan.
Opettajana ja pienen lapsen vanhempana kaikki pöpöt kiertävät meillä eli poissaoloja tulee. En todellakaan mene töihin sairastuttamaan kaikkia, jos olen kipeä. Toivoisin ettei vanhemmatkaan laittaisi kipeitä lapsia kouluun, koska seurauksena on se, että kaikki muutkin sairastuvat. Jos tekisin etätöitä tai olisin sellaisessa työssä etten olisi juurikaan tekemisissä ihmisten kanssa, niin pienet flunssat eivät estäisi työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
En helposti jää koska hommat kasautuu ja kuormittaa muita. En kyllä usein sairastakkaan. En edes muista montako vuotta on siitä kun viimeksi olin pois töistä.
Todelliselle sairastumiselle ei voi mitään mutta on todettava, että meidän työpaikalla on yleensä samat tyypit pois. Suurin osa on pois harvoin, nämä muutama on usein.
Toisilla on huonompi immuniteetti. Usein sairastuvilla voi olla taustalla mitä vain, mitä muut eivät tiedä.
Seitsemän vuotta sitten olin viimeksi pari päivää saikulla leikkauksen jälkeen. Flunssat, vatsataudit ym sairastan aina niin lievinä että pystyn tekemään työt samalla etänä. Todella harva töissä edes tietää milloin olen kipeänä koska olen muutenkin lähes 100% etänä.
On. Yli 25 v aikana olin pois töistä vain synnyttämässä ollessa. Vihkipäiväkin aamupäivällä töitä ja illaksi taas töihin vihkimisen jälkeen . Töistä synnyttämään ja kotiuduttua osapäivätöitä. Tietenkin yrittäjä.
On korkea. Pyhinä ei millään haluttas olla kipeä. Mut jos olen tosi tosi kipeä, jään pois. Olin kyllä puolikuntoisena pääsiäisen pyhät töissä. Nyt jäin tänään saikulle. Nyt sattuu. Onneksi on arki. Odottelen terkkarin soittoa.
On kyllä. En koe olevani työkyvytön heti jos vähän menee nenä tukkoon.
Olen vuosittain sairaslomalla tammikuu-marraskuu välillä aina 12 työpäivää ja joulukuussa olen sairaslomalla vain jos olen oikeasti sairas. Mielestäni minulla on oikeus olla sairaslomalla sen verran mitä keskimäärin ollaan.
Erittäin korkea. Olen päivän tai pari saikulla, jos on pakko, ja saikkujen välissä on ollut vuosia. En voi käsittää sitä iloa, mikä joillakin on siitä, että he ovat vähän väliä sairaana kotona. Mitä ihmeen iloa sellaisesta vapaapäivästä muka on, jos on kipeä...? Vai huijaavatko nämä saikuttajat ja ovat itse asiassa ihan toimintakykyisiä siellä kotona?
On korkea ja onneksi voin tehdä etätöitä puolikuntoisena. Sillä jos olen pois, niin kukaan ei tee minun töitäni, joten turhilla poissaoloilla aiheuttaa itselleen vain lisäkuormaa.
Onneksi olen kipeänä todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin korkea. Olen päivän tai pari saikulla, jos on pakko, ja saikkujen välissä on ollut vuosia. En voi käsittää sitä iloa, mikä joillakin on siitä, että he ovat vähän väliä sairaana kotona. Mitä ihmeen iloa sellaisesta vapaapäivästä muka on, jos on kipeä...? Vai huijaavatko nämä saikuttajat ja ovat itse asiassa ihan toimintakykyisiä siellä kotona?
Ovat ihan toimintakykyisiä suurimmaksi osaksi. Esimerkiksi työkaverini jää aina saikulle kun hänen miehensä lähtee työmatkalle. Hänellä on alkoholiongelma.
Miten sen ottaa. Kolmeen vuoteen ei ole ollut saikkupäivää, olen 65v.
Ei sairauksiaan saa itse päättää, joten ei se ole mitenkään omaa ansiota. Kyllä tuohon kuitenkin mahtuu tosi monta tilannetta, jossa olisi saanut 3-5 päivää ihan puhelinsoitolla.