Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehty abortti kummittelee esikoista odottaessa :(

Vierailija
18.10.2011 |

Pari vuotta sitten parisuhde kariutui raskauden alkuvaiheessa. En halunnut epävarmaan elämäntilanteeseen lasta, jota yhdessä halusimme, joten päädyin aborttiin. Vuosi sitten päätimme vielä yrittää ja pian annoimme vauvan tulla.

Nyt esikoistamme odottaessani mietin paljon aborttiani. Kun tässä nyt kuitenkin palattiin yhteen, olisin voinut tarjota elämän sille abortoidullekin vauvalle. Mikä tästä tekee yhtään parempaa? Aika raskas taakka minulla kannettavana.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnon mukaan kuoleman jälkeen viimeisellä tuomiolla tämäkin teko sitten käsitellään, lapsi on minua vastassa mitä en elämääni huolinut.

Raskasta on silti, vaikka syntiään pyytää anteeksi!

Vierailija
2/11 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikäteen on helppo moittia valintojaan, mutta todennäköisesti olet sillä hetkellä tehnyt sen hetkisen tietämyksesi valossa parhaan mahdollisen päätöksen. Mistä senkään tietää, että olisitteko koskaan palanneet yhteen, jos elämäntilanteenne olisi ollut erilainen? Menneitä valintoja on turha jossitella. Sen sijaan kuulostaa siltä, että et ole vielä oikein käynyt mielessäsi aiempaa aborttia läpi tai antanut sitä itsellesi anteeksi, kun se tässä tilanteessa nousee niin vahvasti taas esiin. Ehkä voit ajatella niinkin, että siinä tilanteessa teit vastuullisen päätöksen olla hankkimatta lasta epävarmaan elämäntilanteeseen, jossa et ehkä olisi voinut olla niin hyvä äiti, kuin tälle nyt syntyvälle aiot olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ajatellut järkevästi tuossa tilanteessa. Meillä on 3 lasta ja nyt ehkäisy petti todennäköisesti. Tässä tilanteessa olisi minun pakko tehdä sama päätös. Henkisesti en selviäisi hengissä.

En hyväksy aborttia, mutta pakkohan ihmisen on ottaa huomioon elämä jonka voi lapselle tarjota. Nauti raskaudestasi, olet tehnyt ihan taatusti juuri parhaan päätöksen siinä kohtaa.

Vierailija
4/11 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut joskus vastaavanlaisessa tilanteessa ja näin painajaisia raskauden ajan, enkä oikien osannut nauttiakaan raskaudesta kuin loppuvaiheessa.

En osaa muuta neuvoa,kuin että ole tässä asiassa oma paras ystäväsi - ymmärrä ja hyväksy että ratkaisu oli silloin mielestäsi oikea, jälkiviisaus tulee myöhässä. Ajattele tilannetta etäämpää - jos tilallasi olisi joku ystäväsi, miten suhtautuisit? Ajattele myös vauvasi parasta - hän ansaitsee nyt huolenpitosi.

Vierailija
5/11 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastuin abortin yhteydessä vakavaan inektioon jonka seuraus tod.näk se, etten raskaaksi ole enää tullut, vaikka samaisen miehen kans yritystä jo pian 6v. Itse olisin vauvan halunnut pitää jo tuolloin, vaikka oli vahinko, mut miehen mielestä tilanne oli liian epävarma, kun oltiin opsikelijoita velä molemmat silloin ja seurustelua takana reilut puol vuotta. Onnea sulle raskauteen, se lapsi on lahja, yritä olla miettimättä vanhoja, taatusti toimit parhaan kykysi mukaan silloin.

Vierailija
6/11 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastuin abortin yhteydessä vakavaan inektioon jonka seuraus tod.näk se, etten raskaaksi ole enää tullut, vaikka samaisen miehen kans yritystä jo pian 6v. Itse olisin vauvan halunnut pitää jo tuolloin, vaikka oli vahinko, mut miehen mielestä tilanne oli liian epävarma, kun oltiin opsikelijoita velä molemmat silloin ja seurustelua takana reilut puol vuotta. Onnea sulle raskauteen, se lapsi on lahja, yritä olla miettimättä vanhoja, taatusti toimit parhaan kykysi mukaan silloin.

Vierailija
7/11 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit niin kuin parhaaksi silloin näit. Asiat olisivat voineet mennä toisinkin. Jos olisit kasvattanut lapsen yksin, olisit voinut väsyneenä js valvoneena katkeroitua miehellesi, ettekä olisi sitten palanneet yhteen. Tai tai tai... Niin kuitenkin kävi, etkä voi asiaa muuttaa, joten koita elää asian kanssa. Anna itselkesi anteeksi ja unohda niin hyvin kuin voit!

Vierailija
8/11 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on nyt. Jossittelut ei tee elämääsi helpommaksi. Keskity tulevaan, älä menneeseen. Tämä lapsi tarvitsee sinua,ei menneisyyttä.

Vierailija
9/11 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvinkin olla, että nyt on syntymässä sama sielu eli todellakin juuri hän tulee, joka olisi tullut silloin.

En kuitenkaan hyväksy aborttia, koska se satuttaa sitä sielua, joka on tulossa, mutta erehdyksiä sattuu ja voit täysin antaa asian itsellesi anteeksi ja hyväksyä sen, mitä on tehty. Ja erityisesti rakastaa tätä lasta, joka nyt on tulossa.

Vierailija
10/11 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se abortoitu olisi ollut terve

Vierailija
11/11 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen oli se, jonka sä tapoit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi