Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteenmuutto, mutta mies pitää oman kämppänsä. Mitä pitäisi ajatella?

Vierailija
17.10.2011 |

Omistusasunto, josta maksaa pelkkää vastiketta. Ei halua vielä myydä asuntoaan. Onkohan sittenkään valmis muuttamaan yhteen, jos haluaa pitää "pakoreittinsä"?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kai ollut joku naiivi kuva, että jos muutetaan yhteen ja sitoudutaan, niin sitten ihan oikeasti pistetään hynttyyt yhteen ja eletään yhteistä elämää.

Miksi ei olla lyöty hynttyitä yhteen ja ei voi elää yhteistä elämää jos toisella on omistusasunto? Jos toisella olisi Nokian osakkeita niin pitäiskö nekin myydä pois merkkinä siitä, että nyt ollaan todella sitoutuneita?

Vierailija
2/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa omasta asunnostaan vastikkeen. Minä maksan omasta asunnostani vastikkeet, korot ja lyhennykset ja silti mies asuu samassa asunnossa kanssani. Mikä avoliitto se on, jos ei kuluista vastata yhteisesti?

teidän yhteinen kotinne, ja miehen asunto on se miehen sijoitus jonka kuluista hän yksi huolehtii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pois yhteisen asunnon kustannusten maksamisesta. Jos edelleen on mun kämppä ja sun kämppä. Jos se kämppä on tyhjillään ihan sitä varten, että sinne pääsee "karkuun".

[/quote]

Miksi ei olla lyöty hynttyitä yhteen ja ei voi elää yhteistä elämää jos toisella on omistusasunto? Jos toisella olisi Nokian osakkeita niin pitäiskö nekin myydä pois merkkinä siitä, että nyt ollaan todella sitoutuneita?

[/quote]

Vierailija
4/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on avoliitossa yhteisiä kuluja eli mies maksaa kulut yhdestä asunnosta, sinä toisesta.

Miksi et ehdota, että muutatte yhdessä vuokralle, jolloin maksatte molemmat puolet vuokra-asumisen kuluista ja molemmille jää oma sijoitusasunto, jolle voi tehdä, mitä tahtoo. Ja jonka tuoton voi käyttää, miten tahtoo.

Jos minä olisijn avoliittoon muuttaessani myynyt asuntoni, olisi minulla nyt siitä jäljellä 0 euroa. Ne rahat olisivat aika nopeasti menneet miehen yritykseen (joka kyllä menestyy, mutta aikanaan vei rahaa) ja jos suhde on vakaalla pohjalla, niin eihän niitä euroja mietitä.

Vierailija
5/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mies hankki omaan asuntoonsa vuokralaiset ja vuokratuloilla saatiin katettua "miehen aiheuttamia" lisämenoja, kuten yh-korotusten menetys ja nousseet päivähoitomaksut ym. Saahan vuokralaiset irtisanottua, jos tarvitsee asunnon omaan käyttöön. Alle vuoden asuneilla irtisanomisaika on 3 kk, kai av(i)oeroakin sen verran aikaa harkitaan.

Vierailija
6/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies haluaa kuitenkin pitää asuntonsa tyhjänä, mitä järkeä miehen on siirtää kirjojaan sun luo? Miksi ei pysy kirjoilla omassa asunnossaan ja asustelee sitten sun luona muuten vaan.

Vierailija
7/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sanomalehti, saako sen tilausta jatkaa, jos asuu kanssasi? Mitä kaikkea muuta miehen pitää jättää, jotta suhde kanssasi on mahdollinen? Vaihtaa kännykkä toiseen?

Miksi miehen pitäisi myydä asuntonsa ja laittaa rahat tililleen, jotta sinulla olisi turvallinen olo? Miehen ei tarvitse maksaa sinun omistamaasi asuntoa lainkaan vaan ainoastaan kulutuksensa mukaan eli osuutensa vastikkeesta, vakuutuksesta, sähköstä ja vedestä, sillä sinähän sen asunnon omistat.

Miehen ei tarvitse kompensoida niitä tukimenetyksiä, joita yhteenmuutosta syntyy, sillä valintahan on sinun. Enkä ymmärrä, miksi miehen pitäisi maksaa sinun kulujasi vain siksi, että asutte yhdessä ja seurustelette. Haluatko miehen elättämään sinua vai mikä idea tässä on?

Vierailija
8/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö herneet nenään? ;)

Ymmärrän kyllä pointtisi. Mutta jos päätämme miehen kanssa asua yhdessä perheenä (minulla siis lapsi), niin eivätkö menot muutu lainkaan yhteisiksi? Jos asumme siksi kolmiossa, että hänellekin on tilaa.

Vastaisitko samalla tavalla, jos olisimme menossa naimisiin?

Entä sanomalehti, saako sen tilausta jatkaa, jos asuu kanssasi? Mitä kaikkea muuta miehen pitää jättää, jotta suhde kanssasi on mahdollinen? Vaihtaa kännykkä toiseen? Miksi miehen pitäisi myydä asuntonsa ja laittaa rahat tililleen, jotta sinulla olisi turvallinen olo? Miehen ei tarvitse maksaa sinun omistamaasi asuntoa lainkaan vaan ainoastaan kulutuksensa mukaan eli osuutensa vastikkeesta, vakuutuksesta, sähköstä ja vedestä, sillä sinähän sen asunnon omistat. Miehen ei tarvitse kompensoida niitä tukimenetyksiä, joita yhteenmuutosta syntyy, sillä valintahan on sinun. Enkä ymmärrä, miksi miehen pitäisi maksaa sinun kulujasi vain siksi, että asutte yhdessä ja seurustelette. Haluatko miehen elättämään sinua vai mikä idea tässä on?

Vierailija
9/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska miksi pitäisi turhaan maksaa kahdesta lehdestä? Saahan sen tilattua sitten uudestaan jos tarvetta ilmenee.

Sama pätee asuntoonkin.

Entä sanomalehti, saako sen tilausta jatkaa, jos asuu kanssasi?

Vierailija
10/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies muuttaa kirjat sun luokse, kun ei "oikeasti" muuta sun luo?

Meillä minä muutin miehen luokse. Pidin asuntoni tyhjänä ja hoidin kaikki sen kulut, MUTTA maksoin miehelle puolet vastikkeesta, vakuutuksesta, sähköstä, vesimaksusta jne. Aiemmin mies oli maksanut nuo yksin, nyt tuolla osuudella lyhensi nopeammin lainaansa.

Kun miehen laina on oli kokonaisuudessaan maksettu ja oltiin asuttu 3 vuotta yhdessä, myytiin omamme ja ostettiin yhteinen.

Vierailija
11/50 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin tein kun muutettiin yhteen. Asuntoni oli kiva, en halunnut myydä sitä, joten pidin sen ja maksoin lainan pois vuokratuloilla.

Vierailija
12/50 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en näe tuossa mitään omituista.

Oletko sinä muuten valmis muuttamaan yhteen jos keksit jo heti alkuun mitä kummallisempia merkityksiä tavallisille asioille? Oletko epävarma, oletko herkästi mustasukkainen?

Vierailija
13/50 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vaikka vuokralle, jos ei nyt mitään kauheaa rahantarvetta ole. En mäkään myisi jos ei olisi tarvetta.

Vierailija
14/50 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ollut vuokrakämppä niin olisin ihmetellyt, mutta omistusasunnon voi kyllä minusta ihan hyvin pitää sijoitusmielessä, etenkin jos siitä myynnissä saatavia rahoja ei juuri sillä hetkellä tarvitse.

Vierailija
15/50 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis halua laittaa vuokrallekaan.

ap

Vierailija
16/50 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö ollaan ukon kanssa oltu kohta 15v kimpassa, joista yli 10v avioliitossa ja tiiäkkö, ukolla on yhä se oma kämppänsä jossa asui kun tapasimme. Eikä asuttu siinä lukaalissa yhdes kuin hetki ja sitte muutimma ihan toisaalle.

Vierailija
17/50 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies ei tottelekaan. :=D

Vierailija
18/50 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi myydä asuntoa pois?

Vierailija
19/50 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ihan naimisissa, asutaan minun talossani ja miehen kerrostaloasunto on tyhjillään. Ja se olin nimenomaan MINÄ, joka halusin ,että jos haluan miehen ulos, hänellä on paikkaa, mihin mennä.

Enkä ole ikinä kertaakaan edes harkinnut miehen ulos heittämistä, meillä on hieno kahden aikuisen suhde. Olisin pitänyt miestä hulluna, jos hän olisi luopunut asunnostaan muuttaessaan luokseni.

Itse en ikinä luopuisi omaisuudestani, vaikka alkaisin millaiseen suhteeseen.

Vierailija
20/50 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan naapurissa ei ehkä järkeä, jos taas esim. paikassa missä siitä hyötyä niin ok pitää. Tarkoitan nyt vaikka sitä että on kaupungin keskustassa, voitte jäädä yöksi jos kaupungille menette, tai sitten esim. jos työpaikan lähellä ja tekee pitkää päivää niin voi jäädä sinne yöksi. Asunnolla voi myös olla tunnearvoa ja/tai sitä käyttävät muutkin ihmiset. Eli vaikka isoäidin entinen asunto =ei halua luopua, ja ko. asuntoon ehkä majoittuu sukulaisia välillä (jos esim. Helsingissä niin Linnanmäen reissulla tai lomamatkoille menossa/tullessa) ja ehkä miehellä on siihen asukas, esim. siskon lapsi tulossa parin vuoden kulutta paikkakunnalle opiskelemaan tmv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän