Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteenmuutto, mutta mies pitää oman kämppänsä. Mitä pitäisi ajatella?

Vierailija
17.10.2011 |

Omistusasunto, josta maksaa pelkkää vastiketta. Ei halua vielä myydä asuntoaan. Onkohan sittenkään valmis muuttamaan yhteen, jos haluaa pitää "pakoreittinsä"?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on asumiskustannukset noussut sinun luokse muuton myötä. Tottakai mies maksaa silloin sinulle sen verran, kun on aiheuttanut kulujen nousua.

Vierailija
42/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän nykyinen asunto yhteisesti ostettu vai sinun?

sitä tulevaa yhteistä asuntoa? vuokra, oma, kuka maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies haluaa pitää asunnon. Periaate on musta se, että joko sitoudutaan kunnolla ja ollaan yhdessä tai seurustellaan ja asutaan selkeästi erikseen.

Ei tunnu hyvältä ratkaisulta, etät mies asuisi ilmaiseksi ap:n luona ja pitäisi kuitenkin omaa asuntoa.

Taloudellisesti olisi järkevää laittaa asunto vuokralle.

Jos rahaa on kuin roskaa, niin silloin tietysti ymmärrän, jos haluaa pitää jonkun keskustakämpän, jossa voi majailla kun tulee nauttimaan keskustan palveluista. Mutta jos asunnossa kiinni olevat rahat johtavat siihen, että sitten asutaan ahtaasti, niin ei kuulosta järkevältä. Ihan kuin mies haluaisi pitää portin auki koko ajan varmuuden varalta.

Tyhjästä asunnosta on myös kuluja, vastike, sähköt, vakuutukset jne. joten taloudellisesti ei ole järkevää pitää vain asuntoa tyhjillään.

Vierailija
44/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ette heti myy asuntoaan pois mahdollisesti hyvin lyhytaikaisen suhteen takia.

Ei minua haittaisi jos mun miehellä olisi ollut omistusasunto aikoinaan. Me mentiinkin naimisiin ja aloitettiin parisuhde järkevästi.

Vierailija
45/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies haluaa pitää asunnon. Periaate on musta se, että joko sitoudutaan kunnolla ja ollaan yhdessä tai seurustellaan ja asutaan selkeästi erikseen.

Ei tunnu hyvältä ratkaisulta, etät mies asuisi ilmaiseksi ap:n luona ja pitäisi kuitenkin omaa asuntoa.

Taloudellisesti olisi järkevää laittaa asunto vuokralle.

Jos rahaa on kuin roskaa, niin silloin tietysti ymmärrän, jos haluaa pitää jonkun keskustakämpän, jossa voi majailla kun tulee nauttimaan keskustan palveluista. Mutta jos asunnossa kiinni olevat rahat johtavat siihen, että sitten asutaan ahtaasti, niin ei kuulosta järkevältä. Ihan kuin mies haluaisi pitää portin auki koko ajan varmuuden varalta.

Tyhjästä asunnosta on myös kuluja, vastike, sähköt, vakuutukset jne. joten taloudellisesti ei ole järkevää pitää vain asuntoa tyhjillään.

sähkö ei juuri maksa kun sitä ei kukaan kuluta ja vakuutuskin on vapaaehtoinen.

Vierailija
46/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai käyttekö välillä yhdessä siellä miehen asunnossa yöpymässä, jos on esim. toisessa kaupungissa?

Ei tuo taloudellisesti ole ollenkaan fiksua, että mies maksaa vain omasta tyhjästä kämpästä, eikä osallistu asuinosoitteen kuluihin.

Vierailija
47/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne hän sitten menisi jos juttunne ei toimikaan? Miksi yhteenmuutossa pitäisi heti polttaa kaikki entinen. Mies varmaan pitää asunnostaan, eikä halua luopua siitä jos homma ei pelaakaan.

En itsekään myisi omaa asuntoani. Olen saanut sen edullisesti eikä olisi varaa hankkia enää vastaavaa nykyhinnoilla. Enkä laittaisi heti vuokrallekaan jos itse piakkoin saatan tarvita.

Katsoisin vähän aikaa miten yhteiselo sujuu, jos sujuisi hyvin laittaisin sen jonkun ajan (esim. puolen vuoden - vuoden) päästä vuokralle.

Lisäksi asunto on sijoitus, jonka arvo kasvaa. Miksi ihmeessä luopua uuden suhteen takia??

Olet liian tunteiden vallassa elävä nainen, ajattele järjellä niin et näe tässä mitään outoa.

Vierailija
48/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis muuttaa minun luokseni, omistusasuntooni. Itse maksan vastikkeen, korot ja lyhennykset.

Varmaan ehdotan, että maksaisi vastikkeesta puolet, eikö se olisi ihan reilua? Ja kotivakuutuksesta sekä sähköstä myös.

Eihän se taloudellisesti minua paljoa hyödytä, sillä menetän yh-korotuksen ja päivähoitomaksu nousee hieman, mutta en mä nyt rahan perässä ole.

Minulla on kai ollut joku naiivi kuva, että jos muutetaan yhteen ja sitoudutaan, niin sitten ihan oikeasti pistetään hynttyyt yhteen ja eletään yhteistä elämää.

Vierailija
49/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
50/50 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne hän sitten menisi jos juttunne ei toimikaan? Miksi yhteenmuutossa pitäisi heti polttaa kaikki entinen. Mies varmaan pitää asunnostaan, eikä halua luopua siitä jos homma ei pelaakaan. En itsekään myisi omaa asuntoani. Olen saanut sen edullisesti eikä olisi varaa hankkia enää vastaavaa nykyhinnoilla. Enkä laittaisi heti vuokrallekaan jos itse piakkoin saatan tarvita. Katsoisin vähän aikaa miten yhteiselo sujuu, jos sujuisi hyvin laittaisin sen jonkun ajan (esim. puolen vuoden - vuoden) päästä vuokralle. Lisäksi asunto on sijoitus, jonka arvo kasvaa. Miksi ihmeessä luopua uuden suhteen takia?? Olet liian tunteiden vallassa elävä nainen, ajattele järjellä niin et näe tässä mitään outoa.

Juu, olen tunneihminen. :) Mä vaan jotenkin olen pitänyt avoliittoa lähes avioliittoon verrattavana, siksi tuntuu hullulta, että pitäisi olla takaportti "jos meidän juttu ei toimikaan".

Ja onhan se hyvä sijoitus, en mä sitä kiellä. Mutta. Tuohan tarkoittaa, ettei meille tule lainkaan yhteistä asuntoa. Mies maksaa omasta asunnostaan vastikkeen. Minä maksan omasta asunnostani vastikkeet, korot ja lyhennykset ja silti mies asuu samassa asunnossa kanssani. Mikä avoliitto se on, jos ei kuluista vastata yhteisesti?