Nauhoitan tulevat MTT-keskustelut osoittaakseni ettei sieltä mitään apua saa.
Soitin potilasasiamiehelle, joka sanoi että minulla on oikeus nauhoittaa hoitokeskustelut mielenterveystoimistossa. Kohteliaisuudesta on tietenkin hyvä mainita asiasta hoitotaholle, mutta pakollista se ei ole.
Kommentit (92)
väsyneen näköistä sakkia, kun vertaa lääkäreihin. Tekeehän se palkkakin ihmeitä jo pelkälle ulkonäölle ja fysiikalle. Niin huonosti palkattuja ja säälityin ammattikunta koko maamme historiassa.
Ei käy mt-ongelmaisella kateeksi, kun näkee hoitajia ja keskustelee hoitajien kanssa. Tulee vain hyvä mieli, kun on lääkkeet ja hyvä lääkäri, joka pitää hoitajan raiteilla.
Psykoterapia on hakusessa, mutta just nyt ei ole kärsivällisyyttä eikä olotila kestä terapiapäätöstä odottaa, asioiden pitää tapahtua melko pikaisesti tai rupee niin sanotusti vähän tapahtumaan...
Palstakirjoituksiasi lukiessa tulee sellainen olo että yrität vimmaisesti paeta pahaa oloasi. Mitä jos koettaisit asennoitua tunteisiisi eri tavalla: pakenemisen sijaan voisit yrittää sietää pahaa oloasi, aluksi hetken aikaa (vaikka pari sekuntia kerrallaan)?
Sanok sää vitun idiootti ihmiselle, jolla on käsi tai jalka poikki, että koita nyt vaan opetella sietämään sitä olotilaasi? Ei, et sano, vaan annat sille kunnon kipulääkettä, vaikka Oxynormia, joka auttaa heti eikä vasta kuukauden päästä kuten psyykelääkkeet.
pakko teloa itsensä niin paskaan kuntoon, että päätyy sairaalaan, saapahan ainakin kunnollista kipulääkettä, joka helpottaa myös vitutusta.
pitävät itseään "terveenä", vaikka lääkityksellä saisivat elämänsä "riittävän" kuntoon.
Syökää kiltisti ne lääkkeet, pääsette sitten ainakin muutaman vuoden kuluttua sairaalaan munuaissyöpäosastolle, ja siitä sitten piakkoin saattohoito-osastolle.
Kannattaa pumpata sitä vierasta kemikaalia kroppaan. Not.
välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Muuten hoito katkeaa. Silloin tällöin pitää hypätä parvekkeelta ales että hoito jatkuu.
Ihmisten on vaikea saada ratkaisua näihin ongelmiinsa
kun lääkkeitä syömällä, on keinoja muitakin päästä pakkohoitoon, mutta ne on hitaampia kuin yliannostus.
Vaikka viiltelee vähän sinne sun tänne ja polttaa itteensä tupakalla tai kuumalla kahvilla.
Jos henkilöllä on käsi tai jalka poikki ja hän vain jatkaa sen rasittamista niin kyllä hänelle voi sanoa että kannattaa rauhoittua ja pitää murtunut jäsen levossa siihen asti kunnes se on parantunut. Vai mitä?
niin se ei varmasti viitsisi sitä kipsin irrotuksen jälkeen mitenkään kuntouttaa koska lääkärien pitää määrätä hänelle lääke joka kuntouttaa TSAP samalla sekunnilla surkastuneet lihakset ja käytön puutteessa jäykistyneet nivelet.
Niin ja lääkärin, nimenomaan lekurin eikä hoitsun, pitää olla myös 24/7 Psykiksen sängyn vierellä pitämässä kädestä ja auttamassa kaikessa.
eikä siihen mitään kuntoutusta koskaan määrätty. Jalka on kuntoutunut nykyiselleen olosuhteiden pakosta, kun eivät vittupäät antaneet kotiapuakaan, pakko oli itse kauppaankin lähteä.
Mutta onneksi on taas liukkaat kelit tulossa ja olen särkylääkepöllyssä joka päivä ja lähden ekojen liukkaiden tullessa ulos katkaisemaan koipeni uudestaan ja pääsen taas moneksi kuukaudeksi täysihoitoon.
On sairaskulujen omavastuuosuuskin täynnä, niin ei tule edes kalliiksi itselle.
muttei mulla ollut rahaa sinne mennä ja nyt se lähete on jo vanhentunut.
ettei muka mitään fysioterapiaa.
Joku toinen ihminen, joka oikeasti olisi halunnut parantua, olisi ehkä tehnyt jotain asian eteen mutta ethän sä voi kun maailman pitää tuoda sulle kaikki kultalautasella.
No ei siinä mitään, jatka toki tuolla hyväksi havaitsemallasi polulla, AV:lle kirjoittamistasi viesteistä päätellen se onkin tehnyt elämästäsi hyvin onnellisen ja tasapainoisen.
Kävin viikko sitten lekurilla lääkäriasemalla, joka on yksityinen, mutta jolta kaupunki ostaa sairaanhoitopalvelut. Oli ihan eri meininki, mitä kunnallisella paska terveysasemalla.
Lekuri halusi että mun koipeen pistetään piikillä jotain voiteluainetta että nivelrikko helpottaa, sanoin sille että ihan ok, idea, muttei mulla ole rahaa käydä reseptillä ostamassa niitä piikkejä. No siihen lekuri tuumasi, ettei mun mitään itse tartte ostaa, ne piikit kuuluu tk-maksun hintaan ja sit se piikkihoito aloitettiin.
Olen kyllä hoitomyönteinen, muttei mun rahat nyt ihan kaikkiin terapiakotkotuksiin riitä, jos fyssari ja matkat sinne olis olleet ilmaiset, olisin saattanut mennäkin.
Keskiviikkona vie koipeni taas terveysasemalle piikille ja se käynti ei maksa mulle enää mitään kun 3 krt on tk-maksuja jo peritty.
avulla olis, olosuhteet pakottavat kävelemään ja kyykkimään, ei siinä fyssarin ohjeita tarvita.
itse joudun maksamaan, vaadin siltä kyllä jo vähän sitä laatuakin, en maksa mistään AMk-hoitsun tarjoamasta paskaviihteestä.
Enkä huoli terapeuttia, joka on pelkkä AMK, pitää olla oikee terapeutti.
Valitettavasti fysioterapeutitkin ovat AMK-pohjaisia joten oli hyvä ettet mennyt puoskaroitavaksi.
Psykoterapeutti voi olla myös psykologi.
että mua hoitaan vain parhaat alansa ammattilaiset, varsinkin jos maksan hoidostani itse jotain.
Siksi en muutakaan mihinkään maalaispitäjään, pysyttelen tässä yliopistosairaalan alueella, niin saan aina takuuvarmaa laatuhoitoa.
Ja psykologi kelpaa, amk-hoitsu perheterapeutti ei kelpaa.
Tampereella on epävakaille tarkoitettu päiväsairaala. Se on lähinnä Tamperelaisille mutta olen ymmärtänyt että sinne voi päästä muutkin. Muuta Tampereelle, niin saat apua! Mun eräs ystävä oli siellä kaksi vuotta ja olo koheni sillä tosi paljon! Nyt se on jo melkein terveiden kirjoissa.
Sä tarvit nyt tukea ja apua itsellesi! Toivotan voimia ja tsemppiä!