Ensimmäinen päiväkotitalvi tulossa ja haalari hakusessa!
eli tyttö nyt 1,5v ja haalaria etsin talveksi. Nyt vielä käytössä välikausihaalari ja villapuku, mutta aika viileetä luvassa.
Viime talven istui vielä vaunuissa joten äp:n puku oli siihen mainio :) nyt kaivattais vähän kestävämpää ja lämmintä pukua, jossa tytön helppo liikkua, kestää vähän kosteutta jos istuu hangen päällä :) sekä suht.hyvä hintainen. Satoja euroja ei olla valmiita maksamaan yhden talven puvusta..
voisiko joku antaa suosituksia hyviksi kokemaksi haalareista :)
Kommentit (16)
siinä on vielä sellaiset exstralämmikkeet pyllyn kohdalla
tuon ikäiselle Remun tai Lassien (mikä malli vaan, myös tavis ei tec, käy, päikkärissä on varmaan kurispakko)
kokemukseni mukaan, käytännöllisimpiä haalareita.
Nyt meillä on Tickettiä jne vaatetta ulkonäkösyistä, ja mä niiiin toivoisin että olisin pysytellyt vaan noissa tavismerkeissä. Ei oikeen ole hyviä haalareita nämä Molot ja tikcsut. Outo kaulus Ticketissä ja molon haalarissa tiukat kahkeensuus, lumilukot yms Saa nähdä kuin toimii itse pukevalla. Ja se KAMALAN kallis Ticket maksoi muuten 69e Elloksen alekoodilla, että sinänsä sama hinta kuin remu. Remuun siirryn taas ensi talveksi JOS on yksiväristä saatavilla :)
Lassiet kivoja ja lämpimiä ja edullisempia, muttei just kosteudenpitäviä.
Tuon ikäisellä on tosi kätevä, jos on notkea haalari ja ei tartteis vetää kuriksia päälle eli olis kosteudenpitävä. Toisaalta päiväkodissa laittavat haalarit usein kuivauskaappiin, joten tavalliset kosteussuojahaalarit voi kärsiä siellä. Minusta Lassien Lassietec on hyvä haalari - saa laittaa kuivausrumpuun ja pitää vettä. Hintakin on jotain 80 e luokkaa varmaan nykyään, joten ei ole samassa hintaluokassa noiden 155 e maksavien Tickettien yms. kanssa. Lisäksi on helppo pukea pienelle, kun ei ole hankalaa fleecevuorta.
classic tai tähti- mallistoa. Omia kokemuksia on travallen Remusta, Reimatecista ja juurikin Jonathanista ja voin sanoa että Jonathanin hinta-laatusuhde kohtaa loistavasti, ostin tänäkin vuonna Jonathanin classic haalarin ja maksoi 67e. Reimatecit aivan ylihinnoiteltuja! Neljän lapsen kokemuksella siis, jokaisella ollut sekä reimatecciä että jonathania ja jonathanin olen komenut parhaimmaksi.
Lassiet ja muut vastaavat. Kovilla pakkasilla ollut villahaalari yllä. Ja yleensä päiväkodeissa ei noin pienet edes ulkoile yli 15 asteen pakkasessa (ainakaan Etelä-Suomessa).
po.pin, reimatecin ja name itin haalareista, kaikki hyviä. Po.pissa ehkä paremmat säädöt, eli vähän reilumpikin menee hyvin. Reima on reilumpi kooltaan. Po.p nätimpi. Name it on myös kaunis minusta ulkonäöltä, ja hyvä haalari sekin. Noista halvin.
Itse pidän ulkovaatteita tosi tärkeinä, ja niihin panostan. sisävaatteet ostan pitkälti käytettyinä. Non iin myös ulkovaatteet, jos löydän oikeasti hyvät.
On siis Travallen kosteussuojattu merkki. Pikkuisille oli tälle kaudelle kivoja kuosejakin, nettisivuilta näkee ja pystyy tilaamaankin.
Ostaisin Lassietecin joka siis kestää kuivausta lämpökaapissa. Usein haalarit laitetaan sinne automaattisesti vaikka olisi vain pintakosteutta. Remut yms menevät pilalle siinä heti!
Toinen hyvä on Lassien suprafill, jossa valmiiksi kura-alaosa.
Huuto.netistä saat molemmat kohtuuhinnalla käytettynä :)
jonathan ja lassie näyttää mun silmiin hyviltä :) pitääkin lähteä cittariin ja prismaan kattomaan :D en tosiaankaan halua ostaa ticketin kallista haalaria vaikka ne ihania onkin!
Oonko mä ainoo, jonka mielestä Po.P:n talviulkoiluvarusteet on vähän jäykkiä?
Ja nykyään meille ostetaan vain ns. HYVIÄ merkkejä.
Itse pidän ulkovaatetusta kaikkein tärkeimpänä ja siksi haluan panostaa niihin. Meillä ulkoillaan paljon. Ostan jokaiselle lapselle AINA uudet ulkoiluvaatteet ja siksi ostan kalliita vaatteita.
Kun ostat esim ticketin haalarin. Maksat siitä 155€ ja myyt eteenpäin hintaan 120€ ei käytölle jää paljoa hintaa.
Yleensä ostan haalarit alesta -50% hintaan, eli kun myyn sen eteenpäin saan useimmiten enemmän rahaa kuin mitä itse olen maksanut...
Eli ei kannata ostaa halpaa vaan kallista ja haluttua.
mä laitan vaatteen kuin vaatteen aina ilmaiseksi eteenpäin
Esim. Didrikssons on laadukas merkki, taatusti noiden Tickettien yms. veroinen, mutta ei niitä himoita. Mielestäni jopa kivemman näköinen... Ticketit ja Cupcaket jotenkin ällösöpöjä.
vaan laadun. Mä oon ollut todella tyytyväinen Lassietecin talvivaatteisiin, minusta jopa parempia kuin Reimatec. Ainakin todella lämmin ja kestää erittäin hyvin kosteuttakin. Ei moitetta. Lassiehan ei ole mikään halpis vaan lähinnä keskihintainen.
Mutta sitten meillä oli viime talvena esikoisella Ellokselta niiden omamerkkinen (en muista nimeä) haalari joka oli ihan surkea. Lämmin joo ja kesti suht hyvin kosteutta, mutta viimeistelyjälki todella huolimatonta ja pari saumaa ratkeili. Kangas meni heti jotenkin kuluneen näköiseksi. En voisi kuvitellakaan että laittaisin kuopukselle tuota enää päälle.
Reima ja Lassie molemmat ovat pysyneet lähes uuden veroisena esikoisen jäljiltä joten ne menevät mainiosti vielä kuopuksella.
se hengittää niin huonosti että lapset paleltuu siinä siksi että hiki kastelee kaikki alla olevat vaatteet.
Hyvä haalari pitää veden ja tuulen ulkona, mutta hengittää niin ettei vaatteessa tule hiki.
Cupcakessa ja pomp de luxissa on erittäin hyvät arvot hengittävyydessä.
Sitten on varaa myös varahaalariin!!
Huonoille keleille vedenkestävä, kylmille keleille lämmin.
Kannattaa opetella pukemaan lapsi sään mukaan.
Mua ahdistaa nähdä kylmällä talvella lapsia, jotka puettu aivan väärin...