Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias kuoli tulipalossa kun oli jatetty yksin kotiin - ei tartte taman jalkeen kenenkaan taalla kysella etta voiko jattaa senikaisen yksin kotiin kun on kauppaan tai muualle

Vierailija
07.11.2005 |

lähdössä...

tosi surullista...

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kai nukkuessa mitään ihmeellistä satukaan. Mä en nyt ymmärrä minkä takia teille, jotka olette 2min ulkona, tulee vimmainen tarve puolustaa suunnilleen jokaista, joka lapsensa yksin jättää.

Et vaikka sen 5v lapsen jättäisi viideksi tunniksi yksin, niin te vain takerrutte sanaan yksin (yksin, yksin, yksin) ja toteatte " Niin meilläkin! Meilläkin lapsi on YKSIN! Älkää syyllistäkö minua! Ei minulla mene kuin kaksi minuuttia" ! Ei muuten kenelläkään muullakaan! Varmaan IS:n tapauksessakin perhe oli vain 2 min ulkona, varmaan koiraa kusettamassa ja 5v oli yöunilla. Ja paloi kuoliaaksi!"

Ihan kuin olisi vain 2 vaihtoehtoa ja 2 tapaa toimia:

_lapsi on yksin 2min - äärettömän ajan (tämä on hyvä, ei saa syyllistää, koska molemmat ääripäät täyttävät vaatimuksen " alle 5v yksin" )

_lapsi ei ole koskaan yksin (tämähän on jo vähän pervoa, koska kaikissa perheissähän on pesutupa, koira ja tuhatmiljoonaa asiaa ja syytä jättää 5v yksin kotíin.)

Varmaan tosiaan jälkimmäisessä perheessä olis tarve, mutta eivät vain uskalla tai jostain syystä voi, ovat ehkä ahdistuneita. Meillä kun käydään kaupassa yölläkin, rööki voi loppua jne, pakko jättää 5v yksin, ei voi mitään.

Vierailija
122/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ette edes tajua kun joku heittää suoraa herjaa.

Meillä tilanne on se, että 5-v ilmoittaa välillä hyvin pontevasti että

en tule ulos. Niinpä pikkusiskon kanssa lähdetään naapuritontilla sijaitsevaan puistoon, josta ei ole ihan suoraa näköyhteyttä ikkunoihin.

Enkä koe itseäni heitteillejättäjäksi. Todennäköisesti tilanne oli tuo myöskin ko.tapauksessa, vanhemmat oli lähistöllä.

Joskus meillä 5 v ei haluaisi lähteä edes kauppaan, mutta silloin maanitellaan lähtemään tai sit toinen vanhempi jää kotiin. Ekaluokkalaisena tilanne on toinen, kotiin jätetään, jos ei mukaan tule.

Mutta kyllähän se niin on, että kohtalo kolkutti tuon 5 vuotiaan ovelle eikä sille pihapiirissä tai sisällä olleet vanhemmatkaan olisi mitään voineet. Näin se menee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini oli lapsena kerran melko pulassa, kun pikkusisko veti legon kurkkuun ja meni siniseksi, verisuonet vain katkeilivat naamasta. Onneksi apu tuli äkkiä naapurista, kun kaupungissa asuivat. Vanhemmat olivat kävelyllä, kaupassa, sisarukset 4v ja 8v.

Vierailija
124/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista kohtaloa olekaan, joka kuoleman heittäisi eteen vängällä.

Vierailija
125/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin ei kai nukkuessa mitään ihmeellistä satukaan. Mä en nyt ymmärrä minkä takia teille, jotka olette 2min ulkona, tulee vimmainen tarve puolustaa suunnilleen jokaista, joka lapsensa yksin jättää.

Et vaikka sen 5v lapsen jättäisi viideksi tunniksi yksin, niin te vain takerrutte sanaan yksin (yksin, yksin, yksin) ja toteatte " Niin meilläkin! Meilläkin lapsi on YKSIN! Älkää syyllistäkö minua! Ei minulla mene kuin kaksi minuuttia" ! Ei muuten kenelläkään muullakaan! Varmaan IS:n tapauksessakin perhe oli vain 2 min ulkona, varmaan koiraa kusettamassa ja 5v oli yöunilla. Ja paloi kuoliaaksi!"

Ihan kuin olisi vain 2 vaihtoehtoa ja 2 tapaa toimia:

_lapsi on yksin 2min - äärettömän ajan (tämä on hyvä, ei saa syyllistää, koska molemmat ääripäät täyttävät vaatimuksen " alle 5v yksin" )

_lapsi ei ole koskaan yksin (tämähän on jo vähän pervoa, koska kaikissa perheissähän on pesutupa, koira ja tuhatmiljoonaa asiaa ja syytä jättää 5v yksin kotíin.)

Varmaan tosiaan jälkimmäisessä perheessä olis tarve, mutta eivät vain uskalla tai jostain syystä voi, ovat ehkä ahdistuneita. Meillä kun käydään kaupassa yölläkin, rööki voi loppua jne, pakko jättää 5v yksin, ei voi mitään.

Ärsyttää vaan kun heti ollaan sanomassa ettei meidän lapsi ole koskaan minuutiakaan yksin, sillä sekin on jo heitteillejättö. Uskon että suurimmalla osalla vanhemmista pelaa ihan maalaisjärki. Tuntevat lapsensa ja tietävät milloin ne voi jättää muutamaksi minuutiksi pakollisten asioiden vuoksi. Pidempiä aikoja varten hankitaan sitten se hoitaja.

Vierailija
126/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi olis kuollut jo aikaa sitten, jos olisin vastasyntyneenä sen yksin jättänyt. Mutta tietty jollekin se vois olla helpotus, jos lapsi on niin vaikeasti vammainen kuin meillä, niin helppoahan se elämä tavallaan olis kun ei tarttis käännellä yöllä jne. Et se yksin nukuttaminenhan olis vähä ku eutanasia. Sit mä voisin täällä itkeä, että voivoivoi, kyllä munkin piti saada lasta nukuttaa yksin!

Vierailija
127/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja sitten ette edes tajua kun joku heittää suoraa herjaa.

Meillä tilanne on se, että 5-v ilmoittaa välillä hyvin pontevasti että

en tule ulos. Niinpä pikkusiskon kanssa lähdetään naapuritontilla sijaitsevaan puistoon, josta ei ole ihan suoraa näköyhteyttä ikkunoihin.

Enkä koe itseäni heitteillejättäjäksi.

--- niin ja teillä siis 5-vuotias päättää mitä haluaa tehdä? Niin hyvää päivää vaan! Näin meilläkin on tyttäreni (nyt 4v) usein YRITTÄNYT tehdä, " en halua ulos, haluan jäädä yksin sisälle" . Vaan vanhempana olen silti pakottanut tytön ulos, koska mielestäni aikuisena tiedän itse paremmin kuin pieni tyttöni mikä hänelle on parhaaksi.

-- Toki lapselle voi antaa jonkinlaista " vastuuta" jo pienenäkin, mutta tuo menee jo kyllä vähän liian pitkälle.

Vierailija
128/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei sellaista kohtaloa olekaan, joka kuoleman heittäisi eteen vängällä.

Vierailija
129/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta parempi sekin kuin jäädä tänne täydellisten ja erehtymättömien av.mammojen tuomittavaksi.

Vierailija
130/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ihmistä kohdata sellainen onnettomuus, jota on vaikea ennustaa. Mutta ei sillä lailla, että olisi jokin kohtalo, joka sinulle sen hetken valitsee. Tyyliin " jos x ei valitsekaan junaa (joka tulee suistumaan kiskoilta), niin x kuolee sitten rekkaonnettomuudessa tiellä y" .

Jos leikkii tulella, ei kannata syyttää kohtaloa vaan itseään. Elämä on valintoja täynnä. Onko kohtalo, jos laskee off-rinteessä, vaikka on lumivyöryvaara? Ja sitten kuolee? Vai onko se typerän ja piittaamattoman käytöksen seurausta?

Sehän olisi tietysti helppo ajatella kohtalon valintana. Sitten poistuu oma vastuu ja sitä myötä elämän hallinta omista käsistä. " Se oli kohtalo" .

Sinä taidat elää satulinnassa, jossa kohtalon sormi ohjaa pimeyden tangossa.

Vierailija
131/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on todennäköisempi vaihtoehto. Jätetäänkö teillä aina yksi kotiin sitä varten, jotta kaikki eivät sitten ainakaan samassa onnettomuudessa kuolisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi