Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias kuoli tulipalossa kun oli jatetty yksin kotiin - ei tartte taman jalkeen kenenkaan taalla kysella etta voiko jattaa senikaisen yksin kotiin kun on kauppaan tai muualle

Vierailija
07.11.2005 |

lähdössä...

tosi surullista...

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi joko vahingoittuu ja miten se meni AINA jos jää hetkeksi yksin.

Buahahaaa. Näkee, että tämä on hermoheikkoisten hormoonihyrrässä pyörivien pienten vauvojen palsta;DDDDDDD

Vierailija
42/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

10: en minä kyllä tiedä kettään, joka jättää yksin 5v. tai pienemmän. Ehkä jossain alkkispiireissä sitten. Ja on eri asia käydä suihukussa kun lähteä kokonaan pois kotoa. Kumma

kun Suomessa odotetaan kohta jo jonkun 3v. olevan niin itsenäinen, etää voi jo jäädä yksin kotiin. Muualla maailmasssa lapsi huostaanotettaisiin!

Ja tuon perusteella ei ketään kannata ruveta alkkiksena pitämään.

Mä mielestäni aika selkeesti kirjoitin, että TIEDÄN että se on eri asia, mutta pitihän se päästä vielä sanomaan. LUE koko kirjoitus ja YRITÄ käyttää aivojasi samalla.

Kyllä taas alkaa tulla paskaa niskaan kun YMMÄRTÄÄ, ainakin yrittää ymmärtää eikä vaan syyllistä.

10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska selviäminen ongelmatilanteessa ei vielä onnistu. Vaikka 5v uskaltaisi olla kotona yksin eikä normaali oloissa ongelmia yksinään olemisesta ole, mutta ongelmatilanteessa kuten tulipalonsyttyminen eik 5 vuotiaalla ole vielä tarvittavaa ongelman ratkasukykyä selvitä siitä yksin. Alle kouluikäinen lapsi tarvitsee aikuisen tuekseen joka hetki niin liikenteessä, kotona kuin muutenkin.

Vierailija
44/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tässä ketään syyllistää ja tapauksen vanhemmat varmasti syyllistävät itseään lopun elämän ilman meidänkin apua, MUTTA minua järkyttää nämä tapaukset ja kun täälläkin saa lukea, että 6-vuotias vei pienempää kerhoon, 9-vuotias hoitaa vauvaa kun äiti lähtee ostoksille niin hemmetti kun suututtaa, miten voikaan olla vastuuttomia ja ajattelmattomia vanhempia!

Vierailija
45/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

14: tunnetko itse vain sisimmässi omantunnonpistoksen?

Vierailija
46/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen absolutisti. Tulipalon mahdollisuus on yhtä pieni kuin se, että lapsi saattaa jäädä auton alle ylittäessään äidin kanssa suojatietä.

Vierailija
47/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan millaista vanhemmutta Suomesta löytyy!

Vierailija
48/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ovat tulleet hakemaan naapuria apuun, eipä ole koskaan vanhemmat käyneet kiittämässä ensiavusta. Hävettää varmaan tai jotain.. Mielestäni alle 12-vuotiaan ongelmaratkaisutaidot ovat aika olemattomat (joskus vanhemmankin). Suomessa vaan menatiliteetti on " jokainen pärjää omillaan" ja " kovat ei itke" . Tulee pahaa jälkeä ja lasten psykiatriselle on kilsojen jono!

Vierailija
49/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken muunkin;DD

Ette te kyllä kovin järjen jättiläisiä ole. Mutta kun olen käynyt irc-galleriaanne katsomassa, en yhtään ihmettelekään enää näitä mielipiteitä *reps*.

Vierailija
50/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi 13 vuotiasta poikaa jättää yksin kotiin kun se reppana ei osaa leivänpaahdinta käyttää. Sama vaikka se sama sälli kantaa pussikaljaa kavereiden kanssa ja vetää pilveä.

Kun näiden mammojen aika menee palstalla syyllistäessä muita. Varokaa vain ettei se pupulinne loukkaa siellä selän takana itseänne kun syyllistätte täällä toisia vanhempia.

Vierailija
51/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha oli myös tuo kun kymmen vuotias pukannu rattaissa kaksi vuotiasta pitkin Hämeenlinnan ravintoloita etsiäkseen vanhempiaan!!!

Onko tossakin aateltu et kymmenkesänen voi yön hoitaa pikkusisartaan,HHUUUHHHHUU!!!

Vierailija
52/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta: nyt meidän nuorimmainen on viisi, eskarissa, ja kuten isompi aikanaan, saa olla yksin maks. puoli tuntia. Miksei saisi? Hän osaa käyttää puhelinta, on opetettu tulipalossa toimimista, ensi vuonna pitäisi jo selvitä joskus yksin aamulla puoli tuntia-tunti ennen koulua.

Tiedän toki, että mitä tahansa voi sattua, mutta voihan aikuisellekin. Ja kuka meistä voi olla varma, että osaa tositilanteessa toimia oikein vaikka tulipalossa?

Niin ja kyllä minua hirvitti ensimmäisillä kerroilla jättää esikoinen yksin kotiin, pelotti, kun jäi yksin pihalle, naapuritalon pihalle, kouluun, uimarannalle... Sellaista se on, äitien ja isien kuuluukin huolehtia. Mutta kyllä se napanuorakin pitää joskus katkaista. Itse teen sen mieluummin pikku hiljaa kuin kertarysäyksellä, tehkää te miten haluatte.

T: yksi, joka pitää itseään ihan kunnollisena, lapsistaan huolehtivana, ei-alkkis-äitinä

Vierailija
53/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sanaa ei sano ettei edestään löytäisi. Sanokaa minun sanoneen.

Vierailija
54/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ OIKEASTI MÄTTÄÄ ETTÄ SE LAPSI YKSIN SINNE KOTIIN PITÄÄ JÄTTÄÄ,ONKO SE AIVAN PAKKO JA AINUT VAIHTOEHTO??????

Vierailija
55/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 5v tai 6v pitää jättää yksin kotiin kun vanhemmat ovat kaupassa, lenkillä... ties missä? Miksi lapsi ei ole mukana? Tässä kohdin voi ihan syyllä kysyä missä on huolehtivat ja rajat asettava vanhemmuus?

Vierailija
56/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaen nyt pidempiä kuin roskiestenvientireissuja.

Itse en tekisi sitä koskaan. Ja meillä on reipas 5-vuotias poika.

Vierailija
57/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

25: kuule ei lapsen yksinjättämisessä ole kyse postin hakemisesta tai suihkussa käynnissä. Siinä ajassa ei ehdi kuolla

mutta kyllä ehtii. Ja ehtii tehdä paljon muutakin. No ei ehkä jossain kerrostalossa missä posti tipahtaa eteisen lattialle ja se siitä haetaan, mutta omakotitaloissa on ihan ulos lähdettävä hakemaan postia. Kyllä se koti on aika turvallinen paikka lapselle. Se on ihan se sama koti oli se äiti sitten postia hakemassa tai jossain muualla. Eihän se vaara sen mukaan tule mitä äiti sen ajan tekee.

Vierailija
58/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän takia tässä just kirjoitellaan!! Olen ihan samaa mieltä valtaosan kanssa, että lasta ei ole PAKKO jättää yksin ja on todella riskialtista jättää tuon ikäinen yksin. Tämä nyt vain on fakta. Toki jokainen tekee omat ratkaisut, mutta hei,itse jos tietäisin, että lasta jätetään pitkiksi ajoiksi yksin kotiin (alle kouloikäistä) soittaisin sossuun ja konsultoisin lastensuojelua, toivon, että muutkin tekisivät niin!

Vierailija
59/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule vahinko sen mukaan, missä on äiti. Mutta jos äiti on kotona näkemässä, mitä tapahtuu, niin ainakin pystyy jotenkin auttamaan asiaa. Äiti pystyy sammuttamaan alkamassa olevan tulen, äiti voi kokeilla heimlichin otetta (vai mikä se olikaan) jne. Alle kouluikäinen ei pysty niihin yksin.

Vierailija
60/131 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos äiti EI OLE näkemässä, sammuttamassa paloa, antamassa ensiapua.

No tehkää mitä haluatte. Ottakaa se kouluikäinenkin suihkuun mukaanne yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi