Perheparkissa ilman lapsia
Minulla on perhe, vaikka minulla ei olekaan lapsia. Olen erittäin hyvätuloinen ja käytän merkittäviä summia rahaa mm. päivittäistavarakauppoihin. Suosimissani tuotteissa on kunnon katteet, en osta tarjousmaitoa ja kahvipaketteja. Suosin palvelua.
En ole kiinnostunut lapsiperheiden kohtaamista päivittäisistä pikkuhaasteista; hankitte lapsia, raahatkaa ne sitten mukananne jos niin haluatte. Tai älkää raahatko, aivan sama minulle.
Käytän perheparkkiruutua aina kun näen sellaisen.
Kommentit (64)
Jos noita kahta tappelevaa teiniä ei olisi tässä ketjussa niin aihe voisi olla mielenkiintoinenkin.
Itse jätän auton perheparkkiin myös silloin, kun olen sairaan ja vanhan äitini kanssa liikenteesä. Ei hajuakaan antavatko jotkut tahot rollaattoria tai pyörätuolilla lykättäville vanhuksille jotain invatunnuksia, mutta perhepaikka ainakin tuo meille todellisen suuren helpotuksen ja myös käytän sitä. (ja vittua huutavia rääväsuita kohtaan tunnen vain myötähäpeää, ehkä pikkaisen sääliäkin).
Jos nyt ihan oikein muistan, niin se on kotipaikan poliisi, joka lääkärin todistuksen perusteella joko myöntää tai ei sellasen invaparkkiluvan (tai mikäköhän sen oikea nimi on).
pakko kysyä, että ymmärrät varmaan, että olet korvausvelvollinen, jos vauroitat toisen omaisuutta? Autojen kylkiä pitää varoa, jos sattuu se ovi siihen kunnolla osumaan ja tulee jälki, sinä maksat.
Noin yleensä, ottamatta kantaa nyt siihen, että lapsiperheparkki ei ole mitenkään lainvoimainen, niin kuin invaparkki, niin minua ei ainakaan yhdenkään ihmisen tuijotus saa siirtämään autoani mihinkään.
Mistä voit tietää, että ajanko autoni perheparkkiin siksi, kun olin kenties käymässä pankissa tmv ja mieheni on kaupassa 4 lapsen kanssa ja kymmenen kauppakassin kanssa, enkö siis saisi sinun mielestäsi ajaa silloin perheparkkiin?
Tämä vain esimerkki, koska ethän voi aidosti tietää, onko kaupassa odottamassa perhe vai ei.
Idiootti- noh, jos et tiedä sanan oikeaa merkitystä, ei ehkä kannata sitä kovin täällä viljellä.
Kerrotko vielä, miten vilkas 8-vuotias poikasi liittyy tähän asiaan? Miten se liittyy perheparkki keskusteluun lainkaan?
Hän voi juosta auton alle missä vaan, riippumatta siitä, onko joku "laittomasti" pysäköinyt perheparkkiin vai ei.
Noin yleisesti, sinusta saa tekstin perusteella kuvan, että sinulla ja vain sinulla on oikeus kolhia muita autoja, sinulla on oikeus parkkeerata perheparkkiin, mutta ymmärrät varmaan, että lapsiperheparkki ei ole sinun yksinoikeus, eikä sinulla ole minkäälaista oikeutta puuttua muiden parkkeeraamiseen millään muotoa, ymmärräthän sen? Koska jos et, sinulla on hiukan liian mahtiponttinen käsitys omasta itsestäsi ja sille on ihan nimikin....
Vittu mitä pässejä kaikki! Kunhan oman perseen saa mahdollisimman lähelle kaupan ovea niin kaikki on hyvin. Kyllä mä meen ihan suoraan vetään turpaan jos nään jonkun aiheettomasti lapsiparkkiin ajaneen ja itse joudun taaperoiden kanssa puikkelehtimaan parkkipaikan perältä ja olla sydän syrjällään että jääks ne nyt auton alle vai ei. Jos oot terve ja sulla ei oo pieniä lapsia jotka juoksentelee vielä sinne sun tänne ni koita nyt vaan elää sen asian kanssa et ne parkit ei oo sulle. Tai sit voit vaihtoehtosesti vetää ittes jojoon.
pakko kysyä, että ymmärrät varmaan, että olet korvausvelvollinen, jos vauroitat toisen omaisuutta?
Maksan tai maksan... vahingoille ei voi mitään ja vakuutukseni ovat kyllä kattavat. Jos joudun parkkeeraamaan pienelle paikalle siksi että ap:n hengenheimolaiset ovat vallanneet kaikki lapsiperhepaikat, niin en varmasti varo viereen osuvaa autoa kun otan omastani turvaistuinta ulos.
minua ei ainakaan yhdenkään ihmisen tuijotus saa siirtämään autoani mihinkään. Mistä voit tietää, että ajanko autoni perheparkkiin siksi, kun olin kenties käymässä pankissa tmv ja mieheni on kaupassa 4 lapsen kanssa ja kymmenen kauppakassin kanssa, enkö siis saisi sinun mielestäsi ajaa silloin perheparkkiin?
Tottakai saisit, em tilanteessa. Mutta NYT ei ollutkaan siitä kyse. Vaan siitä että ap ja moni muu ilmoitti parkkeeraavansa lapsiperheparkkiin koska ei huvita kävellä kauppaan kauempaa. Ja sattuneista syistä jouduin istumaan autossa sen verran kauemma naikaa, että näin tämän eläkeläismuorin tulevan yksin paikalle, hän nousi kyllä ulos autosta ja hetken päästä meni takaisn autoon. Siinä välissä hän ei puhunut puhelimeen tms. Taisi vaan tuijotus nolottaa?
Kerrotko vielä, miten vilkas 8-vuotias poikasi liittyy tähän asiaan? Miten se liittyy perheparkki keskusteluun lainkaan? Hän voi juosta auton alle missä vaan, riippumatta siitä, onko joku "laittomasti" pysäköinyt perheparkkiin vai ei.
Poikani liittyy tähän siten että hän on LAPSI jolla on korostunut riski joutua onnettomuuteen. On vissisti eri asia kulkea hänen kanssaan kauppaan lapsiperheparkista (jolloin kulku parkkipaikalla ja autojen seassa ei yleensä ole kovin pitkä), tai parkkipaikan toiselta puolelta, autojen seassa sokkeloiden, EIKÖ?
keskusteluun?
Et siis kykene myöskään vastaamaan siihen, että mistä voit tietää, onko esim. minulla 5 taaperoa odottamassa isän kanssa kaupassa ja ajan siksi perheparkkiin?
No, tule vetämään turpaan, niin kuin sivistyneesti sanot! =)
Parkit ovat minulle ihan yhtä paljon kuin sinullekin, sorry. En ole ap, vaan tuo joka koittaa saadaa jotain järkevää tiedän väkivallalla uhkailijoiden suusta.
Mutta ilmeisesti ne parkit on vain teillekö?
pakko kysyä, että ymmärrät varmaan, että olet korvausvelvollinen, jos vauroitat toisen omaisuutta?
Maksan tai maksan... vahingoille ei voi mitään ja vakuutukseni ovat kyllä kattavat. Jos joudun parkkeeraamaan pienelle paikalle siksi että ap:n hengenheimolaiset ovat vallanneet kaikki lapsiperhepaikat, niin en varmasti varo viereen osuvaa autoa kun otan omastani turvaistuinta ulos.
minua ei ainakaan yhdenkään ihmisen tuijotus saa siirtämään autoani mihinkään. Mistä voit tietää, että ajanko autoni perheparkkiin siksi, kun olin kenties käymässä pankissa tmv ja mieheni on kaupassa 4 lapsen kanssa ja kymmenen kauppakassin kanssa, enkö siis saisi sinun mielestäsi ajaa silloin perheparkkiin?
Tottakai saisit, em tilanteessa. Mutta NYT ei ollutkaan siitä kyse. Vaan siitä että ap ja moni muu ilmoitti parkkeeraavansa lapsiperheparkkiin koska ei huvita kävellä kauppaan kauempaa. Ja sattuneista syistä jouduin istumaan autossa sen verran kauemma naikaa, että näin tämän eläkeläismuorin tulevan yksin paikalle, hän nousi kyllä ulos autosta ja hetken päästä meni takaisn autoon. Siinä välissä hän ei puhunut puhelimeen tms. Taisi vaan tuijotus nolottaa?
Kerrotko vielä, miten vilkas 8-vuotias poikasi liittyy tähän asiaan? Miten se liittyy perheparkki keskusteluun lainkaan? Hän voi juosta auton alle missä vaan, riippumatta siitä, onko joku "laittomasti" pysäköinyt perheparkkiin vai ei.
Poikani liittyy tähän siten että hän on LAPSI jolla on korostunut riski joutua onnettomuuteen. On vissisti eri asia kulkea hänen kanssaan kauppaan lapsiperheparkista (jolloin kulku parkkipaikalla ja autojen seassa ei yleensä ole kovin pitkä), tai parkkipaikan toiselta puolelta, autojen seassa sokkeloiden, EIKÖ?
Jos ap:n ja monen muun kaltaisia tonttuja ei olisi, pärjäisimme tuon 8- vuotiaani kanssa kauppareissuilla jotenkin, lapsiperheparkkien turvin. Onneksi minulla on hänet, voin siis hakea kunnallista hoitoapua (joka maksetaan verorahoista) kauppareissujeni ajaksi. Voin myös hakea itseasiassa inva- lupaa, sitä kun täälläkin näköjään kunnioitetaan. Tähän asti en ole ajatellut sen olevan niin tarpeellista, voinhan lapsiperheellisenä käyttää niitä perheparkkeja. Luulin että niille pysäköivät ei-lapselliset ovat vaan satunnaistapauksia. Väärässä olin.
No hakemus menemään vaan seuraavan läkärikäynnin yhteydessä. Viis siitä että sillä viedään jonkun sitä paikkaa vielä ehkä kipeämmästi tarvitsevan invalidin paikka.
On silti täysin epärealistista vetää tähän poikaasi, hän voi jäädä auton alle ihan missä vain, vaikka suoraan perheparkin vieressä.
Ja myös asenteesi toisen omaisuutta kohtaan ihmetyttää, ei sinulla ole oikeutta kolhia kenenkään autoa, ikinä.
mikä siinä ADHD:ssä on niin vaikeaa?
Et sinä sen takia saa INVA korttia1 =))
Laitat pojallesi valjaat, jos et kykene muuten häntä hillitsemään, ei siihen invapaikkaa tarvita, poika voi juosta sieltä invapaikalta myös auton alle.
Jos tarpeeks käy vituttaan ni voin venaa sen aikaa et nään kun miehes lapsineen tulee siihen autoosi. Sorry vaan. Mikä sun ongelmas on?
huomaat varmaan että on aika omituista käytöstä, jos jäisit odottamaan vaikka minun perhettäni, tuleeko ne autoon vai ei.
Käyttönnössähän se ei sinulle kuulu, eikä sinulla ole minkäänlaista oikeutta, saati edes syytä puuttua tilanteeseen.
Ymmärtäisin käytöksesi, jos kyse on laillisesta INVA paikasta, johon sinulla olisi laillinen oikeus, mutta muuten en.
Sinä et ole mikään parkkipoliisi jolla on oikeus alkaa uhittelemaan kenellekkään saati kolhia niitä toisia autoja.
Että rauhotuhan nyt vaan.=)
mikä siinä ADHD:ssä on niin vaikeaa? Et sinä sen takia saa INVA korttia1 =)) Laitat pojallesi valjaat, jos et kykene muuten häntä hillitsemään, ei siihen invapaikkaa tarvita, poika voi juosta sieltä invapaikalta myös auton alle.
kuljetetaan taksilla kouluun, koska ei pysty toimimaan liikenteessä. Ja kyllä, hänen vuokseen voin saada invakortin. Ja kyllä sitä aion nyt itseasiassa hakeakin. Ja kyllä hän voi juosta auton alle myös invapaikalta, mutta mitenkäs ne paikat onkaan yleensä? Lähellä kaupan sisäänkäyntiä, eikö? Kaikkea en voi estää, mutta tottakai pyrin minimoimaan riskit hänen kanssaan kulkien. Sama poika tarvitsee aikuisen läsnäolon 24/7. Pelkkä diagnoosi ei tietenkään kerro kaikkea, mutta hänen kanssaan nyt vaan on näin.
korttia, hae toki, se helpottaa asiaa poikasi kanssa, ja helpottaa myös varmaan sinua, ettei tarvitse parkkipaikoista tapella ja kolhia muiden autoja tahalleen, nythän saisit oikeasti laillisen luvan, ihan lainmukaisesti juuri INVA paikalle.
korttia, hae toki, se helpottaa asiaa poikasi kanssa, ja helpottaa myös varmaan sinua, ettei tarvitse parkkipaikoista tapella ja kolhia muiden autoja tahalleen, nythän saisit oikeasti laillisen luvan, ihan lainmukaisesti juuri INVA paikalle.
sitä hakenut, koska olen ajatellut maailmassa olevan ihmisiä joille se invapaikka on vielä tärkeämpi (liikkumisrajoitteiden vuoksi). Olen naivisti ajatellut että pärjäämme kyllä lapsiperhepaikkojen turvin.
Mutta kiitos av:n silmäni avautuivat ihmisten ajattelemattomuuden ja itsekkyyden suhteen taas ihan eri tavalla. Korttia on joo meille ehdotettu jo aiemmin.. nojaa, nyt lähtee hakuun.
Mulle on ihan yks hailee onko omituista vai ei. Tää koko keskustelu on enemmän kun omituinen. Mä en voi sille mitään että esim sä oot vaan niin tyhmä ettet tajuu perheparkin ideaa.
BTW, mulla on myös laillinen INVApysäköintilupa, joten mä voin mennä aina sinne. Mut monella muulla lapsellisella ei ole ja he joutuvat kärsimään kaltaisistasi imbesilleistä. En vaan siis ymmärrä edelleenkään että mikä sun ongelmas on? Sun on kait vaan pakko saada se auto siihen oven eteen ja varmaan sitten hymyilet vienosti kun joku pikkulapsi jää auton alle kun joutuu seikkailee hallin perältä kauppaan. Sulla on varmaan myös muita hienoja ajatuksia elämästä ja muiden asemaan asettumisesta enkä todellakaan haluu kuulla niistä.
kanssakäymiseen...
Minä tiedän perheparkin idean, mutta sinulle parkkipirkko on vain pakko huomauttaa, että ne paikat eivät ole millään muotoa laillisesti varattuja perheille, moraalisesti kyllä, joten ymmärrän toki ärtymyksen, jos paikoille parkkeeraa muut, mutta että sinä, aikuisena ihmisenä menet toljottelemaan, kenties vetämään turpaan tai haistattelemaan, niin se menee sinun osaltasi yli.
Ymmärrän itsekin perheellisenä ärtymyksen, mutta että ihan noin pahana pitää olla asiasta...=)
Minä ajan tottakai oven eteen auton, nini lähelle kuin saan, jos se on mahdollista, koska liikun usein lasteni kanssa, ajan myös joskus ihan vahingossa perheparkkiin vaikka olen yksin, mutta vaikka ajaisinkin ihan tahalleen, niin se ei silti oikeuta sijnua puuttuumaan asiaan millään muotoa, on aidosti huvittavaa käytös.
Ymmärtäisin, jos kyse on INVA paikasta, mutta lapsiperheen parkit eivät ole millään muotoa lainvoimaisia, joten noin kärkäs puuttuminen asiaan on omituista.
Rauhoitu.
ja ai niinm tyhmillekin pitää olla omat parkit, mitä vielä, lapsille pitää varmaan rakentaa joku sukkula, etteivät jää auton alle, kun eihän läskiperse äiti ehdi lasta vahtia parkkipaikalla... hmm... mitä vielä?
Mitäs kun ne lapsiperheparkit on täynnä? Kai te meette jooko vaan sit kotiin, ettekä hakkaa ketään, ettehän?
läskiparkit mahdollisimman kauas, oli lapsia tai ei, pitää saada liikuntaa, vanhukset ikäjärjestyksessä, invat ihan eka lähimpiin parkkeihin.
Vanhusten jälkeen voisi tulla ne sopusuhtaiset vanhemmat lapsineen, mutta jos lapsi osaa kävellä ja on läski, niin sitten sitten läskien osastolle.
Sitten voisi tulla työssäkäyvät sinkut, heillä on kiire kuitenkin ja muuta yksittäistapaukset, kunhan et ole läski.
Onko ok?
ilkeän näköinen akka tölläsi mua, mä olin varmaan puolihuolimattomasti ajanu sellaiseen perhepaikkaan! =)
kun luen millaista kamalan sairasta sakkia täällä oikein on!
Tästä lähin, ihan vaan siksi, kun haluan nähdä tuollaisen mamman, joka tulee uhkailemaan ja jopa vetämään turpiin siitä että parkkeeraan lapsiperhparkkiin, arvostus nyt täysin nolla tuollaisiä äitejä ja perheitä kohtaan.
Kävelkää.
Minua sen sijaan ottaa päähän kalstaisesi ihmiset.. yhden muorin tuijotin jo pois lapsiperheparkista.. ei kehdannutkaan jättää autoaan viereeni kun tarpeeksi kiukkuisesti katsoin.
Meillä on usein ostoskärryt TÄYNNÄ tavaraa, sitä ei kovin kaukaa auton viereen (varinkaan talvikeleillä) lykitä. Mukana saattaa olla turvakaukalo- mutta sinun autosi kylkiä en varo kun laitan kaukalon takaisin autoon, tai otan sen sieltä pois. Mukana saattaa olla myös 8-vuotias asperger- adhd- poika. Joka ei tunnista vaaraa, ei osaa varoa autoja, ei ehdi kuuntelemaan ohjeita ja liikkuu paikasta toiseen AINA juosten. Vielä hän ei ole juossut sinun autosi alle.
Jos lapset eivät ole mukana, jätän autoni kauemmas parkkiin, MINÄ JAKSAN KYLLÄ KÄVELLÄ! Ja kunhan saan tuolle 8- vuotiaalleni kunnalta hoitajan kauppareissujen ajaksi, en ota häntä kauppaan mukaan.
Kaikenlaisia idiootteja tähän maailmaan syntyy... kuten esim ap.