****SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN uusi viikko****
Kommentit (58)
Kovasti jaksamista toivottelen sinulle... Itselleni meinasi parku tulla kun luin juttuasi. Tuollaisia kokemuksia ei kyllä toivo kellekkään. Toivotaan, että tämä olisi nyt viimeinen km teillä ja saisitte vielä sen oman nyytin.
Itselläkään ei hirveästi ole vielä oireita. Väsymys on lamaannuttava ja pieniä nippailuja tuntuu ajoittain vatsassa, muttei vielä mitään suurta. Tosin minulla yleensä öllötys olot yms. ovat tulleet vasta joskus 7-8 rv aikana. Ja nythän viikkoja on vasta huimat 4+1 (tai 4+3 kierron pituuden mukaan)
Tsemppiä ja plussasäteitä kaikille piinailijoille! Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee pian tuonne o-puolelle:)
Sain ensimmäisen lapseni vuonna 87 ja siitä tasaiseen jokatoinen vuosi tahtiin kuudenteen lapseen saakka. Vuonna 88, siis aikana ennen herkkiä raskaustestejä ja alkuvaiheen ultria, oli minulla todennäköisesti km 6+.
Seitsemäs oli tilauksessa vuoden, tutkimuksia jo aloiteltiin kun raskaus alkoi. Kahdeksas pistettiin tilaukseen kun edellinen oli reilun vuoden vanha. Ensimmäisen keskenmenoon päättyvän raskauden alkua odoteltiin puolisen vuotta. Eka km oli rv7+, tuulimuna. Siitä muutaman kuukauden päästä ekasta kierrosta raskaaksi; km 9+. Seuraava raskaus vuoden 2004 alussa päättyi kaavintaan 10+, ja viimeinen keväällä 04 raskausviikolla 9.
Viides raskaus toi tullessaan melkein viisikiloisen kevättyttösen.
Neronja. Olen niin pahoillani puolestasi ((( Täytyy myöntää, että tilanteesi jäi mua niin vaivaamaan, että olen seuraillut kuulumisiasi siinä toivossa, että asiat ois kuitenki hyvin.
Oma aika. No, mullahan lapsosia on vasta kolme. Käyn kerran viikossa jumpassa ja kuorossa. Mies yleensä hoitaa silloin lapset. Välillä on yritetty löytää aikaa myös kahdenkeskisille jutuille. Anoppi hoitaa lapsia ihan mielellään.
ONNEA LEOMAMMA!
Jaksamisia sairastavien lapsosten kanssa! Meillä kuopuksella näyttää ab-kuuri tehoavan, joten parempaan päin ollaan menossa.
Kp 31/ 30-35. Jos en ois täällä alkanu pinoilemaan, mulla ei ois asiasta noin tarkkaa käsitystä. Kovasti väsyttää, mutta kuten kolmenäidillä, mullakin johtunee rikkonaisista öistä. Tai sitten...
Joululahoista suurin osa hankittuna, kun joku viiko sitten päästiin sattumalta miehen kanssa kahdestaan ostosreissulle. Yritetään pitää maltillista linjaa. Loput ehtii sitten hankkia lähempänä joulua. Pitäähän siihen ryysikseenki vähän päästä ;)
Hyvää mieltä, tärppi- ja plussaonnea kaikille!
T@hti ja lapset poika 5v 9kk, tyttö 3,5v ja poika 1v2kk
Onpas runsaassa viikossa ehtinyt tapahtua paljon...Uusia mammojakin on ilmestynyt kuvioihin kuin sieniä sateella, ihanaa.
Neronjalle suuri myötätunto-halaus ja voimia! Olen todella pahoillani puolestasi.
Plussanneille taas paljon onnea ja tarrasukkia!
Täällä menossa kierron parhaat päivät, katsotaan onko ovista tässä kuussa...
Palaan...pakko mennä...
Opemamma, nelikko ja haave
Ei ole elämä reilua, ei. Omalle kohdalleni ei ole osunut kuin yksi km (ennen kuopusta), mutta sekin tuntui aika kurjalta, joten en osaa edes kuvitella teidän tuntemuksianne, joilla km:t ovat toistuvia. Voimia joka tapauksessa ja uskoa huomiseen! Toivottavasti kaikki vielä kääntyy oikein päin.
Täällä alkaa tämä kuume nostaa päätään taas ihan tosissaan. Yritän itselleni tolkuttaa, että johan mulle naurais naapurin aidatkin, jos nyt raskautuisin, mutta minkäs teet. Niin vain ajatukset karkaa monta kertaa päivässä " luvattomille" teille :) Miksi mä en osaa ajatella, että vielä on (toivottavasti) monta vuotta aikaa hankkia vauvoja ja että nyt olisi viisainta opiskella? Tai siis osaanhan mä osan aikaa, mutta sitten osan aikaa...Kamalaa! Miten voikin ajtukset heitellä niin laidasta laitaan :/ Mutta onneksi te jos ketkä ymmärrätte.
Onko teillä muuten toiveita/haaveita, jotka koskevat mahdollista työelämää nyt tai tulevaisuudessa? Vai oletteko ajatelleet, että lapset ovat teille SE JUTTU? Minä kun toisaalta olen jollain tasolla sen verran kunnianhimoinen, että jotain pitäisi vielä saavuttaa, mutta toisaalta sitten nämä lapset ovat jo sinällään sellainen saavutus, että onko kohtuutonta toivoa vielä jotain? Välillä ajattelen, että hankitaan sitten lapsia niin kauan kuin kroppa antaa niin tehdä, mutta, mutta... Onpas sekavaa, mutta toivottavasti ymmärsitte edes jotain :)
Joululahjoista vielä sen verran, että tänä vuonna poikkeuksellisesti olen hankkinut jo aika monta lahjaa tähän mennessä. Yleensä se on minulla sitä viime hetken panikointia ja kaupassa kuljeskelua, mutta josko tänä vuonna sitten pääsisi vähän vähemmällä. Katsotaan :)
Nyt huomisen ruuan tekoon ja foorumi vapaaksi muille!
Misti ja nelikko
Hönttä :D
Leomammalle huisin paljon onnea!
Joululahjat kutakuinkin hankittu. Miehen kanssa ei osteta toisillemme kun hankittiin äsken pitkään haaveissa ollut digikamera. Jouluverhot pitäisi ripustaa niin että vois ottaa lapsista piparinleipomiskuvan joulukortiksi...
Urahaaveita: Tällä hetkellä ihanteellisinta mulle olis olla kotona ja saada vielä ainakin pari lasta. Keskeneräinen gradu kyllä painaa mieltä. Ja se pännii varmaan loppuiän etten sittenkään mennyt lääkikseen. Kaikki sanoo etteihän tuo vielä myöhäistä ole, mutta...
dorinda&c
Tervetuloa takaisin Opemamma!
Misti. Tällä hetkellä ei kunnianhimoa töitten suhteen. Nautin, kun saan olla kotona. Kuinka kauan? Sitä en tiedä. Miehen kautta pysyn ehkä jotenkin kärryillä meidän alan työelämästä. Ja toivon myös, että omien lasten myötä osais aikanaan hoitaa työnsä paremmin lapsia ymmärtäen. Mene ja tiedä.
Hyvää yötä!
T@hti
Voi Neronja,paljon voimia sinne!
Opemamma:Mitens lomareissu meni?
Mulla taitaa olla täti kohtapuoliin tulollaan,ainakin oireet viittaavat siihen. No,lopetinkin imettämisen tai Eetu lopetti imemisen,enkä jaksanut enää lypsää ja sitten juottaa. Että kohta päästään sitten täälläkin jännäämään ihan tosissaan :D
Itse olen nyt toistaiseksi ajatellut olevani kotiäitinä,mutta miten kauan,se on ihan auki. Tällähetkellä tämä tuntuu hyvältä ja tehdään sit toisin,kun siltä tuntuu.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja paljon,paljon plussasäteitä! Ja toivon mukaan myös LUNTA ;)
Olen ollut vähän laiska kirjoittelija sekä lukija. Lapset ovat olleet kipeenä ja samoin minä itse aivan hirveessä lentsussa. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaan. Kuopuksella on nyt kolmas korvatulehdus peräkkäin tai liekkö ollu kokoajan ettei oo menny ohi ollenkaan välillä, mutta nyt tämän kuurin jälkeen jos ei mene ohi niin lääkäri ehdotti puhkaisua ja tuubeja. Ja minä en kyllä niitä tuubeja haluaisi. Just pelottaa että ne tulee pois sieltä ja silloinhan niistä ei ole mitään apua ilmeisesti. Neljännen kuumeilussa olen vähän rauhoittunu. =) Ajattelin että en enää ala nuita päiviä laskemaan enkä miestä hiostamaan. Mies kuitenki yleensä aina antaa ilman kumia ja minä en nyt ainakaan niitä pillereitä tai kierrukkaa hanki. Niin eiköhän se tärppää sattumalta jos niin on tarkoitus. Onhan nuo kolmekkin saanu alkunsa ihan sattumalta ja aika helposti ja nopeasti. Minulla itsellä vaan tahtoo aina olla semmoinen että minulle kaikki nyt heti. =) Perjantaina minulla olisi meno hammaslääkäriin, poistattaan oikea ala viisuri. Kyllä taas hirvittää mennä sinne kun hammas pitää leikata ja pilkkoakin ennen kuin voi repiä pois, on niin iso ja kasvaa poikittain niin ei mahdu tulemaan muuten. Eikä kuulemma koskaan edes puhkea toi hammas mutta alkaa vaivaamaan kyllä ja nyt sitä aina välillä jomottelee niin ajattelin hyvissä ajoin mennä, vaikka yleensä jätän nuo hammaslääkäri käynnit mahdollisimman viime tippaan. Mutta nyt täytyy lähtä aamupalalle että joudutaan keskimmäisen pojan kanssa fysioterapiaan.
Pahoittelut Neronjalle....voi itku!! :(
Joku taisi olla plussaajakin (anteeksi en taas muista kuka), onnittelut hälle.
Meillepä ei taas ihmeempiä kuulu. Samaa vanhaa arkea...
piipero
Tuli ihan paha mieli, vaikken itse ole koskaan keskenmenoa (ainakaan tietääkseni)kokenu. Ystävien ja läheisten kokemuksia kuitenkin on, eikä se taatusti helppoa ole.
Pieni tässä kiikuttelee päikkäreille, isosisko hyppii vielä pyjamassa. On niin hiano rinsessamekkopyjama, ettei malta luopua! :) Vanhin koulussa..
Työtulevaisuutta olen miettiny koko syksyn kuumeisesti. Tulotilanne ei mahdollista kotona olemista, ja kokemuksesta tiedän etten itsekään jaksais kovin pitkään " vaan" kotona. Mitenkään urakeskeinen en silti ole! Ei mulla ole edes ammatillista koulutusta!! *nolona tunnustaa* Ammatin kautta saanu ammattinimikken mitä käyttää... Oppisopimuskoulutukseen olen ajatellu hakeutua, ja äsken soitti tämänhetkinen työnantajani (päivä viikossa osa-aikatyö..) ja tarjosi mahdollisuutta kokoaikatyöhön vuodenvaihteen jälkeen! Hyvä tarjous! Ei vaan vielä ole varmaa, riippuu monesta tekijästä, mutta kuulostais näin alustavasti ihan hyvältä. Työajat inhimilliset, ehtis vielä lastenkin kanssa olemaan. Haittana ainaiset lauantaityöt... Mutta mietin vielä. Vaihtoehdot siis auki!
Viimeyönä jo hieman paremmin nukuttiin, pieniä katkoksia tuli, kun pieneltä oli tuti hukassa ja keskimmäinen näki pahoja unia.
Ulkona tuoksui ihan talvelle kun vein roskia, jospa se enteilee jo lumia!? Sitä sais tulla ja paljon, tämä harmaus saa mielenkin harmaaks. Jokohan sitä jaksais niitä askartelujakin aloitella? Meinaan ettei tulis niin kiire saada valmiiks.. Katsotaan nyt miten sitä jaksaa. Verhot odottaa edelleen laittajaa, jos laittais suoraan jouluverhot niin vähän säästää itseään. Jaahas, pyykkivuori kutsuu taas...
Ei oikein näytä täällä keski-suomessa kovin talviselta,mutta toivottavasti pian lumi peittäisi maan.
Minunkin puolesta pahoittelut heille joilla keskenmeno:(
En ole itse sitä kokenut,mutta voin vain aavistaa miten kurjalta se tuntuu.
Sitten taas heille jotka plussanneet paljon onnea!!
Oli puhetta tulevaisuuden suunitelmista,että mennäkkö töihin jne.
Kyllä olen miettinyt kovasti sitä asiaa.
Sitten tultiin siihen tulokseen,että olen viellä kotona vaikka rahallisesti ei ehkä kannattaisi,kun mieskään ei mahottomia tienaa.
Minulla ei siis odota mikään vakipaikka missään joten sen puolesta voin kotona olla.
Tietty sitä aina miettii saako sitä enää töitä sitten myöhemmin jne,mutta nyt yritän nauttia tästä ajasta täysin koska eihän tätä aikaa enää takaisin saa ja eipä sitten myöhemmin harmita.
Jokainen tekee juuri niin kuin parhaalta tuntuu:)
Jahas,pienin tuli tuohon viereen ja tuoksahtaa siltä,että ois äidillä hommia tiedossa!
Mukavaa loppu päivää ja pärjäilkää!
Hyppäsen minäkin taas täältä taustalta!
Täälläkin tämä kuume aaltoilee..välillä haluais ryhtyä toimiin heti ja sit taas miettii, että jospa menis töihin ainakin vähäksi aikaa...Mutta,mutta,kun työni olisi kolmivuorotyötä, mietin milloin ehtisin sit nähdä lapsia,miestä ja tehdä omia juttuja. Eli toistaiseksi on hyvä näin,eli olen lapsien kanssa kotona ja haaveilen ja taas haaveilen...
T.Ella--Sofia
olimmepa pino alas vajonnut...
eilen siis jouduin käymään infektio lääkärillä kun tämä ampiaisen tjm pistos jalassani alkoikin turpoa ja laajeta kovasti kutien.
ja joku infektio siihen pistokohtaan olikin päässyt!
sain hevoskuurin antipioottia(2000mg päivässä)2:si viikoksi.
huoh,kurja syödä tälläisiä vahvoja lääkkeitä!
lapsillakin on ollut joku kumma,nopeasti ohi menevä,vatsa flunssa/tauti.esikko oli eilen kuumeinen ja vatsaa särki kovin,muttei kuitenkaan oksentelua eikä ripulia.vatsaa ihan aristi.päätinkin käyttää hänet päivystyksessä ettei vaan oo umpisuoli joka kiukuttelee,kun oireet tuntui sopivat.
mutta lääkäri ei ollut samaa mieltä,onneksi=)
ja tänään tyttö on ihan ok,ihan kun ei olisi mitään ollutkaan eilen.kotona kuitenkin vielä tän päivän koulusta pidin.
pikkupojat taas ripuloivat kummatkin eilen kerran ja 4v pojista oksensi kerran aamulla klo 06.ja nyt ei mitään.syöneet ja juoneet ihan normaalisti.????kummallista?????
mun vauvakuumeeni on taas kohoamassa=)ei se ollut hissukseen kun 2 viikkoa.*hih*
jos tossa kevään puolella...
sain muuten sen uuden runko-osan eilen ja nyt on kuin uudet vaunut taas.jes!kelpaa sitten seuraavaakin niissä työnnellä=)=)
mies sanoi kun runko vm05 että nyt myydään ne vuoden 05 vaunuina johon minä etten niitä mihinkään myy=)ja mies siihen,ainiin!etpä tietenkään!
näin tänään!
aurinkokin paistaa hieman,ei ihan niin harmaa päivä,vaikka emme kyllä tänään juurikaan ulos pääse!
L+5jne
Leannaa kaipaillaan taaperopuolella, mutta myös muitten kuulumiset on erittäin tervetulleita pinoon. Käykäähän edes piipahtamassa!
Mä oon ihan täpinöissä, kun ei oo merkkejä kuukautisten alkamisesta. Ei tosin muustakaan. Joten nyt ois syytä jotenkin rauhoittua ja ajatella muuta, että pääsis kuukautiset tulemaan, jos on tullakseen. Kun ihan hyvin voi olla, että omat pitkät kierrot ja epäsäännöllisyys hyppää taas takaisin. 4. kierto nyt menossa kuopuksen jälkeen, kuopusta imetin 1v asti. Ikää hänellä nyt 1v2kk.
Tarkastin tuon kp jutun, niin nyt ois kp33/31-37. Ei auta kuin odotella. Täällä pikkupaikalla ei auta heti lähteä testiä hakemaan saati neuvolaan mennä (kun siellä sais ilmaisen testin).
Tsemppiä kaikille!
T@hti
Töistä palailin ja vauvasivuille heti tekee mieli. Kylläpä olisi ihana olla kotona näiden lapsosten kanssa, mutta taloudellinen tilanne ei anna myöten. Onneksi jos saisin jäädä äitiyslomalle on noita työkuukausiakin kertynyt kivasti...
Joo kuume tosin on vielä yksipuolista!
Leanna: Katselin noita sun lapsien syntymäaikoja. Meillä 11/94, 02/97,10/01 ja 09/04 eli aika lähelle meidän lasten syntymäkuukaudet täsmää. Olisi ihanaa sada välillä kesävauva!
T@hti: käyn edelleen joskus lueskelemassa taaperopuolella syysmammojen04 kuulumisia, mutta en ole pinoutunut. Kerro Petrukselta terkkuja, jos muistaavat minut vielä.
Vielä kyselen, että käyttekö muilla vauvaaiheisilla sivuilla kirjoittelemassa? Minä lueskelen joskus kaksplussan sivuja, mutta olen jotenkin kotiutunut tänne.
T Petrus ja viides haaveissa.
t@hti!
sullahan jännät paikat on!!!!hui!
mä kyllä lueskelen tuota taaperopuolen syyskuisten 04 pinoa mutta jotenkin on tippunut kyydistä=)
ehkäpä yritän itseäni niskasta kiinni ja kirjoittaa sinnekkin taas...
petrus!
näemmä hyvinkin samoissa mennään!ja se kevät/kesä vauva olis niiiiin kiva=)
mä en juurikaan muualla lueskele/kirjoittele,kun vauva-lehden sivuilla.nämä tuntuu omimmilta=)
tämä jalka,johon se joku iljetys,meni ja pisti,tuottaa mulle murhetta.no ei tätä kuuria ole vielä kauan ehtinyt syödä mutta tuntuu vaan pahenevan.kutisee ja kirvelee ja alue mielestäni laajenee.lääkäri sanoi että3-4 päivää ja pitäis helpottaa,muuten kuurin vaihtoon.ARGH!
kohta varmaan leikkaavat pois koko jalan...
mutta hyvät yöt teille kaikille!
L+5jne
Petrus, meillähän on melkein samanlaiset sarjat. Meillä siis lapset 10/94, 6/97, 7/00 ja 6/04. Ja se viides aina välillä mielessä :) (Tai siis enemmän ja enemmän taas viime aikoina:))
Mulla on nyt varmaan kanssa , ensimmäistä kertaa oikeastaan, menossa kierto sekaisin. Tai sit mulla on joku muu vaiva :( Menkat siis oli silloin pari viikkoa sitten ne ennätyslyhyet. Ovis oli aika pian niiden perään. Mutta nyt on muutaman päivän juilinut oikean munasarjan kohdalta ja mahassa muutenkin ollut vähän outoja tuntemuksia. Myös selkää särkee. Ihan kuin menkat olisi taas alkamassa. Onpa kiva, jos kierto onkin esim. 16 päivää :/
Vielä yksi päivä tätä viikkoa ja sitten saa onneksi pari päivää hengähtää. Mun lukujärjestys on tällä hetkellä sellainen, että perjantaina päivä päättyy jo klo 11 ja maanantaina alkaa vasta klo 11. Se pidentää viikonloppua mukavasti.
Mutta nyt on pakko ruveta hiippailemaan sänkyä kohti, että vielä sen huomisenkin jaksaa.
Hyvää yötä kaikille!
Misti ja nelikko
En käy muilla sivuilla kirjoittelemassa, mutta täällä siis taaperopuolella, tässä pinossa ja neliapiloissa ja satunnaisesti muutenkin. Kaksplussan sivut on jotenki tökeröt näihin verrattuna.
Mäpä kerron terveiset. Osa väestä muistaa kyllä varsinkin, kun hiljattain yksvuotisten kunniaks muisteltiin vuoden takaisia.
Ja Leanna. Toivottavasti saat jalkapöpön lannistettua!
Juu. Jännää on. Mutta nyt pitäis rauhoittua nukkumaan.
T@hti
Kiinnostuin heti tilanteestasi, kun luin, että sinullakin on keskenmenoja ollut. Voisitko kertoa taustoistasi hieman tarkemmin? Mahtavan määrän lapsia olette kuitenkin onnistuneet saamaan. Meillä on neljä lasta (yksi olis vielä haaveissa) ja kaikkiaan viisi km:a: rv5+, rv12+ (sikiö kuollut rv7+), rv12+ (sikiö kuollut rv8+), tuulimuna rv9+ ja nyt tämä viimeisin rv6+. Tuo ihka ensimmäinen km oli ennen esikoista. Kaikki loput on olleet kuopuksen jälkeen.
Tuo ihka ensimmäinen km alkoi kovilla kivuilla ja vuodolla (kolme seuraavaa jouduttiin kaapimaan), mutta tässä viimeisimmässä ei ole oikein ollut kipuja. Jotain nipistelyjä vain. Vuoto on ollut samanlaista kuin yleensä menkkojen aikaan, ei ainakaan runsaampaa. Jos mulla olis raskausoireita, niin vois vielä elätellä jotain toiveita, mutta kyllä se on niin kaukaa haettua. Jossain vaiheessa mun pitäis mennä ultraan, ei siinä auta muu. Pakkohan se on nähdä, onko kohtu tyhjentynyt. En haluais ainakaan mitään kohtutulehdusta tähän päälle.
Tsemppiä sinulle, kuramyyrä! Jospa se mies vielä innostuisi eikä sairaudestasikaan olisi haittaa!