Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN uusi viikko****

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähden tästä asioita hoitamaan keskustaan.

ensin vaunujen vakuutus asioissa.saispa pian kuntoon!!!!

mies kulta sairaslomalla,ressu!

mutta nyt mä meen=)

sataa sataa ropisee,pilipilipom,pilipilipom

nallen varpaat palelee,pilipilipompompom

L+5 jne

Vierailija
2/58 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti 3vee on ottanu asiakseen olla sheriffi, joka vie pikkusiskolta käsistä kaikki mielenkiintoiset tavarat, oli ne sitten omia tai ei.. Ja aina välillä täytyy mätkäistä että pikkusisko varppina tajuaa olla koskematta isosiskon tavaroihin...

Pienelle nousi illalla lämpö himpan korkeampiin lukemiin, ja nytkin silmät kiiluu ja pieni hohkaa lämmintä. :( Onko lie sitten hammaskuumetta, kun noita ylähampaita puskee? Illalla oli kyllä kiukkunenkin, muttei ole räkäinen ollenkaan. Seuraamme tilannetta.

Aamutoimet olis kerrankin jo suoritettu, paitsi pitää puita hakea ja pistää tulet ettei palelluta.. Tylsää tänä aamuna, vaikka ylensä tykkään tuleen tuijotella. Ja kirveen heilutus, kuulkaa " siskot" , se se on parasta agression purkamista ja vielä hyödyllistäkin!! :D Mutta täytynee nyt painua tuonne VESIsateeseen puita hakemaan.. (Missä LUMI viipyy??)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Leanna,että saitte hyviä uutisia lääkäriltä! Toivottavasti miehesi pian paranee,sitä masutautiakos se potee? Nauratti tuo sinun haaveammattisi,ei siis ammatissa mitään huvittavaa,mutta se " oma työkokemus" *reps* :D Joo,ihan varmasti se riittää,pysyt vaan lujana pääsykokeissa ;)

Pahoittelut Femmammalle tädin tulosta! ärsyttää,kun on tällaista synkkää ja sitten vielä joutuu pettymään haaveissaan,mutta vielä se teilläkin tärppää,usko pois vaan!!!

Sartsulle voimahali!

Mistille piristyssäteitä ja pieniä virtuaaliaurinkoja ¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Petrus kyseli oman ajan saamisesta. Leanna kirjoittikin melkein omat ajatukseni. Nyt kun on kotiäitinä,niin ehtii enemmän kun ei tarvitse yrittää sopeuttaa työelämää kotielämän kanssa jne. Nautin puutarhassa mylläämisestä ja käsitöiden tekemisestä ja nehän luontuvat tässä arjen pyörityksen keskellä. Ja parhaiten viihdyn näiden omien rakkaiden,sen ison ja näiden pienten, kanssa yhdessä. Yhteiset hetket tuovat sitten voimia selviytyä harmaammistakin päivistä. Toisinaan toki tekee mieli ihan omaankin aikaan ja se järjestyy toki,kunhan miehen kanssa sovitaan lastenhoidosta. Mutta hassua on,että sitten en osaakaan niin nauttia siitä ihan omasta ajasta vaan kaipaan miehen ja lasten läsnäoloa. Niin että minulle tämä nykyinen osa sopii mitä mainioimmin :D

Äda kyseli Joululahjoista. Olen hankkinut lahjoja lapsille pikkuhiljaa vuoden aikana tarjouksista,kirppareilta,huutonetistä jne. Ja sitten miehen kans teemme osan itse. Kummilapsillemme olen myös hankkinut jo lahjat,niin että rauhallisin mielin tässä Joulua odotellaan,sikäli mikäli tällainen jouluihminen voi rauhallisesti ottaa :DD Omille vanhemmillemme ostamme jotain pientä,samoin naapureille. Muutoin olemme sopineet tuttavien kanssa,ettei vaihdeta lahjoja...jos ja kun käymme joulunaikaan kylässä,niin sitten viemme toki jotain tuliaisena.

Nyt jätetään lörpöttely tältä erää! Nautitaanhan perheistämme,vaikkei ihan heti tärppiä tulisikaan! *yrittää hiukan tasoitella tätä vauvakuumettaan ;)*

H&viisikko ja haavevauva

Mukavaa alkanutta viikkoa ja toivottavasti saadaan välillä auringonpaistettakin!!! Ja sitä lunta!!!!

Vierailija
4/58 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva leanna, että että saite reissussa virkistystä. Tervetuloa takaisin!

Loput kopsaan omasta neliapiloihin kirjoittamastani

Väsyttää. Kuopuksella antibiootit korvatulehdukseen ja tuntuu auttavankin, mutta sitten poika kuitenkin kiukkuaa yöllä ja muutenkin. Liekö kuuri vaivaa masua tai sitten samaan syssyyn tulevat hampaat. En tiedä.

Kp 30/30-35. Ei tuntemuksia puoleen eikä toiseen. Ennen lapsia mulla on ollu pitkä ja epäsäännöllinen kierto, joten turha kehitellä mitään kummempaa. Pitää odottaa ja katsoa mitä tuleman pitää.

Tsemppiä kaikille!

T@hti ja lapset 00, 02 ja 04

Vierailija
5/58 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kauniimmin enää viikko alkaa kuin plussatestillä =) Kyllähän sen aavisti jo viime viikolla, mutta aina se on yhtä ihmeellistä... Kyllähän sitä (välillä) miettii miten paljon helpompaa olisi pienemmän perheen kanssa, mutta kun tämä tuntuu vaan siltä " omalta elämältä" . Perheeseemme on siis tulossa yhdeksäs lähilapsi, minun seitsemäs, mieheni neljäs sekä toinen yhteinen kullanmuru.

Tilasin juuri risteilyn joulunaluspäiviksi, vain meille kahdelle <3 Pitäähän tätä juhlia =)

Terv. Leomamma rv. HUIKEAT 4+5

Vierailija
6/58 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

♥ ♥ ♥ihanaa,kun tännekin pinoon alkaa plussia sadella ♥ ♥

Josko sitä sitten itsellekin jossain vaiheessa se plussa tulisi,seurahan tekee kaltaisekseen ;DDD (se siitä yrityksestä ottaa coolisti eikä hötkyillä tän kuumeen kourissa)

Vierailija
7/58 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niitä plussia nyt satelee=)

vaunut ok,saan kokonaan uuden rungon!!!

kankaat pysyivät kunnossa,kaikki muu uusiksi!

jos maahantuojalta löytyy runkoja menee 2pvä-1viikko mutta jos jotuu tilamaan saksasta menee sitten kauemmin=(

saan kuitenkin käyttää vaunuja normaalisti sillä aikaa.kyllä ne nukuttamiseen kelpaa mutta kävelyjä ei voi tehdä kun akselit hajalla ja pyörät ihan vinksin vonksin!

onneksi meillä on kävelyjä varten vanhat brion ponyt.

siinä päivän tärkeimmät=)pieniin on ympyrät mennyt=)

palailen varmasti taas!

L+5 jne

Vierailija
8/58 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää viikonalkua kaikille! Meillä täällä nuorimmainen lääkekuurilla korvatulehdukseen ollut torstaista asti, lauantaina alkoi sitten vuotamaan se " tervekkin" korva ja yskä aina vain kauhea :o( . Ei siis ihan viikkoa ehtinyt putkituksesta mennä kun jo taas kuuri päälle !

Minäkin olen noita kätilön opintoja ajatellut, itseasiassa vuosia sitten lähdin kätilöksi opiskelemaan, mutta esikoisen synnyttyä jäi opiskelut kesken... Toisinaan sitten haaveilen vielä opinnot aloittavani, mutta lasten takia tuo vurotyö ei oikein käy ( mies paljon poissa kotoa), mutta neuvolatyö olisi aivan ihanaa.

Kynttilöiden polttelu tuo ihanaa valoa tähän syksyiseen harmauteen, vaikka jo marraskuuta eletäänkin, ja samalla hieman jouluista tunnelmaa.

Nyt täytyy kiiruhtaa hakemaan tyttöjä koulusta ja sitten alkaa harrastuskuskina olo :o).

Vierailija
9/58 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

m@mi4!!!

kurjaa että nyt noin huono tilanne vaikka tuubit laitettu!tosiaan niinkuin sanoin on meillä 4:lle lapselle laitettu tuubit,kaikille paitsi tälle nuorimalle ihmemiehelle.

kuukaudesta pariin leikkauksen jälkeen ei oo ollut mitään vuotoja eikä ongelmia.2 tytöistä tuli tulehduksia pari,tuubeista huolimatta.näkyi heti siitä märkäeritteestä jonka putki ohjasi ulos!mutta siihen kierre katkesi.itsestään tuubit sitten noin 1v sisällä lähtivät,ja nyt ei korvatulehduksista tietoakaan=)

nelosella,pojalla,sitten olikin sitkeämmässä.hän oli 5kk kun oli liimakorva ja 7 tulehdusta takana.mikään lääke ei auttanut(ja sitten siinä oli 2,5kk:na RS-viruskin,niin että olimme osastolla ja korvat samalla tulehtuneet.sai lääkkeet suonensisäisesti)mutta tuubeihin loppui kuitenkin.nyt hän on 4 v ja satunnaisia tulehduksia ollut tuubien poiston jälkeen.

kerrankin lääkäri(kesällä)ihmetteli kun vein kovan yskän takia tarkastukseen(infektioastamaa myös)että eikö poika ole korvian valittanut.pullotti niin että ihme ettei jo itsekseen pujennut ja oli erittäin ärtyneen näköinen.olin ihan hölmistynyt kun poika ei tosiaan ollut kertaakaan korviaan valittanut=)

toivon että saatte avun tuubeista.korvakierteet on tosi kurjia.

pyydäthän lääkäriä seuraavaksi kun menet jälkitarkastukseen trkistamaan että tuubit tosiaan oikeassa paikassa,oikeassa asennossa ja avoinna kunnolla.kun noin nopeaa taas pukkaa tautia päälle.

osastolla oli silloin kun 4:ttä leikattiin äiti isomman poikansa kanssa(n.3v) jolle laitettiin tuubeja jo 5:ttä kertaa.aina uusi tulehdus ja vuoto poistanut tuubin paikoiltaan ja eivät sitten auttaneet niinkuin kuuluisi.

tsemppiä sinulle,sydämestä,tiedän kuinka kurjaa se on lapselle kuin äidillekkin!!!!!

olen niin onnellinen ettei tälle viidennelle tullut kierrettä,ainakaan vielä!(1v2kk)ja ihmeissäni,niin varma olin sen rumban alkamisesta taas.

laittoipa korva-asiat kirjoittamaan...

L+5 jne

Vierailija
10/58 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän paremmalla mielellä taas :) Kaipa tämä viikon rutiineihin sukeltaminen antoi taas sen verran muuta ajateltavaa, että sateesta huolimatta tänään ei ihan niin paljon ota aivoon. Kiitos niistä virtuaaliauringoista :)

Ai niin, ennen kuin unohdan, KAIKILLE PLUSSANNEILLE PALJON ONNEA!! Ehkä minäkin vielä joskus... Itse asiassa täällä olen typerässä mielessäni jopa kuvitellut hassuja, kun viime kierrossa tuli muutama päivä ennen kuukautisia hommailtua ihan ilman mitään ja sitten menkat kyllä alkoivat, mutta loppuivat jo kolmen ja puolen päivän jälkeen, mitä minulle ei ole tapahtunut vielä koskaan :/ Mutta eipä taida olla tuosta fysiologisesti mitään mahdollisuutta ollut raskautua, joten plussat teille, joille ne kuuluvat.

Leanna, kiva juttu, että teillä oli onnistunut matka. Meillä oli myös ja nyt jo suunnitellaan uutta. Seuraavalla kerralla kuopuskin on jo yli 2v, joten nuo lennot sujuvat vähän helpommin, kun on se oma penkki.

Ja vielä siitä omasta ajasta (ai mistä?????) Niin, siis tällä hetkellä sitä ei juurikaan ole. Ja se jos mikä pitkällä aikavälillä aiheuttaa tälle mammalle ahdistusta. Aina välillä olisi ihan pakko päästä joko yksin johonkin tai saada olla yksin kotona, mutta se on aika harvinaista herkkua siis. Ehkäpä taas seuraavassa elämässä...

Mutta nyt kauppareissulle.

Se om moro!

Misti ja nelikko

Vierailija
11/58 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Leanna myötäelämisestä!! Illalla korvalääkärimme soitti ja viljelyn perusteella vaihdamme lääkettä ja torstaina vien pienen neidon jälleen näytille. Meilläkin neiti kakkosella ollut infektioastma , lääkkeet lopetimme keväällä, tyttä täytti 7v kesällä ja toistaiseksi on hyvin mennyt :o). Kakkosella oli myös TODELLA suuret nielurisat jotka leikattiin reilu 3vuotiaana;aiheuttivat mm. uniapneaa ja tulehduksia. Reikä kurkussa oli todella pieni, mutta riittäköön tämä sairauksista :o)!

Minullakin oma aika ihan kortilla tai sanoisinko aika ilman lasten läsnäoloa. Joskus sitä kaipaisi edes kauppareissun verran, mutta miehen ollessa kotona on nuokin reissut mukava tehdä koko perheen voimin. Kyllähän se kummasti piristää jos joskus pääsee edes lenkkipolulle kirmailemaan kaikessa rauhassa.

Nyt hyviä öitä kaikille ja puhtia uuteen päivään!!

-m@mi ja nelikko

Vierailija
12/58 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonihirviön käsittelyopas

Jokainen hormonihirviö tietää, että kerran kuussa tulee sellaisia päiviä, joina miehen ei tarvitse kuin avata suunsa ja hengenlähtö on lähellä. Siksi jokaisen miehen tulisi tulostaa tämä pieni opas paperille ja säilyttää sitä lompakossaan ajokortin ja muiden tärkeiden papereiden joukossa.

VAARALLISTA: Mitä tänään syödään?

TURVALLISEMPAA: Voinko auttaa päivällisen valmistamisessa?

TURVALLISINTA: Minne haluaisit lähteä syömään päivällistä?

HUIPPUTURVALLISTA: Ota vähän suklaata.

VAARALLISTA: Mitä sulla oikein on päälläsi?

TURVALLISEMPAA: Wau, näytät hyvältä ruskeissa vaatteissa.

TURVALLISINTA: WAU!

VAARALLISTA: Mikä nyt mättää?

TURVALLISEMPAA: Etkö nyt vähän ylireagoi?

TURVALLISINTA: Ota tästä 50 egeä.

VAARALLISTA: Kannattaako tuota nyt syödä?

TURVALLISEMPAA: Olisi tuolla omenoitakin.

TURVALLISINTA: Ottaisitko lasillisen viiniä tuon kanssa?

VAARALLISTA: Mitä sinäkin olet koko päivän tehnyt?

TURVALLISEMPAA: Toivottavasti et ole rasittanut liikaa itseäsi.

TURVALLISINTA: Näytät tosi hyvältä tuossa aamutakissa.

Vierailija
13/58 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

m@ma4:

suureen perheeseen mahtuu monta sairautta mutta monta ilon aihetta erityisesti!=)toivottavasti korvat nyt tulee kuntoon!!!!!!

hönttä:

=)=)=)=)

suklaata,kiitos!sillä voisin elää ja sillä haihduttaa kaikki huolet!!!

nyt moi!

L+5jne

Vierailija
14/58 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu flunssassa ja muutenkaan en ole jaksanu kirjoitella...

Mulla on nyt kp 32/29-37... etova olo, mutta johtunee varmaan flunssasta, joka kestänyt mulla reilun viikon+ lapset valvottaneet lisäksi.. silti jaksoin tänne koululle vääntäytyä... testi tekisi mieli tehdä, mutta en uskalla, kuiteskin nega ja menkat alkaa... :/ kerran oli kierto kp 37 ja tein testin- nega... sen että kerkesin uudestaan pissalle mennä testin jälkeen, menkat alko :O ja oli " muka" raskausoireita.. niin se vaan mieli heittelee

Onnea plussanneille ja voimia sairastavien vanhemmille!!

Tämä jatkaa opiskelua..

Vierailija
15/58 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas märkää ja harmaata.Soitin eskariin,etten tuo neitiä sinne enää tällä viikolla kun siellä on kihomatoja.Tää on ehkä ylireagointia,mutta nyt en vaan jaksais millään mitään matorumbaa.Meille joskus syötettiin turhaan Pyrvin-kuuri ja puolet porukasta oksensi sitä punasta mömmöö pitkin yötä :( Että ei uudestaan,kiitos.

Kroppa palailee omaan tuttuun rytmiinsä keskenmenon jälkeen,laskeskelin,että parin päivän sisään olis oviksen aika ja nyt tosiaan olis vähän oiretta siihen suuntaan.Mutta hukkaan menee vielä nää tärppipäivät :( No...Äkkiähän yks kuukausi menee.Tilasin jo pari r.testiäkin.Aattelin,että nyt ekalla koitan,vieläkö näyttää +.On mulla vielä veritestikin tulossa,mutta enhän mä jaksa sinne saakka odottaa,siihen on yli viikko vielä :)Ja sit sen toisen vois säästää,jos sit joululahjaks testais komeesti plussan =) Minäkö yltiöpositiivinen...Pakko vaan ajatella myönteisesti.

Taidan alkaa ompelemaan,jos vaan noi lapsoset leikkis hetken keskenään,että sais rauhassa huristella.

Ja vielä muuten isot onnittelut plussanneille ja tsemppiä korva-asioiden kanssa painiskeleville!!!

Sari+5

Vierailija
16/58 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks kiitti Hönttä pahoitteluista :) kyl ne maar lämmittää nekin niinkuin onnittelutkin :)

Täällon hiljasta,heitin neitin kerhoon ja tainnutin pikkunassikan ap-unille maitopullon ja iskelmäradion voimin :D

Joo onhan tässä uudessa kierrossa se hyvä puoli että toivoa voi pitää taas yllä,mutta nyt mulla on sellanen aavistus,että tässä kierrossa ei ainakaan tapahdu mitään,en tiiä miks.Oma fiilis alavireinen eikä siis se ässäkään iske,ja ukko ilmeisesti alitajuisesti karttelee joten..jos joku avaruusolio ei istuta siementä minuun niin ei sit.

Tääl muute joku puhu poikkeuksellisen lyhyistä menkoista.Mulla kanssa!Ja ihmettelen että viel eile aamulla oli tulva ja eilisen päivän,elikkä kolmannen vuotopäivän aikana hiipu erittäin niukkaan.normaalisti 5-6pv kestää.Mä en ala jos kroppa alkaa pelleillä mun kustannuksella :(

Hieno TALVI meillä :) vettä vaan sataa ja nurmi vihertää :D

Kivaa viikon alkua kaikille!

Mamma+fem

Vierailija
17/58 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leomammalle iso onnitteluhali!! Ja hyvää vointia+tarrasukkia pienelle!! :)

Heräämisvaikeuksia, kun oli tosi katkonainen yö.. Ja vielä menin kehumaan et olen hyvin nukkunu! No, nyt en.. Pikkuneiti käytettiin eilen päivystyksessä ihan varulta, kun näytti siltä, et kiskoo korvat päästä irti, ja lämpöä on ollu jo yli viikon. Eikä syömisestä tule yhtään mitään, muutama ensimmäinen lusikka menee, sit ei millään. (voipi olla toki ikään kuuluvaa..) Ei siellä korvissa mitään sitten ollu, mutta levoton yö oli silti. Tyttö pyöri ja kitisi, tuti oli hukassa ja kitisi tuti suussakin. Supon annoin jo illalla yöksi. Täytynee vielä seurata miten tuosta paranee tai pahenee.. Isomman kanssa nimittäin käyty ihan keskussairaalassa toteamassa korvatulehdus, kun paikallinen lääkäri ei kehdannu sanoa ettei näe korvaan, vaan että puhtaat on, mutta laitetaan sinne et selviää mikä on..

Outoa sinänsä, etten ole niin väsyny kun hyvin nukutun yön jälkeen. Oletin olevani puolikuollu kun nukuin monta yötä hyvin, ja yhtäkkiä taas joutu valvomaan.

Mies jätti mulle tosi kivan homman, pitää auto viedä katsastukseen.. Varmaan tyttöjen kummeja kyseltävä haluaisivatko ottaa pienet, ettei mennä riehumaan katsastuskonttoria nurin!!

Jouluverho keittiöön odottais ompelijaa ja nuo pyykit.. Imuriakin on talutettava ettei tuo pieni mittarimat syö kaikkea lattialta!! Nukahti päikkäreille just, joten mentävä on..

Vierailija
18/58 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle puolelle jouduin siis palailemaan. Rv6+3 tai 4 alkoi runsaampi vuoto (sitä ennen satunnaista ja hyvin vähäistä tuhrua) ja nyt on sitten vuotanut neljä päivää. Hyytymiäkin on jo tullut eikä raskausoireista ole tietoakaan, joten se sitten taas siitä raskaudesta :-(. Ehkäpä viides kerta toden sanoo tai ainakin kuudes. Tuo toive jaksaa viedä minua vielä eteenpäin. Eilen olin masentuneempi, mutta tänään alan olla jo normaali. Eiköhän tämä taas tästä.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

neronja kp?

Vierailija
19/58 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä mietin kuumeisesti että koskahan uskaltaisin mahdollisesti testata kun mulla on nyt kp 25/22-23 ja menkkoja ei vaan kuulu. Vessassa oon kyllä nyt pari päivää juossut ihan hulluna kun pissittää koko ajan ja selkää jomottaa ja alavatsaa nipistelee vähän mutta ei mitään tapahdu... Rinnat on arat ja vähän särkevät välillä.

Pari iltaa on ollut vähän etova olo nukkumaan mennessä mutta se on mennyt sitten ohi kun oon heittäytynyt vaakatasoon ;)

Olis se vaan ihanaa jos tää nyt olis se meidän kuudes nyytti :o) mutta en uskalla vielä oikeesti edes ajatella että niin hyvä tuuri olis käynyt ja yritän malttaa mieleni ettei tuu sitten hirvee pettymys jos/kun menkat alkaakin...

Vierailija
20/58 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pelännyt tätä. Eihän siitä ole kuin muutama viikko kun kirjoitin että perheemme lapsiluku on ihan varmasti täynnä. Asiat kaatuivat päälle, ja perussairaudet heittäytyivät hankalaksi. Uusi lääke osoittautui tehokkaaksi, ja hoitava lääkäri piti itsestään selvänä lääkettä kirjoittaessaan että yritämme vielä kertaalleen. Samaa tuntuu ajattelevan ihana neuvolatätimme. Olin niin toivonut että vihdoin osaisin ajatella että nyt riittää. Puoliso juoksee karkuun kun vihjailenkin iltatähden kaverista.

Meillähän lapsia on kahdeksan, lisäksi olen kokenut 4 alkuvaiheen keskenmenoa. Perussairauksieni ja ikäni takia raskaus tuskin edes alkaisi.

Haluaisin vaan vielä, viimeisen kerran, antaa luonnolle mahdollisuuden.

Keskenmenon kokeneille kuumeilijoille: voimia