Ketä tässä on idiootti?
Kaveri osti koiran. Jo ennen sen heille tuloa näytti töissä kuvia innoissaan kennelistä ja puhui vauvastaan ja liipalaapa. Kysyi minulta, että tulenko hauva-vauvan(!) kummiksi, johon naureskellen suostuin (ymmärtämättä mihin nenäni laitoinkaan). Ristiäiset olivat tulossa, kaveri selitti koirien talvitakeista minulle (jotka ovat kallita) ja meinasi kai, että sillaisen hankin. Mieheni osti Cittarista puruluu-pussin, mikä vietiin mennessämme. Kaveri katsoi sitä ja totesi, ettei viitsi antaa niitä kun menee koiralla maha sekaisin. Ok, en tiedä niinkään koirista, että eivät kaikki voi puruluita syödä, mutta oli selvästi pettynyt lahjasta.
No, seuraavaksi kyseli töissä että voiko kummi nyt hoitaa koiraa viikonlopun kun heillä muita menoja. Kieltäydyin, kun en vaan halunnut. Kaveri otti nokkiinsa. Ja minä olen kai sitten huono kummi :)
Kommentit (47)
Homo- ja lesboparit saavat lapsia, joista osa teipataan päiväkodissa tuoleihin. Myöhemmin jotkut näistä lapsista hankkivat koiria, joille pitää olla ristiäisiä ja kummeja, miksei myös rippijuhlia, vapaaehtoista asepalvelusta ja muuta normaalia.
Mitenkäs koirien avioliitto-oikeudet, saako koira mennä naimisiin ihmiskasvattajan veljenpojan tai -tytön kanssa? Entä testamenttiasiat?
Samaan aikaan, kun kaikki tämä sallitaan, kaikki kielletään. Kyhätään jos jonkinlaista kieltoa ja kieltolakia kuvitelluille tai mahdollisesti tulevaisuudessa keksittäville ongelmille.
ketä kiinnostaa? Pitäisikö se olla sitten kuka kiinnostaa? Kyllä kuka ja ketä sanalla on aivan eri merkitys.
9 Saahan sitä kirjoittaa vaikka siansaksaa, mutta turha sitten inistä kun ei saa järkeviä vastauksia kysymykseensä.
Ei pahalla, mutta aika idiootti saat olla, jos yksi ainoa ketä-sana nyt sitten on niin hankala ymmärtää, että koko teksti on täysin epäselvää ja lukukelvotonta.
tämä koiran kummius. Millaiset ristiäiset olivat?
Olen itse ollut lapsena koiran ristiäisissä. Niihin osallistui vain lapsia. Kaadoimme kupista hieman vettä sukulaisten uuden vahtikoiran päähän ja annoimme sille nimen. Etu- ja toisen nimen keksimme itse, sukunimeksi tuli tietysti perheen sukunimi. Kummeja ei ollut. Omistajaperheen poika toimitti seremonian.
Minusta ap:n pitäisi nyt alkaa antaa kummikoiralleen kristillistä kasvatusta. Usuttaa koiran omistajia viemään koira papin siunattavaksi ja lahjoittaa erilaista uskonnollista rekvisiittaa, kuten rukoustaulu ja katekismus. Kirppareilta löytyy aika paljon tuollaista tavaraa.
on niin tätä.. Ja nää kielipoliisit kuvittelee olevansa palstan aivot, vaikka heillä ei ole mitään oikeaa sanottavaa mihinkään. saarnaavat vain kielioppia ja nussivat pilkkua. oikeesti, hankkikaa elämä.
ketä kiinnostaa? Pitäisikö se olla sitten kuka kiinnostaa? Kyllä kuka ja ketä sanalla on aivan eri merkitys.
Näin on, sanoilla ketä ja kuka on ihan eri merkitykset. Ei niiden sotkemista voi verrata siihen, jos käyttää murretta, koska murresanoilla on kuitenkin samat merkitykset. Vain jos käytetään eri murteita ja kirjakieltä sekaisin, ei homma aukea.
Mä, minä, miä ja mie kaikki tarkoittavat samaa.
Kuka ja ketä eivät tarkoita samaa.
eli minun hämäläisellä murteellani taas en ollenkaan jankannut, vaan vastasin vaan minulle vastattuun selvennykseen, mistä itse asiassa kiitollisena kiitinkin! Minun murteessani jankkaaminen on sitä että väitän esim että kissa on kala ja toistan sen moneen kertaan kun te muut sivistätte minua ja kerrotte minun olevan väärässä
:o