Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen pelkästään iloinen isovanhemmista

Vierailija
14.10.2011 |

Toisessa ketjussa morkattiin isovanhempia ja sitä, että he määräävät lastenlastensa asioita ym. Vaativat kylään ja sanovat mielipiteitään perheiden jutuista. Jopa lähestymiskiellon oli joku hommannut isovanhemmille. Uskomatonta.

Itse olen tosi iloinen siitä, että isovanhemmat avustavat. Olen flunssassa nuorimmaisen kanssa ja kysyin äidiltäni, että voisiko esikoinen tulla heille kylään vloppuna yhtenä päivänä. Äitini sanoi heti, että voi olla koko viikonlopun. Äitini myös meille tullessaan tuo meille ruokaa, leikkii lasten kanssa ja saattaapa ostaa heille minulta kysymättä leluja ja vaatteita ym. Ja vie lapsia erilaisiin kivoihin tapahtumiin. Minusta tämä on ihan ok, ihan vapaasti saa osallistua. Tämän koen niin että itse saan helpotusta ja lapset iloa. Mikä siinä onniin huonoa?

Joku toinen ajattelisi tästä vaan negatiivisesti: nyt mummo päättää puolestamme millaisen haalarin/päivällisen/kerhotossut lapsi saa, ihan kamalaa! Ja se vasta onkin kamalaa kun lapsi omitaan koko viikonlopuksi. Itsekäs äiti ajattelee näin.

Ja vielä: en ole äitini paras ystävä enkä aina ole hänen kanssaan samaa mieltä. Mutta avuksi hän on. Ilman häntä olisi moni juttu hankalampi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut idiootit ei osaa arvostaa mitään. Joillain lapsilla ei ees oo isovanhempia.

Vierailija
2/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten mielenterveysongelmaisille... voihan toki isovanhemmilla "viirata päässä" mutta muuten tuo on kyllä tosi outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei sitä lähestymiskieltoa (laajennettuna, kolmesti peräkkäin) niin vain "hommata".

Miten vaikea se on uskoa, että joillakuilla se isovanhemmuus oikeasti karkaa lapasesta niin, että se menee sairaaksi??

t. se lähestymiskiellon perheensä turvaksi saanut

Vierailija
4/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta entäs anoppi ja appi, joilla on erilaiset kasvatusnäkemylset? Jos itse haluaisit vaikka kasvattaa lapsesi hellästi ja kiroilematta ja asoppilassa muksuille pidetäisiin koirakoulua ja piinattaisiin sarkastisilla "vitseillä" ja nolaamisella?

Vierailija
5/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko isovanhemmat esim. uhkailleet tai puhuneet lapsille teistä halventavasti tms.?

Vierailija
6/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä minun vanhempani että mieheni vanhemmat haluavat perheellemme vain ja ainoastaan hyvää, joten todella olen onnellinen heistä. Vaikka eivät pystykkään olemaan hoitoapuna usein arjessa, saamme tarvittaessa järjestymään yökyläilyjä ja todellisessa hädässä joku auttaa AINA. He eivät pyri määräämään meidän perheemme elämää, mutta ovat tukena ja apuna tarvittaessa. Etenkin anoppini oli suurena tukeana elämäni pahimmassa kriisissä ja siitä olen hänelle aina kiitollinen. Mutta sekä minun että mieheni vanhemmat ovatkin aivan täysin järjellisiä ihmisiä eivätkä mitään mielenterveystapauksia tai alkoholisteja tms., joita ihan oikeasti isovanhemmissakin on.

Vierailija
7/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vanhempani ovat aarre (myös mieheni mielestä), mutta miehen vanhemmista ei ole kyllä kovin paljon apua. Suht ok, ovat kuitenkin. Anoppi kerran meillä ollessaan vaihtoi verhot ja kurkkii aina kaikkiin laatikoihin. On vähentänyt sitä kyllä, kun on tajunnut että siitä ei pidetä.

Mutta anoppilassa on aina tv päällä ja siellä ei ole mitenkään otettu lapsia huomioon. Ei siis ole pottaa, syöttötuolia, lasten sänkyä, leluja, lasten kirjoja, lasten aterimia/ eikä tarjoilla mitään lapsille sopivaa. Eivät sovi sisustukseen tai muuten oikein kiinnosta. Appi ei juuri sanaakaan lapsille sano leikkimisestä puhumattakaan. Isovanhemmat ovat ihan oman käytöksensä takia jääneet lapsille täysin vieraaksi. Eivät tunne lapsiamme ollekaan, kaikki lahjat ja tuliaiset ovat sopimattomia. Synttäreillä esim. heille tulee paha mieli,kun lapset selvästi eivät ole kiinnostuneita heidän lahjoistaan ja heillä on minun vanhempien kanssa "omia juttuja"

Olen antanut lahjavinkkejä, mutta anoppi ajattelee, että pitää olla käytännöllistä ja tuo mitä tykkää. Siksi antoi 3-vuotiaalle pojalleni 120cm kurahousut, vaikka kerroin, että käyttää kokoa 92cm tai 98cm. Eipä lapsi oikein osannut ilahtua lahjasta. Minä sen sijaan olin ihan iloinen, menee isosiskolle ensi keväänä =).

Vierailija
8/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvään mummilaan ei kuulu se, että siellä pitää olla täysi sisustus ja kalustus lapselle.

Ellei lapsi sitten asu siellä.

Vierailija
9/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahta kokoa isommat kuin se varsinainen vaatekoko eli noihan on ihan kohta sopivat sille pojallesi.

Ja jos tosiaan saa käytettyä kahdella lapsella niin sehan on vain hyvä!

Tuossa lahjassa ei ole mitään vikaa, päinvastoin.

Vierailija
10/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut idiootit ei osaa arvostaa mitään. Joillain lapsilla ei ees oo isovanhempia.

Olkaa onnellisia, te joilla on vaikka se anoppi vaan. Minulla ei ole ketään, se jos joku surettaa varsinkin lasten puolesta.

Vierailija
11/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle hain lähestymiskiellon. Tulisi halvemmaksikin.

Mihin voi toimittaa? Saat heti huomenna.

Vierailija
12/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus vain on se että eräät (aika monet mitä olen kuullut) isovanhemmat ovat ihan helvetin läheisriippuvaisia. Elämä on heille kuin kauniit ja rohkeat; kaikki pitää kytätä ja saada selville, jos ei muuten niin urkitaan asioita lapsilta.

Isovanhemmuus on vain tekosyy millä hankitaan väen väkisin kunnioitusta, isovanhemmuuden takaa komennellaan ja määräillään. Isovanhemmuus on väkisin väännetty tapa olla olemassa, oikea persoona roolin takana on luonteeltaan heikko ja elämässään epäonnistunut.

Hienoa jos joillakin on elämäänsä tyytyväiset ja tasapainoiset sukulaiset. Meillä kaikilla ei niin ole.

Vierailija
13/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis ei osata laittaa isovanhempia "kuriin". Asioista pitäisi voida keskustella ja sopia. On vaan jotenkin aika hämärää että turvaudutaan lähestymiskieltoon... Mutta mitä lie siinä sitten takana.

Vierailija
14/14 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis minusta kurahousut olivat ihan hyvä lahja (minun mielestä), kyllähän niille löytyy käyttöä. Mutta kyse onkin siitä, että 3-vuotias ei osaa niistä iloita yhtään. Toiset toivatkin jotain leluja tai kirjoja joista lapsi oli selvästi iloinen. Siitä tämä isovanhempi siis loukkaantui.

Minusta jos haluaa tuoda jotain käytännöllistä ja tarpeellista, niin pitää sitten kestää se, että lapsi ei asiaa niin ymmärrä. Toisaalta mummi toi vanhemmalle lapselle sopivaa kokoa, jotka sitten tämä synttärisankari saa käytettynä. Minusta olisi enemmän lahja sille sankarille, jos saisi kerrankin uutta päälle, eikä aina niitä siskon vanhoja..

Niin ja siis minusta on tyhmää pyytää lasta yökylään, jos ei ole mitään "tarvikkeita". Me siis olisimme voineet antaa matkasängyn, ostaa potan tms. mutta ne eivät sovi anopin sisustukseen.. Ehkä olen sitten "kiittämätön" tai "liian vaativa", mutta anopilla käy säännöllisesti kylässä 4 pottaikäistä ja 2 on vielä tulossa.. eli potalle löytyisi kyllä käyttöä.. minusta jos haluaa lapsivieraita kylään, voisi heitä ottaa huomioon.. siis vaikka joku kori voisi olla, jossa saisi pitää leluja/kirjoja (olisin voinut itse tuoda..) tai tarjoiluissa (ainoastaan kahvia/teetä/vettä juotavaksi..)