Laittaako kukaan teistä kaalikeittoon riisiä?Meillä kotona laitettiin ja minä teen samoin.
Yksi kaverini oli käymässä, kun kokkasin ja hän ihmetteli riisiä kaalikeitossa. Tosin kehui soppaa hyväksi, kun sitten syötiin kimpassa.
Kommentit (36)
Minä teen vähän niinkuin kaalipataa. Laitan vähemmän vettä kuin keittioon tulisi. Riisiä, kaalia, sipulia ja porkkanaa+mausteet. Pitkä haudutus ja syömään.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen vähän niinkuin kaalipataa. Laitan vähemmän vettä kuin keittioon tulisi. Riisiä, kaalia, sipulia ja porkkanaa+mausteet. Pitkä haudutus ja syömään.
Minä teen muuten samalla tavalla mutta ruskistan kyllä jauhelihaa joukkoon. Sinun versio on hyvä kasvisruokaa kyllä.
Ihan hyvin riisiä voi laittaa. Tulee ruokaisampaa.
Eikö olisi järkevämpää lisätä kotimaan perunakuutioita?
Ruissihtijauhoja pussillisen laitan. Kaalisopasta tulee sopivan sakia.
Kaalikeittoon kuuluu valkosipuli, lampaanliha, kaali ja peruna. Voi sinne riisiäkin laittaa.
On muuten edullinen ja hyvä ruoka just nyt. Kannattaa tehdä iso kattilallinen. Saa syödä monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Kaalikeittoon kuuluu valkosipuli, lampaanliha, kaali ja peruna. Voi sinne riisiäkin laittaa.
Peruna ja riisi ei sovi yhtään yhteen.
Kokeilkaa ruokaohraa tai -kauraa, kotimainen vaihtoehto.
Kaali on ryssänruokaa. Suomen seuraavan sodan vangeille voi sitä antaa, mutta vain vähän.
Vierailija kirjoitti:
Valkosipuli ja lammas sopii hyvin yhteen mutta sika-nauta jauhelihaa on helpompi löytää kaupoista kuin lammasta. Ja jauheliha on monille tumman makuinen.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää kaalista. Pierettää.
Mitä sitten, jos pierettää?
Ikää 45, enkä ole ikinä syönyt kaalikeittoa. Muita kaaliruokia sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kaali on ryssänruokaa. Suomen seuraavan sodan vangeille voi sitä antaa, mutta vain vähän.
Kotimainen kaali? On suomalainen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää kaalista. Pierettää.
Mitä sitten, jos pierettää?
Ruskean talon touhuja.
Vierailija kirjoitti:
Peruna ja liha kaalikeittoon, ei tosiaan. 😂
Tietysti jokainen saa laittaa mitä haluaa, mutta perunaruuat ja kaaliruuat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ikää 45, enkä ole ikinä syönyt kaalikeittoa. Muita kaaliruokia sitäkin enemmän.
Ei kukaan sulle tehnyt lapsuudessa?
Äitini laittoi aina "kourallisen" riisiä mukaan. Eli minulle tuttua.